Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Makléři jsou na realitním trhu největší chudáci, povzdychl si odborník

O cenách nemovitostí se stále diskutuje. Ekonomická situace se do konce roku nezmění a ceny bytů tedy budou mírně klesat, tvrdí expert. Kupující dnes čekají na lepší cenu a prodávající ji nechtějí snížit. Podle ředitele společnosti Naxos Libora Nevšímala jsou největšími chudáky realitní zprostředkovatelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Makléři

No jasně, totální svině zlodějský. Mlaťe je kdekoliv je uvidíte. Bassebalovou hůl a tvrdě do toho, nic jinýho si nezaslouží. Nedávno jeden můj známý takovýho jednoho zmydlil, že padal s rypákem od krve ... jóóóóó tohle funguje ;-)

0/0
3.1.2010 14:08

Host

Makléři

Ano, ano, bezva kluci, vše O.K. ;-)

0/0
3.1.2010 14:05

Ivano

nezapoměňte, že když nadáváte na makléře

tak nadáváte vlastně sobě. Je to tak jednoduché před podpisem si všechno pročíst. A pokud se mi realitka nezamlouvá, jdu jinam, není nouze.  Navíc katastr je veřejně přístupný, tak na internetu podle čísla domu nebo bytu ověřím majitele i příp. zástavy na LV. Bohužel dnes se nechce nikomu nic studovat, chce dostat vše připravené až pod nos, tak Vám prostě připravují smlouvu až pod nos a vy nejste schopni si ji pořádně ani přečís. Pak nadáváte.;-D

0/0
24.8.2009 12:50

kolemjdoucí

Tento expert na bydlení

nám hustí do hlavy, že nabídka je nyní nejlepší a největší šance koupit teď. Já jsem přesvědčen, že ta jeho reklamní křeč je jen snahou zakrýt další očekávaný propad a vzrůstající počet insolventních zákazníků Rv

0/0
17.8.2009 18:38

Host

Klienti RK

Nikdo z Vás, vážení nedělá nic zadarmo, každej chcete výplatu a ruku na srdce, kolik lidí si fakt pracovní domu někde odsedí a jde spokojeně domů?

Ano, jsem makléř jedné menší RK. O přístupu klientů bych tady mohl psát romány. Ale nikomu nenadávám a tak nečiňte tak ani vy a nechte makléře dělat jejich práci. Pokud o jejich služby nemáte zájem, tak si sežeňte nebo prodejte byt sami. Nikdo Vám v tom nebrání.....:-)

0/0
7.8.2009 12:07

pavel.n

Re: Klienti RK

Chce se mi zatlačit slzu - znám několik majitelů realitek - všichni do jednoho - luxusní bydlení , luxusní auta...mimochodem - pomalované auto jedné realitky se na Diamond ralye  nedalo přehlédnout.

0/0
13.9.2009 7:20

Host

Provize RK

Běžná provize se pohybuje u prodeje bytu do 100.000,-Kč, v tom máte DPH, makléř samotný dostává od kanceláře třeba jen 30% z dané provize bez DPH a to ještě ve větší míře se podílí na dalších nákladech realitní kanceláře. Makléř si platí telefon, benzin do auta, pokud nejezdi MHD, zařizuje pro kupujícího smlouvy, výpisy z katastru, odhad apod.

Když to makléř spočítá, tak mu zbyde 15000,-Kč a kolik bytů do měsíce asi prodá? Nehledě na to, že málokterý byt se prodá během krátí doby a na prohlídku jedete třeba 20x i více. A nekomentuji to, když se zájemce na prohlídku nedostaví, vypne si telefon a vy jste hodinu cestovali na misto, pul hodiny čekali na toho super zájemce, půl hodiny se omlouvali prodávajícímu, že zájemce se prostě nedostavil.

