Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V cizině si účet v bance jen tak neotevřete. Důvod si banka vždycky najde

Tuzemské banky lidem z ostatních zemí EU otevírají účty bez problémů. Zato na Čecha si v cizině vždycky něco vymyslí. Jednou je to doklad o příjmech, jindy chtějí svědectví o vaší bezúhonnosti od stálého klienta dotyčné banky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

podvody na banku barklays

cigani jsou mafiani a mislim si ze na dnesi dobu nejsou cigani negramodnich,ale jejich vesina mafianu.Cesi vykurte se ...

0/0
27.12.2009 23:06

Host

KEŠ je KEŠ

Nemusíte se nikoho doprošovat a ještě navíc ho na VAŠICH penězích nechat profitovat.;-OEURv

0/0
4.11.2009 18:16

Host

Ve Francii jsem nemel problem

Jednalo se o Societe General a nic nestandardniho po me nechteli.

0/0
31.10.2009 20:40

Host

Pěkná blbost

To o se zde popisuje je absolutní kravina.Potřeboval jsm si v cizině několikrát založit účet a nebyl v tom sebemenší problém.Nikdy se mě nikdo na nic neptal,chtěli pouze doklad a to bylo vše.Jednalo se o banky Raiffeisen,Sparkasse a Deutsche bank.Nikdy žádný problém a to sme v té době nebyli ani členy EU

0/0
30.10.2009 23:23

Host

Re: Pěkná blbost

No tvoja skusenost este neznamena standard. Mam rovnaku zlu skusenost vid nizsie o mbank.

0/0
31.10.2009 0:41

Host

mBank & Slovakia a moja skusenost

Tak ja mam tiez minulotyzdnovu skusenost s mbank na Slovensku. Som slovak, ale obciansky nevlastnim, pretoze trvaly pobyt mam v CZ. Ked som si chcel zalozit ucet na Slovensku, krasne ma vypoklonkovali, ze nemam narok. Nemas trvaly alebo prechodny pobyt - nemas narok, Co na tom, ze som slovak a chcem ucet na Slovensku. EU je groteska / 2.

0/0
30.10.2009 16:45

judge_dredd

Re: mBank & Slovakia a moja skusenost

Počkej, pokud nemáš SK občanku, tak nejsi Slovák, resp. nemáš jejich občanství... mám ár kmrádů, kteří jsou usazeni v ČR, mají zde dlouhodobý pobyt a slovenskou občanku samozřejmě mají a mají tam vyznačený adresu v SK.

0/0
31.10.2009 8:59

Host

Re: mBank & Slovakia a moja skusenost

Tiez si myslim - zmenou trvaleho pobytu clovek neprichadza automaticky o obcianstvo. Vlastne je zmena obcianstva [ziadost o udelenie noveho a zrieknutie sa povodneho] celkom nelacna zalezitost na dlhu trat.

0/0
1.11.2009 11:31

Si0

Jójó, jen zakládejte účty v zahraničí. Ale pak neumírejte.

Neumíte si představit, co to je, takové účty dědit. Dědicové můžou taky utřít ústa.

0/0
29.10.2009 13:08

__huhulak__

co to autor placa?

Autor plka maximalne tak nesmysly. Po mne nechteli ani dva doklady, jen pas a otevrelo se to okamzite.

0/0
29.10.2009 12:10

Host

Re: co to autor placa?

Neplka. Zijem v Dansku, ked som potreboval zalozit ucet kvoli vyplate od danskej univerzity (!) tak Nordea odomna ziadala dokonca majetkove priznanie !!! Ked som sa spytal na co im to je, odpoved bola, ze predsa musia "prisposobit" svoje sluzby mojim potrebam ...

Otocil som sa na pate, vosiel do vedlajsich dveri patriacich Sydbank a tam mi dokonca hned vydali aj kreditku VISA, vsetko bez toho aby som musel vlozit akekolvek peniaze na ucet.

Predtym som studoval vo Svajciarsku a nasinec ak si chcel otvorit konto tak musel byt zamestnany u svajciarskeho zamestnavatela. Chces kreditnu kartu? Vinkuluj depozit 5000 CHF ... To bola najvacsia banka - UBS.

