Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Absolventi mají problém sehnat práci. Situace je horší než v minulých letech

Téměř 40 procent loňských absolventů, kteří dále nestudují, zůstává mezi nezaměstnanými. Aby našli práci, musí být aktivnější při jejím hledání. Absolventi vždy mívají problém vstoupit na trh práce, ale podle loňských statistik je situace horší než kdykoli předtím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lemonYdes

Radsi dojizdet.

Po VS jsem chtel odeji do Prahy, bohuzel kvuli memu tak trosku neobvyklemu oboru prace pro mne primo v Praze moc nebylo. Nicmene jako absolvent se znalosti dvou cizich jazyku jsem dostal 3 nabidky. 2 mimo obor a primo v Praze, 1 asi 80km za Prahou, za nejmensi penize, ale v oboru.

Tehdy jsem to risknul, kazdy den dojizdel 80km tam a 80km zpatky, obnaselo to kazdy den vstat v 5 rano a vratit se v osm vecer (nemel jsem auto dojizdel jsem mhd, metrem, busem a vlakem).

Po 3 mesicich mi pridali, po pul roce zase, po roce jeste jednou. To jsem uz ale nechtel prijmout, a sefovi misto podekovani jsem predal uz priopravenou vypoved. Byl to tak trosku sok, chteli jeste pridat k pridani, ale uz jsem byl rozhodnuty. Dnes nelituji...

Praci jsem hledal mesic a hledanim prace jsem travil vic nez 7 hodin denne.

0/0
24.1.2010 11:41

Host

Kdo by zaměstnal absolventy a proč?

Absolvent má možná schopnosti a znalosti, ale vůči člověku s praxí je prostě mnohem obtížněji dokazuje. Republika je malá a není problém si sehnat reference na někoho, kdo k vám do firmy chce nastoupit odjinud - vzhledem k ochotě v ČR stěhovat se za prací to bude obvykle někdo v dojezdové vzdálenosti, kterého zná přímo nebo nepřímo 5 vašich známých. Absolvent co - může se tvářit ambiciozně a progresivně .... ale firma ho zaměstná jen tehdy, když jde pod cenu nebo opravdu na toto místo nemají nikoho z praxí (já bych to momentálně při hledání svých podřízených dělal z pragmatických důvodů naprosto stejně)

0/0
17.1.2010 22:18

sockopankac

ja

bych nastupni plat pod 20 000kc nevzal ani za pytel huleni .......... nejsem blbej;-O;-O!!!!!!

0/0
17.1.2010 18:22

Host

Re: ja

přesně tak. To, že se Vám u jednoho pohovoru vysmějí, ještě neznamená, že práci za ty peníze nedostanete u jiného zaměstnavatele. Chce to nepolevit a nekejvnout na první nabídku za mizerný peníze R^

0/0
17.1.2010 21:11

Host

Re: ja

no comment ;-D

0/0
18.1.2010 11:58

Dennys

Re: ja

Mate pravdu. Ztracet cas napr. v jakekoliv ceske nemocnici (nastupni plat 15-17.000 Kc brutto az do atestace) je mrhanim zivotem. ;-) EUR^

0/0
2.2.2010 21:26

Host

Musí slevit z nároků

absolventi mají přehnané nároky, hlavně co se týče platu a často ohrnují nos. V dnešní době se musí spokojit s nástupním platem třeba 10 tis. hrubého. Měli by se vykašlat na nízký plat a rok či dva to s ním vydržet a potom už nebudou absolventi a budou mít lepší startovací pozici. Stát podporuje zaměstnávání příspěvky, ale je to omezeno věkem.

0/0
16.1.2010 21:54

MissKim

Re: Musí slevit z nároků

Hmm, tak ty jsi teda svělý !! Za ty tři až pět let studia ztratil vysokoškolák zhruba milion korun, které by si vydělal, kdyby nešel po střední do školy, ale šel makat. Připadá ti vpořádku brát potom plat za 10 hrubýho? Možná po střední škole, ale rozhodně ne po vysoké. Mysli si co chceš, ale nepiš tady, co by měl kdo dělat, stát absolventy nepodporuje nijak, tak co. Každýmu jsou spíše přítěží než hybnou mladou silou. A po vysoké škole čekej tři roky než si vyděláš alespoň potřebné peníze. Pronájem třeba v praze vyjde na cca 10-12 tisíc s energiema a to mluvim o 1 plus KK nebo lepší garsonce.

