Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na dovolené platební kartou raději plaťte než vybírejte

Více než polovina Čechů plánuje strávit svou letošní dovolenou za hranicemi vlasti. Kromě potřebných dokladů a zavazadel vezme většina z nich s sebou i platební kartu. Někdo je kartou zvyklý platit, jiný raději vybírá. Rozhodujete-li se o způsobu použití karty v zahraničí podle poplatků, raději kartou plaťte všude, kde můžete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Nějak mi ty počty nesedí

Minulý týden jsme na Slovensku vybíral peníze na poště přes svoji kartu. Ke svému úděsu jsme z výpisu zjistil toto:

poplatek za výběr v bankomatu (ač to byla poštovní přepážka): 76,- + poplatek za převod: 210,- a nějaké drobné + výběr: 1.103,- a nějaké drobné...

čili 50€ mě vyšlo asi na kurz 31Kč/1€

Kdybych (blbec) přejel kopec (cca 30km) do ČR do bankomatu ČSOB a vybral peníze v naší měně a hne dna hranicích je směnil ve směnárně, vyšlo by mě to i s benzínem na 28Kč/1€. Asi o 200Kč levněji.

Jinak sem byl na telefonické podpoře ČSOB ujištěn, že při výběru Eura v na Slovenské poště neplatím skoro nic (výběr jako z bankomatu ČSOB a kurz dle aktuálního kurzu ČSOB). Co dodat? Když ptáčka lapali, fajně mu zpívali...

0/0
4.8.2009 15:29

Host

mastercard

Mám Mastercard u spořky a v Evropě jsem s ní neměl žádnej problém. Ten jsem však měl v Kanadě (u holiče)  a Americe (v hotelu), kde mi tuto kartu nechtěli akceptovat. Tedy na cestu za oceán doporučuji rozhodně vzít si kartu VISA - tu akceptují všude......

0/0
4.8.2009 9:05

Host

mBank a Irsko...

...zvykly, ze ne vsechny reklamni kecy jsou pravda, jsem "opatrne" vybiral s VISA od mBank v Irsku. ale skutecne vsechny vybery gratis, na dovoleny vyborna vec... spokojenost. :-)

0/0
4.8.2009 8:10

Muf007

Re: mBank a Irsko...

Řecko, Rakousko, Německo - výběry bez problému a kurz akceptovatelný, tedy ne že by nemohl být lepší. To by mohl, ale výběry fakt zadara a kdy bylo potřeba. Tohle mBank rozhodně umí. R^ Už jsem se díky tomu i několikrát měnil ve směnárnu a zachraňoval sousedy a spolucestující, jimž jejich mateřská tzv. velká banka výběr hezky namastila a oni díky tomu báli vybírat  ;-D

0/0
14.8.2009 11:15

Host

HSBC

Ja mam Visu z HSBC, vybery z bankomatu po celem svete zdarma, doruceni ztracene karty do 24 hodin kdekoliv na svete zdarma, za jakekoliv ztraty zpusobene zneuzitim karty ruci banka...

0/0
1.8.2009 18:31

Syryn

Re: HSBC

..mam VISA debit(pozn. creditku nepotrebuju) u Barclays a nemuzu si stezovat,vse j esuper...chudaci v CR....

0/0
6.8.2009 3:57

Host

Polsko

Vrátili jsme se z dovolené, všechny platby kartou od mbanky byly bez problému. Jenom na jednom místě mi odmítli vzít embossovanou Visu od RB. Tak si vyberete.

0/0
30.7.2009 8:00

Host

?

R^Co to resite? Mam mBank a jsem bez poplatku...

0/0
29.7.2009 12:58

Host

dobrá zkušenost

dobrou zkušenost mám s GE. Prakticky při každé cestě v zahraničí mě volali jestli jsem opravdu tam a tam a jestli transakce sedí...

Při jednom hovoru to ovšem bylo trochu jinak:

Byl jste v Srbsku? Ano... Platil jste tam a tam? Ano... A platil jste také tam? Ne... tam už neee. Moc se omlouváme to už byl jen kontrolní dotaz. Vaše karta byla na uvedeném terminálu zkopírována. A právě vám byla karta zablokována. Když jsem po týdnu přijel domů už byla nová karta nachystána. Ve výpisu jsem našel onu pochybnou transakci a k ní i reverz ;-) Prostě služba R^

0/0
28.7.2009 16:16

Host

s panem Pavlikem mohu souhlasit jen castecne.

