Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro peněženku je výhodnější být svobodná matka než vdaná

Svobodná matka je podle státu na výchovu a zabezpečení dítěte sama. Proto se do dávek státní sociální podpory počítá pouze její příjem. V případě, že má matka dítěte movitého partnera, stát na jeho příjmy nehledí. Pokud ovšem neuzavřou manželství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Držení pracovního místa do příchodu z mateřské

Dobrý den,zajímalo by mě...Jak dlouho musí být žena zaměstnaná,aby mohla jít na mateřskou a zaměstnavatel jí držel místo do příchodu z mateřské?Děkuji za odpověd

0/0
29.10.2009 11:05

Host

Re: Držení pracovního místa do příchodu z mateřské

Pokud bylo zamestnani na dobu urcitou  , tak to zamestnavatel nemusi prodlouzit a taky to neprodlouzi, u zamestnani na dobu neurcitou drzi pracovni misto 3 roky, ale pokud je to nejakej soukromnik a behem tech 3 let si nasel nekoho jinyho (bezdetnyho), tak Vas tam veme zpatky a pak Vas pri nejblizsi prilezitosti vyhodi - protoze deti byvaji nemocne....atd, ale jsou i vyjimky   ;-(

0/0
28.1.2010 6:57

Host

Hlouposti

Domnívám se, že sociálka i u svobodných berou v potaz, zda žijí ve společné domácnosti s otcem dítěte či s přítelem nebo s rodiči, nebo úplně sami. Myslím, že řeči o svobodných matkách kterým je lépe než vdaným je mýtus. Spíše se na to lidé vymlouvají, protože se nechtějí brát.

0/0
26.10.2009 13:35

Host

Re: Hlouposti

Shodou okolnosti je to prave nas pripad, tak vam muyu rict, jak to je. Kdyz chci pridavky na deti, nemam na ne narok, protoze ziju s pritelem a ten nas v pohode uzivi. Ale kdyby chtel pritel ulevu na danich, ma smulu, protoze nejsme manzele a tedy preci moje deti nema co zivit.

0/0
26.10.2009 16:34

Host

Re: Hlouposti

Ale zase pritel muze uplatnit danovou slevu na dite, ktere s nim zije ve spolecne domacnosti, coz je nyni asi 900,-/kus

0/0
28.1.2010 6:59

Ježkovy_voči

Zavadejici titulek

Opravdu "povedeny" titulek clanku. Pro peněženku je výhodnější být svobodná matka S MOVITYM PARTNEREM než vdaná (muze byt). Ale byt SAMA a svobodna matka, je na masli .... vsechny ty zminovane davky atd vas prece drzi jen na minimu.

0/0
21.10.2009 11:25

opportunity

Re: Zavadejici titulek

R^

0/0
10.12.2009 14:17

Korek

ty woe

životní  minimum pro 2 dospělé a dítě do 5 let 7 tisíc? A to bydlí kde? Pod mostem?

0/0
30.9.2009 9:23

Host

Re: ty woe

Pokud vím, tak bydlení v tom není započítáno. Na to je zvláštní socialistická dávka.

0/0
1.10.2009 16:23

Host

Re: ty woe

no to sice je ale pridavek na bydleni je kolem 2000  najem je kole 7000 takze opet skoro k nicemu

0/0
10.12.2009 9:04

Host

jen idiot tomuhle veri

ten clanek je skoro jako propaganda!

Kazda tupka si po jeho precteni bude myslet, ze se ji to vyplati :)

az se dostane do teto zivotni situace, tak splace nad vydelkem a dobre jim tak kravkam

doporucuji si precist knizku o optimalizaci dani od vybihala

0/0
28.9.2009 15:23

Host

Re: jen idiot tomuhle veri

Já to chápu tak, že je lepší žít na psí knížku než v manželství. Jinak ovšem bez rozdílů tzn. se stejným otcem dětí ve stejném bytě, jen oficiálně je rodina bez otce a tím pádem se jeho příjmy nezapočítávají do příjmů. I tak si ale myslím, že se to moc nevyplatí.

0/0
5.10.2009 9:06

Chytracisko

Re: jen idiot tomuhle veri

Jo, většinou se to vyplatí jen trochu, a je otázka jestli to za to stojí.

