Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Váš nápad nikoho nezajímá? Nebojte se za sebe lobbovat

Jsou firmy, které své pracovníky za dobré nápady finančně ocení. Zato jinde musíte o pochvalu skoro prosit a finanční ohodnocení vám nedají nikdy. Protože vaše práce může být přeci ještě lepší. Chyba se najde jak ve firmě, tak i v prezentaci nápadu. Někteří pracovníci se totiž nedokáží správně prosadit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Dát či nedat

Zaměstnankyně, lobbujte především svým tělem!

0/0
19.10.2009 18:35

SZYslak3

no comment

Nech ziju vseci manageri, nech zije SSSR R^R^R^

0/0
18.10.2009 14:14

TATRA 613

no nevím....

pokud se ten zaměstnenec nekamarádí z majitelem firmy,tak je lobbování snadná cesta k výpovědi.

0/0
17.10.2009 19:25

opportunity

Re: no nevím....

U nás ve firmě byla jedna, co postupně u jiných lobovala za vystrnadělní kolegyně. Ta se chuděra ani nenadála a byla pryč. Po firmě totiž o ní věděli samé lži a ona neměla ani šanci se bránit.

0/0
17.10.2009 21:08

Host

Re: no nevím....

Kdyz slisim slovo lobbing,lobovat ... kudla se mi v kapse otevira! ;-€

0/0
18.10.2009 14:12

Host

Re: no nevím....

a to jen proto že si vesnickej pepík, kterej to zná jen ze zpráv tv nova a z blesku

0/0
18.10.2009 23:29

Host

Re: no nevím....

Zkrátka ze všech médií, která nejsou v rukou mafiánů a obchodních přátel státostrany, a tak se v nich smí psát o další a další korupční aféře ODS ;-)

Mimochodem, MFD k těm svobodným médiím už nepatří.Rv[>-]

0/0
20.10.2009 23:45

mstuch

Lobbovat = UPLÁCET

to je hlavní věc,kterou v českém hospodářství zavedla zlodějská a tunelářská politika ODS!!!!!!!!

0/0
17.10.2009 18:18

Host

Re: Lobbovat = UPLÁCET

;-D;-D naučte se už nějakou jinou univerzální odpověď na všechno, sockomouši

0/0
18.10.2009 12:13

mstuch

Re: Lobbovat = UPLÁCET

evidentně ti ty blbe vadí,že mám pravdu

0/0
18.10.2009 22:54

Host

Re: Lobbovat = UPLÁCET

to, že nerozumíš významu slov a řikáš to tou svojí nevymáchanou vesnickou papulou, neznamena, že máš pravdu....

0/0
18.10.2009 23:30

Host

Re: Lobbovat = UPLÁCET

A když ti to samé, burane, řeknu já, kultivovaný a bohatý pražský měšťan křtěný Vltavou, tak už tomu uvěříš? Když ponecháme stranou, že vůbec nezáleží na tom, zda tomu uvěříš nebo ne, protože jsi i se svým názorem naprosto nedůležitý ;-)

0/0
21.10.2009 0:41

Host

Tyhle lobisty fakt zbožňuju

Jeden nedávno od nás odešel. Pořád porušoval interní předpisy, dělal si věci po svým bez vědomí šéfa, ve skladu věčně bordel, protože v rámci spěchu si nelámal hlavu s vyskladňováním a naskladňováním a dodnes se všichni potýkáme se slavným firemním softwarem, co si ten dotyčnej u šéfa před léty vyloboval (a jistě z toho měl slušnou provizi).

Lobbing by měl bejt už dávno trestnej.;-ORv

0/0
17.10.2009 17:56

Host

Re: Tyhle lobisty fakt zbožňuju

R^

Lobbing je jen honosný název pro korupci.

0/0
19.10.2009 18:36

bambas

Já to teda nečet, ale tu kočiprndu na foto mít za šéfovou...

tak si nechám místo premií klidně naplácat...

0/0
17.10.2009 13:47

Host

Proč se na to nevykašlete?

