Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bankomat nevydal zadanou částku. Reklamaci podat nelze, tvrdili na pobočce

Výběr z bankomatu nemusí vždy završit vyplacení tolik potřebné hotovosti. To potvrdil i příběh naší čtenářky. Chtěla vybrat 35 tisíc korun, bankomat ale vyplatil o tři tisíce méně. Reklamaci jí na pobočce České spořitelny rozmluvili. Prý proto, že její tvrzení není prokazatelné. Pravda je však jiná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lukinoo

chudák manžel

Vybíral celou vyplatu, kterou musel nasypat domu a chtěl si bokem ulít něco pro sebe. Neprošlo to...megera to dala do novin.

0/0
4.8.2009 8:43

Host

Unicredit Bank

Mel jsem stejny problem pri vyberu v cizineEU z bankomatu Erste:-(. Nedostal jsem nic protoze bankomat najednou pred vydanim penez zresetovalRv. Na vypisu z karty to ale bylo joko uspesny vyber;-(. Reklamace u Unicredit byla 100% uspesna. R^

0/0
3.8.2009 7:25

Bob Harwey

Pokud toto nelze

reklamovat a skutečně k tomu dochází, tak majitel bankomatu se dopouští podvodu, a to zcela jednoznačně.

0/0
1.8.2009 8:59

moby78

Znamymu

vydal bankomat a litr vic, nez vybiral a zanedlouho pote mu volali z banky, at ten litr vrati. Rekl, ze nic navic nedostal a tim to skoncilo :-)

0/0
30.7.2009 23:03

jajaja00

zda byl bankomat po celou prováděnou transakci funkční

;-D ????????

0/0
30.7.2009 11:36

Ahasver

Re: zda byl bankomat po celou prováděnou transakci funkční

No nech bejt, nedávno jsem zadal pin, částku, naskočilo "čekejte prosím transakce se ověřuje" a pak najednou tohle:

http://img220.imageshack.us/img220/9796/csob.jpg

http://img106.imageshack.us/img106/3989/csobdetail.jpg

Naštěstí i přes bsod vyplivnul kartu a nic mi z účtu neubylo.

0/0
30.7.2009 15:40

jajaja00

Re: zda byl bankomat po celou prováděnou transakci funkční

Tentokrát byl funkční až moc. :-)

0/0
30.7.2009 15:48

iuos

hmm

v teplický olympii, u bankomatu, co je hned u infostánku, běžely onehdá windows ;-D

0/0
4.8.2009 8:11

iuos

hmm

tedy jejich spořič, abych byl přesný

0/0
4.8.2009 8:11

SuSE

By me zajimalo,

zda kdybych tam sel reklamovat skutecnost, ze mi misto treba czk 5.000 vydal 50.000,- a ze chci prebytak obratem navratit, tak by me take vyhnali, ze je to neopravnena reklamace a blablabla? Podle takto nastavene metodiky by nepochybne meli...

0/0
29.7.2009 18:14

Host

Re: By me zajimalo,

pěkná myšlenka! R^

0/0
29.7.2009 23:15

Jimmy888

Re: By me zajimalo,

Mě se jednou stalo v bankomatu KB na Černém mostě hned nad tou stanicí metra (most), že jsem zadal výběr na několik tisíc Kč a karta uvniř a nic se nedělo minutu, dvě minuty, tři minuty, žádná hláška na obrazovce, ale přisla mi notifikace na mobil, že jsem si vybral těch požadovaných několik tisíc Kč ačkoliv ještě nevyjela žádná bankovka + ani karta. Tak jsem začal mačkat tlačítka jako Storno apod. a nic se nedělo a asi až po 5 minutách kdy jsem už skoro (v panice) chtěl odejít, najednou vyjela moje karta. Nakonec mi přišla i další notifikace na mobil o stornu výběru, ale  nic příjemného, kdybych odešel tak má kartu někdo jiný... Sice s mobilem jsem pak mohl volat někam na centrálu zda tam mám čekat nebo mi to sežralo kartu navěky, ale nemít u sebe mobil, tak si nezavolám a musím odejít a pokud pak po třeba hodině vyjede moje karta i s penězma tak se někdo zaraduje...