0/0
7.8.2009 12:07

Host

Prolux

:-(Pozor na realitní kancelář Prolux. Podstrčí vám smlouvu "O podpoře prodeje nemovitosti" (ne exkluz.smlouvu o prodeji, což je normální smlouva, zavazující prodejce o tom, že nemovitost nemůže prodat přes jinou RK), v které je jen popis vaší nemovitosti a % provize. "Je to jen taková obyčejná smlouvička, ta vás k ničemu nezavazuje", prohlásí makléř, můžete si prodat dům sama, pokud se to nepodaří nám. Přijdou vám SMS, že vaši nemovitost si prohlédlo tisíce zájemců, ale klíče od nemovitosti máte u sebe, skutečně se tam nepřijde podívat ani noha.Navíc prohlásí, že doba platnosti smlouvy je 12 měsíců a pokuta, pokud byste si našli sami kupce, je 10 procent z jejich navrhované ceny.O čemž makléř nemluvil a jejich podmínky jsou napsané milimetrovými písmenky na rubu smlouvy.

0/0
4.8.2009 10:42

Host

Zdechněte, všechny svině makléřský!

0/0
3.8.2009 0:37

Host

Re: Zdechněte, všechny svině makléřský!

zdechni radsi ty...

0/0
3.8.2009 13:19

Host

M&M reality

jsou vyčůraní padouši bacha na ně!!Smlouvu pořádně prostudovat s právníkem!!Jinak se můžete s penězi rozloučitRv

0/0
1.8.2009 11:15

Host

Re: M&M reality

s penezi? jako s kupni castkou?

0/0
3.8.2009 13:21

Host

Re: M&M reality

jsou to fakt podvodnici mam snema vlastni skusenost doporucuji nekupovat neprodavat !!

0/0
28.10.2009 10:27

Host

to se vám to kecá

Tady je opravdu vidět že sme typickej českej národ. Vás napálí jeden člověk a vy hned začnete brečet, že všichni kdo dělaj stejnou práci jako on sou taky podvodníci. Zamyslete se nad sebou vždyť si nevidíte ani na špičku nosu.

0/0
27.7.2009 13:15

Host

konečně došla bída na kozáky........

chudáci teď museli jít o 5% se zlodějskýma provizema dolů :-/ chátra jedna vychcaná! Místo brečení na portálu iDnes by možná mohli dělat jiné aktivity, když jsou tak schopní a prodávají všechny nemovitosti se zlodějskýma provizema! Jenomže zlodějna jde snáž pro vychcaného makléře z ČR[>-]

0/0
26.7.2009 14:19

Host

Re: konečně došla bída na kozáky........

Tak si zkus tu nemovitost prodat sám. Inzeruj si to, zaplat si právníka, smlouvy, depozitní účet atd. sem zvědavej na kolik tě to víde nemluvě o běhání po úřadech.

0/0
27.7.2009 13:19

Host

coze?

proc by nejvetsi chudaci meli byt zrovna realitni makleri? kdyz realitni trh rostl a s nim i vydelky, mohli si vytovrit financni polstar (rozumej uspory) na horsi casy. tak jako kazdy. pro me je "chudak" kazdy, ktery ne svoji vinou v dusledku krize prisel o misto!

0/0
23.7.2009 11:15

Host

Re: coze?

proč by měl být chudák člověk co se vyučí a dál se.e na vzdělání? to že ho vyhodily svědčí o tom že je neflexibilní ostatně jako většina lidí v čr- takže uč se vzdělávej na horší časy chudinko od pásu

0/0
15.9.2009 17:51

Host

realitní makléř = nulová přidaná hodnota

me zkušenosti jsou "pouze" z nájmem na streně nájemníka. Něklikrát jsem vešel do takového shitu a makléř mi tvrdil "tady jsou nové kobrece, tamhle nové vymalovano", všechno smrdělo hnilobou jak stava veš. Ti podvodnici si myslí, že lidi jsou uplni pablbci, ale to jsou mílí drazí, ted si to vyžerete, ty své podvody!

0/0
22.7.2009 22:20

Host

Re: realitní makléř = nulová přidaná hodnota

...tedy "nejsou mílí drazí", v tom rozčílení se mi pletou prsty po klavesnici.

