Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanci budou stát zaměstnavatele méně peněz. Na výplatě to sami nepocítí

Prezident Klaus podepsal v úterý novelu zákona o pojistném na sociální zabezpečení. Mimo jiné obsahuje slevy na pojistném, které platí zaměstnavatel v podobě odvodů za svoje zaměstnance. Cílem novely je podpořit nebo spíš udržet zaměstnanost v podnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

thx

Bože to je zasw píkovina,

opravdové zjednodušení z pravicové kuchyně...

0/0
16.7.2009 9:27

Host

Zase bouda

Takže to asi dopadne tak, že zaměstnavatel bude přiznávat zaměstnanci nižší mzdu, aby platil nižší sociální odvody a bude mu doplácet bokem. A zaměstnanec si to samozřejmě bude muset nechat líbit, jelikož v době krize nebude chtít přijít o místo. Pocítí to, teprve až onemocní, nebo se (nedejbože!) dožije důchodu. Nemoc si stejně už může dovolit jen málokdo. Lidé si radši berou dovolenou (která má sloužit k úplně jiným účelům), člověk je pak vě větším stresu a má míň času a energie si stěžovat a případně hledat nové místo či zabývat se myšlením kdože a proč tu "krizi" způsobil. Postupný návrat k otrokářskému nebo ještě do horšího systému - k rannému kapitalismu.

0/0
8.7.2009 22:13

nnevimm

Re: Zase bouda

Když nechápeš, co to je kapitalismus tak se o něm radši vůbec nevyjadřuj. Jinak s tebou v tom ostatním souhlasím. 

0/0
8.7.2009 22:32

thx

Re: Zase bouda

A proč by mu měl v krizi něco doplácet bokem? Však on si zvykne...

0/0
16.7.2009 9:28

Host

ale,ale

pocítí ,a až moc, i jim se platy zmenší, a to tu nikdo nenapsal. Vasil z Nedělišť.

0/0
8.7.2009 22:06

Host

PETR

A důchody jdou do pr... Rozhodnutí jak nás všechny po čase informovat, proč jsou důchody nutné privatizovat.  ACH JO DALŠÍ KROK DO BUDOUCÍHO OBR TUNELU!;-O

0/0
8.7.2009 22:00

Autobus s tykadlama

Re: PETR

Důchody jdou do pr... už tak 10 let, ještě nikdo nesebral odvahu udělat radikální řez, protože by potom musel do ulic povolat armádu.:-P

Vůbec mně nebude trápit, dá-li mi zaměstnavatel mimo výplatu peníze bokem, ušetříme na daních oba, míň zaplatím za výpalné zvané sociální daň a raději si ty ušetřené peníze uložím na důchod sám.

Ještě bychg uvítal, kdyby bzlo možné se legálně vyvázat ze sociálního systému...

0/0
9.7.2009 8:48

dace4019

Host

Napsal jsi sem asi 46 příspěvků,za polovinu by tě vyučující na škole musel vyhodit a další polovinu při nejmenším opravit.Trpělivě jsem čekal,co se tu objeví.Nemýlil jsem se,lidé žvaní o něčem,čemu nerozumí.

0/0
8.7.2009 20:36

AKSAMIT

hihi,

...Nejohroženější skupinou z hlediska zaměstnanosti jsou lidé s

nízkými příjmy. Právě ti bývají při propadu zakázek propouštěni jako

první....,no a pak ze ekonomika je celosvetove v prdeli,spravne by to melo byt  uplne naopak..

0/0
8.7.2009 19:25

Host

Krokus

ta novela je snad alespoň trošku pomoc,ale je to určené opravdu

pro nejnižší přijmové kategorie. Tak nějak tuším,že řemesla se už nevejdou.

Určitě ne všechna.

0/0
8.7.2009 17:46

Host

proboha

co to ma za penize v rukach na ty fotce ?