0/0
29.7.2009 23:25

SuSE

Re: By me zajimalo,

No, jako nestras, zrovna na tom hned vedle tohodle (v gecbckovym) si vybiram pomerne dost casto;-) Verim, ze to muselo byt teda sakra neprijemny. Hlavne hledat nejaky cislo na pobocku...a tam by ti pocitam rekli neco obdobne prinosnyho, jako kdyz zavolas s technickym dotazem na infolinku operatora (bohuzel mmm netusime, no, ale mejte prijemny den...) V tom modelovem priklade, ktery jsem uvedl zhora by zrejme pani rekla "nechte ten preplatek tady, ja to pak zaridim, tak nashle";-D Ale to je vlastne nesmysl, vzdyk oni v bankovnitstvi maji nadprumerne mzdy, aby byli (jako soudci) vlastne neuplatniR^

0/0
30.7.2009 1:21

Téma

Re: By me zajimalo,

to máš štěstí že se ti to nestalo na Hlavním nádraží o půlnoci ;-)

0/0
11.8.2009 11:26

Host

Vše se dá vyřešit

Pokud se stane tato věc, klient musí ihned volat na linku, uvedenou na bankomatu. Solidní banka stížnost vyřídí a při uzávěrce se rozdíl prokáže. Pokud tam je, vše klientovi vrátí. Pokud není, zkoumá se historie všech procesů před a po sporném výběru. Pokud nastala chyba, z 99% se na ni přijde. Také se stává, že si to klient vymyslí, nebo se zmýlí a požaduje náhradu. Bankomat se totiž plete jen opravdu velmi zřídka, většinou se mýlí člověk.

0/0
29.7.2009 18:11

WIFI

Re: Vše se dá vyřešit

souhlas, solidní banka nemá problém s reklamací. Vemou částku X co tam nasypali, odečtou od toho vybrané sumy dle záznamů a porovnají se zbylou hotovostí. A vidí hned. Práce v řádu hodin maximálně. Neochota řešit krádež ze strany banky =  sbohem banko, nejsme tak bohatí, abychom mohli dotovat banky jednak poplatky a ještě navíc penězi na účtě, které nám vyplatí jen částečně.

0/0
4.8.2009 6:57

Host

více variant

každá banka ždímá své klienty, ale jen díky jejich volbe. Klienti mají většinou levnější a dražší variantu operace, kterou požadují. To, že si kvůli své lenosti vyberou tu dražší,  je jen a jen jejich problém.

0/0
29.7.2009 17:01

Host

Jaká důkazní nouze

Banka musí mít naprost přesně vedeno kolik do bankomatu vložila, takže pouze udělá inventuru.

Za předpokladu, že se v mezidobí někomu nepodařilo rozdíl financí dostat (nedal mu o X tis více), tak tam bude stejný rozdíl.

Jednou mi takhle pokladní v obchodě tvrdila, že jsem jí nedal pětitisícovku, ale dvoutisícovku. Takže okamžitě zavřela pokladnu a už se jela inventura. Hle, 3 tisíce rozdíl. Samozřejmě mít tam přesné manko, které by tím zaplácla, tak jsem za blbce, ale člověk musí bejt tvrdej!

0/0
29.7.2009 16:58

pocitac1234567890

Re: Jaká důkazní nouze

moje řeč, od ČS rychle pryč nechali mi vykrást účet ase slovy,že nemám nárok na nic jsem ostrouhalRvRvRv;-O;-O;-O

0/0
29.7.2009 17:01

Host

Re: Jaká důkazní nouze

vykrast ucet... to muze rict kazdej...al ez ajakych podminek, jak ti vyl vykraden ucet? nedal jsi nekomu dobrovolne vsechny potreben udaje???? dneska sem u obchodnika videl platebni kartu zakaznika, a nebylo problem si cisla opsat protoze jsem si stejne zrovna neco sepisoval... a ve chvili kdy byl zrovna asi 3 minutky pryct opsat dalsi udaje z druhe strany karty... mozna by se ve smlouve co mel pod kartou nasly dalsi udaje......