0/0
17.1.2010 10:33

ibid

Re: Musí slevit z nároků

Nikdo přece nikoho nenutí, aby bral ze začátku 10 000 hrubýho, klidně může zůstat doma a 2 roky čekat, až ze školy vylezou další vysokoškoláci se kterými společně půjdou na pohovor a když se budou rozhodovat, koho vezmou, tak budou volit mezi čerstvým absolventem a člověkem, kterej byl 2 roky doma. Koho vezmou, co myslíš?;-D;-D;-D

0/0
17.1.2010 11:56

ibid

Re: Musí slevit z nároků

ještě poznámka: proč by měl stát někoho podporovat? Buď něco umíš a je o tebe zájem a nebo seš neschopná, nikdo o tebe nestojí a půl roku tvrdneš doma. No, a ty seš asi ten druhej případ, ale proč do toho, proboha, taháš stát? 8-o

0/0
17.1.2010 12:12

MissKim

Re: Musí slevit z nároků

Proč? Protože sme pořád v postkomunizmu a v ČR funguje tak neskutečná korupce a bratříčkování, že je mi z toho na zvracení. Protože tu nefunguje nic, defacto kromě (roz)dávání sociálních dávek.. Žádná pomoc mladým lidem na začátku jejich života, žádná možnost bezúročných půjček na zařízení si svého života, jako je tomu v jiných západních zemích. Téměř nulové příležitosti pro absolventy škol, o tomhle mluvim. Já si na nic nestěžuju, ani na svou situaci, jen jsem reagovala na zmíněný komentář.. Ono ukončit školu v době finanční krize je fakt "výhra", ale to lidi jako ty nikdy nepochopí.. Je mi jedno co si myslíš vlastně tak ani nereaguj, když tuhle situaci neprožíváš a tak jí nemůžeš ani chápat.

0/0
17.1.2010 14:21

ibid

Re: Musí slevit z nároků

Postkomunismus je max. v tvý hlavě, když učekáváš, že se stát postará. Já jsem před iks lety nastupoval za 9 000 hrubýho, protože jsem chtěl práci v oboru, přestože v té době se průměr v něm pohyboval okolo 20-25 000. Práce mě bavila, takže jsem makal víc, než bylo nutný a učil jsem se. Po ukončení zkušebky jsem dostal 17 000 a na jaře, když se předělávaly platy 22 000. Trvalo to 9-10 měsíců, ale rozhodně to stálo za to. Dneska už jsem někde jinde, ale nebejt pokory v začátcích, bůhví, jak by to všechno dopadlo. Takže když tu čtu fňukání nad tím, jak někdo studoval VŠ a stát by se měl proto postarat, tak se musím smát...;-D Prostě buď tě někdo potřebuje nebo je k mání někdo lepší, než seš ty. To je ale normální, když budeš kupovat auto, tak si za stejný peníze taky radši koupíš novýho mercedesa než novou Fabii.

.

P.S. Mužu se tě zeptat, co umíš (nebo cos vystudovala) tak světoborného?

0/0
17.1.2010 14:32

Host

Re: Musí slevit z nároků

to je jedno, nepochopils mě.

0/0
17.1.2010 14:48

ibid

Re: Musí slevit z nároků

jistěže je to jedno, prostě někdo tu práci má a jde nahoru, někdo čeká a nadává a přitom utíká čas, protože další študáci vylezou ze školy za pár měsíců a on proti nim bude v nevýhodě. Prostě tak to je...

0/0
17.1.2010 14:58

MissKim

Re: Musí slevit z nároků

Jasně, jenže kde se v době krize nejvíc šetří?? no přeci na reklamě, marketingu a PRku... když už potřebují posilu v podobě nového spolupracovníka, raději si vezmou člověka s praxí... takže pak zbývá vzít práci mimo obor, a vyjde to pak téměř nastejno. Kdo to nezažil nepochopí, propouštění bude pokračovat a nezaměstnanost se bude zvyšovat. Málokterý student mívá praxi při studiu ve svém oboru, firmy je nechtějí, ani brigádně. Už to totiž vůbec není výhodné.

0/0
17.1.2010 18:34

ibid

Re: Musí slevit z nároků

takže marketing a reklama? Hmmm... Marketing se studuje na VŠE, s tím bys neměla mít problém se uchytit, pokud nebudeš mít pro začátek přehnaný nároky. Samozřejmě to platí jen pokud si náhodou nestudovala něco jinýho, nějakou podřadnou soukromou rádoby vysokou školu, to je potom fakt blbý, protože tohle dneska už dělá kdekdo a navíc jak se propouští spoustá lidí z tohodle oboru, protože firmy zjistili, že jsou často zbytečný, tak je opravdu přetlak... Vím to, my jsme vyhodili polovinu marketingu a na našich výsledcích se to nijak neprojevilo. Tihle lidi byli fakt zbytečný a jejich časy se už nikdy nevrátí, protože na tomhle smetišti už je příliš mnoho kohoutů a vyhrávají ti zkušení...

0/0
17.1.2010 20:07

MissKim

Re: Musí slevit z nároků

No když už mluvíme o tom "smetišti"... když jsem nastupovala do školy, byla tato profese jedna z nejvíce produktivních a nejvíce chtěných. Opravdu jsem netušila, že se takto ekonomika změní, každý druhý absolvent je v dnešní době bez práce. Kdybych měla křišťálovou kouli a numěla předvídat, šla bych určitě na jiný obor.