0/0
8.7.2009 17:07

Host

čechostán

Když budu mít víc peněž, víc si koupím. Když nebudu, tak si krom rohlíka nekoupím nic a pošlu podnikatele na úřad práce. :-)

0/0
8.7.2009 13:16

Host

Re: čechostán

muzes trosku vysvetlit souvislost mezi clankem a tvym vykrikem? myslim, ze si vubec nepochopil o cem clanek je

0/0
8.7.2009 15:31

Flynn

Novy prezident

Tak mame noveho prezidenta - pana Vaclava Kaluse ;-D

Ani nevim, kdy probehly volby....

0/0
8.7.2009 12:59

Host

další nesmysl

Místo toho, aby měli více penez lidi. Tak se uleví podnikatelům, ale to jim zakázky nepřinese. V tomhle státě je vše opačně

0/0
8.7.2009 12:12

hijk

Re: další nesmysl

...nicméně utracená koruna na přímé investice má mnohem vyšší

multiplikativní efekt do ekonomiky než koruna utracená na zvýšení

důchodů nebo příjmů domácností,...

0/0
8.7.2009 12:34

Host

Re: další nesmysl

koruna na investice ano...ale kde bereš tu jistotu že to tak využují? Kdybys to chtěl, tak jak tvrdíš, tak by se jim mělo ulevit až poté, co ji takto využijí.

0/0
8.7.2009 12:51

Host

Re: další nesmysl

Dovolil bych si tento názor nazvat socialistickým parozumem. Zlevnění pracovní síly pro zaměstnavatele vede k oddálení nutnosti propouštět, uspoření nákladů. No, podle tohoto názoru bude lepší lidem dát víc peněz, které jim ale budou k ničemu, až je zaměstnavatel bude nucen vyhodit.

Navíc, firma, která má vyšší náklady než zisky, musí nutně zkrachovat. Firma zkrátka nutně potřebuje zisk proto, aby žila. Kdo tohle nechápe, nemůže chápat kapitalismus.

P.S.: Opačně je tady jen smýšlení lidí, jak ukazuje tento příspěvek zvaný "další nesmysl". Na západě takové věci všichni vítají, u nás se jen bručí po komunisticku. Kdy si konečně uvědomíte, že tu stát není od toho, aby vám házel pečená kuřata rovnou do pusy?

0/0
8.7.2009 12:58

Host

Re: další nesmysl

k čemu bude podnikateli když ušetří pár šestáků na daních když nebude toho kdo by od něj koupil? Nabízím a prodávám. To další co píšeš je jen rétorika.

0/0
8.7.2009 13:03

Host

Re: další nesmysl

No, zase když budou lidi chtít nakupovat, ale nebude od koho, to mi nepřipadne jako ideální stav. To otevírá dveře Číně, ale ne našim. A tímto způsobem stejně lidi brzy nebudou mít za co nakupovat, protože přijdou o práci, kterou vezme levnější konkurence z Asie.

0/0
8.7.2009 14:48

Host

Re: další nesmysl

Děti, vyjasněme si jednu věc:

Největší náklady na výrobu jakéhokoliv produktu od hmotného po služby jdou z mezd zaměstnancům. Proto se přesunuje dále a dále na východ. Kvůli ceně zaměstnance. Proto, pokud bude u nás cena práce nižší, bude i produkt levnější a tudíž konkurence schopnější. Proto bude mít zlý podnikatel mnohem větší šanci prodat a tím i utržit, mít zisk a obohatit daněmi ze zisku státní pokladnu.

Je tak těžké to pochopit?

0/0
8.7.2009 13:08

Host

Re: další nesmysl

Jak to jen na tom západě dělaj. Děti. Totéž by se dalo tvrdit o zisku když ho snížím snížím i cenu produktu atd.