0/0
29.7.2009 22:44

Host

mám podobnou zkušenost, ale s kladným vyřízením

Před 2 lety jsem si chtěl vybrat 8 tisíc, a bankomat mi nic nevydal, a přitom se choval jako bych peníze v pořádku převzal. Vzal jsem si lísteček, a raději si zkontroloval transakci přes internet. Tam jsem zjistil, že peníze byly odečteny. Vše jsem na druhý den nahlásil na pobočce (čs), a při uzavírce asi zjistili že jim tam skutečně peníze nějaké zbývají, a tak po měsíci mi peníze připsali nazpět. Doporučuji také nahlásit případnou chybu co nejdřív, ať neudělají uzavírku před vaším nahlášením.

0/0
29.7.2009 16:48

Host

dost velký prachy na výběr z bankomatu...

to asi platili výpalné.-)

ale teď vážně. Každý bankomat má kameru, která vás snímá. Snímá i to, zda jsou peníze přebírány, tedy při výběru větší částky )ale vlastně jakékoliv částky) doporučuji peníze vytýhnout a jednám pohybem dát před monitor (kamera je kolem monitoru) a přepočítat peníze (nejlépe 2x) před monitorem a případně ukázat všechny bankovky najednou do vějíře.

V případě chyby zavolat hned hotline 24 s nahlášením chyby.

Důkaz je 100%.

0/0
29.7.2009 15:35

Host

Re: dost velký prachy na výběr z bankomatu...

..už vidím jak si hrajou všichni s prachama před monitorem bankomatu: rozbalit, sbalit, rozbalit,sbalit, promíchat a rozdat ;-D;-D

0/0
29.7.2009 16:45

Host

Re: dost velký prachy na výběr z bankomatu...

Kamera snímá pouze podobiznu klienta, nikoliv jestli klient peníze fyzicky vyndal z bankomatu. V případě že by kamera byla natočena na výdejní šatr bankovek monitorovala by klávesnici ATM potažmo zadávání PINu a to je nemožné.

0/0
29.7.2009 18:12

sprav

Re: dost velký prachy na výběr z bankomatu...

ano, ale z kamery poznáš, jestli jsi vyndal peníze a hned je ukázal na tu kameru. Ten pohyb je plynulý a musel by jsi být majstrštyk, aby jsi to zfixloval k nepoznání.

0/0
29.7.2009 22:13

Host

Re: dost velký prachy na výběr z bankomatu...

nebyl by zase takovy problem to udelat aby to nebylo videt... ale dalsikamera snima zada klienta a tam by bylo videt ze se neco deje...

0/0
29.7.2009 22:46

Host

Re: dost velký prachy na výběr z bankomatu...

je to stejně blbost, protože kamera ukládá pouze melé snímky každé 3-5 vteřin

0/0
29.7.2009 23:03

Jimmy888

Re: dost velký prachy na výběr z bankomatu...

jasně pokud to třeba bankomat vydá v tisícikorunách (stává se, vlastní zkušenost) tak si má klient 64 x přepočítat tisícikoruny před obrazovkou + pak tam ještě vystřihnout pěkný vějíř a mávat tam s ním tak dlouho až ho zezadu nesejme nějakej zloděj a nevezme mu všechno. Fakt supr rada! ;-D

0/0
29.7.2009 23:31

Host

Česká spořitelna - věčné problémy

Zase problém a zase u České spořitelny. Ze své zkušenosti můžu potvrdit, že Česká spořitelná se zuby nechty bude bránit a tvrdit, že chyba není na její straně. Naštěstí už nejsem jejím klientem (rukojmím).

