Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bankovní poplatky jsou v cizině průhlednější nebo dokonce žádné

Zákon upravující platební styk úplně zrušil některé poplatky. Banky si však našly svou cestu a zavedly, či zvýšily poplatky jinde. V cizině je to jiné. Například v Americe se bankám většinou nic neplatí a ještě dostanete dárek za to, že jste jejich klientem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mjr_Zeman

konkrétní poplatky

vklad hotovosti na cizí účet u ČS (45 Kč), vklad hotovosti na cizí účet s variabilním symbolem u KB (85 Kč). Operace, která ženské za přepážkou zabere 2 minuty. Člověk jim svěří peníze a ještě za to musí zaplatit. Rv

0/0
20.1.2010 8:22

Host

Re: konkrétní poplatky

a i tak lidi nepřestanou chodit na tu blbou přepážku. by ty poplatky měli zdvojnásobit!

0/0
20.1.2010 20:12

Host

President Choice

V Kanade President Choice, seky zadarmo, kazde pouziti zadarmo (vc. vyberu z 2 ruznych bankomatu, za kazde pouziti uctu i kredit nebo debit karty dostanete body. Zvyhodnene hypoteky, vc, vernostniho az $ 300/rok. Jako prumerny uzivatel dostavam priblizne $ 20/mes.na nakupy.

Uzasne vyhodne...lehce kontrolovatelne na PC z domova, vcetne placeni vsech uctu.

Nevyhoda: nikdy nevidite urednika v bance, pouze telefon nebo PC.Take problem s prevodem cizich men atd.

0/0
18.1.2010 16:43

Rubik1

Re: President Choice

Nevěřím, že dostáváte od banky peníze na nákupy. Pravděpodobně dostáváte tzv. cashback nebo reward points, což je obvykle procento z vaší útraty. To však ve skutečnosti platí bance obchod, kde jste zaplatil. Tyto peníze dostáváte zpětně a jen za určitých podmínek a omezení.

0/0
24.1.2010 21:36

Lawless

4,75

4,75 Eur za čtvrtletí = 125 Kč měsíčně? To snad ne.:-(

0/0
18.1.2010 14:37

Jan9002

Re: 4,75

A to si vem, že je to Erste bank. Zajímalo by mne, kolik stojí čtvrtletně účet u Erste bank u nás;-€

0/0
19.1.2010 11:43

Host

nechápu

mimojiné v článku se píše o službách zadarmo, každopádně v článku není zmíněn ani jeden takový případ... tak jak to tedy je?

0/0
18.1.2010 12:56

Jan9002

Re: nechápu

Za oceánem jsou účty v bankách zcela zdarma. Žádné poplatky.

0/0
19.1.2010 11:48

Host

Re: nechápu

a co popl. za nepovolený debet? jak zní nadpis článku "Bankovní poplatky jsou v cizině průhlednější nebo dokonce žádné", a přesto tam nějaké jsou. nemusí to nutně být pouze za vedení účtu...

0/0
24.1.2010 20:16

Host

...

chápe tu vůbec někdo, že není žádná souvislost mezi úrokem za depozta (odvíjí se od sazeb ČNB, apod.) a úrokem za úvěry (rizikovost, procento neplatičů, tvorba opravných položek) ? kdy se tím proboha už přestanete ohánět, když o tom kulový víte.... ! místo abyste byli rádi, že české banky jsou v tomhle chytřejší, nepůjčili každému joudovi a tudíž nezkrachovali, a vaše peníze dál existují, tak nadáváte. radši úvěr za 5% a o všechno přijít? ach můj bože, lidská "moudrost" nezná mezí!

0/0
18.1.2010 12:53

Host

Re: ...

R^

0/0
18.1.2010 13:25

voloda44

Re: ...

R^R^

0/0
18.1.2010 18:09

Host

Když vidím jak je to v zahraničí,

tak u nás ty poplatky jsou ještě dost nízké. Nikde to není úplně zadarmo.

0/0
18.1.2010 7:43

Host

Re: Když vidím jak je to v zahraničí,

Svého času jsem měl v Anglii VŠECHNO zdrama: účet, zřízení, příchozí a odchozí položky, kartu, výběry z bankomatů, měsíční výpisy a nakonec i zrušení účtu.. Mám ještě doma schované výpisy, kde není ani jeden poplatek.