Takze to co autor opisuje je uplne realita. Je tiez ohromny rozdiel ci si ucet zaklada Nemec, Francuz, Anglican alebo iny zo "spolahlivych" krajin alebo Slovak. Ti prvi zvycajne nemaju ziadne problemy, ale my sme stale videni niekde dokopy s Albancami ako posledna luza, ak vobec uradnik tusi ze Slovensko je v EU ... Predsudky funguju ...

0/0
29.10.2009 17:01

all_the_way

Re: co to autor placa?

V Dánsku jsem před pár lety studoval a stále tam jezdím (3-5 krát ročně). Podle mé zkušenosti je to pobočka od pobočky. Jako student jsem si v Sydbank založil účet cca za pět minut, stačil mi jen pas. Když jsem si tam chtěl nedávno založit účet (v jiné pobočce), byl jsem dost neurvale odmítnut, takže jsem se otočil na patě a šel jsem do Danske Bank. Na pobočce byli milí, ale celkem nekompetentní, takže si opsali údaje z mé občanky a řekli, že mi zavolají. Šel jsem tedy obratem na jinou pobočku a založil si tam celkem bez problémů konto, chtěli jenom moje CPR (Dánské rodné číslo, které jako bývalý stuent Erasmu mám). Otázkou je, jak by to bylo, kdybych jako většina cizinců Dánské CPR neměl. Pikantní je, že dva dny poté mi zavolali z oné první pobočky Danske Bank, že založení konta není problém, ať si ho přijdu založit. A tam by zřejmě nechtěli ani to CPR.

 Podle mé zkušenosti mám velkou výhodu v tom, že jsem Čech z Prahy. Většina Dánů už v Praze byla....

0/0
29.10.2009 17:30

all_the_way

Re: co to autor placa?

A Česká republika, zejména tedy Praha je pro Dány druhá nejoblíbenější destinace hned po Turecku. Praha má u Dánů obecně pověst krásného města, takže obyvatel toho města pro ně už tak nějak není velká neznámá z východu, ale ten, kdo se každej den z okna kouká na Hradčana..

 Je to možná spekulace, ale Slovensko a Bratislava jsou pro ně asi méně známé, tím spíš, že celkem dost Dánů stále používá termín Československo.. Další věc, kterou si našinec málo uvědomuje, je ten příšerný přízvuk, který v angličtině obecně jako Češi (a Slováci) máme. To každýho na Západě tahá za uši a automaticky nás zařadí na obecný "Východ."

0/0
29.10.2009 17:49

Host

Re: co to autor placa?

Přesně takR^

0/0
30.10.2009 23:24

Host

Pan redachtor

si účet založit nechtěl, on chtěl potíže, aby o tom mohl "senzačně" napsat. Když přijdu do banky jakou houmeles nebo balkánskej mafián, je jasný že mě vykopou!

0/0
28.10.2009 20:43

all_the_way

Re: Pan redachtor

To je poměrně hloupý příspěvek. Podle mé zkušenosti je to v cizině případ od případu, dokonce i pobočka od pobočky v rámci jedné banky. Stalo se mi, že jsem byl nepříjemně odmítnut (ve věci založení konta) a to jsem byl slušně oblečen (oblek,košile, v-pulover, kožené polobotky) a anglicky jsem mluvil mnohem lépe než milá bankovní úřednice.

 Z vlastní zkušenosti mohu hovořit o Dánsku, protože jsem tam žil a dodnes tam velmi často jezdím. Mám i pár negativních zkušeností jako cizinec, ale v drtivé většině případů má mám zkušenosti pozitivní (především jako zákazník v obchodě!!!), nebo alespoň neutrální.

 A teď ruku na srdce, milí Češi. Kolik poctivých a slušných Ukrajinců by mohlo říci to samé o České republice, tedy že s nimi bylo zacházeno ponejvíce mile a slušně, a ty negativní případy byly vyjímečné? :-/

0/0
29.10.2009 18:04

Host

Re: Pan redachtor

Já pokaždý šel jako normální člověk v džínách a košili,nikdy žádný problém

0/0
30.10.2009 23:26

Host

A co tenhle pokus?