0/0
8.10.2009 9:48

Host

Nemají tak docela pravdu

Věta "V případě, že má matka dítěte movitého partnera, stát na jeho příjmy nehledí. Pokud ovšem neuzavřou manželství." není tak docela pravdivá. Stát totiž svobodné matky zkoumá a zjišťuje zejména, jestli má, nebo nemá přítele, nemusí to být hned manžel. Pokud sociální pracovnice, která přijde na prohlídku bytu (svobodné matky musejí bohužel tuto ponižující proceduru absolvovat), uvidí v bytě třeba pánské pyžamo, boty apod. a zjistí, že tam přítel přespává nebo že svobodná matka dostává od přítele nějaký příspěvek na domácnost, peníze na nákup nebo hodnotnější dary (včetně dovolené), už se to zohledňuje jako partner, podílející se na chodu domácnosti a výživě. V opačném případě podepisuje svobodný rodič mstopřísežné prohlášení, že je "osamělý" a zajišťuje tedy chod domácnosti a výživu dětí sám. V dnešní době ale ani při nevelkých příjmech na přídavky není nárok. To už člověk musí být finančně úplně na dně.

0/0
19.9.2009 9:07

Host

Re: Nemají tak docela pravdu

Kecy. Kámoš navštěvoval svobodnou matku a sociálka několikrát byla na kontrole (na základě oznámení kdovíkoho). Vždycky řekl že je tady na návštěvě. Ona se zeptala na jak dlouho. Odpověděl že do rána a OK.

Být svobodnou matkou není žádný celibát, tak si prosím nevymýšlejte.

ad příspěvek na domácnost, peníze na nákup nebo hodnotnější dary jakože jeli spolu na dovolenou...? Ale jdi. Kde to vlastně bydlíš. Když přijedu za svobodnou matkou na návštěvu tak asi samozřejmě přinesu nějaký ten prezent + hodnotnou lahvinku, nejsem přece předupník a sexuální vyžírka. Peníze na nákup anebo příspěvek na domácnost, to předáváš před svědky? Snad aby viděli jak jsem štědrý? Ale jdi Ty. A pokud jedu se svobodnou matkou na dovolenou, tak samozřejmě že to platím. Přece se nenechám od svobodné matky vyživovat, jen zůstává otázka jak se to domákne sociálka kdo platil tu dovolenou. Být svobodnou matkou není domácí vězení.

0/0
5.10.2009 19:54

Host

Re: Nemají tak docela pravdu

Jestli stát opravdu zkoumá, tak se mi to nechce věřit. Většina RFomů (Cik.) není sezdaná a oni vědí proč. Přitom se v tomto etniku rodí o stošest a většina je svobodných matek a podpory berou, ne že ne

0/0
16.10.2009 4:34

Host

V tom českém dolíku s padlým předsednictvím zase machrujete

Ty vaše feministické zákony jsou akorát pro srandu a kdejaká poběhlice na nich vydělá.

 Když si neumíte udržet vládu ani během předsednictví v EU, tak na vás musí někdo nadřazený dohlížet.

0/0
27.8.2009 12:13

Seven

Re: V tom českém dolíku s padlým předsednictvím zase machrujete

Zjistěte si odkud příšel pojem feminismus:) A hlavně proč ? Jinak předpokládam že Vaše žena je vdana poběhlice:)

0/0
29.8.2009 6:08

nega

!!!

Pro všechny ty, co se rozčilují, že jsou "svobodné matky" živi z jejich těžce vydřených daní, opakuji, že sociální systém je nastaven tak, že zmiňované dávky opět pobírají pouze sociálně nepřizpůsobiví jedinci.

Jsem také "svobodná matka" a již X let nemám nárok na nic  - ani na přídavky - a věřte, že nijak závratný plat nemám.

 

Tento článek je silně klamavý, zavádějící a pouze vyvolává všeobecnou nenávist proti osamělým matkám, lhostejno, zda jsou svobodné či rozvedené.

0/0
25.8.2009 7:59

Seven

Re: !!!

Jistě že sázejí na všeobecnou nenávist, protože tady v podvědomí jistych občanu jsou svobodné matky štětky co si děcko někde uhnaly a ted jsou z nich čekatelky na tatinka..............a souhlasim s Vámi v tom co píšete.

0/0
29.8.2009 6:12

opportunity

Re: !!!

R^

0/0
10.12.2009 14:20

Host

Re: !!!

Přesně tak. Pokud nejste bez práce, žádnou korunu navíc nedostanete, i když vydělávate jen tak tak na živobytí. V očích mnoha tupců jsou zřejmě svobodné matky jen běhny a nepracující pipiny s několika polonahými potomky, které si jenom chodí pro prachy na úřad. Zapomíná se na to, že to můžou být i velmi slušné a velmi vzdělané ženské, které prostě shodou okolností zůstaly samy, aniž by to bylo jejich cílem. Tak jako se polovina manželství rozvádí, tak se i hodně nesezdaných párů prostě rozchází - i když mají děti.

0/0
19.9.2009 9:23

Host

Desetitisíce tzv. svobodných matek parazituje

na sociálním systému. V podstatě se většinou jedná o úplné rodiny bez úředního razítka. Největší část viny na tom ale maji tupí socani s lidovcema, kteří takovou hovadinu prosadily. Kdo za to může, že je čůza svobodná matka? Proč pak my ostatní musíme solit větší daně. Často na to, aby se nám chechtali, jak jsme blbí s tím, že proč by se vdávala, když takhle bude mít více peněz.

