Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Potrhaný balík nepřebírejte a poškozené zboží ihned reklamujte, radí odborník

Rozbalíte doma zásilku z internetového obchodu a... problém. Je v ní něco úplně jiného, než jste si objednali. Či jiný případ: je v ní vaše zboží, ale je poškozené a nefunguje. Anebo to v reálu není to, co jste si představovali, a chtěli byste výrobek vrátit. Podle mluvčího Sdružení obrany spotřebitelů Jana Mišurce to nejsou výjimečné případy, proto je dobré vědět, jak postupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

nákupy na internetu

Z důvodu nedostatku času nakupuji téměř výhradně na internetu  a zásilky převážně doručuje Česká pošta. Jsem naprosto spokojena, za celé roky ani jedna reklamace. Jedna jediná zásilka přišla poškozená a doručovatelka mi hlásila, že ji ani neveze, abych se šla raději na poštu přesvědčit sama.I když váha balíčku odpovídala, obal byl roztržený, vrátila jsem zásilku a do týdne mi přišla zásilka nová.  Na internetový obchod nedám dopustit. Je to ohromná služba občanům v menších městech i venkově.R^

0/0
18.11.2009 12:11

Host

No tak to je článek.....

Tak koukam že články na internet už píše kde kdo.........bravo, plno zajímavých poznatků.....škoda že je pani uplně vedle.....jsem zvedavěj kdy udělaj OCHRANU PODNIKATELŮ, komunikace s některou částí národa je totiž na oběšení. Nejlépší je rada "dám Vás k soudu" národ kterej nic nedokázal a umí jenom vyhrožovat a dělat problémy tuhle větu používá dost často a dost neopodstatněle.

0/0
15.11.2009 17:57

Host

Re: No tak to je článek.....

Že by tady zakejhala potrefená husa?

0/0
15.11.2009 21:18

Host

Re: No tak to je článek.....

souhlasím...

taky přijde mi zvláštní že v případě závady výrobku spotřebitel má se obrátit na prodejce, kde v občanským zákoníku je uvedeno vůbec něco jiného:

0/0
27.11.2009 2:00

Host

tady záleží na firmě

už několikrát jsem někde psal, že firma se pozná až při vyřizování reklamace. Znám firmy, kde pokud přijdete "s blbostí" typu nefunkční dálkové ovládání, tak sáhne do krabice za sebe a dá Vám nové (kus za kus)  dál to neřeší.

Moji rodiče měli toto nefunkční dálkové ovládání u satelitu asi 14 po koupi zboží a ti k....jim to nechali měsíc "v opravě", kdy to údajně poslali výrobci (ha, ha) a nakonec jim po měsíci dali nový kus, protože ten starý byl neopravitelný. Bohužel na tom satelitu bylo pouze ON/OFF a šipky na přepínání... jinak nic. Celkem peklo.

Mám své prodejce, kdy jsem řešil reklamy a i když jsou o kilo dražší, tak kupuji raději tam.

0/0
15.11.2009 14:42

Host

Ještě, že ty odborníky máme, to by mě opravdu nenapadlo,

že poškozený balík nemám přebírat 8-o Takovéhle "odborníky" budižkničemu a vyžírky bych poslal na uran, aby dělali aspoň něco užitečnýho !!

0/0
15.11.2009 14:33

Host

Já si nemám zatím nač stěžovat

Co jsem objednal po internetiu,to přišlo bez problémů.Poslední můj pokus,objednat po internetu disoptrické brýle byla dost sázka do loterie,neb jsem nevěděl jestli padnou,ale nakonec jak s internetovým obchodem,tak s poštou a ve finále i s brýlemi naprostá spokojenost.Značkové brýle za které bych dal v optice cca 7 tisíc mě vyšly na tři a půl a doma jsem je měl za tři dny;-)

0/0
15.11.2009 14:18

Host

Česká pošta = zloději

o tom doufám nikdo nepochybuje

0/0
14.11.2009 22:43

Host

Re: Česká pošta = zloději

po zkušenostech s DPD, českou poštu miluji R^

0/0
15.11.2009 14:35

Host

Re: Česká pošta = zloději

Mohu potvrdit. Minulý týden jsem viděl frajera v DPD autě na parkovišti jak přerovnává věci a bylo mi na blidí. Litalo to ven na asfalt včetně tiskárny a LCD! No hovado na ntou!! 

0/0
15.11.2009 22:09

Host

Re: Česká pošta = zloději

to samý dělá Česká pošta...