Je přece věcí majitele firmy, zda chce nebo nechce, aby jeho firma prosperovala. Pokud si majitel ze své firmy udělá socialistický podnik, kde manažeři vykazují namísto aby konali, pokud majitel dává přednost mase šedých průměrů bez invence a nápadu, je to jeho budoucí krach, nikoli váš. Netuším, proč ten pán Puchalský radí, abyste něco prosazovali proti vůli jiných lidí, zaměstnanců, vašich vedoucích či majitele. Pro zaměstnance platí zákoník práce, což znamená, že se řídí pokyny nadřízeného, nikoli naopak. Máte-li nápad, prosaďte jej pro sebe, ve vlastní firmě a neztrácejte čas a energii nějakou rvačkou s lidmi, kteří o váš nápad nestojí, ba naopak je pro ně váš nápad nežádoucí, neb ohrožuje jejich hnití ve firmě a majitel má pouze pocit, že mu přiděláváte práci. Kašlete na to a procujte jen pro sebe! Prosazováním svých nápadů ve firmě nezískáte vůbec nic, naopak budete potrestáni nenávistí jiných a vás to bude stát nervy a energii. Vydávejte sovji energii na svoji věc,  ne na cizí!

0/0
17.10.2009 11:57

Host

Re: Proč se na to nevykašlete?

Principiálně a ve filozofické rovině  s vámi souhlasím, ale v praxi by podle vás všichni co mají dobré nápady museli zakládat vlastní firmy, kde ty nápady budou realizovat, což je nereálné. Také ne všechny dobré nápady jsou realizovatelné v prostředí jiné (vlastní) firmy - některé dobré nápady jsou vhodné realizovat jen tady a teď v daném prostředí...

0/0
17.10.2009 15:21

Host

Re: Proč se na to nevykašlete?

ANo, je potreba zakladat vlastni firmy. Ono se totiz naucite jeste i neco jineho, coz v dobre zajistenem solidnim prostredi nikdy neprijde. Kdyz padnete, buz zemrete nebo se zvednete. V zajistenem prostredi se takhle daleko nikdy nedostanete. Budete mi strach vubec padnout. To je prave problem tehle, hlavne ceskych firem. Kazdy druhy ma hypo na panelek do konce zivota. A zacne tehdy jedine, kdyz je zivotem prinucen. Vek nehraje roli

0/0
17.10.2009 15:35

Host

Re: Proč se na to nevykašlete?

Souhlasim, ne kazdy kdo ma napad zaklada firmu. Ale kdokoliv kdo ten napad ma si firmu muze zalozit. Na tom neni nic nerealneho, leda tak vymluva na nesmyslnou skutecnost ktera beztak neexistuje(kdyby to delal kazdy blabla).

0/0
18.10.2009 10:09

Host

Re: Proč se na to nevykašlete?

Ne 100% - ale 1000 % souhlas. A tak jsem teda sel. Po trech letech kdy jsem drel bidu s nouzi, neuveritelny pokles zivotni urovne jsem nasel 3 veci.

a - Manzelku

b - Viru v sebe a v zivot

c - Hrozne velikou kupu prachu, kterou jsem si vysnil

Mam spolecnost o 9 lidech, delam si co chci a uzivam si sveta. +2 podepsal jsem smlouvu na podporu 1 - detskeho domova, 1 - domova duchodcu, 1 - lecebny pro dlouhodobe nemocne. Nemam BMW

0/0
17.10.2009 15:31

Host

Re: Proč se na to nevykašlete?

Fakt Vám, moc a moc gratuluju a věřte, máte můj obdiv. Musíte být člověk pevného přesvědčení i charakteru, kterého nedonutí sehnout se, rezignovat, kvílet o nemožnosti cokoli dělat.  Ostatně o tom svědčí, jak nakládáte se svými ponězi. Ano, svoji věc a pro svoji věc je třeba občas i trpět, pokud to skutečně myslím vážně. Vždy tomu tak bylo, jen mnoho lidí dnes je přesvědčeno, že se prosadí přes jiné, že je prosadí jiní, že snad mají dokonce nějaká práva realizovat svoje myšlenky za cizí peníze. Není tomu tak. Srdečně zdraví autor příspěvku "Proč se na to nevykašlete!.

