Diskuze

Česká rovná daň je fikce. Někteří jsou si rovnější

Rovná daň je oblíbeným bičem politických debat. Především levicové strany se jí často ohánějí, když tvrdí, že rovná daň je nevýhodná pro lidi s nízkými příjmy. Rozbor českého daňového systému ale ukazuje, že tuzemská rovná daň je vlastně jen jedna velká fikce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

5. 1. 2010 21:41
ještě jeden aspekt

Daňová problematika má ještě jeden významný (nedaňový) aspekt. Kdyby byla zavedena skutečně rovná sazba daně z příjmů-tj. bez odpočtů a všichni by prostě platili X % z příjmu, bylo by nutné zvýšit nízké příjmy. Proč? Aby se nízkopříjmovým vyplatilo dělat! Jenže tím by se nahoru posunulo těžiště průměrné mzdy, zvětšilo by se rozpětí "střední třídy" a  ubylo by levicových voličů. Opravdu se někdo domnívá, že něco takového je v zájmu levicových stran?  Chudí (nízkopříjmoví) lidé jsou pro levicové strany požehnáním. Levice je programově vytváří ( zaměstnanci montoven, velkoskladů apod.), proto ta podpora firmám které  zde tyto provozy budují- tz."Zemanomika".  A to už vůbec nepíši o případném snížení přímých daní a nahrazení ztráty stáního příjmu zvýšením DPH. Tam je popsaný efekt ještě výraznější. Proto  se levice bojí zvýšení váhy DPH v dańových příjmech jako čert kříže. Vždyť platba státu za jeden voličský hlas je tak příjemný bezpracný příjem, ještě k tomu nezdaněný.

0 0
možnosti

Pamela

25. 3. 2010 9:36
Re: ještě jeden aspekt

Děkuji za poslední dva názory. Zcela souhlasím.R^

0 0
možnosti

josefl

29. 11. 2009 0:01
a co neplatit nic?

A co takhle neplatit u zaměstnanců žádnou daň? Stát sice tuto daň vybere, ale její vybírání je tak náročné, že z ní skoro nic nezbude. Nebylo by lépe soustředit se na daně nepřímé - tj. DPH, spotřební a pod.? Zde by platil každý a to podle své skutečné spotřeby toho či onoho. Navíc tuto daň zaplatí všichni, kteří si v ČR něco koupí, či zaplatí službu. Všichni podnikatelé by byly plátci DPH a stát by poue dohlížel na vydávání účtenek a faktur a řádnou evidenci tržeb. Každý by pak platil za skutečnou spotřebu, někdo za benzín, jiný za cigarety a pivo, atd.

0 0
možnosti

ChorcheCh

12. 12. 2009 13:11
Re: a co neplatit nic?

Co by potom ti výběrčí a úředníci dělali ? Nenastal by pak problém s nezaměstnaností ?

0 0
možnosti

Kotěnočkin

24. 9. 2009 19:10
Logicky

A toto je pí-ár článek pro kapitalisty, či co. Je snad pro každýho člověka se selským rozumem jasný, že když seberete člověkovi s minimálním příjmem 20% a když totéž uděláte u milionáře tak zároveň platí:

1) socku tím víc stát postihne (u sociálního státu tím stát postihne i sebe)

2) od socky kulový dostane

A vice versa. Absolutně rovný daně snad nemají ani v Africe. Tak blbí nejsou ani lidi na úrovni doby kamenné8-o

0 0
možnosti

josefl

29. 11. 2009 0:04
Re: Logicky

Tak stát sebere lidem s nízkými i vysokými příjmy peníze na daň - dejme tomu stovku. Ta projede státní kasou, něco to stojí a zbyde z ní padesátka, z té si dvacku odstřihne politická strana, která je u vesla a pak dají socce s velkou slávou pětku. Opravdu vynikající systém.

0 0
možnosti

Host

22. 9. 2009 21:47
O rovné dani tady není řeč

Vždycky se mluvilo maximálně o rovné sazbě daně a to je dost podstatný rozdíl.

Rovná daň znamená, že socka i pracháč zaplatí stejnou daň, řekněme 10000 Kč. Pro socku s příjmem před zdaněním 100 táců vyjde v tomto případě sazba daně 10%. Pracháče s příjmem 10 mega sazba daně 0,1%.

