Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pravidelné spoření by se vyplatilo, kdyby banky zjednodušily podmínky

V době krize se řada lidí začala zajímat o možnosti spoření. A právě na takové klienty mají nyní banky políčeno. Účet pravidelného spoření GE Money Bank je v nabídce dlouho, nováčkem je v tomto ohledu Česká spořitelna. Ta přišla se svým Šikovným spořením a učí své klienty šetřit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Radeji pravidelne investice

Tyhle "sporici produkty" jsou mozna dobre na kratke obdobi. A to ani ne tak financne, ale ciste z duvodu, aby se clovicek naucil odkladat cast vyplaty "bokem".

Pro jakekoliv dlouhodobejsi sporeni vidim jako zaklad stavebko a vse ostatni pravidelne investovat. Urcite tu ted bude spousta lidi kricet a nadavat na akcie a fondy... ale je to nejjednodussi a nejbezpecnejsi cesta, jak se financne zabezpecit. Vrele doporucuji clanek:

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/jak-investovat-v-dobe-krize-i-pravidelne-investice/

0/0
5.8.2009 22:31

Host

Re: Radeji pravidelne investice

Jako PR dobré...:-))) V článku je však řeč spíše o "krátkych penězích". To co vy nabízíte na svých stránkách jsou spíše "střednědobé až dlouhé" peníze.  

Stavebko OK,fondy rozhodně nejsou v současnosti žádné terno a s akciemi se dá seriozně zabezpečit v momentě, když na to mám.  Dle mého akcie cca 10% - 20% portfolia, min. 200K, dle nátury a schopnosti nést riziko... Nejsem si jist, má-li toto k dispozici běžný občan  .....Mám na mysli vlastní obchodování, na svém počítači, u svého brokera....holt se raději stanu kovářem, než chodit za kovaříčkem...:-)))

0/0
5.8.2009 23:42

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: Radeji pravidelne investice

Presne z duvodu takove reakce jsem daval odkaz na clanek, ktery vysvetluje rozdil mezi spravou vetsiho kapitalu a tvorbou kapitalu (sporenim) pomoci pravidelnych investic. Pravidelne investice maji sva specifika. O vyhodnosti zde rozhoduje rozdil mezi cenou aktiva na konci investicniho horizontu (pri prodeji) a vazenym prumerem nakupnich cen. Pokud tedy mate dlouhy horizont a dobre zvolite aktiva (takova, ktera mohou sice vyrazne kolisat, ale s velkou pravdepodobnosti budou za x let mit o hodne vyssi cenu... napr. nektere komodity), pak je pro Vas "spatne obdobi" naopak vyhrou, protoze snizujete prumernou nakupni cenu. Vse je podrobne v odkazovanem clanku.

Spravou vetsiho kapitalu se zabyvam v navazujicim clanku:

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/jak-investovat-v-dobe-krize-ii-aktivni-sprava-portfolia/

P.S. Klidne obchodujte na vlastni ucet, pokud je to pro Vas efektivni, nebo Vam to alespon prinasi nejake vnitrni uspokojeni. ;-)

0/0
6.8.2009 11:06

Montgomery

Spoření vypadá jinak

Všechny ty speciální spořící účty jsou stejně jenom jeden z dalších způsobů jak z lidí (ovci) vymámit další prachy za všelijaké poplatky. To máme příkaz k úhradě, za vedení účtu, za účetní položky aj. Pokud by to banky s klienty myslely upřímně, tak ten neuvěřitelný úrok 2,5-3% (před zdaněním) dají standartně k běznému účtu. V čem je problém?? Nebyly by poplatky za vnitrobankovní účetní pložky. Virtuální pohyby na účtech bez jakékoliv přidané hodnoty nebo nákladů = čístý zisk pro banku.

Pokud někdo chce spořit a mít výnosy tak se musí především starat sám! Cpát to bankám do jejich "výnosných spořících účtů" znamená příspívat na bonusové odměny jejich manažerů.

0/0
5.8.2009 22:20

Host

měsíční platby

Z výnosu je při měs. platbách nutno odečíst 12x odchozí platbu... nebo u starších lidí ještě lépe... posílat to 12x složenkouR^;-D:-P

0/0
5.8.2009 16:21

Host

Král je nahý

Vždyť je to celé nesmysl. Když budu posílat přebytky z běžného účtu někam jako je ING konto, tak dostanu 2,5% bez jakékoliv buzerace. Dále úrok 3% je tak nízký, že nestojí ani za to klikání na internetu, to se můžou jít bodnout.