0/0
29.7.2009 15:29

Host

žurnál

Co je to žurnál bankomatu? To jsou nějaké fotky, které dokazují, že daná bankovka byla skutečně "nalíznuta" a prošla strojem až k výdeji? Asi ne. Co když si bankomat pouze "myslí", že bankovku vydal. Je skutečně zápis do nějakého seznamu transakcí relevantním důkazem o vydání?

0/0
29.7.2009 15:07

Host

Re: žurnál

Ano je ;-D

0/0
29.7.2009 15:18

Host

Re: žurnál

ale az po tom co souhlasi s ucetni uzaverkou...

0/0
29.7.2009 16:01

Host

Re: žurnál

Před nebo po uzávěrce, stejně je to krádež. Zvláště pak, když není možné dokázat, že bankovky byly opravdu fyzicky vydány a přitom by stačily ty fotky vydávaných bankovek.

0/0
29.7.2009 16:14

Hrochomut

Re: žurnál

jak bys z fotky poznal, kolik přesně je v "hromádce" jakých bankovek?

0/0
29.7.2009 16:55

Host

Re: žurnál

Technická p-čovina. Bankovka se musí nejdříve "nalíznout", a teprve pak dopravit na "hromádku", takže by se provedl snímek každé horní bankovky. Přímo do fotky se přidá časové razítko a číslo účtu. Fotka nemusí být nějak extra velká (možná by stačilo 240x320 nebo 640x480 aby bylo možné rozpoznat hodnotu bankovky... 640x480x8 gif má cca 2kB, takže do 200MB se vejde 100000 fotek(bankovek)... ).

0/0
29.7.2009 17:58

Host

Re: žurnál

Fotky? To je absurdní. Bankomat je pouze stroj a jako takový může udělat chybu. Procento, že tu chybu udělá je ale velice malé a tudíž montáž fotoaparátu do každého ATM je blbost. Holt paní měla smůlu a pracovnice pobočky ČS lhala v případě že nejde dohledat zda bankomat peníze vydal či ne. Vše je otázkou rychlého nahlášení vadného výběru a hlavně si vzít stvrzenku.

0/0
29.7.2009 18:20

Host

Re: žurnál

Právě proto, že bankomat (stejně jako člověk) může udělat chybu je třeba zajistit aby v případě takovéto chyby bylo možné dokázat, kde se stala chyba. Žurnál, coby soubor se seznamem provedených akcí, nepovažuji za dostatečný důkaz. Nedokazuje, že i přes provedený záznam danou akci fyzicky opravdu provedl.

0/0
31.7.2009 9:34

Host

pobočky

ja se divím jak si někdo s touhle reklamací u ČS přišel na pobočku. kvalita pracovníku poboček je pochybná zato operátoři ČS na lince Servis24 jsou podle mých dlouholetých zkušeností velmi dobře informovaní a ochotní pomoci.

Já podobnou reklamaci řešil s ČS asi před 4 měs., tehdy mi bankomat taky nevydal kolik jsem chtěl (asi došly peníze) a potvrzení bylo na správnou částku kterou jsem zadal. Stačilo zavolat na Servis24, sepsali se mnou reklamaci a za dva týdny jsem měl rozdíl normálně připsaný na účet (transakce z bankomatu se mi zaúčtovala celá, takže mi vrátili jen ten rozdíl). Stačil jen jeden telefonát na linku Servis24 a vše proběhlo v pohodě. Chyba se stát může a v mém případě to rychle a ochotně napravili.

0/0
29.7.2009 14:43

fildicka

Operatori CS

I tzv.banker na telefonu se umi predvest. Me se to stalo jedno taky, ze jsem chtela vetsi obnos a nevydalo, ined jsem kontaktovala infolinku CS, nastesti probehla stornace...