Chci si zalozit ucet, mineno ulozit sve penize a nechci zadnej uver, moznost jit do minusu atd. Kdyz po me chteji vic nez doklad totoznosti ci dva (mozna jeste pobyt, dobre), loucim se ve vsi slusnosti a odchazim. Uspel bych? Neuspel bych? 8-o

Proc tohle nezkusil pan redachtor? Ze jsou v nekterych bankach jak StBaci me zajima jen jako upozorneni, ze tam nemam lezt. Ze tam maji neschopny uredniky, kteri ani nevi, co po me muzou nebo nemuzou chtit, ma pro me podobnou informacni hodnotu. Ale zkusil jen 3 banky, takze to nevypovida vubec nic - je to clanek na houby. Rv

0/0
28.10.2009 12:57

Host

Re: A co tenhle pokus?

Jasne ze by ti pokus vysel, ustoupit vetsinou neni nic tezkeho....clanek je naopak dost trefny, mel jsem osobni zkusenost s ABN AMRO,  ja se naopak nenechal odradit a ptal se po duvodech proc po me chteji vypis z NL uctu!!! [zadny jsem pochopitelne nemel, sel jsem si ho tam zalozit...a pouze jako sklad penez, zadne pujcky kredity atd...]], pracovni smlouvu!!! a mzdovy vymer...krome obvyklych dokladu totoznosti....kdyz jsem se pres tri pohunky prokousal k nejake vrchnosti, tak tam mi sdelila ze:"vite ono je to problem, oni si tu polaci zalozi ucty, vyberou povolene debety a zmizi...."

Takze autor mozna chtel vypichnout fakt ze slavne "zapadni"banky pouzivaji lehce rasisticke metody pro posuzovani svych potencionalnich klientu, lzou o svych internich predpisech a spolehaji na to ze kdyz reknou ze to "proste nejde" tak spravna ceska ovecka "ve vsi slusnosti odejde".

bud trochu pankac clovece....

V.

0/0
28.10.2009 17:26

Host

Re: A co tenhle pokus?

Nehnevaj sa, ale ak raz banka nema zaujem o moje peniaze, preco sa tam budem tlacit? Neviem aka je situacia v Holandsku, ale ked odomna taketo nieco chcela banka tak som sa obratil a siel ku konkurencii.

Ale s tym "rasizmom" suhlasim - diskriminacia funguje a velmi tazko sa proti tomu brani, pretoze to nedokazes. Zvycajne su kategorie "nasi" (byvala 15 EU + US  a mozno Japonci), "vychodniari" (brani ako gastarbeiterska luza, ale este tolerovani) a potom vsetko zvysne (Turci, Kurdi a pod). Ti posledni su fakt chudaci, lebo Turek moze byt aj vysokoskolsky profesor 20 rokov zijuci v danom state a stale ho kazdy policajt a uradnik berie automaticky za illegalneho immigranta a potencialneho kriminalnika - ako u nas Cigana ...

0/0
29.10.2009 17:10

jan_mares

V Žitavě i bez jazykové bariéry...!

Do německé Zittau, což je na trojmezí ČR, PL a BRD, si zajedete z Liberce vlákem a nemusíte ani německy kváknout - ve zdejší pobočce Volksbank jsou zaměstnáni dva ČEŠTÍ bankéři, kteří s Vámi založení účtu projdou a vysvětlí vše potřebné. Existují na netu i české stránky této pobočky!! Podobně by to mělo fungovat i ve zdejší "spořitelně"...

PS: souhlasím s tvrzením, že záleží na přístupu a ochotě banky. Já se třeba marně snažím získat účet v polské mBank. A to několik let... Chtějí totiž buď PESEL (což je obdoba našeho rodného čísla  a nebo jako cizinec musíte prokázat, že buď zde pracujete nebo alespoň přechodně bydlíte... Ale jen tak si účet zařídit nelze :-(

0/0
28.10.2009 12:55

Host

Re: V Žitavě i bez jazykové bariéry...!

Jo, stejně jako já a moje snaha u mBank na Slovensku... 