0/0
8.7.2009 13:10

Host

Re: další nesmysl

Tak ještě:

zisk se dá snižovat, dokud je vyšší než nula. V mnoha případech je marže okolo 10%, což není zrovna moc. Nyní se jde ještě níž, jen proto, aby se udržely zakázky a alespoň se vykompenzovaly náklady. Niž už to prostě nejde. A kdo si myslí opak, tak jen mluví, ale sám nic neví. Zisk firem = zisk státu. Krach firem = krach státu. A kdo ti pak dá peníze do kapsičky, když zkrachují všichni ti zlí zaměstnavatelé?

Pochlub se moudrostí.

0/0
8.7.2009 13:15

Host

Re: další nesmysl

Rozumím, ale co mám dělat, když moji zákazníci jsou jen běžní lidi? Těžko prodám víc když se lidi budou mít hůř ale to asi nikdy nepochopím

0/0
8.7.2009 13:20

Host

Re: další nesmysl

Pokud vím, tak článek hovoří o zlevnění nákladů zaměstnavatele, ale ne o snížení platu zaměstnanců. Ti mají mít pořád stejně. Tak jak se můžou mít hůř?

Mí zákazníci jsou obyčejné firmy, které šetří kde jen se dá, ale nemůžou např. přidat svým zaměstnancům. protože by měli nulový zisk. Zákon lidem peníze nepřidá, to může jen zaměstnavatel. A ten musí mít zisk, aby vůbec mohl něco takového udělat. A je na něm, zda to udělá. To už je jeho politika. Něco takového prostě nelze nařídit.

0/0
8.7.2009 13:25

Host

Re: další nesmysl

Je mi jasný že jim to pomůže ale nezíská větší odbyt. Mě jde o to prodat ne ušetřit.

0/0
8.7.2009 13:29

Host

Re: další nesmysl

Tak zkus tohle:

nižší náklady = nižší prodejní cena při stejném zisku.

Nižší cena = větší šance prodat

Větší šance prodat = větší šance přežít.

A jestli jde o větší odbyt, ten nemusí nutně souviset s cenou, ale s poptávkou na trhu. To je ovšem docela jiná věc, která nemusí nutně souviset s finanční krizí a opatřeními proti ní.

0/0
8.7.2009 13:33

Host

Re: další nesmysl

To je ohraná písnička z učebnice ekonomiky prvního stupně a věc známá asi každýmu. Prodám i sádrovýho trpaslíka když bude stát 1kč a k tomu dám "zdarma" lopatičku

0/0
8.7.2009 13:38

Host

Re: další nesmysl

Tak to jich moc neprodáš, písničko, protože nebudeš mít zisk a každým trpajzlem proděláš boty.

Hrej si na podnikatele dál, beznadějný člověče. Já tu učebnici nečetl, to je praxe. Ale ty bojuješ proti větrným mlýnům aniž bys tomu vůbec rozumněl.

Končím debatu, nehodlám už více odpovídat na tvé smysl postrádající dotazy.

Já jsem spokojen, protože vím, v jakém světě žiju.

0/0
8.7.2009 13:45

909

Re: další nesmysl

no a když tvoji zákazníci o tun práci přídou, tak nebudeš mít zisk žádnej

0/0
8.7.2009 16:48

Host

Re: další nesmysl

Pleteš si výnosy a zisky a sám poučuješ? Zajímavé ;-D

0/0
8.7.2009 18:43

Host

Re: další nesmysl

TY jsi nějaký chytrý filozof. Na co ten stát tu je? snad aby zajistil z našich daní určitý komfort pro všechny.(silnice, zdravotnictví, důchody, bezpečnost...) Jestli si myslíš, že to nepotřebujeme, táhni tam kde to není a kde si peníze libovolně tisknou. Třeba do Usa.

