Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový zákon o platebním styku zrychlí převody a zruší některé poplatky

Blokace karty, měsíční výpis i zrušení účtu zdarma. To jsou jen některé novinky, kterých se na podzim dočkají klienti tuzemských bank. Začne totiž platit nový zákon o platebním styku harmonizující právo Evropské unie s českým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

vedlejší účinky

Ještě by se slušelo dodat, že se tímto zákonem ještě novelizuje mj. Zákon o správě daní a poplatků. Důsledkem je, že daně musí být v zákonném termínu připsány na účet FÚ, tj. již nestačí DPH odeslat 25 v měsíci, ale min. o den dříve. To samé platí i pro zdravotní a sociální pojištění.

Jedná se pravděpodobně o "pomoc" podnikatelům v krizi. 

0/0
3.9.2009 20:18

Host

Dělají si z nás srandu

Z technického hlediska není možné, aby platba do 5 000 € trvala déle než 100 sekund, zbytek řečí kolem je nic než dělání si srandy ze zákazníků.

0/0
2.9.2009 15:43

Host

Re: Dělají si z nás srandu

z technického hlediska se má věc následovně. Z banky odesílatele putují prachy přese clearingové centrum ČNB (kde se platba prověří) do banky odesílatele. Prověření platby asi nezabere pár sec.

0/0
2.9.2009 15:47

Host

Re: Dělají si z nás srandu

- Prověřují se platby až od určité výše, je to zhruba 5000 €, menší se pouze logují.

- Vůbec důvod že se to musí prověřit je velmi chabá konstrukce, protože v rámci jedné banky to přes clearingové centrum nejde. Nebo mám si myslet, že úředník v clearingovém centru čeká až z banky A dojde do banky B oslík s pytli zlaťáků ?

0/0
2.9.2009 16:06

Host

Re: Dělají si z nás srandu

1. eurove platby nejdou pres clearing

2. proveruji se vsechny, uz na strane odesilajici banky

3. nejde o systemy, v pripade eurovych plateb napr. o pozici banky

0/0
2.9.2009 18:50

Brigádník

Re: Dělají si z nás srandu

Taky si myslím, že je technicky dost náročné zdržet úhradu např. 1000,-  Kč na více než 48 hodin. Že by banovní úředník v bance příjemce čekal až mu poslíček těch 1000,. Kč přinese, on je přepočítá, vloží do šuplíku a na nějaké lejstro prdne razítro PŘIJATO ? To určitě ne. Jen těch 1000,- Kč prožene každá zúčastněná banka kde se dá aby z ní měla svých 0,00nic procent p.a. Rv

0/0
2.9.2009 18:58

almoqbil

Re: Dělají si z nás srandu

V rámci jedné banky to přes ČNB nejde...a taky to mají všechny slušné banky on-line...během několika vteřin. Ale platby do jiných bank jdou přes ČNB vždy...

Zdržení ale není kvůli ČNB...zdržení je kvůli tomu, že banka odesilatele má na odeslání celý 1 pracovní den...takže korunky z účtu zmizí, ale přitom ještě nikam nešly...Další 1 pracovní den má banka příjemce...korunky příjdou, banka je má...ale klient ne...takhle banky vydělávají :-)

0/0
2.9.2009 19:23

Host

Re: Dělají si z nás srandu

V ramci banky jsou platby v podstate on-line. Mezi bankami to jde pres clearingove centrum CNB, ktere je v provozu po-pa a navic si uctuje podle denni doby urcity poplatek, mam pocit ze napr. kolem treti odpoledne to je cca 100 korun prirazka. Proto banky odesilaji seznamy plateb do CNB prevazne v noci.

0/0
2.9.2009 21:40

Host

Poplatky

"Vždy jsme považovali za důležité, aby naše poplatky byly transparentní, aby klient věděl, za co platí."

Změna:

Vždy jsme považovali za důležité, aby naše poplatky NEBYLY ŽÁDNÉ.

0/0
2.9.2009 8:49

Host

Re: Poplatky

Nemůžeš chtít všechno zadarmo, woe...