0/0
28.10.2009 14:07

Host

Re: V Žitavě i bez jazykové bariéry...!

Ok souhlas já mám účet v německé Sparkasse už asi 5 let,naprosto bez problémů,navíc v Dresden a v Bad Schandau jsou čeští pracovníci.Mirek

0/0
29.10.2009 4:12

Řečkany

Mám stejnou zkušenost

R^!!

0/0
28.10.2009 12:01

Host

Ten hlavní rozdíl jste nepochopil

Ten hlavní rozdíl jste asi nepochopil. Banky v ČR si za každou maličkost nechají nekřesťansky zaplatit (i za pasivitu: měsíční poplatky za vedení účtu). Jen proto mají zájem o každého zákazníka (i třeba lidožrouta z Bornea).

Založení, vedení účetu i převody peněz a výpisy jsou v cizině zadarmo. Nemají pochopitelně zájem o zákazníka, který by jim jen založením konta způsobil náklady.

0/0
28.10.2009 0:10

Host

Re: Ten hlavní rozdíl jste nepochopil

Pořád je to snad BANKA, tedy instutuce, která má ZISK z toho, že mám u ní uložené peníze! Neúčtováním poplatků pak nelze omluvit to, že se chová jak Gestapo! ;-O

Pokud by se o tohle pokusili, jediným řešením je otočit se na podpatku a odejít do jiné banky! Nebo tam mají jen jednu? ;-€

0/0
28.10.2009 13:02

Host

Zalezi na bance

Muj syn si minuly tyden otevrel v Londyne u Barclays ucet behem 5ti minut. Stacil pas a jedna kreditni karta, praci se teprve bude hledat. Urcite zalezi na bance.:-):-):-)

0/0
27.10.2009 22:10

sakull

Situace na Slovensku

Já jsem se zase setkal třeba na slovensku, že pokud nejsem rezidentem SR ( prokázání zaměstnavatele o tom, že se na území SR pohybuje minimálně 280 dní v roce nebo že bych tady měl mít oficiálně napsané minimálně přechodné bydliště.....Neříkám, že jsem zkoušel všechny tamní bamky, ale třeba důvody výše uvedené se nesplňují uplně lehce, zvláště, když na tom území SR ještě 280 dní ani nejste...

0/0
27.10.2009 21:15

Sagita

Bože co to psalo za vola?

Jestli vypadal jako smažka, tak tomu rozumím. Zakládal jsem v Deutschlandu tři účty, absolutně bez problémů, do dvaceti minut!

0/0
27.10.2009 19:22

Host

Re: Bože co to psalo za vola?

Jako vzdy zalezi na bance.:-):-):-)

0/0
27.10.2009 22:11

Host

Další kravina

Adresu máme v Čechách a výpisy nám normálně chodí už 2 roky na adresu bydliště v Čechách. Ale kokám že jsem se asi zepletl do diskuze s Marťanama, nebo co ???!!!! 

0/0
27.10.2009 18:11

Host

článek - BLBOST !!!

Totální blbost !!! S družkou jsme si otevřeli účet v Německu a absolutně bez problému! Novináři, jak řekl Zeman : žumpa, hnůj, fekál, humus...

0/0
27.10.2009 18:07

Host

Re: článek - BLBOST !!!

Jaká totální bbost? Jako že se to nestalo? Nebo že je to nesprávné? Redaktor udělal tři pokusy, Vy jen jeden. Bežte si to zkusit ještě dvakrát ve dvou dalsích zemích a pak teprve můžete porovnávat skóre.

0/0
31.10.2009 10:05

Host

panevropané ?

Milí PANEVROPANÉ mi mohou políbit šos, je to jen banda nafrněných rádoby chytrolínů. Chovají se jak nadlidi za Adolfa..........

0/0
27.10.2009 15:04

swiss111

ve Svycarsku to neni problem

pouze nesmi penize pochazet z trestni cinnosti...

0/0
27.10.2009 14:47

Host

Kdo by se divil kdyz prijede nekdo z východu ze zeme Klause

0/0
27.10.2009 9:00

Host

co to placate?