0/0
18.10.2009 13:25

Host

Re: Proč se na to nevykašlete?

Výstižně řečeno. Kdysi jsem pracoval v jedné soukromé obchodní  firmě, kde realizace dobrých nápadů znamenala jednání ve prospěch majitelů proti jejich vůli. Vděčnost za navýšení obratu nulová, lobování fungovalo  jen přes postel, takže smůla. Také mi dlouho trvalo, než jsem bouchnul dveřmi a opustil výrazně nadprůměrný plat, služební auto a mobil (bylo mi v té době 50). Dnes lituji, že jsem to neudělal dříve - ne snad kvůli momentálnímu lepšímu ohodnocení, ale hlavně kvůli návratu mezi normálně uvažující lidi - člověk, pracující v takto  lobováním "pokřiveném" prostředí totiž snadno ztrácí soudnost.

Mimochodem - nebyl on ten Puchalský kdysi pár měsíců ředitelem ČT? Asi špatně loboval...

0/0
18.10.2009 21:28

Host

Situace ve firmách, které nemají konkrétního majitele

velmi připomíná socialistický podnik. Komploty průměrných čehokoliv schopných brzy obsadí vedení. Zákonodárství, potlačující podnikavost, těmhle kreaturám v jejich mafiánství nahrává. Zákoník práce neochrání zaměstnance před oblíbeným "Tak si jdi, když se ti u nás pořád něco nelíbí! Před branou čeká pět mladých. Ti budou rádi dělat víc tvé práce za méně než máš ty a nebudou mít blbé řeči o zákoníku práce". To je základní problém, který jako jeden z důsledků nese i utlumení iniciativ lidí. Teprve až bude moci podnikat každý, kdo "má do zadele díru" budeme moci klidně říci "Tak dobře, já jdu" a rychle se vyčistí scéna. Kdo si nebude zaměstnance předcházet, ten skončí. Ale to se v našich končinách nemůže stát, protože přece u nás každý, kdo je úspěšný, je zloděj a mafián. Proto si zvolíme takové politiky, kteří nás před nějakými "podnikavci" ochrání a zajistí, abychom měli všichni málo, ale stejně! Takže se můžeme zabývat jenom řešením důsledků této volby, protože příčiny už budou tabu.

0/0
17.10.2009 11:43

já__

Re: Situace ve firmách, které nemají konkrétního majitele

...ale to je ta debilita těch manažerů (jako byli mí nadřízení), kteří si myslí, že nejlevnější způsob provozu firmy je dávat lidem nejnižší možný plat a pak je nutit pracovat. Nejdříve nalákají lidi za pár korun s tím, že se jim brzy přidá. Samozřejmě jim nic nepřidají, lidi chodí naštvaní a dělají, aby to vypadalo. samozřejmě nikdo není spokojený, protože ani firma neprosperuje.

0/0
18.10.2009 8:03

Host

Máte firemní akcie?

Přestože náplní Vaší práce není zlepšování procesů, ani snižování nákladů vymyslíte jak může firma s minimální investicí ušetřit poměrně zajímavou sumu ročně. Návratnost investice je 13 měsíců. Nápad se realizuje a vy z toho nemáte ani haléř. Proč by jste měli příště udělat cokoli navíc?