Pan Pavlik  (ktereho clanek cituje) korektne hovori o velikosti akceptacnich siti karet Visa a MasterCard. To ovsem neznamena, ze by tyto karty byly bezne prijimany napriklad v Nemecku. Tam nezbyva nez mit s sebou hotovost nebo si ji jit vybrat z bankomatu. Cela rada obchodu a restauraci prijima jen "narodni" karty EC. Podobne v Dansku, kde sice narodni karty Dankort prijimaji uplne vsichni (snad s vyjimkou zebraku na ulici a kasicky v kostele), ale karty Visa a MasterCard prijimaji jen malo kde. V Dansku se nastesti pomalu rozsiruje pocet mist, kde lze platit mezinarodni kartou. V Nemecku jsem zadne zlepseni nezaznamenal.

S vyssi cenou pri platbe kartou jsem se setkal v Thajsku. Smlouvani ani vysvetlovani nepomohlo.

0/0
28.7.2009 14:20

Host

Banky

mají z těchto článků velkou radost, čím více platíme kartami, tím více vydělají. Pro klienta je sice poplatek "zdarma", slušný peníz vytřískají od obchodníka. Obchodník to pak většinou promítne do ceny, takže zisky bank platíme všichni (i ti, co platí hotově).

0/0
25.7.2009 18:59

Host

Re: Banky

naprostá většina obchodníků nerozlišuje cnu Hotově nebo když platíš kartou. A nic není zadarmo - ty bys chtěl, aby každý zase s sebou musel tahat hotovost ? Za tohle pohodlí platíš karetní společnosti, nic není zadarmo, to si myslí jen vyžírkové..

0/0
26.7.2009 9:51

Host

Re: Banky

a i pro obchodníka je levnější akceptovat platby kartou nežli riskovat tahání hotovosti do banky nebo na poštu či si na to dokonce pltit ochranku

0/0
26.7.2009 9:52

Andee

Re: Banky

Obchodník nesmí mt dvoje ceny na hotovostní a bezhotovostní platby. Mají to ve smlouvě na platební terminál. Někteří mají limit, do jehož výše neumožní zákazníkovi zaplatit kartou, což sice smlouvě odporuje, nicméně je jim to tiše tolerováno...

0/0
26.7.2009 21:12

Mablung

Re: Banky

Nic není zadara, ale také nemusíš platit vše.

Před dvěma týdny jsem se s optikem bavil o tom jak mu zaplatit pevné kontatní čočky za 15 000 Kč, tak mě požádal, abych mu to dal v hotovosti,  neboť při platbě kartou by ztratil několik set korun. Navrhl jsem mu převod z účtu, což s radostí akceptoval. Platit pár stovek za sprostředkování jedné transakce je prostě hodně. Ty to nevidíš, ale obchodníci ano

0/0
27.7.2009 14:24

Host

Re: Banky

Opravdu několik set korun? To bych změnil banku (nebo smouvu).

0/0
3.8.2009 13:42

Host

Re: Banky

A kolik si myslis ze maly obchodnik plati? Vetsinou se to pohybuje od 3% do 4,5%:-/Rv

0/0
5.8.2009 9:23

Tomach

Re: Banky

To s Tebou naprosto souhlasim, karty je zhuvarilost.

Ta dnesni globalizovana spolecnost uz nevi co by. Tuhle jsem videl reklamu na "toaletni papir". No to je taky nebetycna vec. Papir na utirani prdele! Hlupaci, platit za neco takovyho, pritom staci lopuchovej list! Jojo, lidi sou hlupaci....

0/0
1.8.2009 2:40

Host

Re: Banky

Platit kartama je skutečně zhovadilost, na rozdíl od toaletního papíru. Nejenže to zdržuje nákup a tvoří to fronty, ale zvyšuje to ceny zboží, protože obchodník musí platit nekřesťanské částky za ty, kteří platí kartou a samozřejmě si to musí musí vynahradit na zvýšení cen zboží. Karty ano, ale vybírat zdarma z bankomatu. Placením kartama jsou okrádáni všichni spotřebitelé. Fuj!!!!!8-o

0/0
3.8.2009 13:33

bruins

mBank - mKonto - embos Visa - zahranici platba kartou

USA (NY, Boston, Washington), Nemecko (Mnichov), Nizozemi (Amsterdam) - zadny problem kdekoliv jsem platil touto kartou. Takze nejake ''potrvzuji v USA nejde platit s mBank'' jsou pekne bludy.

0/0
25.7.2009 10:34

SSJS

Re: mBank - mKonto - embos Visa - zahranici platba kartou

no na mforu to zas až takové bludy nejsou

0/0
25.7.2009 11:38

Host

Re: mBank - mKonto - embos Visa - zahranici platba kartou

Ja v USA platil kartou bez problemu (ne MBank ale studentska CS) - podminkou ale bylo vybrat volbu credit card ikdyz to byla karta debetni. Nevim proc to je, ale je to tak a i ostatni co tam byli se mnou potvrdili tuto praxi. S tou Mbank byl problem ikdyz se vybrala u obchodnika credit card?