0/0
8.7.2009 22:06

Host

nechci slevu zadarmo

demokracie pláče-tomu dala, tomu ne, nas..ní ale budou stejně všichni;-(

0/0
8.7.2009 9:35

Host

ve škole

bychom za chybnou čárku v souvětí byli potrestáni a ve společnosti intelektuálů byli znemožněni, ale psát nesmysly logické, technické, fyzikální a matematické, to je jen taková drobná lapálie, že? tím jsem nechtěl ovšem říct, že novináři patří mezi intelektuály, rozhodně ne ti, co píší do iDnes

0/0
8.7.2009 9:11

Host

Re: ve škole

A teď trochu toho konkrétního - jakou chybu jste objevil a kde ji mohu nalézt? Rv

0/0
8.7.2009 10:36

Host

Re: ve škole

Ale to jste kritika nepochopil, problem neni v tom procentu, ale v

tom, ze mate nekolikrat za sebou "rovna se" pricemz se to nerovna. Ja

bych to videl na "a-b=c ; c x d=e". Z cisel ktere jsou ve

clanku uvedeny v teto "rovnici" vyplyva, ze a-b=e, pricemz vsem je

jasne, ze 27100-15000 se nerovna 400 (tady je ta chyba).

0/0
8.7.2009 12:17

Host

Re: ve škole

Tak dobře. To přiznávám. Exaktně matematicky je to špatně. V. Zdražil

0/0
8.7.2009 13:44

Host

Re: ve škole

ale upravovat to nikdo nebude, ze? Myslim si, ze clanky, ktere se tykaji penez, dani a pojisteni, by nemely obsahovat obecne chyby, tohoto razu. Take si myslim, ze autori by meli mit alespon castecne matematicke vzdelani a stabni kulturu, jinak skodi nejen sobe, ale rozsiruji li matematicke bludy tak skodi i tem, co matematiku neovladaji.

Predstavte si, ze bych napsal clanek: dluh CR = 1bilionKc/10milionu obyvatel = 100000Kc.

Pouzito to same co jste vy pouzil a vysledek: dluh CR = 100000Kc.

Prosim upravte to, kdyz si jste te chyby vedom.

0/0
8.7.2009 15:39

Host

Re: ve škole

tady mate podklady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tranzitivní_relace 

wiki sice neni dokonala, ale tohle popisuje spravne. 

Relace ekvivalence coz je i "=" musi byt nejen tranzitivni (tranzitivitu jste ve svem "vytvoru" porusil).

0/0
8.7.2009 12:30

Host

nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte, p. Zdražile

27 100 – 15 000 = 12 100 x 3,3  = 400 ????????????????????????

Tohle je nerovnice!

27100 - 15000 < 12100 x 3,3 > 400,

protože 27100-15000=12100, kdežto

12100 x 3,3 = 39930 

0/0
8.7.2009 9:02

Host

Re: nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte, p. Zdražile

Vážený pane,

vaše připomínka je správná, nicméně. ...V algoritmu jsem měl 3,3 %. jelikož články na web nevkládám já a ani k tomu nemám přístup, tak je tam takováhle chyba. Uznávám máte pravdu. Že byste ale kvůli tomu musel dělat tenhle tyjátr, tak to teda nemusíte. každý kdo logicky uvažuje si to dá dohromady. jen vy ne., protože jste přišel urážet.

V. Zdražil

0/0
8.7.2009 9:24

Host

Re: nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte, p. Zdražile

přečetla jsem si několikrát připomínku výše, ale žádnou urážku jsem tam nenašla, diskutující Vás jen upozornil na matematický "nesmysl". To spíš Vaše reakce je neadekvátní, jako profík byste měl být nad věcí, což Vy očividně nejste. Argument typu - já nic, já muzikant- opravdu není hoden autora na tak rozšířeném médiu, jako je internet. Takto jste jen jeden z mnoha, který něco napsal, aniž by si důkladně ověřil zdroj, a za případnou chybu odmítá nést odpovědnost. :-/

0/0
8.7.2009 9:41

Host

Re: nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte, p. Zdražile

Já jsem chybu uznal - to procento tam skutečně nebylo. Byl bych ovšem rád, aby byl kritizován obsah a informační hodnota a nikoli překlep. Když tomu tedy nerozumím, ať mi můj kritik zpochybní informace v článku - jestli se chce vracet k procentu, tak na to odpovídat bohužel nebudu - na to nemám dostatek energie.

