Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bankovní ombudsman: (ne)závislý ochránce práv klientů

Ombudsman neboli ochránce práv už je pevně zakotven v českém právním systému. Trochu jinak je to ale u ombudsmanů bankovních. Z jedenácti oslovených bank zřídily tuto funkci pouze tři. Každá z bank má pro to své důvody a různí se i v okruhu toho, co jejich ombudsman řeší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Měla jsem

Měla jsem možnost poznat práci ombudsmana České spořitelny.  Moji stížnost přešetřoval ten, na koho jsem si stěžovala. Jaký div, že jsem podle ombudsmana nebyla v právu? Takže rada: spořce se zdaleka vyhnout.

0/0
26.9.2009 19:50

roman12345

Re: Měla jsem

moje slova

0/0
27.9.2009 22:59

Host

Celkem veselé čtení.

V případě Č.spořitelny ale kategorie "černý humor". Na moji stížnost kvůli neskutečně dlouhé době vyřízení fin. transakce (asi 14 dní) mi automat odpověděl, že mají na vyřízení stížnosti 30 dní. To již jsem tušil, že uspěji jako "na lampárně". A také že ano, zcela mne ignorovali. A to byla ta poslední kapka. S ČS mám několik ošklivých zkušeností, již dávno jsem ji opustil, tentokrát jsem chtěl jejím přostřednictvím  investovat do fondu ERSTE. Kromě toho, můj požadavek vyvolal na přepážce zděšení- pracovnice a její kolegyně "v přízemí" neměly o tomto způsobu investice ponětí. Opravdu "povedený" podnik.

0/0
26.9.2009 5:07

Host

Re: Celkem veselé čtení.

Ano ano, co popisujete je pro sporitelnu typicke. Jakykoliv jen mirne slozitejsi produkt, napriklad ony fondy Erste, jsou pro ne vzdy velkym problemem a pracovnice prepazek jsou az komicky zmatene a nejiste. Holt, prepazka sporitelen je nejnizsi forma bankovni existence.

0/0
26.9.2009 12:21

Host

u ČS závislý

Z vlastní zkušenosti s ombudsmanem u ČS při projednávání mé oprávněné stížnosti jsem došel k závěru, že opravdu není nestranný, ale hájí do posledního dechu  pracovníky "své" banky. Takže veškeré snažení o nápravu, příp. omluvu za nevhodný postup a přístup byla pouze ztráta času... Chování týmu ombudsmana bylo sice přímo vzorové,  výsledek však nulový ...Poučení pro příště - hodit to za hlavu, nebo vyměnit banku. Pokud by si ovšem člověk polepšil ...

0/0
25.9.2009 21:12

Host

nazávislý je leda arbitr

to je už lepší finanční arbitr

0/0
25.9.2009 7:36

Host

Opravdu nezávislý?

Ombudsman má být nestranný ale pokud ho platí banka pro kterou řeší stížnosti tak to asi moc objektivní není, a samozřejmě dotazy klientů cizích bank udělají správný krok jedině k tím když přejdou k jeho bance, protože tam je nejmíň stížností, reklamací, atd. atd.

0/0
25.9.2009 6:41

Host

Re: Opravdu nezávislý?

NJN, kdo je ale někde nestranný?

0/0
25.9.2009 15:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.