0/0
31.7.2009 12:45

Host

Po čase banky zjistí,

že tímto dostatečně otráví klienty natolik, že začnou požadovat placení kartou ve 100% případů, aby se mohly bankomaty zrušit. A pak teprve budou rejžovat ! Rv

0/0
29.7.2009 14:09

Host

Pokud je zjištěn přebytek

je stornován obsluhujícím technikem a bankomat je v hlášení 100% spolehlivý Rv

0/0
29.7.2009 14:06

aljav

Re: Pokud je zjištěn přebytek

v systému bankomatu je záznam o tom přebytku a jeho stornu, takže by se pak banka toho technika asi ptala .....

0/0
29.7.2009 14:36

Host

Lhůta pro reklamaci

Tak jen pro pořádek, odpověd od Finančního arbitra ze dneška. To jen, že mi tady jeden kolega tvrdil, že se na banku vztahuje zakonná lhůta pro vyřešení reklamace.

Dobrý den, je, prosím, banka vázána nějakou zákonnou lhůtou pro vyřízení reklamace? 29.07.2009 Odpověď: Finanční arbitr Žádná zákonná lhůta neexistuje. Lhůta pro vyřízení reklamace je obvykle stanovena ve všeobecných obchodních podmínkách (VOP) banky, bývá obvykle 30 denní, ale může být i delší, někdy se liší i u jednotlivých produktů banky. Je skutečně nutné pročíst příslušné VOP.

0/0
29.7.2009 14:02

Host

Idioti

Kdyby klieti-idioti na ty bankomaty nehráli jak na piáno a četli obrazovky, tak se plno těch malérů ohledně bankomatů vůbec nikdy nestalo. Kdo to zná z druhé strany, tak mi musí dát za pravdu, protože co lidi dokážou, to rozum zůstává stát.:-/

0/0
29.7.2009 12:52

Host

Re: Idioti

No nevím jestli se to stane jen idiotům , ale třeba mě se to stalo .Vybíral jsem 5000 Kč , ale dostal jsem jen 4000Kč.Pravda, ve spořitelněke mě byli slušní,ozval se i ombundsman , ale to je asi tak vše.Zpět svých 1000Kč jsem nedostal.I když jsem na to přišel hned (v noci) a ráno jsem byl na pobočce.Závěrem musím říct , že jsem nikdy před tím žádné problémy s bankomatem čs neměl.

Jediné mě mrzí , že jsem nevěděl ,že se mohu obrátit na arbitra.Příště budu chytřejší.Snad;-)

0/0
29.7.2009 14:22

Host

Re: Idioti

Tak tak, klienti jsou schopni vrazit kartu i do bankomatu, na kterém je přes celý monitor napsáno mimi provoz a pak se diví že jim tam zapadla, nebo ji zlomili.

0/0
29.7.2009 18:25

Host

Re: Idioti

Nám je tam dementi házej i když je bankomat opravován a čtečka tam vůbec není. Díra jak do poštovní schránky a stejně tam tu kartu mrskne.

0/0
31.7.2009 8:59

Host

ČS

Já nechápu,kdo ještě může mít účet u ČS....Za prvé je to nevýhodné a za druhé taky nevlastenecké...Za rok 2008 čistý zisk 13,8 mld a do Rakouska putovalo celých 13,5 mld!!!! Aspoň vidítě,jak nás ždímají...Já mám účet RB a ještě jsem nezaplatil ani korunu. Posílám si peníze ze spořícího účtu (Genius) rozdíl ,abych nemusel platit poplatky a ještě mi pltatí banka. a jednání je slušné a profesionální narozdíl od jedný báby ze šiditelny ...

0/0
29.7.2009 12:10

Host

Re: ČS

co to meleš ? pokud vím tak je do diskuze o výběrech z bankomatu a ne o bankách, to se může stát i v bankomatu RB moulo

0/0
29.7.2009 12:28

Host

Re: ČS

v jaké pobočce ČS pracuješ ?

0/0
29.7.2009 12:30





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.