0/0
8.7.2009 9:55

Host

Re: nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte, p. Zdražile

Nenechte se otrávit těmi prudiči - i kdyby byl v článku jediný překlep, tak se nějaké hovado (anonymní) vždycky najde. To je zákon idnes diskuse a nestojí to za ty nervy :-)

0/0
8.7.2009 10:34

Host

Re: nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte, p. Zdražile

Chyby se dělají, dělají se v parlamentu, v senátu atd. a dělám je i já. Budu rád, když někdo přijde s konstruktivním námětem nebo aplikací zákona, která je jiná. Za procento jsem se omluvil - to byla chyba.

0/0
8.7.2009 10:45

Host

Re: nepleťte se do věcí, kterým nerozumíte, p. Zdražile

Ale to jste kritika nepochopil, problem neni v tom procentu, ale v tom, ze mate nekolikrat za sebou "rovna se" pricemz se to nerovna. Ja bych to videl na

"a-b=c ; c x d=e"

Z cisel ktere jsou ve clanku uvedeny v teto "rovnici" vyplyva, ze a-b=e, pricemz vsem je jasne, ze 27100-15000 se nerovna 400 (tady je ta chyba).

Tady jde o obycejne pouzivani matematiky, ne o preklep s procenty.

Prosim nenicte exaktni vedu temito "patvary".

0/0
8.7.2009 12:13

Host

opět jeden novinářský žvanil a nedouk

Co je to za plácání? "Jestliže živnostník zaměstnance má, platí pro uplatnění slev totožný algoritmus" - proč by neplatil, když je to zaměstnavatel??? No a máme tu dalšího rádobynovináře, nad jehož floskulemi se obrací žaludek: "na slevy mohou podívat", "Šanci využít slevy", "O slevách může přemýšlet i živnostník", "má prostě smůlu", "na slevy nedosáhne". 

0/0
8.7.2009 8:57

Host

Re: opět jeden novinářský žvanil a nedouk

Vážený pane,

můžu vás ujistit, že před napsáním tohoto nesmyslu plného floskulí jak píšete jsem investoval den času a cca tisícikorunu vlezného ze svojí kapsy a šel jsem si poslechnout seminář zaměřený na tuto problematiku lektorovaný spolutvůrcem novely. Ujišťuji vás, že když půjdete na jakoukoli OSSZ dnes nebo kdykoli v tomto týdnu a zeptáte se řadové úřednice, tak nedostanete zdaleka takové informace jaké jsou v tomto článku. Řeknou vám, že to je čerstvé a potřebují být teprve proškoleni.Moje účetní si to vyzkoušela a bohužel neuspěla. Momentálně je na sociálce ohledně aplikace poměrně velké vakuum. Budu rád když si to zkusíte sám a sdělíte to v této diskusi čtenářům.A k té floskuli ohledně živnostníka? Ano, budete překvapen ale i já vím, že živnostník může být zaměstnavatelem. Že nejenom právnická osoba může zaměstnávat zaměstnance. Takhle polopaticky jsem to napsal záměrně, protože ne všichni čtenáři jsou tak legislativně terminologicky erudovaní jako vy... autor článku

0/0
8.7.2009 9:50

VlasTen

šedá ekonomika

Nojo, už to vidím. Frantoooo, odteď Ti budu dávat do výpolaty jen 27100 a tšch zbylých 15000 Ti dám hotově na ruku.

0/0
8.7.2009 8:31

Host

Re: šedá ekonomika

A ono se to tak nedělá už teď?

0/0
8.7.2009 8:43





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.