0/0
5.8.2009 13:37

Host

Re: Král je nahý

ze 100 000 ti to hodi rocne 3000 to je lepsi nez dratem do oka

0/0
5.8.2009 15:05

Host

Re: Král je nahý

tak to uz je lepsi tech sto litru prochlastat nebo se mesic valet ALL inclusive v karibiku ;-D;-D;-D

0/0
5.8.2009 17:59

Host

Re: Král je nahý

Maximálně píšou,že vklad je 40tis., ne 100tis.

0/0
5.8.2009 20:31

Host

Re: Král je nahý

Souhlas - jakýkoli spořící účet to v pohodě přebije! Dokonce si můžete vybrat a mít ho od banky kde máte běžný účet (tam jsou převody někdy i okamžité)

To srovnání se spořícím účtem by měli přidat. Nebo alespoň jeho výhody:

- kdykoli uložit kolik chci, obvykle žádné minimální/maximální limity, žádné penále, když uložím méně nebo více.

- vyběr a vklad bez penále a poplatků (různá drobná omezení, jako kolikrát za měsíc nebo na jaké účty)

- úročení 2,5% je standard bez ohledu na částku

0/0
6.8.2009 11:59

teta1974

he?

to mi prijde jak 20 let stary model

0/0
5.8.2009 12:47

Host

Záložny

PatrikChrz: Za prvé Vám musím říct,že si Vás velice vážím za Vaše názory a rady v diskuzích z finančního světa,jinak se obávám,že ten fond vyplácí až za dlouhou dobu a sami uznáte,že jsou to nervy

0/0
5.8.2009 12:04

Host

Re: Záložny

Ve fondu je kolem 11miliard, výplata je daná zákonem 3 měsíců a dobu lze prodloužit po dohodě s MF. Problém je, že pokud křachne velká banka a tam nebude dost prachů, mohou si prachy sehnat na trhu a to trvá a nemusí je sehnat. I oni investují, zákon sice jistí prostřednictvím fondu, ale když neseženou prachy, tak ty prostě nebudou i když je máte pojištěný u tohoto fondu.

0/0
5.8.2009 12:16

Host

GEMB

Lepší produkt než ten účet pravid.spoření od GE je jejeich účet Genius (býval to Genius Plus než ho konvertovali).Založil jsem ho v březnu a v k 1.6 ho konvertovali a snížili úrok na 3 %,ale i tak je to super účet...internetové bankovnictví, 3 odchozí platby zdarma ,frekvence připisování úroků -měsíčně. Každý měsíc,tam mám o 1500 .korun víc a hned s tím mohu nákladat a to se mi opravdu líbí. Snížili mi o 2 tisíce mzdu,tak aspoň nějaká kompenzace :-)

0/0
5.8.2009 10:47

Host

Inflace

Ještě k té inflaci. To,co říkáte je hloupost.Takhle vysoká inflace byla minulý rok,ale ,když se podívate ,tak od roku byla inflace v průměru 2-3 procenta a tento a příští rok bude inflace velice nízka a taky to tak zůstane. Naše vláda "nenalila" do ekonomiky tolik peněz jako jiné země,tak jsme na tom relativně dobře ....

0/0
5.8.2009 10:30

lžiDnes.cz

Re: Inflace

Inflace nezávisí na "nalívání" peněz vládou do ekonomiky - závisí na růstu (či poklesu) množství peněz v ekonomice - a to je činnost ČNB, nikoliv vlády. :-P

0/0
5.8.2009 10:51

Host

Spořítelný záložny

Souhlasím ,že záložny mají mnohem lépe úročené vklady,ale je to vysoce rizikové... sice jsou pojištěny vklady jako v bance,ale jejich úrok.sazby u úvěrů jsou vyšší než-li bank a v dnešní době,kdy lidé mají problémy s esplácení,tak se ten problém mlže prohloubit. Oni nejsou tak kapitálově vybaveny jako banky. Jediné spořítelní družstvo,které se mi zdá je Moravský peněný ústav s více než 7 tísc. klientů,jinak záložny jako WPB,Akcenta,UNIBON >>>>nevkládat!

0/0
5.8.2009 10:27

PatrikChrz

Re: Spořítelný záložny

No a když krachne, tak ti to proplatí fond pojištění vkladů. Kde je problém?

0/0
5.8.2009 11:40

Host

česká spořitelna

Člověk který vymýšlí jejich produkty musí být opravdu psychopat, ale zjevně je to jejich obchodní strategie. Co k tomu říct. Nebrat.

0/0
5.8.2009 10:12

Host

Re: česká spořitelna

Ano, mohu potvrdit, pracuji v bance s mnoha psychopaty, sám jsem poloviční.

Řada z nich dělá dobrou kariéru pro své předpoklady nemyslet logicky, ale fanaticky.

