Diskuze

Majitele účtu zjistíte, jen když špatně zadáte platbu

Bankovní tajemství jen tak lehce prolomit nelze. Informace o klientech banka každému sdělovat nesmí. Komu a za jakých okolností naopak tyto údaje předat musí, stanoví zákon. Chce-li plátce identifikovat příjemce platby, má k tomu jedinou příležitost. Musí uvést, že chyboval v jeho zadání a domáhá se navrácení svých peněz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lukyyn

2. 11. 2009 11:46
u Ceske Sporitelny to zjistite snadno - za korunu

... staci tuto poslat na kterekoli prepazce Banky na ucet, o kterem potrebujete zjistit detaily, a na stvrzence vam vytisknou uplne vse ... snad krome cisla bot.!!

0 0
možnosti

welom

30. 10. 2009 18:33
RB

Pokud je prevod v ramci RB tak ve vypisu je videt komu ucet patri, jmeno ci firma.

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2009 19:51
Re: RB

Tak to je snad logické ne.... ty posíláš peníze a nevíš komu?.......Každý normální člověk než někam odešle peníze, tak si zjistí, či obdrží číslo účtu a ví konkrétně např. název, což nic neznamená....tady se mluví o identifikačních údajích .....adresa, telefon, prostě to čím by jsi mohl konkrétní osobu blíže identifikovat a třeba se s ní spojit, tak tyhle informace ti banka nesmí dám....

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2009 15:42
30 dní

klient má podle zákona 30 dní na vyjádření, pak teprve může banka sdělit kontaktní údaje. takže nezbývá než čekat, do týdne to určitě nebude....

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2009 9:31
takze je velmi proste jak zjistit komu dany ucet patri ...

nerikam, ze by nemel ten kdo se sekne v uctu dostat sve penize zpet, ale mela by to zaridit treba banka nebo nejak trerti strana, ale rozhodne nesdelovat klientovi kdo je drzitelem uctu .....

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2009 9:45
Re: takze je velmi proste jak zjistit komu dany ucet patri ...

Tak prosté to zase není, podle mých zkušeností banka než sdělí údaje o vlastníkovi účtu předá mu výzvu k vrácení neoprávněně přijaté platby, takže stačí platbu vrátit a tím odpadá důvod k jakémukoliv sdělování údajů.

0 0
možnosti

sudovec

30. 10. 2009 9:08
Něco chybí aby byl článek užitečný

V článku je "Předpis bance ukládá povinnost sdělit číslo účtu a identifikační údaje majitele tomu, kdo prokáže, že v důsledku vlastní chybné dispozice

(třeba zadání špatného čísla účtu) utrpěl škodu."

Zajímalo by mne jak se dá bance prokazovat že jsem udělal chybu jiným způsobem než prohlášením o tom že jsem udělal chybu. Z článku mám dojem že budu potřebovat nějakou sofistikovanou výmluvu a zdůvodnění.

Současně předpokládám že banka bude chtít nějaký poplatek, který může být klidně větší než celá částka o kterou půjde. Není přece žádná charita.

Navíc tímhle článkem navádíte lidi k tomu aby podváděli a lhali. Je to správné?

0 0
možnosti

Doktor.bota

30. 10. 2009 10:05
Re: Něco chybí aby byl článek užitečný

za co jako by ta banka měla chtít poplatek?

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2009 8:03
to je nesmysl

Již několikrát jsem při hledání určitých jmen na Seznamu, narazila na několik účtů - jak lidí, tak podniků. Hlavně to bylo u Raifaisen Bank. Můžete si to sami vyzkoušet - takže žádné tajemství.

0 0
možnosti

iuos

30. 10. 2009 8:11
hmm

moc jsem nepochopil smysl tvého příspěvku - jasně, že někteří lidé a firmy uvádějí na svých (jiných) stránkách čísla účtů, kam jim mají zákazníci/klienti/ostatní posílat peníze

0 0
možnosti

Alcator

30. 10. 2009 7:47
Aha, poučení

Když mám zaplatit např. 1.200 Kč, tak tam poslat 1.208 Kč, a pokud dotyčný nic nepošle, jít do banky, prohlásit, že jsem se překlepl v částce a chci peníze zpátky.

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2009 9:13
Re: Aha, poučení

No myslím, že o vracení peněz se nikde nemluví. Jde pouze o identifikaci příjemce, kterou byste bez určitého prolomení bankovního tajemtví nezískali.

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2009 5:37
Je vidět,

že do účtu může nahlížet kdekdo a je jich dost, z bank se staly odkladiště nepotřebných peněz, které putují zmáčknutím tlačítka počítače sem a tam.

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2009 0:38
Co tedy dělat

Bohužel se mi to, co uvádíte v úvodu článku stalo. Tedy nepřišel mi slibovaný telefon a prodejce nereaguje. Jak mám tedy podle článku reagovat. Napsat bance, ze jsem udelal chybu v zadávání platby (jsou to cca 4 dny)? Rozhodně by to bylo rychlejší než trestní řízení.....

0 0
možnosti