0/0
18.1.2010 9:02

Rubik1

Re: Když vidím jak je to v zahraničí,

V USA je to pořád běžně zdarma, tedy žádné poplatky na vašem účtu, platby, výběry, šeky, vše bez poplatku. Převody do a ze zahraničí poplatky mají, ale pořád obvykle menší než u českých bank.

0/0
24.1.2010 21:39

Host

dárky

Ano nechme banky zpoplatnit snad úplně všechno, jen aby nám náhodou nekrachly

0/0
17.1.2010 22:14

Host

dárky

Skutečně mě dojímá, jaká histerie se s bankovními poplatky vždy v diskuzích objeví. A ještě víc se mi líbí konstatování, že v americe se žádné poplatky neplatí a navíc ještě klienti dostanou dáreček. Ano, v minulých letech dostali klienti v americe dáreček - banky zkrachovaly :-)) Což v konečném důsledku znehodnotilo úspory v akciích, vedlo k propouštění atd. Lidi jsou bohužel moc hloupí. Na jedné straně chtějí vysoký úrok z vkladů, na druhé co nejnižší úrok z úvěru. Samá práva, žádné povinnosti. Kdo si myslíte, že platí provoz všech těch bankomatů.

A k těm poplatkům, díky nim mají české banky určitý zisk a proto neinvestovaly do rizikových aktiv a nemusely se proto zachraňovat ze státního rozpočtu (jako to bylo v zahraničí). Takže poplatek je svým způsobem pojištění klidu. Apropo, kolik ty poplatky vlastně dělají ?? 1000,- ročně ?? To víc zaplatíte při ročním zvýšení ceny elektřiny. A nevidím, že by na ČEZ bylo takových stížností....

0/0
17.1.2010 21:37

voloda44

Re: dárky

R^

0/0
17.1.2010 21:48

AdaZBrna

Re: dárky

R^R^R^

0/0
17.1.2010 21:50

Host

Re: dárky

Jsem příliš hloupý když chci ne příliš vysoký úrok z uložených peněz ale jen přiměřený? Příklad dám do banky 20mil. Banka mi na spořícím účtu bude vyplácet cca 2%, na obyčejném 0.2-0.8%. Když si půjdu 20 mil půjčit, dám na úrokách 14%. Co je na tom tak k nepochopení? Zároveň za mé peníze nikdo neručí, když banka krachne dostanu jen částku do výše zákoného pojištění...  Poplatky jsou pro České banky krásným ziskem a s investováním to nemá nic společného. Sérií tunelů a krachů si prošli před pár lety a ted když to stát ( poplatníci ) poplatil tak to snad pár let vydrží.

0/0
17.1.2010 22:05

voloda44

Re: dárky

jestli to byla vážně míněná otázka, tak odpověď je - ano.

0/0
17.1.2010 22:25

Host

Re: dárky

co na to říct? tak ty peníze nedávej bance, ale půjč je někomu s lepším úrokem a nes sám to riziko nesplácení. Pořád má z této diskuze pocit, že vás někdo nutí využívat bankovní služby nebo co

0/0
18.1.2010 10:16

Host

Re: dárky

To je snad vtip ne? Vis, jak jini lidi zhodnocuji penize? Napr. nakupem cehokoliv a prodejem se ziskem, investovanim do neciho podnikani, nakupem akcii, provozem hotelu,....

Ty chces dat penize bance, o nic vic se nestarat, nechat banku pujcovat je s rizikem nesplaceni a za to chces lepsi urok?

Peceni holuby do huby fakt nelitaji! ;-D

0/0
18.1.2010 10:22

Host

Re: dárky

pokud máte 20mil, dáte to na spoř. účet a stěžujete si na úrok, tak jste blázen. v každé bance, kromě mBank (a možná i jinde) Vám poradí, budou se starat a Váš výnos bude úplně někde jinde. jenže pokud chcete jistotu a peníze ze dne na den dostupné, tak Vám holt 2% musí stačit. rozhodnutí je potom již na Vás...

