Diskuze

Proti diskriminaci se musíte bránit sami. Zákon vám moc nepomůže

Od začátku září platí nový antidiskriminační zákon. Sice diskriminaci zakazuje, ale neznamená to, že ženy s dětmi nebo starší lidé automaticky přestanou být firmami znevýhodňováni.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

22. 10. 2009 13:44
Kouříte?

Všechno budiž, ale proč se nesmím ptát, jestli zájmece o práci kouří? Kuřáka musím pořád hlídat, jestli má cvaknutou přestávku (když si jde ven 6x denně zakouřit) a smrdí, jak dalším zaměstnancům, tak klientům.

0 0
možnosti

Saaayush

21. 10. 2009 23:47
...

Tady někde padlo něco o tom, že by radši neměl přijímat nikoho. No bohužel je to tak, že i u muže hrozí třeba to, že nějak vážně onemocní, nebo se mu stane úraz (to hrozí u všech). To riziko bude vždycky a zaměstnavatel ho prostě musí podstoupit. Mimochodem jak se asi mmusí klepat vrchní, aby nepřišla o své ovečky sestřičky, když jsou všechny (nebo skoro všechny) potencionální těhulky? Ještě že se v téhle práci s gender diskriminací nesetkám...

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 16:02
Mužům

bych naopak doporučoval se manželkou a dětmi pochlubit. Zaměstnavatel velmi rád přijme někoho, kdo potřebuje splácet hypotéku a bude se snažit co to jde, místo si udržet. To je pak loajalita otroka :-)

0 0
možnosti

Hucul

20. 10. 2009 10:58
To je jednoduche...

... pri pohovoru muze zena odpovedet na otazky ohledne rodiny "nemam pritele, nechci pritele, nemuzu mit deti, rodice uz mi zemreli, jsem uplne zdrava a bydlim za rohem odtud". Fakt, ze zamestnavatel nemel pravo takove otazky klast, mu take neumoznuje vynucovat si na ne pravdive odpovedi ci jejich dodrzeni v budoucnu. :o)

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 11:14
Re: To je jednoduche...

Jistě. Ovšem takové kandidátky z principu nebude přijímat na významnější pozice. Do výroby k pásu je to jedno...

0 0
možnosti

beef-eater

20. 10. 2009 10:21
Nesmysly....

Jděte někam pořád s kecama o diskriminaci bezdětných třicátnic při ucházení se o práci. To můžu já jako chlap taky žalovat firmu, že mě nepřijala i když jsem měl lepší odborné předpoklady, ale prostě jsem šéfovi té firmy byl méně sympatický kvůli tomu, že jsem blonďák, než konkurent s nižšími odbornými předpoklady. Dokud budou zaměstnance vybírat lidi a ne robot, tak je naprosto přirozené, že si majitel do své firmy vybere zaměstnance podle svých subjektivních pocitů a ne podle nějakého antidiskriminačního zákona... Budu se muset podívat, jestli je v antidiskriminačním zákoně nějaké ustanovení o tom, že stát odškodní podnikatele, který tedy tu bezdětnou třicátnici přijme a ona mu pak po měsíci odejde do pracovní neschopnosti kvůli rizikovému těhotenství....

0 0
možnosti

Kozlík_

20. 10. 2009 13:34
Re: Nesmysly....

Gender studies moc nemusím, ale pokud se zabývají diskriminací v práci v takovýchto případech, tak to na místě je. U každého lze najít něco . Mladý po škole nemá praxi, u žen navíc hrozí otěhotnění a mateřská. Žena v pozdějším věku, když má děti, tak to je zas potíž, protože děti stále marodí - to je fakt. A když jsou děti dospělé, v dnešní době to vychází, že ženě bude už k 50 nebo přes - to je zas odepsaná, že je moc stará, není už taková kočka (do recepce radši mladou, hezkou) a snad i pomaleji bude pracovat. Relativně nejlépe teda vyjdou mladší muži, s krátkou praxí, ne hned po škole. A když někde hledají do "mladého kolektivu, s věkem 30 let", tak brzy i zde začne být muž přestárlý. V 35 s výhradami vezmou, ve 40 nemá šanci. A do důchodu - to až v 70. A co mezi, těch 30 let?

0 0
možnosti

dedamraz

20. 10. 2009 10:11
dedamraz

ja moc nechapu pristup zamestnavatelu k lidem nedlouho pred duchodem...je mi jasny, ze pokud potrebujou nejaky vesti zaskoleni, tak muzou byt obavy z toho, ze to nezvladnou a ze stejne za nejakej rok pujdou do duchodu, takze je to vyhozena investice...ale pokud je to treba obdobna prace, kterou ten clovek uz delal nebo pokud to dela a premysli se, ze ho vyhodi, tak to mi unika....vzdyt ten starsi clovek musi te firme byt mnohem loajalnejsi, sam si urcite dobre uvedomuje, ze dalsi praci by hledal obtizne, takze nehrozi, ze by sam odesel, coz u cloveka v 35 treba nikdy nevis.....a ze by vsichni byli tak neproduktivni nebo meli tak spatny pracovni navyky? a podotykam, ze mne jeste neni ani tech 35

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 10:20
Re: dedamraz

Jo, taky to moc nechápu. Chtěl bych na toto znát názor nějakého zaměstnavatele. Ti lidé mají zkušenosti, určitě budou loajální. Na druhou stranu se mohou hůře učit nové věci a být pomalí. Prostě každý věk má své výhody a nevýhody.