Při sazbě 10% zaplatí socka na daních pořád jen 10 táců, ale pracháč celé 1 mega, tedy 100x více. Takže nemluvte mi tady o rovnosti. Dost pochybuju, že pracháč čerpá služby státu 100 intenzívněji než socka.

0 0
možnosti

Host

22. 9. 2009 11:15
ale odsáčci tomu věří dál

jsou to takový naivkové - jinak by tuhle modrou zlodejskou bandu nevolili

0 0
možnosti

benzin

22. 9. 2009 10:47
Je potreba dodat....

Je potreba dodat, ze danove zvyhodneni nizkoprijmovych skupin ma i pro stredni vrstvu radu vyhod. Vetsinou se totiz jedna o hodne velky pocet lidi, kteri nejsou snadno zamestnatelni. Pokud navalime vetsi danovou zatez na nizkoprimovou skupinu lidi zdrazi se nekvalifikovana pracovni sila a to nasledne povede k vyssi nezamestnanosti.

Ja souhlasim s nizsim zdanenim nizkoprijmovych proste je to nutne. Bata taky ze svych zisku stavel lidem domky a cesty. Proste stredne prijmovy (a samozrejme i vysoce prijmovy) musi vytvaret infrastrukturu, aby mohli nizkoprijmovi pracovat. Je to vyhodnejsi pro vsechny.

0 0
možnosti

mstuch

20. 9. 2009 13:05
Hlavně je to další

!!!!MODRÝ PODVOD.!!!!

0 0
možnosti

Host

22. 9. 2009 8:07
Re: Hlavně je to další

R^R^R^

0 0
možnosti

Host

17. 9. 2009 10:56
nov tom bych nevidel

problem, vyssi stredni vrstva alespon bude mit zajem si jeste financne polepsit a vice vydelavat... takze motivace,,,, spis mi vadi, ze lide s malym prijmem neplati nic!

0 0
možnosti

redy007

17. 9. 2009 12:04
Re: nov tom bych nevidel

V tom bych problem nevidel. Horsi je, ze diky tomu, ze se tento system naziva rovnym, tak vsichni ti lide s malymi prijmy krici, ze jsou na tom hur nez byly, bohuzel to neni pravda.

0 0
možnosti

Host

17. 9. 2009 4:57
Rovná daň je špatný název, není to pravda.....

Správně by mělo být - rovný (stejný) základ daně. Rovná daň by byla taková, která by byla pro všechny stejná, třeba 2000 Kč měsíčně. Takto se jedná o progresivní daň, která má procenticky stejný daňový základ.

Až se moci uchopí socbolševici, tak zavedou zpětně násobnou progresy, nebo-li trest za úspěšnost. Od tohoto nešvaru se v celém světě pomalu odchází. Není to samozřejmě jednoduché, ale nutné. V EU to bude trvat nejdéle, neboť si na to státní rozdělovači dost dobře zvykli.

0 0
možnosti

Host

17. 9. 2009 7:49
Re: Rovná daň je špatný název, není to pravda.....

Nikoliv základ, ale stejné procento!  Zkrátka z každé vydělané stovky zaplatíte stejnou částku, ať jste bohaty, nebo chudý.

0 0
možnosti

Host

16. 9. 2009 22:26
Nechme rovnou daň, ale 40% !

A do zákona o dani z příjmu FO, paragrafu 6 o dani ze závislé činnosti přidejme jen větičku, že celé odvedené zdravotní a sociální pojištění (dnes 45%) je odečitatelnou položkou. A bude vymalováno. Z pohledu středně příjmových a nízkopříjmových se nic nezmění, jen daň bude opravdu rovná pro všechny !!!

Jak to, že to ještě nějakého ekonoma či analytika nenapadlo ? !!!!!!

0 0
možnosti

Host

17. 9. 2009 7:52
Re: Nechme rovnou daň, ale 40% !

Proč ?  Vše směřuje k tomu, aby nebylo povinné pojištění, nebo jen nejnutnější část. Pojištění auta, nemovitosti, nebo třeba úrazové si také odečíst nemůžete.  Jistě - ono to vlastně pojištění není - jen další daň.

0 0
možnosti