0/0
25.7.2009 22:25

Host

Blokace u KB :-(

Kazdopadne si vozte s sebou kartu banky, ktera vam v pripade kradeze kartu okamzite zablokuje (po patricnem telefonnim kontaktu), aniz si klade podminky, jako treba Komercni banka, kde musite souhlasit s "poplatkem" 2000 korun!!!!! ... ooooh, jak je to slozity proces ta blokace ... idealne si zridte kartu u nejake standardni zahranicni banky v zahranici. Z 95% je vse zdarma a kdyz platite za kredit kartu vcas, vyplati se to velmi.

0/0
23.7.2009 19:06

Host

:-/

A už je to tu zase. Jakejkoliv článek o bankách a jejich produktech a diskuze je zase jen o mBank. Chybí mi tu blicí smajlík!!!

0/0
22.7.2009 20:04

Host

Re: :-/

kdyz ona je ta banka v CR tak atypicka...

Zadne poplatky, nefunkcni karty, blbe kurzy... Proste cim vic se vymyka, tim vic se o ni mluvi... Je to spatne? ;-)

0/0
22.7.2009 21:39

SSJS

Re: :-/

mi karta u mbank vzdy fungovala, vám ne?:)

0/0
25.7.2009 11:39

vymrzovac

známej platil dálniční poplatky kartou....

.....někde v Chorvatisku. Trvalo skoro dva měsíce, než se mu to objevilo na účtěRv   opravdu dobrá služba

0/0
22.7.2009 15:25

Host

Re: známej platil dálniční poplatky kartou....

Vina bude určitě na straně obchodníka ... prostě to zadal pozdě do účtování. A co ... běžely mu přece úroky do plusu ne ? :-)

0/0
22.7.2009 15:56

regazzi

Re: známej platil dálniční poplatky kartou....

Kamárád mého známého má bráchu a jeho kamarád pracuje ve firmě, kde mu jeho kolega řekl, že má kámoše, jehož brácha řikal, že tě zná a že kecáš...:-)

0/0
22.7.2009 16:29

lejnok

Re: známej platil dálniční poplatky kartou....

co se čílíš, kdyby to tak dělali všici, tak máš prima kreditku s bezúročným obdobím R^

0/0
27.7.2009 18:27

piErcE

Re: známej platil dálniční poplatky kartou....

no a to je nejaky problem? vzdyt jeste muzebyt rad... defakto mel ty penize od banky zadarmo pujceny...

0/0
28.7.2009 1:24

Host

Re: známej platil dálniční poplatky kartou....

No a já platil na jedné pumpě v Brně embosovanou kartou když jim nešly terminály a ještě po 2 měsících mi to nestrhli.

0/0
29.7.2009 14:20

Host

Pevná víra

Je-li Vaše víra pevná plaťte kartou bez obav kdykoliv to jen půjde - ušetříte za poplatky a jednotlivými výkřiky poukazující na problémy se nenechme zviklat. Netvoří ani dvě setiny procenta z celkových provedených transakcí. A to je nic - to je jako kdybyste byli mezi desetitisíci lidmi a jednoho z Vás by měli zastřelit. Šance že to budete zrovna vy je přece tak malá. A proto plaťme. Pardon - plaťte. Jakožto pracovník IT po nasbírání zkušeností svých i od kolegů implementátorů a programátorů v bankovním sektoru jsem správně paranoidní (v tomto případě synonym opatrný)

0/0
22.7.2009 14:58

Tomach

Re: Pevná víra

No ja nevim, za 12 let pouzivani VISA jsem nemel jediny problem. Kamaradce ukradli kabelku s kartama a stihli vybrat veci za cca $3000 nez to stihla nahlasit a i presto ji banka vsechny tyto transakce reversovala naprosto bez problemu. Pochybuji ze s penezi by mela takove stesti. Takze jasne, mas pravdu, riziko tu je, ale nosit s sebou cash je podle mne rizikovejsi mnohem vice. Samozrejme zalezi na bance, slysel jsem ze nejaka cewska banka si treba uctuje za blokaci karty a podobne. Ale to nesouvisi se systemem jako takovym, to je jako rict ze chleba je lepsi lamat nez rezat, protoze nuz zabiji lidi. Pokud je banka fer (pokud mozno z vyspele zeme) tak se nema smysl karet bat.