0/0
5.8.2009 11:33

Host

Re: česká šiditelna

Zatím to lidi kupujou, tak to prodávaj. Je jasný, že chytrej se směje a to je asi všechno co může dělat. Od osobního účtu včetně ČS nenabídla nic dobrého.

Třeba nabízet kreditku za poplatek, když jsou zdarma - tam je evidentní, že to hrajou na lidskou nevědomost.

Stejně tak tenhle "termíňák s mini úrokem". Přece to vrazim na 2,5% a vydělám víc než s nima - to si spočítá i dítě ze základky a kdo ne, ať je klidně sponzoruje ;-D

0/0
5.8.2009 12:03

Host

Re: česká šiditelna

No vy budete nejaky chytrolin kdyz ucet kde je likvidita okamzita nazyvate terminakem;-D;-D;-D

0/0
5.8.2009 18:29

Host

Re: česká šiditelna

Jenže on je to termíňák, napsal jsem to do uvozovek, ale ve vašem případě to stejně nepomohlo. Okamžitá likvidita se dobře vyjímá v prospektu, ale kdo je chytrolín, tak moc dobře pozná, že k tomu aby dostal 3% úrok, tak musí spořit roky a pěkně pravidelně.

A jestli vám připadá úrok 1 - 1,5% tak skvělý, tak jsou spořicí účty s dvojnásobným úrokem.

Takže příště více přemýšlet ;-D

0/0
6.8.2009 9:03

Host

Inflace je zhruba 5-6% ročně

Takže jestli Vám někdo za Vaše peníze dá 3% ročně, tak za vaše peníze si na konci toho spořícího období stejně koupíte méně než na začátku. Samozřejmě je to tedy o 3% lepší než mít prachy doma pod polštářem, ale inflace Vám je stejně sežere. Nejsem si jist, ale ještě se z těch 3% ročně určitě platí nějaká daň na Paroubkovu bradavaci. Takže inflace a vláda Vám šlape na paty a defacto rok co rok máme čím dál tím méně peněz, takže si myslím, že je rozumné udělat to tak, aby když mám volné peníze získal více jak 6% ročně, abych alespoň udržel jejich kupní sílu na stejné urovni. A ještě zmíňka o tom co se děje s Vašimi penězi v bance. Dáte jim 10000 a oni po roce vrátí na Váš účet 10300 a mezitím Vaše peníze půjčí frantu vomáčkovi s úrokem 20%. Po roce franta vrátí 12000,- takže zisk pro banku 17% ročně, což je nad inflací a ještě dost zbyde. Takhle se vydělává a né nějaké 3% ročně.:-)

0/0
5.8.2009 10:04

Host

Re: Inflace je zhruba 5-6% ročně

Inflace jak kdy, teď určitě míň. Ono 6% ročně a k tomu pravidelně, neboli více jak je inflace je docela fuška. Něco jinýho je, když indexy stoupají, je každý mistr světa, když padají, zalezou a počítají ztráty. Samozřejmě teď jsou mistři, v zimě zase můžou zalézt. A banky ať si hospodaří jak chtějí, když to nese a  pokud nepáchají něco nekalýho. Dnes je zvrhlá doba na šetření, vše se změnilo, člověk neví co bude zítra.

0/0
5.8.2009 10:19

General-

Re: Inflace je zhruba 5-6% ročně

Mezirocni inflace v cervnu byla 1,2%. Jiz nadpis je lzivy.

0/0
5.8.2009 10:37

Host

Re: Inflace je zhruba 5-6% ročně

Meziroční jistě, ale inflace za 2008, tedy leden až prosinec byla 6,3 %

0/0
5.8.2009 11:30

General-

Re: Inflace je zhruba 5-6% ročně

A co jako? Prectete si znovu nadpis toho prispevku.

0/0
5.8.2009 17:19

HarryIKeogh

Re: Inflace je zhruba 5-6% ročně

...nechej si peníze v matraci, inteleguáne!...

0/0
5.8.2009 12:37

Host

Re: Inflace je zhruba 5-6% ročně

On vám někdo brání ty peníze půjčit Frantovi Vomáčkovi přímo a shrábnout si těch 20 %?

0/0
5.8.2009 12:56

Host

Re: Inflace je zhruba 5-6% ročně

Nechce se mu/neumí to/nemá na to čas, proč se ptáš? Pokud by nadával na pivo, tak bys mu poradil založení vlastního pivovaru, že...

0/0
5.8.2009 20:04

Host

Raději do záložny

S bankou rozhodně nespořit. Mnohem lepší podmínky než jakákoliv banka na trhu nabízí záložny...

0/0
5.8.2009 8:58

SocPredator

LOL

Vše už bylo řečeno

http://www.penize.cz/56981-sikovne-sporeni-ceske-sporitelny-slozite-a-malo-urocene

NEBRAT! ;-)

0/0
5.8.2009 8:57

Host

Co to tady melete!