0/0
18.1.2010 12:45

Host

Re: dárky

Ano, souhlasím, že sérií krachů jsme zažili. I když nám to paradoxně pomohlo. I díky tomu (+ ziskovost z poplatků) se naše banky nepouštěly do zbytečného rizika. Apropo, co to je přiměřený úrok ??? :-)) Klade si někdo otázku, na čem banky vlastně mohou vydělávat ?? Vložené peníze (vklady klientů) samy o sobě bance zisk nevytváří. Naopak, znamenají pro banku závazek, povinnost hradit úroky klientům. Na to, aby banky vydělaly, musí vklady klientů investovat. č poskytovat úvěry. A čím dražší peníze pro banku jsou, tím dráž je o mohou prodávat. Pokud Vašich 20 milionů za přiměřený úrok 10% chtějí prodat, tak je musí prodat za 15 % úrok. Aby na tom vydělaly a aby tam bylo zahrnuto i riziko případného nesplácení. Takže ten Váš "přiměřený" úrok z vkladů by prakticky položil na kolena všechny mladé rodiny, které si vzaly hypotéku, kterou budou do důchodu splácet, protože hypotéka na 5-6% je přece jenom "o něco" levnější než hypotéka 15%. A ještě k těm krachům....

0/0
18.1.2010 17:46

Host

Re: dárky

... pokud by banky krachovaly nyní, tak by to mělo nedozírné důsledky. Stabilní bankovní sektor je pro fungování ekonomiky klíčový. Spousta firem je závislá na provozním financování. Krach byť jedné banky by mohl spustit dominový efekt, který by mohl stáhnout do krachu i fungující firmy. A mimochodem, spousta peněz vložených do bank se do státního rozpočtu dostane ve formě daní a sociálního pojištění, tzn. miliardy nejdou jen majitelům bank, ale i státu, potažmo i nám všem.

0/0
18.1.2010 17:50

Host

Re: dárky

Mě ani tak nevadí poplatky jako skryté poplatky, to si v cizině banky nedovolí. A svět není jen Amerika podíval bych se i jinde

0/0
17.1.2010 22:06

Host

Re: dárky

Ty riziková aktiva, které si banky nemusely kupovat. jsme zaplatili dávno před touto krizí. Už si nepamatujete, kolik stála sanace bank? Pravda je, že co si dovolí tady(myšleno banky, distributoři a dodavatelé, operátoři a ostatní rádoby podnikatelé a zlatokopové), si jen tak někde nedovolí. Jsem zvědavý, zda se někdy dostaneme do skutečné Evropy. 

0/0
17.1.2010 22:39

stinky_dirt

Re: dárky

sanace bank po "revoluci", spor s nomurou apod. Vam jako nic nerikaji,to bylo asi zadarmo a platili si to max. banky??? Co s tim ma spolecneho provoz bankomatu? Kde jsou ty penize,ktere se vlozili do "ocisteni" bank, dostal jste neco vy/stat naz5???

0/0
21.1.2010 11:17

Host

mBank

mBank:-) má všechno zadarmo nebo taky Postžiro Zdarma;-D u Poštovní spořitelny.R^ :-)R^

0/0
17.1.2010 20:42

Host

Re: mBank

a až budu cinkat po krachu mBank klíčema před strakovkou, tak budu nadávat na vládu nikoliv sám na sebe. :-P

0/0
17.1.2010 21:36

Host

Re: mBank

Dnes už žádný další rum, paní šiditelno.Mluvíte pak z cesty :-P

0/0
17.1.2010 22:48

Host

Re: mBank

radši teď mluvit z cesty, než potom brečet, pořádat demonstrace s nadávat...

0/0
18.1.2010 12:48

Host

Re: mBank

Taky jsem klient mBank - velmi spokojený.

Problém u této banky je v případě že se vyskytne nějaký problém, tak je řešení mnohdy zdlouhavé.

0/0
18.1.2010 7:21

Host

Re: mBank

Také jsem u mBank a velice spokojený. Pro běžný účet ideální řešení. Nadbytečné peníze lze snadno předisponovat např. na ING Oranžové konto.

Sbohem Česká spořitelno a Vaše poplatky za příchozí platby (a nemravné zisky)!!!!!

0/0
18.1.2010 10:11

Host

Re: mBank

a pak tě uvidíme u našich bankomatů ty frajere s delfínem. Doufám, že ti ji někdy spolkne a seš v prdeli. Na další kartu si počkáš tak 3 týdny ;-D

0/0
18.1.2010 13:15

Host

Re: mBank

A vidíš to... já raději budu u banky, která má "nemravné zisky", protože mám jistotu, že tu zítra bude....

Tvoje parodie na banku, je permanetně ve ztrátě... no však dočkej času...