0/0
17.10.2009 11:41

já__

...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

Vloni jsem navrhoval řediteli, že vím o úsporách a možnosti zvýšit prodeje firmy v mnoha stech mil. Kč. Nejevil zájem ani o pochopení problému, řekl jsem mu, že to nabídnu majiteli firmy. Zrovna jsem dokončil projekt a frčel jsem i se svým názorem. U majitele a výrobního ředitele jsem byl pomluvenej (třeba nedotahuju věci do konce).  Takže jsem bez práce. Vědomě jsem riskoval, ale

pracovat v prohnilé firmě, kde vám nedovolí růst, kde je důležitejší vykazovat než pracovat ("manažeři" tvrdí opak) mne jaksi

nebavilo. Kdo mlčí, je loajální a pracovitý, kdo ukáže na problém, je rozvraceč. Zabývám se procesy trvalého zlepšování firem 8 let a kdybyste o něčem věděli, i z malinké firmy můžeme vybudovat pevnou a prosperující firmu, zakládám www.fabav.eu - ještě tam toho moc není, ale je tam kontakt. Díky

0/0
17.10.2009 7:44

Host

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

"Kdo mlčí, je loajální a pracovitý, kdo ukáže na problém, je rozvraceč" - vidim to podobne. Kdyz jsem loni nastoupil do jednoho drevopapirenskeho zahranicniho koncernu v ceske pobocce, zanedlouho jsem spatril uzka mista v IT procesech, ktera zasluhovala prepracovat a zefektivnit, uspory z toho vyplyvajici samozrejmost. Podobne jako vy jsem dostal feedback, ze my nejsme IT firma, mam spatny postoj, nechapou o co mi jde etc.  Na jedne strane "manazeri" vykrikuji hesla jak sestrit, efektivnost atd, ale sami tohle ve skutecnosti popiraji, ponevazd by se timto zrusila mista a mohlo by to ohrozit je same! Clovek si nevybere!

0/0
17.10.2009 7:58

Host

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

Ja vas nechapu.

Je to vase firma? Ne

tak co

0/0
17.10.2009 8:36

já__

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

...není to moje firma a ani moje prachy. Ale nemůžu dělat to, co by mne bavilo a co má prokazatelné přínosy. Kdybych držel hubu, vyplňuju aktivityreporty a jsem naštvanej, jako mí bývalí kolegové.

0/0
18.10.2009 7:46

Host

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

Zkrátka trpíte touhou být užitečný. Já tím trpím také. Někdy se za to proklínám, ale stejnak mi to nedá. Už mě to málem stálo místo. Teď jsem ve fázi držení huby, ale jakmile se trochu konsoliduje trh, začnu hledat jiný job. Samořejmě abych upokojil svou touhu být užitečný :-P. Držím palce.R^

0/0
18.10.2009 17:11

Host

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

Možná byla chyba, že jsi s tím za majitelem neletěl rovnou.

0/0
17.10.2009 13:07

já__

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

Teď to vím taky, protože jsem mohl dopadnout stejně. Myslel jsem, že náš ředitel se bude chtít na tom svézt a pomůže mi. Jeho to neohrožovalo a byl to můj bejvalej kolega. Věděl jsem, že jdu do rizika, ale už mne to tam několik let nebavilo, spíš dost silně štvalo. Jen jsem nečekal, že neseženu práci, zvlášť když to každé firmě může pomoci.

0/0
18.10.2009 7:55

Host

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

mozna mate pravdu a mozna jenom kecate.

0/0
17.10.2009 14:41

já__

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

Ano, může to vypadat jako kec, ale jedná se o nejnovější know how, které má již praktické výsledky. Ve firmě v USA s 21 závody je to 25x účinnější než Six Sigma, která tu je teď hitem.

0/0
18.10.2009 7:49

opportunity

Re: ...za miliony vyhazov (aneb odejit se svým názorem)

Jo, přizdisráče, které nesmíš přerůst, je třeba prokouknout včas.

0/0
17.10.2009 21:11

Host

K šéfovi chodite se svym napadem a odchazite s jeho

tak to dycky bylo a bude xD

0/0
17.10.2009 1:01

Host

Re: K šéfovi chodite se svym napadem a odchazite s jeho

To jinak ani být nemůže. Vy nejste schopen uvažovat v souvislostech a správně vyhodnotit rizika. To umí jen šéf.

0/0
17.10.2009 8:53





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.