Co to je za vaginalii(pitschovinu)? Mel jsem ucet ve Sparkasse Frankfurt a/M, vystavenej na pockani, chteli jen potvrzeni o pobytu na dorucovaci adrese. Za 5 minut zalozeno, po roce za 5 min. zruseno. Co to tu pisete za blbosti????

0/0
27.10.2009 2:18

TT777

Re: co to placate?

dorucovaci adrese kde? V CR nebo primo ve Franfurtu? Vzdit o tom ten clanek pise ze prestoze tvrdi ze vam k tomu staci dva doklady vymysleji si dalsi potvrzeni co k tomu potrebujete...Rv

0/0
27.10.2009 9:34

Host

Re: co to placate?

ale sparkasse neni to o cem pise pan,pokud vim ma ve sparkasse ucet spoustu cechu jelikoz treba dojizdi za praci pres hranice.....

0/0
27.10.2009 15:14

sirc

Zahraniční konta

Je dobré, jít do banky, která má v ČR nějaké větší aktivity, KBC, ERSTE, Societe generale, nebo Raifka. Nekoukají na čechy jako na křováky s bambusem (jak tu zaznělo :) )

0/0
27.10.2009 0:14

Host

jednoduche jak facka

myslim si,ze otevrit si nekde v cizine ucet neni vubec zadny problem.<ziji ve Spanelsku a jeste jsem se nesetkal zadnym cechem,nebo slovakem,rusem,madarem....,co by si nemohl otevrit bezny ucet.samozrejme potrebuje mit nejakou mistni adresu,kam mu od dotycne banky muze chodit posta.No a k tomu potrebuje byt nekde prihlaseny,nebo mmusi mit aspon identifikacni cislo-adekvatni tomu nasemu rodnemu cislu-jinak by si tu mohl kde kdo delat jakekoliv podvody.

0/0
26.10.2009 21:57

TT777

Re: jednoduche jak facka

Co to melete o podvodech jsme v EU a to ze nekdo bydli v CR prece neznamena ze pro zalozeni uctu v jinem state EU se bude muset prestehovat byt jen papitoveRv

0/0
27.10.2009 9:38

TT777

Re: jednoduche jak facka

"papirove"

0/0
27.10.2009 9:39

Host

Re: jednoduche jak facka

Ve Španělsku u BBVA jsem založil účet i bez NIE (ekv. RČ) a s bydlištěm v Čechách. Jen s pasem. Vklady a výběry byly možné jen na přepážce (dokonce myslím, že jen té konkrétní pobočky). Spousta věcí je ale ve Šp. vázaná na jejich rodné číslo, DNI/NIE (r. 2004 to znamenalo >6 týdnů obstrukcí), bez něj nelze mít např. VISA kartu.

0/0
30.10.2009 13:07

Host

NZ, GB, IR

... na počkání

0/0
26.10.2009 18:01

Host

Re: NZ, GB, IR

Omyl, v GB konkrétně v Ulster Bank v Belfastu po mně chtěli důkaz o přechodném bydlišti v GB a potvrzení, že mám práci. ;)

Prostě záleží na bance.

0/0
28.10.2009 13:06

Host

Re: NZ, GB, IR

Proč jste nešel jinam?

0/0
28.10.2009 13:11

Host

Re: NZ, GB, IR

Vsak take nerika, ze nesel. Proste jen jmenuje pozadavky, ktere na nej pri zalozeni uctu byly klazene.

0/0
1.11.2009 11:46

Jim Hacker

A závěr?

Ten článek je trochu nedotažený, ne? Autor šel do dvou bank a nedokázal si otevřít účet ... a co dál? Čekal bych nějaký komentář právníka nebo něco podobného. V EU koneckonců platí princip zákazu diskriminace na základě státní příslušnosti. Toto je jen výkřik do tmy.

0/0
26.10.2009 17:25

Host

Re: A závěr?

Mam rovnaku skusenost, bohuzial. A co s pravnikom? Zakaz diskriminacie je, lenze skuste zazalovat tu banku. Nemate to ako dokazat, na papieri vam takuto poziadavku nedaju. Takze teoria je to pekna, ale v praxi mate smolu.

0/0
29.10.2009 17:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.