0 0
možnosti

opportunity

20. 10. 2009 10:11
Blbá rada

Advokátka kanceláře Havel & Holásek doporučuje, abyste si nechali

od firmy napsat důvody, proč jste při přijímacím řízení nebyli vybráni.... Žádná firma tohle nikomu nenapíše. I kdyby to bylo povinné, vymysleli by si nějakou nic neříkající formulaci.

0 0
možnosti

igamenir

20. 10. 2009 10:17
Re: Blbá rada

Přesně. "Je nám líto, ale dali jsme přednost kandidátovi, který více odpovídá námi požadovanému profilu." To se dá použít na vše a není, co proti tomu namítnout. Hlavně protože se těžko zjistí, jaký ten požadovaný profil byl.

A nějaké kontaktování ostatních uchazečů mi přijde také podivné, když se s nimi vidíte jen na pár vteřin a to za předpokladu, že jsou naplánované pohovory těsně po sobě. S hromadným pohovorem jsem se setkal jen jednou, a ani z toho nevím o ostatních nic.

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 9:20
Historka ze života

K nám do firmy se hlásila dívčína hned po vysoké škole. Byla to technická pozice s nutností celkem drahého zaškolení v zahraničí. Dokonce SAMA (bez otázky) tvrdila, že děti zatím rozhodně nechce. Dlouho jsme váhali, ale nakonec ji přijali. Strávila 2 měsíce v zahraničí na školení v mateřské pobočce, pak se vrátila, nastoupila do práce a za další tři měsíce byla v tom. Zcela zmařená investice, hledání dalšího člověka, nutnost jeho zaškolení.

Co myslíte, vzali jsme opět mladou ženu? HAHA. To není žádná diskriminace, ale chladný kalkul. U muže je pravděpodobnost dlouhodobého pracovního poměru mnohem větší (zvláš´t když má manželku na mateřské a hypo na krku). Pokud se jedná o práci na páse s dvoudenním zaškolením - žádný problém s mladou dívčinou, ale náročnější pozice - sorry.

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 9:48
Re: Historka ze života

A co dívčinu požádat, aby nenastupovala na rodičovskou a po mateřské se vrátila alespoň na poloviční úvazek? Pokud je to tak cool pozice, tak je určitě dost zajímavá a dobře zaplacená, aby stála za to udržovat s prací kontakt a z příjmů se dala poplatit chůva. Konec konců, žijeme v době, kdy i prodavačky na mateřský se snaží brát si alespoň noční a víkendy, aby si práci udržely a donesly domů nějaké penízky. 

Předpokládám, že jste se ale neobětžovali o téhle možnosti ani uvažovat. A dívčina nejspíš díky zázemí u vás zase neuvažovala o jiné možnosti, než si "užít" dítě hezky doma tři/čtyři roky.

Jinak tatínek může taky odejít na rodičovskou, i když je to krapet míň pravděpodobný. Znamená to, že budete přijímat jenom dámy a pány s potomky nad 6 let? 

0 0
možnosti

dedamraz

20. 10. 2009 9:15
deti

To neprijijimani mladych zen z duvodu potencialniho otehotneni je blby, ale castecne za to muze delka rodickovske dovolene....treba v Belgii (a vlastne ve vetsine "zapadnich" zemi) je rodicovska 3! mesice...takze to zamestnavatele netrapi, ty potencialni tri mesice nejak preklepe...na druhou stranu dat trimesicni dite do jesli mi prijde hrozny...holt neco za neco

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 9:33
Re: deti

A to jsi, dedo, vycetl kde o tech trech mesicich? 8-o;-D

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 8:56
Souhlasím

Zaměstnavatel je ten kdo platí a tak má také právo si vybrat koho chce. Nikdo přece nemůže přinutit podnikatele aby platil za něco co nechce. Pokud chci na určitou práci fyzicky zdatného muže ve věku kolem třiceti, proč bych měl přijímat nemocnou padesátiletou ženu? Tu zase budu potřebovat na jinou práci.

Nevím jak by se tvářil zákazník který si objedná rekonstrukci koupelny a přišli by dvě ženy 55 let a dva kluci těsně po škole. Těžko bych jim vysvětloval že nesmí nikoho diskriminovat.

0 0
možnosti

Host

20. 10. 2009 9:50
Re: Souhlasím

Ženská kolem 50 je dneska většinou celkem zdatná s většinou mají i docela páru. Pokud by věděla, co dělá, tak proč ne :-D. To ty dva zajíci učňovský by mě děsili mnohem víc.

0 0
možnosti