0/0
22.7.2009 22:21

Host

Taky nevím

na co jsou makléři. Prodávám pole určený k výstavbě u jednoho okresního města, mám to na webu zatím tejden, ale už mě mě ozvalo asi deset agentů, každej na to má nějaký zájemce, tak zejtra jsem se nechal ukecat třema babama, chtěj to vidět, tak jsem zvědavej co se z nich vylíhne. Volal i jeden maník, si cenil služby za prodej na 50 tisíc. Prej je v tom i posudek a smlouva. Hahaha, posudek na pole bez jakýhokoliv porostu když hodně tak 5 litrů, smlouvu si radši napíšu sám (kámošovi právník kromě domu prodal ve smlouvě i garáž o pět ulic jinde, si to chudák nepřečetl, podespal, no nakonec se tím novým majitelem v klidu dohodli.....) no a pak stačí zaplatit kolky a na úřadě ověřit podpisy za 40 kaček :-)

0/0
22.7.2009 13:40

Host

Čtl jsem to a se vším musím souhlasit.Kdo používá selský

rozum,musel cítit,že to nemůže růst do nekonečna a prodal,pokud chtěl něco prodat na vrcholu 2007,nebo těsně před ním 2006,jako já. Spekulanti brečte. No a dneska je dobrý zase něco kopit,třeba pořádný kus pole a lesa,protože v tom je prapůvod všech hodnot a bohatství,ne v money makers. 

0/0
22.7.2009 0:31

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: Čtl jsem to a se vším musím souhlasit.Kdo používá selský

Ani hospodarska puda neni "dokonala" investice. I jeji hodnota se odviji od toho, jake zisky dokazete vyprodukovat jejim obhospodarovanim (ci pronajimanim), podobne jako u ceny bytu nebo akcii.

Osobne ocekavam dlouhodoby celosvetovy trend rustu cen zemedelskych komodit, a tudiz i rustu cen hospodarske pudy. Avsak cena pudy nemusi rust vsude. Vzdy bude zalezet na konkurenceschopnosti mistnich zemedelcu.

Po revoluci v CR doslo k vyraznemu rozsireni potravinarskych vyrobku, rustu poptavky po potravinach, presto puda nebyla dobrou investici, protoze nas trh zaplavily produkty z EU a dalsich zemi, cesti zemedelci ztratili velky kus odberatelu.

Takze ackoliv svetovy trend bude pro hospodarskou pudu priznivy, zda bude priznivy i pro ceskou pudu, to bude zaviset na schopnostech "hospodare" (+ externich vlivech jako jsou statni dotace, dane z pudy apod.)

0/0
22.7.2009 9:53

Host

Re: Čtl jsem to a se vším musím souhlasit.Kdo používá selský

Měl jsem na mysli spíš investici do velmi bonitní půdy ne z hlediska make money,ale přímé účasti na jejím obhospodařování v případě nějakého kolapsu. Vycházím z toho,že základ lidského bohatství a prosperity pochází z půdy,ne z tisku peněz a dalších virtuálních operací za účelem jejich rozmnožování. Všechno zboží,co za peníze pořídíte,pochází ve své podstatě z přírody. A reálná půda nepodléhá inflaci. 

0/0
27.7.2009 16:23

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

Ted jsem to psal do jine diskuze.Ze ceny nemovitosti budou v CR nadale klesat, to lze predpovedet s pravdepodobnosti blizici se urcitosti.

Ja se dokonce domnivam, ze REALNE ceny nemovitosti v CR budou velmi mnoho let klesat a stagnovat - jinymi slovy, ze dobrych 20 let neporostou ani o inflaci.

Duvod? Demograficky vyvoj ceske populace. Vice rozebiram v clanku:

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/investice-do-nemovitosti-se-nevyplati/

0/0
21.7.2009 21:32

Host

Re: Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

Souhlasím,viz. výše

0/0
22.7.2009 0:32

vokroj

Re: Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

To vše jsou jenom ubohé představy, zrovna tak, jako délka trvání krize a její důsledky

0/0
22.7.2009 9:30

Pasterrr

Re: Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

pravda by to mohla být pouze u residenčních nemovitostí. Ostatní budou podléhat vývoji trhu výrobních faktorů.

0/0
23.7.2009 11:25

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

Vsak v clanku take mluvim o residencnich nemovitostech. Ale zde jsem to nezduraznil, za to se omlouvam.

0/0
23.7.2009 23:02

Host

Re: Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

Velmi odvážná a zneklidňující analýza!