No jó, to zase Idnes píše o něčem, čemu nerozumí. Podívala se vůbec autorka na spořící účty všech bank nebo jen na ty nejhorší nabídky. Např. zmiňovaná GE Money má spořící účet Genius s 2,8% při zůstatku nad 40 000,- a tři převody v měsíci zdarma a Mbank má Emax plus s 2,5%, stejně jako IGN konto. Těmito bláboly skutečně čtenářům moc neporadíteRv.

0/0
5.8.2009 8:13

Host

Příliš složité tudíž nezajímavé

peníze navíc mám u ING s aktuálním 2,5% zúročením. Uvažovala jsem o spořicím účtu GE MOney s úročením 3,5%, ale jeho založení bylo příliš složité - dlouhé fronty na pobočkách, poté požadavek dvou dokladů (měla jsem u sebe jen jeden). Takže jsem peníze nechala u ING. (Jde mi o to, mít peníze kdykoliv k dispozici bez případných sankcí.)

0/0
5.8.2009 8:11

SocPredator

Re: Příliš složité tudíž nezajímavé

GE neměla úrok 3,5% ... měla 3,6% v květnu.

Dnes by takový účet bylo opravdu složité založit, asi byste musela ukecat ředitele, aby vám ten úrok dal, protože nejvýš mají 3,2 na TV

0/0
5.8.2009 8:59

Host

Re: Příliš složité tudíž nezajímavé

no jasně, tak to už ho snížili :-)

0/0
5.8.2009 10:01

Roumen

Re: Příliš složité tudíž nezajímavé

Momentalne maji 3,0%. Nic moc, ale je to proad vic nez 2,5%.

0/0
5.8.2009 10:16

dedko

Banky vklady znehodnocují !

0/0
5.8.2009 8:08

lžiDnes.cz

To si snad GE a ČS dělají srandu

... každá dá ke spořícímu účtu 20 omezujících podmínek a všelijakých kliček a čekají, že se lidi pohrnou. Existují daleko lepší spořící účty :-/

0/0
5.8.2009 7:16

Host

Re: To si snad GE a ČS dělají srandu

Asi se nehrnou a tak bylo potreba lidem trosku "napovedet" timhle clankem. Ac tohle obvykle nerikam, tady bych snad i ocekaval provizi autorovi.

0/0
5.8.2009 8:36

Host

Re: To si snad GE a ČS dělají srandu

Několika troubům na přepážkách to jistě vnutí - s tím nemusíte mít starost

0/0
5.8.2009 9:00

Host

Nezajímavý,

lepší je prachy vydělat než spolýhat na nějaký prďoúroky.

0/0
5.8.2009 6:16

Host

Re: Nezajímavý,

no občas je dobré nějak s vydělanými penězi naložit,a třeba jejich část hodit třeba na tenhle produkt...

0/0
5.8.2009 6:35

lolek77

To jsou capiny.

Normálně myslící člověk si příjmy nechá poslat na spořící účet a na BÚ převede jen to co momentálně potřebuje. :-/

0/0
5.8.2009 1:31

Host

Re: To jsou capiny.

Není to lepší naopak?

0/0
5.8.2009 6:18

Host

Hm...

Docela by me zajimalo, jaky ma ten ucet u Sporky smysl pro stradatele? Kdyby to zacinalo na nejakych 2% s tim, ze to pak pujde treba po desetinkach, beru. Nebylo by to sice super vyhodne, ale nekoho by to mozna oslovilo. Ale takhle? Kdyz mam treba u ING porad tech 2.5% od prvni desetikoruny? A muzu tam strkat treba statisice mesicne bez omezeni? Pri financnich moznostech vetsiny klientu CS je to cele trochu mimo misu. Jiste, par hejlu asi chyti, ale pri masivni reklame na ty uroky a konto u ING je to dost nepravdepodobne. Nevim...?   

0/0
5.8.2009 0:38

Host

Re: Hm...

0/0
5.8.2009 11:27

Host

Re: Hm...

"Mimořádnou úložku je možné uskutečnit pouze jedenkrát za celou dobu trvání  spoření, navíc nejpozději do 25 pracovních dnů od založení účtu. Výše tohoto ednorázového vkladu však zároveň nesmí překročit u základní verze 100 000 korun,

u plusové varianty 300 000 korun. Tím si zajistíte posun do vyššího pásma úročení,

daleka ne nejvyššího." - mam pocit, ze banka vase peniaze ani nechce...velmi divna

politika banky, vzdy som bol v tom, ze banka potrebuje co najviac penazi, ale tu je

nejaky paradox

0/0
5.8.2009 11:28





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.