0/0
2.9.2009 10:09

Mirco1

Re: Poplatky

Kam by to přišlo, abyste si zadarmo někomu mohl půjčit peníze na investice.

0/0
2.9.2009 10:12

Host

Re: Poplatky

...a on je hlídal, měl připravené kdykoli k dispozici pro výběr, zabezpečil jejich správu přes telefon nebo internet, updateoval pořád bezpečnostní software, byl k dispozici kdykoli na jakkoli deb*lní dotaz...atp.

0/0
2.9.2009 18:00

Host

Re: Poplatky

A nově teď ještě ručil za hloupost lidí, kteří nejsou schopni pochopit, že PIN je jenom pro ně.

0/0
2.9.2009 18:01

Host

Re: Poplatky

Souhlasím!! Lidi jsou blbí tvorové :-) řekneš jim PIN jinam, a oni si ho v tom nejhorším případě napíšou centrákem na kartu!!! Vrchol :-)) Jo, lidičky klídek, prostě nemůžete chtít všechno hned, my bankéři jsme taky jen lidi 8-o

0/0
22.10.2009 16:11

Brigádník

Re: Poplatky

Nevím jestli rozumím správně, ale odpovím: nikdo nechce půjčit zadarmo peníze, ale  většina nechce platit za to, že uloží peníze na BÚ za 0,1 proc./rok.

0/0
2.9.2009 19:02

SocPredator

Re: Poplatky

Většina naopak právě tyhle poplatky klidně zaplatí. Jinak by přece nebyli v těch velkých bankách (ČS, KB, ČSOB) ;-)

0/0
4.9.2009 12:19

Dr. Quartz

Pouze kosmetické úpravy

Největší nesmysly zákon opět neřeší - např. poplatky za připsání peněz na účet.

Lobbing bankéřů prostě dovolil jenom takové úpravy, které je nebudou bolet...

0/0
2.9.2009 8:17

Host

Re: Pouze kosmetické úpravy

Nechtěj, aby tě stát pořád vodil za ručičku, kliente... Najdi si prostě banku, která takové poplatky neúčtuje, a nečekej, až to za tebe udělá stát...

0/0
2.9.2009 10:07

almoqbil

Re: Pouze kosmetické úpravy

R^

banky, které neúčtují takové poplatky jsou...copak nám brání toho využít?

0/0
2.9.2009 19:27

Host

Re: Pouze kosmetické úpravy

A proc by mel vsechno osetrovat stat? Banky, kde nelpatis zadne, nebo platis minimalni poplatky existuji i na ceskem trhu. Ty mas moznost si u takoveto banky zalozit ucet. Pokud to neudelas, tak ti u ni asi neco nevyhovuje.

0/0
2.9.2009 10:56

Host

Re: Pouze kosmetické úpravy

Co jsem odešel od KB k RB, tak jsem se zbavil nejen nesmyslných poplatků za příchozí platbu a podobné nesmysly. Měsíční náklady na vedení účtu klesly z cca 500Kč na cca 40Kč a když odečtu bonus 20Kč, který mi každý měsíc příjde, tak se mé náklady na vedení účtu sníží na cca 20Kč. To vše samozřejmě při stejném využívání účtu.

0/0
2.9.2009 14:54

Host

Re: Pouze kosmetické úpravy

Já bych neřekl, že pro tento zákon bankéři nějak výrazně lobbovali. Je totiž ve spoustě věcí proti bankám a ty bude celá tahle sranda stát nemalé peníze - a kdo myslíte, že to ve finále zaplatí? 8-o

0/0
2.9.2009 16:47

Brigádník

Re: Pouze kosmetické úpravy

Když bude někdo muset něco zaplatit, tak to bude klient banky. :-(

0/0
2.9.2009 19:04

Host

Počet členských států EU

Poradil bych autorovi článku prostudovat seznam členských států EU a zkusil je spočítat.;-D

0/0
2.9.2009 8:15

Host

Re: Počet členských států EU

Detailisto, jedes stat sem, druhy tam, vzdyt je jedno ne ?;-)

0/0
2.9.2009 15:34

petrph

co je to za paskvil?

