Diskuze

Zboží, které vám nevyhovuje, můžete bez vysvětlení vrátit. Většinou do čtrnácti dnů

Protože jste si nemohli zboží v obchodě vyzkoušet, dává vám Občanský zákoník v paragrafu 53 možnost vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. Všechny velké a renomované e-obchody tuto lhůtu dodržují, a některé z nich dokonce tuto lhůtu prodlužují na třicet dnů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

26. 8. 2009 0:55
ježiš,kdo to psal????????,

Tak toto jsem nějak nepochopila :o))))

Lhůta pro vrácení zboží-

"Abyste je mohli vrátit, NEMUSÍTE zboží do obchodu fyzicky dopravit (poslat poštou, kurýrem či dovézt do kamenné pobočky). Podstatnější je totiž akt odstoupení od smlouvy. Pokud vracíte třeba onen televizor z výše uvedeného příkladu, musíte do obchodu zaslat oznámení o odstoupení od smlouvy tak, aby si ho v reklamačním oddělení mohli přečíst nejpozději 24. září."

Takže já si koupím auto za 10mil.nelíbí se mi,tak jim jen pošlu papír a auto mi zůstane a oni mi pošlou peníze zpět?????nebo třeba jiné auto???no jo,to bych mohla takhle udělat a měla bych jedno ještě pro manžela:o))))))

Lidíííí,přemýšlejte,než uvedete na trh takové hovadiny.

0 0
možnosti

Host

26. 8. 2009 22:25
Slepice by nemely lezt na net

Ja mam teda IQ jen 132, ale i tak jsem pochopil, ze se to vaze k datu oznameni:-)

0 0
možnosti

65c02

25. 8. 2009 22:09
Dotaz.

Koupím si mobil (na dálku, v  e-shopu) a zjistím, že během následujících čtrnácti dní došlo k jeho slevnění.... protože jsem typický náš malý bezectný vyčůránek, tak ho pochopitelně vrátím. Jenže, folii z displaye jsem pochopitelně už odlepil a protože jsem také i prase, které nemeje roce, tak je ten telefon i trošku ulepený (to se sice dá vyčistit, ale ne zcela dokonale).

.

Dotaz zní - musí mě nebohý prodejce takový telefon vzít zpět a vrátit mě za něj původně zaplacené peníze?

.

Pokud ano, tak co s tím vráceným zbožím pak udělá? Prodá ho nějakému nebožákovi jako nový, nebo ho nabídne s výraznou slevou a upozorněním, že se jedná o použité zboží?8-o

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 23:00
Re: Dotaz.

Nauctuje si penize ua uvedeni do puvodni stavu :)

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 21:48
Je to na pristupu k zakaznikovi.

Ja osobne jsem byl velmi prekvapen vctricnosti reklamacniho oddeleni v OBI, neptaji se na zbytecne otazky a nevadil jim ani pozkozeny obal. Musim zduraznit, ze jsem zbozi vzdy vymenoval za jine, ale nikdy jsem nemel problem. Nemam duvod chodit jinam, takze na svem pristupu vydelavaji.

0 0
možnosti

65c02

25. 8. 2009 21:52
Re: Je to na pristupu k zakaznikovi.

To je jistě moc pěkné, pokud ovšem ten tebou vrácený výrobek s poškozeným obalem nebudou chtít někomu dalšímu střelit jako nový.

Pokud ho nabídnou za polovinu s upozorněním, že se jedná o použité zboží, tak je to samozřejmě OK.

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 21:47
jezevec

Vy IMHO nádhery. Co to píšete za IMHO nesmyly. V článku chybí podstatná informace § 53 občanského zákoníku se týká pouze smluv uzavřených při použití prostředků komunikace na dálku, tedy (např. přes internet, telefon apod.) nevztahuje se to na běžně zakoupené zboží v obchodě, kde má naopak prodávající povinnost zboží zákazníkovi předvést. Možnost vrácení zboží v kamenných obchodech ve lhůtě 14 dnů a déle je pouze na vůli prodávajícího a kupující na to nemá ze zákona právo!!!;-€

0 0
možnosti

65c02

25. 8. 2009 21:32
Mimochodem, když se výrobek rozbije v záruční době,

tak místo bezplatné opravy nebo výměny mohu požadovat vrácení peněz?8-o

Není to pitomost?

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 22:00
Re: Mimochodem, když se výrobek rozbije v záruční době,

Je, ale to neřes.

A hlavně ten výraz rozbije je typický pro Ydnes.

Správně má být porouchá, protože když s tím mignu o zem, tak to asi těžko půjde na záruku.

0 0
možnosti

65c02

25. 8. 2009 21:28
Co s tím vráceným zbožím ty kšefty dělají?

Když si kupuji zboží, tak pochopitelně požaduji aby bylo nové, nerozbalené, neohmatané....

Pochopitelně nemám zájem koupit krám ochmataný nějakým nemytým vepřem....

Pokud na zboží poznám známky předchozího používání, tak je to pro mě impuls k jeho okamžitému vrácení.

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 20:47
e-shopy...

Některé e-shopy si zákony vykládají po svém: http://www.raab.cz/eshop/podminky_shop.html

"...právo do 14 dnů od převzetí plnění odstoupit od smlouvy...  Dopravit zboží na své náklady do provozovny prodávajícího a to:

nepoužité, nepoškozené, včetně veškerého příslušenství, v původním

nepoškozeném obalu a včetně originálu dokladu o koupi."

Jak nepoužité a v nepoškozeném obalu? Rv

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 20:48
Re: e-shopy...

Tenhle je taky dobrej: http://www.raab.cz/eshop/reklamace_shop.html

"2. Pokud je pro reklamované zboží určen na území České Republiky

autorizovaný servis, je Kupující povinen uplatnit reklamaci přímo v

tomto servisu."

Povinen? To určitě! Rv

0 0
možnosti

Chytracisko

25. 8. 2009 20:43
Sleva

estliže se vám zboží v záruční době rozbije, dává vám zákon čtyři

možnosti. Výrobek můžete nechat bezplatně opravit v autorizovaných

servisech. Pokud máte pocit, že vada půjde odstranit, můžete požadovat

slevu

....... slevu z čeho? Oprava v záruce je zdarma.

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 22:01
Re: Sleva

0 0
možnosti

Richaqd

25. 8. 2009 19:53
rozdíl

A bacha na to. Díky takovýmto článkům si čím dál víc lidí myslí,že to platí i v kamenné prodejně. Ale omyl,jak něco koupíš v kšeftě,obchodník už není povinen vzít věc nazpět. A to si hodně lidí plete a pak nadává do zlodějů. Příklad, dědek si koupí za dvě stovky baterky a za tři dny přijde,že mu jich stačí půlka a zbytek že jde vrátit......

0 0
možnosti

Host

25. 8. 2009 19:41
rozdíl

A bacha na to. Díky takovýmto článkům si čím dál víc lidí myslí,že to platí i v kamenné prodejně. Ale omyl,jak něco koupíš v kšeftě,obchodník už není povinen vzít věc nazpět. A to si hodně lidí plete a pak nadává do zlodějů. Příklad, dědek si koupí za dvě stovky baterky a za tři dny přijde,že mu jich stačí půlka a zbytek že jde vrátit......

0 0
možnosti