0/0
18.1.2010 18:32

Host

Re: mBank

A kde tu jistotu bereš? O osudu bank rozhodují zcela jiné věci, než jestli je ta nebo ona její organziační složka v zisku nebo ve ztrátě.

0/0
18.1.2010 18:46

voloda44

Re: mBank

akurát, že u mbank nejde o "nějakou její org. složku" :D

0/0
18.1.2010 18:49

ROZHORCENY -PREDSTAVITEL

chcete říct levnější

no český stát žije z lichvy a banky přeci také;-D

0/0
17.1.2010 18:57

Host

ach jo

Jak může někdo dávat za vzor bankovnictví v USA. To už je 100let po hypoteční krizi, že o ní již nikdo neví? Nechápu, nepochopím.

0/0
17.1.2010 18:36

Host

Re: ach jo

Hypoteční krize nic neříká o tom, jak fungují ostatní složky amerického bankovnictví. Můžeme si z nich brát vzor třeba i proto, že tam byl fungující bankovní systém, když my všichni jsme ještě tahali kačera a vrchol bankovnictví v socialistickém Československu bylo sporožiro a vkladní knížka.

0/0
17.1.2010 18:59

Host

Re: ach jo

A co když si Američané mohou dovolit takový systém právě díky obrovskému příjmu z poskytnutých úvěrů KK a hypoték, což se projevilo jako problém a na co prakticky hodně tvrdě dojeli?

Neberete doufám předpoklad "čím déle to funguje, tím je to lepší", protože v tom případě by Ruský komunismus musel vydržet do konce světa.

0/0
17.1.2010 19:12

Mugabe Talman

Nestačím valit vobě voči.

Část diskutujících se pozastavuje nad tím, že jsou běžné účty úročeny sazbou 0,05 % p.a.

Bože, kolik byste asi tak chtěli? 5%? Víte kolik je průměrný zůstatek na běžném účtu v ČR?

Když potřebujete zhodnocovat peníze, musíte si v bance najít jiný produkt než je běžný účet. Ten je primárně určen pouze k přijímání a odesílání plateb (mimochodem pro každou banku představuje celkem finančně náročnou službu).

0/0
17.1.2010 15:51

Host

Re: Nestačím valit vobě voči.

Naprostý souhlas. Tohle není primárně problém bank, ale nevědomost lidí a jejich neschopnost vybrat si sobě odpovídající bankovní produkt.

0/0
17.1.2010 18:30

Host

Re: Nestačím valit vobě voči.

Proč je 5% nereálných? Procento úroku nemá přec nic společného se zůstatkem. Chci uložit 20mil kč. Jaký produkt mi vybereš aby byl úrok vyší než cca 2%? Žádný takový v ČR není.

0/0
17.1.2010 22:07

voloda44

Re: Nestačím valit vobě voči.

hehe, prý není. to víš, ono pro to taky musíš něco udělat. je to strašně těžké a složité, ale možná ti v tom někdo pomůže - zkus například www.xxxx.cz /kde xxxx  je jméno banky - pak klikni na spořící produkty, resp. úrokový lístek. zjistíš, že můžeš dostat až 3,5%. pak běž do té banky a řekni, že máš volných 20mega. no a pak jen spokojeně odejdi se svýma 5% ;)

ja vím, těžký, ba až nemožný, tak klidně tady na netu nadávej dál. ale sám sobě

0/0
17.1.2010 22:19

Host

Re: Nestačím valit vobě voči.

Moment. Která banka ti v současé obě dá 3.5 procent? Nevím o žádné. Myslím že je to jen pohádka, nebo si ukládal 20 mega? Nesetkal jsem se totiž s tím že bych měl díky uložené hotovosti výhody. A nakonec jen se bavím o momentální situaci, nenadávám. Do banky dávám prachy dobrovolně.

0/0
17.1.2010 22:59

voloda44

Re: Nestačím valit vobě voči.

každý ňouma může mít 2-3%, když máš 20mega, viděl bych to klidně na 4, asi i víc.

0/0
18.1.2010 18:13

Host

Re: Nestačím valit vobě voči.

Spletl jsem se jednou mi v Reifesen vlastně nabzeli vzhledem k uloženým penězům nadstandartní podmínky. T.j. že bych nemusel platit za internet banking který nepoužívám a když prý přesunu prachy pod jinou službu dostanu 0.2 procenta navíc.

0/0
17.1.2010 23:04





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.