0/0
24.8.2009 23:29

Host

Re: Desetitisíce tzv. svobodných matek parazituje

Vy jste nějaký znalec, že? Žena samoživitelka s podprůměrným platem v tomto státě nedosáhne ani na přídavky na děti, natož na sociální dávky.  Naštudujte si tabulky, než sáhnete k takovýmto soudům.

0/0
25.8.2009 7:51

Host

Re: Desetitisíce tzv. svobodných matek parazituje

ale na skolku dosahne "svobodna" matka snadno, zkuste dat dite do skolky pokud jste vdana zena s dalsim ditetem doma, tak nemate absolutne sanci. To, ze dite od 3 let vylozene potrebuje kontakt s detmi ve skolce, nikoho nezajima.

0/0
2.9.2009 13:03

Host

Re: Desetitisíce tzv. svobodných matek parazituje

To souvisí, madam, s kapacitou školek. Oproti osamělé matce jste pořád ve výhodě, že je Vás na ty starosti doma víc a manžel Vás v ledasčem zastoupí, vydělává na rodinu apod. Svobodá matka to musí zastat sama, tak si nestěžujte. Pokud jste doma s dalším dítětem a nechodíte do práce, měla byste být schopná se postarat nejen o mimino, ale i o větší dítě předškolního věku  a zajistit mu třeba kroužky v soukromých zařízeních.

0/0
19.9.2009 9:28

Host

Re: Desetitisíce tzv. svobodných matek parazituje

Souhlasim s Vami. Prkladem je treba i vlada - Talmanova. Driv to byla ostuda mit za svobodna ite, ted prednost. Vdana zenska je diskriminovana. To je tedy uroven!! Takove blbe zakony muze delat jen blbec a nemrava. Rodina dnes uz nic neznamena diky zakonodarcum, kteri nemaji zadne vychovani. Zavedla bych to jako v USA. Zadne porodne, zadna materska, zadne pridavky. kdyz si nekdo poridi dite, at se stara a hnedle by  se holky radeji provdaly. takhle je stat uci vycuranosti a podfukum. Jen bych nechala pri daneni  odpocet na deti. Proste by tu vyhodu mel ten, kdo pracuje a to by resilo i cikanskou problematiku. Ale to by v parlamentu museli zasednout myslici a solidni tvorove a ne ten povl co tam je. kdyz prededa vlasy ma zakonnou manzelku s 3 detmi a jeste si bokem uklohni nemanzelske dite a zije s babou z vlady. To same Rath, Baudys, apod. [>-]

0/0
28.8.2009 2:55

zijutady

Re: Desetitisíce tzv. svobodných matek parazituje

hele ty větší daně které solíme si rozfrncávají Dalíkové, Dohnalové a spol. Jestli svobodná mamina dostane nějakou tu stovku, dvě, tři, rozpočet nerozhází.

To by byla sranda, kdyby se všechny  slečny domluvily a daly pánům striktně až po svatbě. To by jste se kroutili co? - frajeři libový ;-D;-D;-D Podle statistik by jste si poprvé užili tak v 25 až 30 letech.;-D;-D;-D.

0/0
28.8.2009 22:14

Korek

Re: Desetitisíce tzv. svobodných matek parazituje

zrovna kvůli takovým jako ty by měli na idnes urychleně začít ty diskuze moderovat, protože ty musíš na něčem jet

0/0
30.9.2009 9:26

Host

V Německu po těhle svobodných matkách chodí kontroly

a jakmile po zazvonění u dveří otevře muž tak má bývalá svobodná matka smůlu.

Systém také zneužívají musulmani s tím, že mají neoficiálně třeba tři ženy a ty sou ofiko svobodné matky.

0/0
24.8.2009 22:14

(db)

Re: V Německu po těhle svobodných matkách chodí kontroly

u nás v banánistánu se socka musí na návštěvu předem ohlásit. chci zpět blijícího smajla. ;-€

0/0
24.8.2009 22:55

Host

Re: V Německu po těhle svobodných matkách chodí kontroly

ale obvykle chodí neohlášená, tak si tolik nevymejšlej, prosim tě

0/0
19.9.2009 9:32

Host

duchod

nevite jestli se doba kdy je zenska na matersky pocita do duchodu??

jestlize se nezamestnanym pocita do duchodu prumerny celorepublikovy prijem, je neco podobnyho i u zenskejch na matersky??

0/0
24.8.2009 21:27

flames828

Re: duchod

Důchod se snad nepočítá ze všech odpracovaných let, hm?

