- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jedna věc je ddělat IT support pro vlastní firmu a druhá dělat ho pro firmy (zákazníky), které vám za to platí..to pak jsou nastavené časy do kdy se danný problém musí vyřešit a makaj všichni protože tu jde o peníze.
....hmmmm........ vypněte si caps look. ....
Copak ajiťáci nejsou Češi? Copak úředníci nejsou schopni formulovat svoje požadavky? A co jim všem změřit sociální IQ? Připadá mi to, jako by ajiťáci byli tak trochu autisti.
No jo... Včera volala kolegyně, že si potřebuje "spustit program", ale nemá "takové to okýnko, kam se to píše". Přišlo mi to divné, protože příkazový řádek, ani Start - spustit (resp. Win+R) u nás není povoleno. I delším výslechem jsme se dostali k tomu, že potřebuje zapsat docházku na intranetu a nemá v IE panel Adresa. Takže nejprve jsem ji po telefonu musel přesvědčit, že skutečně má v menu položku Zobrazit, že Panely nástrojů tam je opravdu v prvním řádku a u Panel Adresa je "takový ten ťuflík". Pak už ji stačilo jen přesvědčit, že F4 nejsou dvě klávesy a opravdu má na své klávesnici takhle popsanou klávesu a když to F4 zmáčkne, jestli se jí na obrazovce objeví něco nového. Ano. A není vedle napsáno Adresa? Ano. A mohla byste si to myší přetáhnout zpátky doleva? Ne...
Btw., nejsem zaměstnanec IT oddělení.
jak mam asi komunikovat s clovekem, ktery nema zakladni technicke vzdelani? Pokud nekdo nevic, co to je prikazovy radek, restart, plocha atd. atd. atd. tak at laskave nepracuje s PC. Navic, jestli se nekdo nastve, ze se ho nekdo pta, jestli jiz PC restartoval, tak muze byt maximalne nastvany sam na sebe. Zapnout vypnout je naprosto zakladni vec u cehokoli elektrickeho.
To se běžní zaměstnanci nesmí divit, že na ně IT kašle:
User:
- vypnul se mi počítač - volám admina. Přichází admin, těžce vzdychne, něco si mumlá pod nos, asi 10 krát se otáčí na mé židli, kopne do počítače a ten sa zapíná. Znova si těžce povzdychne, stále mumlá a odchází. On je prostě šaman!
Admin:
- zavolali mě k uživateli - ten idiot se furt točil na židli, až se mu na ní namotal kabel ze zástrčky. Tiše nadávám, rozmotávám kabel, odkopávam počítač co nejdál pod stůl, zapínám ho, nadávám, odcházím.
Nevím, proč by měl někoho vytáčet dotaz, jestli už kompa restartoval. 9 z 10 problémů to vyřeší.
To jsem z článku taky nepochopil. Restart nebo odhlášení a přihlášení je sice ohraný, ale učinný způsob obrany uživatele před nefunkční technikou.
nevim na co si uzivatele stezuji... co tak bezne resim tak minimalne 70% je chyba nebo neznalost uzivatele
Pokud budou všichni umět práci IT, tak IT nepotřebuji. Je to s tejné jak s mojí práci. Pokud ji bude někdo znát, tak mě mohou propustit.
Každá velká firma nad 1000 počítačů v síti má propracovaný helpdesk. Je to objednávkový formulář, který se vyplní a odešle. A ajťák se odeslaným problém musí zabývat. Převezme jej konkrétní osoba, do jehož působnosti problém spadá. Helpdesk je tak chytrý, že nepřevzaté problémy namejluje tvému vedoucímu. Nkde holt mají ajťáci tvrdší chlebíček, než by si autor člániku myslel.
aha a to zase u nás v IT jsou rádi, že vůbec umějí to PC zapojit, ale jsou to strašní borci Každopadně nesmíte chtít více, protože to již jsou chlapci v konci. Ještě pozdrav pro redaktora tohoto článku, kdybych psal email, že se jako něco po... nebo nefunguje. mám takovou historku minulí rok v lednu jsem takhle na IT poslal požadavek a v prosinci se ozval IT jesli to je již o.k. ..............
jak kde..a hlavne obcas kdyz IT volat nemusite tak to znamena ze IT odvadi dobrou praci..napr. u serveru atd.