0/0
16.11.2009 11:25

Host

Česká pošta

Objednal jsem si zboží po internetu. Veze mi ho Česká pošta. Zásilku lze sledovat po inernetu. Už týden putuje z Prahy do mého města. Myslíte, že dorazí a nebo že mi Česká pošta vrátí peníze? Peníze jsem neprozřetelně totiž zaplatil předem....

0/0
14.11.2009 22:42

Host

Re: Česká pošta

proč by ti česká pošta vracela peníze? záleží na službě, kterou to bylo posláno. u obyč balíu je to uším 4-7 pracovních dní...

0/0
15.11.2009 13:27

raz36

Re: Česká pošta

Reklamacni doba pri ztrate zasilky je u CP 1 rok!

0/0
18.11.2009 15:40

Host

Problémy s poštou

Problémy jsou nejvíc s poštou  a ne s jinými firmami. A další problémy jsou se zákazníky, kteří si něco objednají a pak nevyzvednou :-(  Prodejce pak zbytečně platí dopravu.

0/0
14.11.2009 22:31

iuos

hmm

a jak je to s rozbalením zásilky přes zaměstnancem pošty? Lze to s tím, že to můžu pak vrátit nebo ne?

0/0
14.11.2009 19:37

Datel007

Re: hmm

ano lze, nejlépe před vedoucím pobočky.

0/0
15.11.2009 10:18

iuos

hmm

díky - myslím, že tohle mělo být přímo v tom článku, ale to by pak sdělil alespoň něco konkrétního;-D

0/0
15.11.2009 10:53

voška

Mám lepší návod. Ignorujte tento druhu podvodného

obchodu. Je lepší nebýt líný a zboží si převzít osobně a přezkoušet. Pár případně ušetřených korun nestají za pozdější trable.

0/0
14.11.2009 17:48

Kovis

Re: Mám lepší návod. Ignorujte tento druhu podvodného

Nejde o peníze, ale o čas. A čas jsou peníze. Jsem příliš dobře placen na to, abych trávil čas zevlováním po obchodech. Nehledě k tomu, že je většinou v době mého volna již zavřeno. Navíc jsem nikdy neměl zásadnější problém s některým z obchodů, které využívám, a to ani v cizině.

0/0
15.11.2009 12:20

Kovis

Re: Mám lepší návod. Ignorujte tento druhu podvodného

Pardon, mělo být "Nejde o lenost, ale o čas."

0/0
15.11.2009 12:24

Host

Re: Mám lepší návod. Ignorujte tento druhu podvodného

Souhlasím s každým Vašim slovem, mluvíte (píšete :) mi z duše. R^ DPD a PPL nám jezdí do práce denně, nikdy žádný problém a na Vánoce mnohem lepší (a mnohdy i levnější), než ti zloději z České pošty, kteří mi už ztratili několik balíků. Sice vrátili peníze, ale toho lítání kolem...;-O No a neoznamování příchozí zásilky je kapitola sama pro sebe. Restrukturalizovat !!

0/0
16.11.2009 14:23

Vaško Rektor

„…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

Jakou službu může běžnému čtenáři poskytnout takovýto článek, který má hned v úvodu takovouto koninu...;-(

0/0
14.11.2009 17:01

Host

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

veci, ktore kupujes na internete mozes do 14 dni vratit bez udania dovodu a vratia ti peniaze. To plati aj v pripade, ze si vyrobok prevezmes osobne. To nie je konina ale zakon - sam som ho uplatnil pri kupe notebooku a predajca s tym nemal problem.

0/0
14.11.2009 18:32

male_zvire

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

Nemáte pravdu. Vrátit do 14 dnů jde pouze v případě, že si zboží přebíráte mimo standardní prodejní místo výrobce - tzn. pouze pokud si zboží necháte poslat přepravní službou.

0/0
14.11.2009 18:56

Host

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

Nemáte pravdu. Jde o to, jak a kde byla uzavřena kupní smlouva, ne jak bylo doručeno zboží. Tudíž zboží objednané přes internet a vyzvednuté osobně lze do 14-ti dnů od převzetí vrátit.

0/0
14.11.2009 21:27

Host

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

Zpusob dopravy s tim NIJAK NESOUVISI.

Jde o to, JAK jste to OBJEDNAL.

Jinak receno, kdyz objednam pres internet (tj. uzavru kupni smlouvu, o ktere mluvi zakon), a vyzvednu osobne, mohu zbozi vratit do 14 dnu.