0/0
1.8.2009 23:33

Host

Re: Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

Jo jasně tomu tak věřit. Definitivní konec regulace nájmů je nevyhnutelný a bude tu řádově do několika málo let díky čemuž vzroste poptávka po vlastním bydlení, protože  výše nájmů na standardní úrovni bude ve většině případů stejná jako si platit hypotéku. Již niní se zvedá regulované nájemné ročně o desítky procent.

0/0
3.8.2009 21:12

Host

Re: Ceny budou klesat... - pro pana Taxlera

Dobrý den pane Taxlere,

před nějakým časem jsem celkem s oblibou četl Vaše články z finančních trhů a musím se přiznat, že jsem je četl rád a docela i se zájmem. Tím více jsem v šoku, když jsem nyní přečetl co za nesmysly píšete. Podtrženo faktem, že člověk neznalý skutečnosti (podobně jako já akciových trhů), bude logicky takto napsaný článek považovat za vysoce odborný.

Jednak poptávka po bytech není dána pouze přírůstkem obyvatelstva či počtem přistěhovalých... jsou to však parametry, které se člověku nezasvěcenému zdají jako jediné logické. Nevím proto, zda se jedná o Vaší neznalost či jste chtěl zaujmout za každou cenu.

Další věcí je fakt, že vyčkávání kupujících na lepší cenu není tím nejzásadnějším důvodem, proč nakonec byt nekoupí. V drtivé většině případů rozhodují naprosto jiné priority těchto lidí. Je zde s jistotou, že časem (jehož délka je diskutabilní) tyto jejich překážky k nákupu ztratí na prioritě.

Další se týká p. R.T. Kiyosakiho, ale to se mi sem již nevejde... Jarda

0/0
17.8.2009 21:02

Host

Re: Ceny budou klesat... - pro pana Taxlera - II.díl

... prostě si to neodpustím a musím to dopsat aspoň do druhé reakce.a tedy k panu R.T.Kiyosakimu: Je pravdou, že nepatřím k jeho bezmezným obdivovatelům, avšak ve svých knihách dokázal podat problematiku týkající se jiného uvažování o penězích než nás (tedy mě alespoň  naprosto jednoznačně) všichni učili.

Způsob jakým jste ve svém článku na "finezu" popsal jeho "metodu generování pravidelného cashflow" je neúplná a zavádějící. Opět nevím, zda z důvodu neznalosti či pouze touhy být pro čtenáře zajímavější. Je pravdou že jsem nepřečetl všechny knihy z edice Rich Dad Comp., ale něco přes deset jich už bylo - nejen od pana Kiyosakiho přímo, ale např. i od Kena McElroye (týká se konkrétně nemovitostí). Můžu Vám garantovat, že tyto metody a postupy lze aplikovat i v ČR a dokonce i v dnešní době. Je pouze za tímto cílem potřeba INTENZIVNĚ PRACOVAT a nespoléhat se pouze (jak tady taky nějaký chytrák napsal) na internet a sreality.

už to zase chtělo, abych to zkrátil :-(

Jarda

0/0
17.8.2009 21:31

Host

A nejlepsi jsou chlapci z Prolux! :-)

http://www.necestne.cz/2009/06/httpwwwnecestnecz200905realitni-kancelar-prolux/

0/0
21.7.2009 7:43

Host

ReMax

A nejvíc mě dostává pyramida jménem ReMAX - lidi, dávejte si pozor, jejich cílem je nabrat co nejvíc makléřů, který jim každý měsíc platí poplatky "za podporu". O profesionalitě a zkušenosti těchto chudáků netřeba polemizovat - většinou vydrží měsíc, maximálně dva.

0/0
21.7.2009 7:30

Host

Re: ReMax

Hehe, prej pyramida...nevim, no, proste mas spatny informace. Navic remax je napr v USA fakt velika a uspesna realitka. A jeste vetsi lolek je tvoje predstava, ze vydelaji pouze na tom, ze budou mit hodne makleru, kteri by platili :)

0/0
21.7.2009 15:36

Host

Re: ReMax

...jiný kraj (USA) jiny mrav. V Česku se i ten nejandělštější a nejblankytnější business, který jinde funguje a je křišťálový přemění na podvod, lumpárny a okrádání. Rv

0/0
22.7.2009 22:15

watchdog

Re: ReMax

ReMax neni pyramida, ale multi-level marketing..

