Diskuze

Maďarsko odčarovalo kouzlo života na dluh

Opravené fasády, vyměněná okna, nízká nezaměstnanost. Co není vidět, je financování těchto aktivit dluhem. Pro populistického politika je dluh skvělou příležitostí, jak plnit své sliby. Mávnutím kouzelného proutku vyčaruje prosperitu. Když kouzlo pomine, lidé se musí vzdát spotřeby a vše zaplatit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

roenick

23. 7. 2009 16:58
prectete si

hodne vyzivny clanek je

http://zpravy.idnes.cz/hodina-pravdy-pro-madarsko-zeme-se-ocitla-na-pokraji-bankrotu-ptv-/kavarna.asp?c=A090317_162132_kavarna_bos

souhlasim, ze CSSD by byla schopna dovest nasi zemi do stejnych sratšek...vzdycky kdyz slysim ty jejich sliby tak si vzpomenu na Madarsko...ani ODS neni zlata ale ta k tomuhle fakt nesmeruje... oddluzit zemi by mel byt prioritni cil vsech dalsich vlad... a cisla z Madarska si vyvesit v kanclech a denne se na ne divat...

0 0
možnosti

Jimmy888

26. 7. 2009 21:37
Re: prectete si

naprosty souhlas R^

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 18:10
Paroubkovy madarske recepty

Paroubek chce lecit ekonomiku zavedenim trinactych duchodu, zvysenim socialnich davek a masivnim statnim utracenim. Dovolime mu to?

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 19:40
Re: Paroubkovy madarske recepty

Ber to z druhé strany. Důchodci víc dostanou, děti jim to seberou a víc se utratí a všichni budou spokojeni. Do té doby než se všechno po...re.

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 17:33
Dluh

Dnešní ekonomika je ale na dluhu a půjčkách založena. Dluhy nemohou být splaceny, nejde to. Pokud nebudou půjčky - dluhy, nebudou peníze. Dnes peníze nerovná se hodnota, jako tomu bylo dříve, kdy peníze byly kryty zlatem (kdy naposledy jste na bankovkách viděli - bankovky jsou kryté zlatem a ostatními aktivy státní banky..? co je tam nyní?), ale peníze rovná se dluh. V momentě, kdy přijdete do banky a půjčíte si milion, jako mávnutím kouzelného proutku vznikne milion. Jen tak, zničeho nic. Pokud někdo nevymyslí jiný ekonomický systém, tento musí krachnout. Otázkou je kdy - zda za rok, za pět, deset, sto let?

Pokud nevěříte, podívejte se na youtube na video Money as debt..

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 18:01
Re: Dluh

Ono to ale není tak černobílé, "vynález" drahých kovem nekrytých peněz z velké míry přispěl k světovému ekonomickému růstu od počátku tohoto "vynálezu". Předtím mohlo v ekonomice obíhat jen tolik peněz, kolik se vytěžilo zlata nebo stříbra, poskytnutím úvěru se žádné nové peníze negenerovaly.

0 0
možnosti

lks0079

22. 7. 2009 13:29
No tak se rozhoupali

Aneb všechno špatné je pro něco dobré. Konečně si lidi uvědomili, že štědrý sociální systém je nesmysl. Pokud by na začátku nebylo to zadlužování a všechny ty opravy a rekonstrukce se měly hradit z úspor tak by se nikdy nic nepostavilo, protože furt by někde chybělo do sociálního systému. Vždyť i u nás jde na fiskální výdaje nehorázných 80% rozpočtu

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 13:48
Re: No tak se rozhoupali

Mandatorní výdale. Fiskální politika je spíš ovlivňování  veřejných financí státem.

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 9:45
V ČR k tomu spějeme také.

Stačí se podívat na graf zadluženosti od roku 1989. Vládnout bez dluhů je umění, to ale naši politikové neumí, je to pro ně moc pracné a nepopulární.  Takže zadlužují, hrabou také s tím pod sebe a hlavně mění koryta, aby tam byla jen ta jejich politická odpovědnost, či-li žádná.

0 0
možnosti

Host

21. 7. 2009 21:47
Mam docela strach,

citim,ze se chysta neco sptneho... Zit bez dluhu,ale jak ? Jak bychom bydleli bez hypoteky? Staci,kdyz jeden z nas prijde o praci a uz to zacina zavanet. A bude mit stat pak i na podpory pro zamestnane,kdyz bude muset splacet dluhy,ktere se projedli? V zivote jsem nebyl ani jeden den bez prace a zena taky ne,ale mit na krk v tyhle dobe dluhy-hypoteku-je hodne neprijemne.!;-(

0 0
možnosti

Host

21. 7. 2009 22:01
Re: Mam docela strach,

Docela chápu,máte rezervu?

0 0
možnosti

zmm

21. 7. 2009 21:02
pro Linde CZ

tak jsem si zadal do googlu slova jako rozpočet ,2008, kalousek, změna metodiky a vypadá to, tedy  nejsem si  úplně jistej bo nejsem takový odborník jako ty, ale asi žádných 89 mld z v roce 2008 zapůjčených 108 mld nezbylo.

Mně bylo taky hned divný, že by si Janota půjčoval na každou cihlu, kdyby mu tam Kalousek s Topolánkem nechali v šupleti takovej ranec.

0 0
možnosti

lynxxx

21. 7. 2009 20:27
No on ten blahobyt v Maďarsku

nikdy moc vidět nebyl. Baráky jsou mnohem míň opravené než u nás, silnice ještě horší (snad jen ty dálnice jsou celkem ok), v Budapešti plno bezdomovců. U nás teda taky nic moc, ale lepší než v HU. Prostě to prožrali.

0 0
možnosti

Host

21. 7. 2009 20:45
Re: No on ten blahobyt v Maďarsku

A nebo na ten dluh žijeme ještě víc my a bublina ještě nesplaskla. K tomu bych se přikláněl víc. Maďaři už jsou z nejhoršího venku.

0 0
možnosti

outrageman

21. 7. 2009 18:57
ČSSD u moci = bankrot

Paroubek u koryta = Moskevská diktatůra !!

0 0
možnosti

Host

22. 7. 2009 6:07
Re: ČSSD u moci = bankrot

to se ti zdálo ? No ty máš hooodně blbý sny.

0 0
možnosti

Linde CZ

21. 7. 2009 17:07
Jako tenhle clanek by si mel precist kazdy socan a komous...

...a to povinne.

0 0
možnosti

Registr9

21. 7. 2009 17:12
Re: Jako tenhle clanek by si mel precist kazdy socan a komous...

Přesně tak, souhlasím. Stejně tak druhá strana by si mohla počíst něco o tomto :

http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/irsko/pokracujici-dopady-krize-v-irsku/1000785/51933/

a podívat se možná i na toto :

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2079rank.html?countryName=Ireland&countryCode=EI&regionCode=eu#EI

0 0
možnosti