0/0
14.11.2009 21:51

Host

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

Obávám se že uzavření kupní smlouvy je až faktura, či daňový doklad, nikoliv objednávka.

0/0
15.11.2009 11:16

Host

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

Je to jak říkal kolega. Když věc objednáte po internetu s tím, že si ji vyzvednete v kamenné prodejně, Můžete toto zboží do 14. dnů bez udání důvodu vrátit a prodejce Vám vrátí peníze. Jsem advokát, takže o tom něco vím.

0/0
15.11.2009 12:29

Host

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

Ma te pravdu! Ale existuji prodejci kteri se chteji tomuto pravu zakaznika v pripade vyzvednuti zbozi na pro dejne vyhnout a maji v podminkach ze to neplati pri vyzvednuti na prodejne... takovym prodejcum se radsi vyhnout...

0/0
16.11.2009 11:32

Host

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

ale ne od objednávky ale od dodání :)

0/0
14.11.2009 18:57

Host

Re: „…vrátit bez udání důvodu do 14 dní od objednávky…“

Predajca s tým nemal problém, protože mu nic jiného kvůli debilnímu zákonu nezbývá

0/0
14.11.2009 22:32

datel.gambler

špatná zkušenost s mall.cz -

- jinak si taky říkají "Bílé zboží" . Objednával jsem u nich vysavač s tím, že je to "známá" firma, žádný pokoutní prodejce. Omyl. Pokud chcete šetřít čas, prachy a nervy, tak se jim zdaleka vyhněte..... Napoprvní poslali jiný typ (dalo by se pochopit a odpustit), tak jsem jim jej poslal zpátky. Pak přišel znovu, ten stejný. Tak jsem jim jej zase vrátil. Napotřetí poslali ten správný, ale v poškozené krabici a nefungovala parkovací funkce. Tak jsem rezignoval a dal jej do servisu opravit.... Teď už nakupuju jinde....

0/0
14.11.2009 16:18

Aro

Re: špatná zkušenost s mall.cz -

Jojo u mall.cz jsem se spálil 2x po sobě u 3 výrobků celkem za 80tis. než jsem dostal rozum - ale šlo o kvalitu výrobků, která jaksi byla o něčem jiném než stejný produkt od jinud. Možná jen smůla ale po třetí šanci už nedostali/nedostanou... S jejich reklamačním oddělením už opravdu nikdy v životě jednat nechci...

0/0
15.11.2009 12:18

Host

Re: špatná zkušenost s mall.cz -

Jojo, mall.cz a Vltava Stores (cybex.cz-u nich jsem řešil reklamaci telefonu 5 měsíců) jsou nejhorší internetové obchody, kde jsem kdy nakupoval.

0/0
17.11.2009 12:14

Alfons_Skokan

Hahaha

Podle našich zkušeností nebývá problém s poštou, ale spíše s jinými firmami. ;-D

Právě že pošta je naprosto neschopná dodat nepoškozenou zásilku. Ještě, že je tu PPL.

0/0
14.11.2009 15:27

Host

Re: Hahaha

No, zase bych to s chválou PPL nepřeháněl, otci dovezli LCD televizi v obalu, který vypadal, že ho házeli ze 3 metrů, polystyrény uvnitř na kousíčky rozdrcené, přístroj uvnitř na zadní straně odřený. Pravdou ale je, že většinou doručují bez problémů.

-Ron.Jeremy

0/0
14.11.2009 17:15

Host

Re: Hahaha

......Právě že pošta je naprosto neschopná dodat nepoškozenou zásilku. >

to si snad děláte prdel. Měsíčně posíláme několik stovek zásilek jak poštou, tak PPL, ale nejhorší je PPL. Sice doručí včas, ale tolik poškozenývh zásilek za nemalé částky - to je alarmujiící!!!!!!

S poštou letos 1 - opakuji 1 poškozená zásilka.

s PPL řešíme týdně několik !!

0/0
15.11.2009 11:15

Host

spatna zkusenost www.nejnizsi-ceny.cz

mam spatnou zkusenost s nakupem na www.nejnizsi-ceny.cz. Uz dva mesice nemam ani zbozi ani penize.