0/0
24.8.2009 22:37

Aha_jo

Vždy jsem si myslela

že "svobodná matka" je ta, která nechtěla zapsat otce dítěte do rodného listu. Tudíž nemá nárok n a jakékoliv alimenty od otce dítěte na dítě.A od státu, to už záleží, kolik pracovala před tím než otěhotněla.

Pak to jsou matky rozvedené, ty na dítě mají nárok od otce dítěte. Matky žijící s druhem (přítelem), vdané ( s manželem) - dvě poslední položky to ani popisovat nemusím, je to totožné, jen jedno s papírem o vdavkách, druhé nikoliv.

Článek je nesmyslný tedy.

Jsem matka žijící s partnerem, na vdavky ani nepomýšlím. Od státu dostávám nejmíň, partner má práci dobrou, tedy na nějaké přídavky nemám ani nárok. Takže nalej vylej...Nic není růžové od státu.[>-]

0/0
24.8.2009 20:01

Aha_jo

Vždy jsem si myslela

0/0
24.8.2009 19:55

Host

Svobodná matka

si má koukat sehnat chlapa. Už proto, aby se o děcko někdo mohl postarat, kdyby třeba umřela. Kecy o tom, že dobrý chlap se sehnat nedá, jsou většinou jen kecy. Svobodné matky bych nepodporoval vůbec.

0/0
24.8.2009 15:54

Host

Re: Svobodná matka

Zdravim pravděpodobně dobrého chlapa...plánuji být svobodnou matkou a je to myslím jen moje věc. Po několikaletém manželství, kdy jsem zažila jen utrpení a spoustu bolesti jinou cestu nevidim...hodlám se o dítě starat sama, moc se na něj těším a věřim, že ho dokážu sama vychovat. Žádnou podporu od nikoho nepotřebuji...

0/0
24.8.2009 17:49

Host

Re: Svobodná matka

Promiňte, ale to vůbec není vaše věc. Dítě není předmět, který si prostě pořídíte. Můžete mít - a asi máte - dobrou duši a smůlu na chlapy, ale to nestačí. Co když budete mít ještě jednou v životě smůlu a najednou skončíte na vozíku? Kdo se postará o vás a o dítě?

Přeji všem dobrým lidem vše dobré, přeji vám, ať se pletu a ať vám vše vyjde, jak si malujete. A teď se nezlobte - nepřeji si to kvůli vám osobně, ale kvůli tomu dítěti, které si tvrdohlavě stůj co stůj prostě pořídíte, protože ho chcete a basta.

0/0
24.8.2009 18:06

Host

Re: Svobodná matka

Rozumím vám... budoucnost se naplánovat nedá a proto buduji své plány na přítomnosti...vždyť mě klidně za pár let může potkat místo těžké autonehody velká láska...:-) a děkuji vám za přání.

0/0
24.8.2009 18:37

Host

Nakonec na tu sociálku stejně půjdete a budete parazitovat

jako desetitisíce, které si řikají: "byly bychom padlé na hlavu, abych si pro prachy nešly, když nám je hodní sociální demokrati vymodlili u Mar´tanů.

0/0
24.8.2009 23:33

Seven

Re: Svobodná matka

Budu hádat, bud kopete někde kanály, možna i zbiječka, ale nebo pracujete za pásem. No každopádně nic složitého to nebude :) Neberte to ale osobně, nemyslim že podcenujete, ponižujete ženy, jen mi je vás lito že dělate sponzora. Přeji hezky den :)

0/0
29.8.2009 6:23

Chytracisko

Re: Svobodná matka

Spíš je sponzorován (má záporně daně) nějakou dobře vydělávající svobodnou matkou :-)

0/0
8.10.2009 9:55

Chytracisko

Re: Svobodná matka

Jo, a sezdaní rodiče by si měli vzít do bytu tchýni, co kdyby oba zahynuli při autonehodě, tak aby se měl o dítě kdo postarat boha jeho to sou teorie jak od burana z Horní Dolní.

0/0
8.10.2009 9:54

Host

re:

ste jebnuty narod, ktory doplati na svoje postoje. uz teraz mate pomaly matriachat, rozvedena, drza  sprosta zena je vzor.

...

je mi vas luto, opilci ubohi ...

0/0
24.8.2009 14:46

keepa

Re: re:

te neco zere, ne?:-))

me je te take lito,. uz jenom tim kde zijes:-D

0/0
24.8.2009 14:54

Host

Re: re:

nech ho bejt. oni mají ty eurá

0/0
24.8.2009 16:45

Cácorka

Re: re:

a pivo za 30,-;-D

0/0
25.8.2009 8:12

Host

Re: re:

Koukám, že do Horních Uher zavedli internet... :-P

0/0
24.8.2009 17:30

Host

Re: re:

Moc bych se nad slovenským příspěvkem nevyvyšoval. Svým názorem není daleko od pravdy.

0/0
24.8.2009 18:42





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.