- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... staci tuto poslat na kterekoli prepazce Banky na ucet, o kterem potrebujete zjistit detaily, a na stvrzence vam vytisknou uplne vse ... snad krome cisla bot.
Pokud je prevod v ramci RB tak ve vypisu je videt komu ucet patri, jmeno ci firma.
Tak to je snad logické ne.... ty posíláš peníze a nevíš komu?.......Každý normální člověk než někam odešle peníze, tak si zjistí, či obdrží číslo účtu a ví konkrétně např. název, což nic neznamená....tady se mluví o identifikačních údajích .....adresa, telefon, prostě to čím by jsi mohl konkrétní osobu blíže identifikovat a třeba se s ní spojit, tak tyhle informace ti banka nesmí dám....
klient má podle zákona 30 dní na vyjádření, pak teprve může banka sdělit kontaktní údaje. takže nezbývá než čekat, do týdne to určitě nebude....
nerikam, ze by nemel ten kdo se sekne v uctu dostat sve penize zpet, ale mela by to zaridit treba banka nebo nejak trerti strana, ale rozhodne nesdelovat klientovi kdo je drzitelem uctu .....
Tak prosté to zase není, podle mých zkušeností banka než sdělí údaje o vlastníkovi účtu předá mu výzvu k vrácení neoprávněně přijaté platby, takže stačí platbu vrátit a tím odpadá důvod k jakémukoliv sdělování údajů.
V článku je "Předpis bance ukládá povinnost sdělit číslo účtu a identifikační údaje majitele tomu, kdo prokáže, že v důsledku vlastní chybné dispozice
(třeba zadání špatného čísla účtu) utrpěl škodu."
Zajímalo by mne jak se dá bance prokazovat že jsem udělal chybu jiným způsobem než prohlášením o tom že jsem udělal chybu. Z článku mám dojem že budu potřebovat nějakou sofistikovanou výmluvu a zdůvodnění.
Současně předpokládám že banka bude chtít nějaký poplatek, který může být klidně větší než celá částka o kterou půjde. Není přece žádná charita.
Navíc tímhle článkem navádíte lidi k tomu aby podváděli a lhali. Je to správné?
za co jako by ta banka měla chtít poplatek?
Již několikrát jsem při hledání určitých jmen na Seznamu, narazila na několik účtů - jak lidí, tak podniků. Hlavně to bylo u Raifaisen Bank. Můžete si to sami vyzkoušet - takže žádné tajemství.
moc jsem nepochopil smysl tvého příspěvku - jasně, že někteří lidé a firmy uvádějí na svých (jiných) stránkách čísla účtů, kam jim mají zákazníci/klienti/ostatní posílat peníze
Když mám zaplatit např. 1.200 Kč, tak tam poslat 1.208 Kč, a pokud dotyčný nic nepošle, jít do banky, prohlásit, že jsem se překlepl v částce a chci peníze zpátky.
No myslím, že o vracení peněz se nikde nemluví. Jde pouze o identifikaci příjemce, kterou byste bez určitého prolomení bankovního tajemtví nezískali.
že do účtu může nahlížet kdekdo a je jich dost, z bank se staly odkladiště nepotřebných peněz, které putují zmáčknutím tlačítka počítače sem a tam.
Bohužel se mi to, co uvádíte v úvodu článku stalo. Tedy nepřišel mi slibovaný telefon a prodejce nereaguje. Jak mám tedy podle článku reagovat. Napsat bance, ze jsem udelal chybu v zadávání platby (jsou to cca 4 dny)? Rozhodně by to bylo rychlejší než trestní řízení.....