0/0
21.7.2009 21:20

Host

Re: ReMax

pyramida, MLM, letadlo....říkejte si tomu jak kdo chcete, ale jde o jedno a to samé!!!!Rv

0/0
22.7.2009 3:33

Host

Re: ReMax

:-) pane, Vy jste pako... :-)

0/0
17.8.2009 19:09

Host

M&M Reality!?!

Proc byl smazan muj prispevek ohledne MM Reality?

0/0
21.7.2009 7:21

Host

Re: M&M Reality!?!

Inzerují na Idnes.

0/0
21.7.2009 7:26

Host

Re: M&M Reality!?!

Napiš mi prosím na novotny99@seznam.cz , o co u MM Reality šlo. Chci přes ně prodávat, tak ať vím co mě čeká. Zdenek

0/0
21.7.2009 11:19

Host

Re: M&M Reality!?!

pokud chces prodavat, tak nepodepisuj smlouvu na miste, ale po konzultaci s pravnikem a urcite neuzavirej smlouvu na dobu neurcitou.

0/0
21.7.2009 13:00

Host

Chudáci?

Chudáčci? Houbelec. Nedávno sem řešil se známýma nákup rodinného domu. Ten makléř jim schopen dům prodat s tím, že je v podstatě přímo k nastěhování. Pouze malé úpravy a je to hotovo. Když sem si ten dům prošel, tak jenom nejnutnější opravy by zabraly minimálně půl roku. A cenu sem radši nekomentoval. Trojnásobné předražení je asi celkem normální. Za tu cenu co za to chtěl by koupili pozemek a postavili zcela nový dům na opačném konci obce. Asi tak.

0/0
21.7.2009 7:07

Host

Re: Chudáci?

Nevím, jak souvisí cena s makléřem. Cenu navrhuje prodávající (a v drtivé většině případů ji opisuje od podobných zoufalců z realitních serverů bez konzultace s makléřem) a schvaluje či neschvaluje kupující. NAvíc Váš příspěvek je vcelku irelevantní, protože si nezávislý čtenář nemůže udělat úsudek, jestli máte pravdu nebo jestli jste jen další chytrák, který ví všechno nejlíp, všude byl dvakrát a úlohu makléře by zvládl lépe. ;-)

0/0
21.7.2009 16:26

Host

Dobrý makléř

Já mám s makléřem dobrou zkušenost - kupoval jsem byt (respektive kupuju), a takovýho běhání a vyřizování, co s tím musí mít...

V únoru jsme si byt vyhlédli, kupní smlouvu jsme podepisovali před dvěma týdny a celé ty měsíce náš makléř běhal od úředníka k úředníkovi, sháněl na katastru zatoulané listy vlastnictví, v součinnosti s advokátem vytvářel smlouvy, řešil debilní KB, které trvalo 4 měsíce převést hypoteční zástavu (a to ten makléř musel pomalu bivakovat na pobočce), kvůli tomu se všechny smlouvy musely přepisovat.

Každopádně si za svůj přístup svoje prachy zaslouží a až bude konečně všechno hotové (už chybí jen potvrzený vklad do katastru), má u mě flašku.R^

Jen upozorním, že kromě rezervačního poplatku jsem už na peníze sáhnout nemusel, i za poslední kolek platila realitka. Kdybych měl všechno vyběhávat sám, tak už nemám na letošek dovolenou a nervy mám v... víte kde.

0/0
20.7.2009 22:26

Host

Re: Dobrý makléř

Díky za pochvalu, jsem Váš makléř. Ovšem tu flašku si můžete strčit víte kam, nejsme za komoušů. Očekávám za moji extra náhahu, abych vyhověl všem Vašim extra požadavkům kromě honoráře, který ode mně dostanete navíc, přinejmenším zájezd s cestovkou nebo alespoň 10 tisíc místo té flašky. Nebýt mne, dneska si tu na diskusi vylíváte zlost a máte bílé ochlupení. Tak platí, jo.

0/0
20.7.2009 22:32

Host

Re: Dobrý makléř

a teď ještě tu o budulínkovi....

0/0
22.7.2009 13:25

vokroj

Re: Dobrý makléř

dobrý makléř, mrtvý makléř

0/0
13.8.2009 23:07





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.