0/0
14.11.2009 13:44

Host

Re: spatna zkusenost www.nejnizsi-ceny.cz

Jsou to jen překupníci pro zboží z Číny (Honkongu)

0/0
14.11.2009 14:10

Host

Re: spatna zkusenost www.nejnizsi-ceny.cz

jojo pokud už chcete podobná věci tak si je objednejte přímo na Hongkongský www.dealextreme.com, nedávno o tom proběhl nějaký článek kde o tom taky psali v diskusi a když tam mrknete tak to zboží je většinou opravdu stejné, tam odtud to většina těchto překupníků tahá... Jinak pokud vám dluží zboží tak na ně pošlete ČOIku, min. 90% toho co tam prodavá, nemá homologaci a není schváleno pro provoz v CZ a možná i EU - pokuta 500 tis. Kč pro takového prodejce...

0/0
14.11.2009 15:18

Host

Re: spatna zkusenost www.nejnizsi-ceny.cz

Dekuji za odpovedi a rady.

Stejna osoba ma jeste dalsi obchod na

www.obchody-eshopy.cz

Rv

0/0
14.11.2009 15:48

iuos

hmm

jj přesně tak, dealextreme je na prosto v pohodě - jen je dobrý nepočítat s tím, že je to "echt kvalita", ale spíš to brát jako "prima blbiny za pár kaček" ;-). A doprava je zdarma - takže podle šlánku by to mělo být hrozně zabaleno, když si neúčtují balný ;-D

0/0
14.11.2009 19:36

Host

Re: hmm

jojo já si objednal usb čtečku za 2 dolky a už rok mi slouží, sice se asi po pěti použitích rozpadla ale 10 cm izolepy ji vratilo do života ;-D;-D ale jinak naprosto vážně můžu říct že funkčnost 100% R^ A poštovný bylo taky zdarma... Takže vyšla na nejakých 45 Kč...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11

0/0
15.11.2009 12:55

velbloud

Re: spatna zkusenost www.nejnizsi-ceny.cz

Podobnou zkušenost mám s DATARTEM. Rv Amatérší neseriózní, nikdy více.

0/0
14.11.2009 20:52

slusnysadlomaslo

NEKUPUJTE ZBOŽÍ OD CIKÁNSKÝCH FIREM

:-P

0/0
14.11.2009 12:37

Host

POZOR na obchdní a občanský zákoník

je v tom veliký rozdíl , obchdní se na vás vztahuje když zboží objednáte na IČO , občanský (viz článek) když je to bez IČA, když zadáte ičo , nemůžete zboží vrátit do 14 dnu a rejklamace se nemusi vyridit do 30ti dnu, obchodní zákoník se k vam chova o neco huře ale zas muzete odecist z daní. to v clanku nejak postradam(v clanku to zni jako kdyz to do 14 dnu muze vratit kdokoliv,neni to ale pravda nesmi tam byt vase ico)

0/0
14.11.2009 11:46

Milan_Seliga

Ťukám na dřevo...

...ale já měl vždycky s nákupem po internetu pouze dobré zkušenosti. Ať už šlo o trička, elektroniku (telefon, mp3 přehrávače), meče nebo thaiboxerské rukavice (to jsem objednával přímo z shopu v Bangkoku)... A na netu nakupuju rád, protože je to rychlé a jednoduché. Nemusím obcházet deset prodejen a hledat jestli mají to, co chci já nebo srovnávat ceny. Nemusím se zdržovat jednáním s mnohdy neschopnými prodavači. A nakonec, nemusím nikam chodit, maximálně na poštu kterou mám 300m od domu (ano, občas stojí nervy právě akorát to vyzvedávání na poště, je neuvěřitelné jaký tam mají bordel, proto vždy když je to možné preferuji PPL).

0/0
14.11.2009 11:30

lžiDnes.cz

Nechat si poslat balík s elektronikou je vždy riziko

... protože zásilkové firmy se k tomu chovají jako k dřevěné bedně naplněné pilinami. Setkal jsem se s internetovým obchodem, který choulostivější věci jako jsou PC sestavy vůbec neposílá jako zásilku z důvodu možnosti poškození, možné je pouze osobní vyzvědnutí.

Já si vždycky zajdu (zajedu) na pobočku internetového obchodu a tam si zboží vyzvednu.

0/0
14.11.2009 10:20

Host

Reklamace v prvním půlroce

Uplatnit rozpor se smlouvou v 6 měsících (výměna věci) bývá pro člověka který si není jistý v kramflecích docala složitá věc. Pokud jde věc opravit tak vám bude prodejce tvrdit,že nic jako odstoupení v prvním půlroce není a že to musí poslat na opravu.

0/0
14.11.2009 9:59





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.