0/0
1.8.2009 2:49

Host

Spamer Host

Mne se libi jak spamer pod Hostem tady kritizuje Mbank. Ja mam obycejnou( ne embos) kartu od Mbank a v (Edinburgh, Glasgow, Bristol, London, Dublin, Cork, Aberdeen, Sardinie(Palau), Slovensko, Madarsko, Nemecko, Francie, Spanielsko (Alicante, Barcelona) vsechno vybery a zadny problem nebyl. Kdyz nedokaze nekdo zadat pin tak je jasne ze nedostane penize ;-D

0/0
22.7.2009 13:07

Host

Re: Spamer Host

Me se zase libi ze prispevatel pod jmenem Host nedokaze pochopit rozdil platba/vyber... Ja osobne si myslim, ze kdyz nekdo nedokaze pouzit kartu v obchode a radeji jen vybira hotovost v bankomatech, tak by se do diskuze na tema plateb kartou snad radeji ani poustet nemel, co Vy na to? :-)

Jinak jsem obycejny a v tomto smeru docela hodne nespokojeny klient  banky a po tom co jsem zjistil ze to banku fakt nezajima, rad predam tuto zkusenost i jinym potencionalnim zakaznikum, ktere by mohl stejny problem hodne nemile "prekvapit".

0/0
22.7.2009 14:00

olinolin

Re: Spamer Host

Vzato ze stránek mBank: "výběry v ČR i v zahraničí vždy pouze za 19 Kč", + nevýhodný kurz, čili v článku je to nepřsně uvedeno.

0/0
22.7.2009 14:41

Host

Re: Spamer Host

čteš špatně

http://www.mbank.cz/pruvodce/sazebnik/index.html#tabs=3

f)výběr hotovosti z bankomatů v zahraničí mKONTO: 0 Kč

0/0
22.7.2009 15:21

PatrikChrz

Re: Spamer Host

Za 19 Kč je výběr kartou ze spořícího účtu, o něco dražší (49 Kč) je výběr kreditkou. Výběr kartou k běžnému účtu je zdarma.

0/0
22.7.2009 17:57

Host

Re: Spamer Host

Zdarma jsou pouze první tři výběry v měsíci, každý další je za 19Kč.

0/0
22.7.2009 20:50

PatrikChrz

Re: Spamer Host

V zahraničí jsou zdarma všechny výběry. 3 výběry zdarma se týkají ČR.

0/0
22.7.2009 21:19

farous

Re: Spamer Host

Potvrzuju!

0/0
25.7.2009 20:28

Mablung

Re: Spamer Host

Já byl na jaře v Jižní Americe (Brazílie, Peru, Bolívie). Zrovna jsem přešel na Mbank z ČS, ale z opatrnosti jsem účet a kartu u ČS nezrušil, abych měl pojistku v připadě problémů. Naštěstí. Karta od Mbank nefungovala na většině bankomatů, takže jsem musel používat kartu České spořitelny. V nouzi by se tam peníze dali vybrat s kartou od Mbank od jedné bankovní společnosti, ale už to bylo komplikované a nepružné (a ne každý o této možnosti ví).

U Mbank hodlám zůstat neboť je mi sympatická, ale bohužel, není bezproblémová.

0/0
27.7.2009 14:31

Host

Mbank

Mbank potvrzuji, výběry opravdu zdarma, nikde v EU žádný problém a to včetně takových děr jako nonstopáče v jižní Itálii.

0/0
22.7.2009 12:42

Host

Re: Mbank

jo a zkousel jste taky platit? to bude teprv sranda.

0/0
22.7.2009 13:03

jakub7

Re: Mbank

Vybery jsou zdarma, poplatek je totiz skryt v horsim kurzu

0/0
22.7.2009 13:06

PatrikChrz

Re: Mbank

Bohužel má mBank dost nevýhodné kurzy. Zatímco obvykle je kurz deviza-střed přibližně 1,7 % nad středovým kurzem, mBank má 2,44 % (a u plateb mimo EUR má navíc další přirážku 2 %). Naopak Cetelem nebo HSBC mají cca pouze 0,5 % a to ještě navíc Cetelem vrací 1 až 1,5 % z obratu (max. 150 Kč / měsíc).

Na druhou stranu na výběr z bankomatu je skutečně bezkonkurenční. Byl jsem na dovolené v jednom takovém zapadákově v Dominikánské republice. Ve dvou supermarketech, které jsem navštívil, v místím městě nebrali platby kartou. Tak jsem vybral z bankomatu. Vzhledem k vybírané částce (900 DOP) jsem kurz neřešil a podstatná pro mě byla absence paušálního poplatku.

0/0
22.7.2009 13:16

Host

Re: Mbank

Zdravím, schválně jsem se podíval na svůj výpis z června - výběr z Rakouska - a mBank naúčtovalampoplatek za výběr z banomatu.

0/0
22.7.2009 14:37

Host

Re: Mbank

Tak to uz zni jako blbost :(

0/0
22.7.2009 14:41

Host

Re: Mbank

to nejspíš sám bankomat (anebo provozující banka) naúčtoval poplatek. Na tohle je třeba dát si pozor, zvlášť v turisticky atraktivních oblastech. Je třeba jít tam kde vybírají místní lidé.

0/0
22.7.2009 14:56





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.