"Lhůtu pro připsání peněz na účet příjemce si ale můžete s bankou dohodnout o 1 pracovní den delší. To v případě, že jste platební příkaz bance předali v papírové podobě."

A to znamená jako co? To jako v bance řeknu - ať jsem krajcen, já na to mám, klidně si ty peníze nechte pro svoje užívání o den dýl a připište je na účet až se vám bude chtít? Jo jasně, že banka se bude při podání papírového dokladu škubat, a že prej to není technicky možný, škrtne mi tam datum odeslání (nikoliv připsání příjemci..). Ale to soudruzi není dohoda - takže buď bude v zákoně ustanoveno že banka smí v případě papírového podání posunout odeslání peněz o den (tedy peníze jsou rovněž i odepsány z účtu odesílatele o 1 den později), a nebo, že banka smí totéž uvést ve své obchodních podmínkách (dejme tomu z důvodu své neschopnosti).

0/0
2.9.2009 5:33

LazyFatMan

Re: co je to za paskvil?

Jde o to, že pokud bance předáte příkaz v papírové formě, většinou ho banka pořídí až následující pracovní den, ergo vy máte na příkaze prezentační razítko ("došlo") třeba 1.9., banka příkaz provede 2. a příjemce by měl peníze mít 3., pokud si to uděláte sám přes internet, peníze se odepíšou už 1. a připíšou 2. Ono to v tom zákoně je:

 § 109 Lhůta pro připsání peněžních prostředků na účet poskytovatele příjemce (1)Poskytovatel plátce zajistí, aby peněžní prostředky byly připsány na účet poskytovatele příjemce nejpozději do konce následujícího pracovního dne po okamžiku přijetí platebního příkazu...(2)případě papírového platebního příkazu se plátce a jeho poskytovatel mohou dohodnout na lhůtě o 1 pracovní den delší, než je lhůta podle odstavce 1.

Samozřejmě je ještě možnost, že banka bude donucena i papírový příkaz provést týž den, pak vám to ale mastně zpoplatní.

0/0
2.9.2009 8:33

petrph

Re: co je to za paskvil?

Jo souhlas, tak jsem to taky myslel,akorát že to jde proti duchu návrhu zákona (aspoň doufám). Tedy, že vlastně banka mi vždycky vyřídí papírový příkaz za 3 dny (předpokládám, že ono "dohodnutí" znamená, že akceptuji obchodní podmínky banky) , pokud chci mít peníze ve lhůtě dle zákona za 2 dny, tak se musím "dohodnout" jinak - použít nabízenou službu vyřízení ve zkrácené lhůtě a patřičně si ji připlatit.. Ach ty naše zákony...:-P

0/0
2.9.2009 9:01

Host

Myslel jsem si doposud, že

už dávno platí, že připsat na účet vedený u jiné banky se to musí do následujícího dne a na účet u téže banky v den podání - aspoň tedy u el. bankovnictví. Někde jsem to četl, ale nikoli v zákoně. Takže asi jen nějaké novinové právo, které mě zmátlo. V KB to tak ale podle mě funguje, že na účet u KB je to připsáno týž den, do jiné banky do druhého prac. dne. Tak jak je to? To, co citujete zde, je stávající znění, nebo to nové?

0/0
2.9.2009 9:59

LazyFatMan

Re: Myslel jsem si doposud, že

To nové (je to tedy citace z návrhu - http://www.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/mfcr/NavrhMF_Zakon_platebni_styk_17032009_doc.doc

0/0
2.9.2009 11:42

petrph

Zase na obranu bank

Ani dneska - , "v době kdy se bankám o dnešních technologiích, které cestu peněz zrychlují, ani nesnilo" , jak praví pan Nacher, bohužel nejdou převody přímo z jedné banky do druhé - to by možná šlo v řádu mikrosekund. Stále se to musí přes ČNB, ta to zpracuje v dávkách, spáruje podle bank,a pošle do cílových bank - většinou přes noc. Za expresní převod během dne si taky nechá dobře zaplatit.. To aby si človek nemyslel že za všechno můžou zlé banky...

0/0
2.9.2009 16:46





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.