0/0
18.1.2010 10:52

Host

Re: Musí slevit z nároků

Timto prispevkem jsi o sobe hodne rekla, sla jsi studovat co by IN, ale tento obor te asi moc nebavil, protoze v minulosti nebyl problem ziskat v tomto oboru praci  pri skole. Pokud clovek studuje VS ve vetsim meste a behem studia si neudela ani 1 rok praxe nesmi se divit ze po skole neni moc zajimavy.

0/0
18.1.2010 22:49

Host

Re: Musí slevit z nároků

Se stejným problémem jsem se potýkal při hledání práce někdy před 11 lety, kdy nezaměstnanost v místě byla o 50% vyšší než dnes v tzv. krizi. Mohl jsem měsíce jezdit po širším okolí a čekat na "odpovídající" nabídku a plat, ale kývnul jsem na první profesně zajímavou nabídku, i když první výplata byla o třetinu nižší než místní průměr a 3x nižší než nástupní platy kámošů v Praze.

Protože jsem asi tehdy nebyl trubka a něco se asi ve škole fakt naučil, druhá výplata byla už +30%, třetí +50 a od páté +65% nahoru proti nástupu. A pak díky pracovním kontaktům dokonce začali chodit lana, takže při následné změně zaměstnavatele jsem si během roku několikrát zase polepšil a 2 roky po nástupu do práce jsem byl na dvojnásobku celostátního průměru. A to jen díky tomu, že jsem zariskoval a šel dělat za málo peněz.

0/0
17.1.2010 22:28

Host

Re: Musí slevit z nároků

Podle tabulek vysokoškolák 10000 hrubého brát nemůže ;-)

0/0
18.1.2010 11:59

MissKim

Re: Musí slevit z nároků

v soukromý firmě klidně může.....

0/0
18.1.2010 12:14

Host

Re: Musí slevit z nároků

Nemůže. Minimálně mzda je dle zákona vázaná na vzdělání, takže pro VŠ je vyšší minimum než pro člověka se ZŠ.

0/0
18.1.2010 15:47

Host

Re: Musí slevit z nároků

hmm, tak proto chtějí všude spíš středoškoláky..dobrý no, aspoň tomu teď rozumim.. proč je vzdělání pro většinu firem méně výhodné.. hold furt je lepší střední škola s praxí než vysoká bez praxe.. praxe při studiu taky nikoho moc nezajímá.

0/0
18.1.2010 17:00

Host

Re: Musí slevit z nároků

Je vázaná na profesi. http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/grafika/2009/04/10/minimalni-a-zarucena-mzda/?cid=631300

0/0
19.1.2010 13:40

Host

Re: Musí slevit z nároků

Vy jste pane vtipný. Víte jakou to dá práci vystudovat vysokou školu? Přece potom nenastoupím za plat člověka se základkou? Vemte si jen náklady na život v Praze, kde do začátku skončí většina VŠ, jelikož na menším městě práci úměrnou vzdělání neseženou. Abyste žil a ne jen přežíval, tak optimální první nástupní plat je 30.000 a slušné firmy to ví. Řekl jsem si o ně a dostal jsem je R^

0/0
17.1.2010 14:52

voška

Stát řídí po celých 20 let političtí amatéři, kteří mají

jedinou starost : zabezpečit sebe, rodinu a kamarády. Proto ta šílená korupce a nezaměstnanost. Proto zde nic nefunguje. Kdo se ještě stále otírá o komunisty, může si srovnat jako to bylo a je se zaměstnaností. Zrušily se učební obory a každý chce mít vysokou školu, ať na ni má nebo nemá. Nemáme šikovné řemeslníky, zato máme přehršel vysokoškoláků, z nichž někteří nikdy nestudovali. Máme tak spoustu vysokoškoláků s diplomem získaným za víkend. Jsme tak skutečně světovou raritou. Toto všechno za komoušů nepřipadalo v úvahu. Kam se podíváme, všude samí političtí amatéři. Ti si pak natahají své známé se stejnou ,,kvalifikací" na nižší úroveň státní správy a tak žijeme celých 20 let po pádu socialismu jako v Kocourkově. Nejsme zdaleka vyspělý stát, jsme hodně zaostalí a u voleb neumíme dát najevo spoje zklamání. Volíme stejné hlupáky, lháře a podvodníky a necháme se třídit na levici a pravici, aby nevznikla jednotná reakce na politické příživníky a výsledky jejich vládnutí.

0/0
16.1.2010 18:34

Host

Re: Stát řídí po celých 20 let političtí amatéři, kteří mají

..samozrejne ze je to tady jako v Kocourkove...a rozhodne si myslim ze s tim maji stale co delat komuniste - spousta jich stale preziva na teplych vyznamnych mistech a ma rozhodujici moc - bohuzel...a o tech vysokoskolskych titulech za komunismu bych radeji mlcel vsichni vime kolik lidi prislo snadno k titulu pomoci VUML ap... Mimo jine souhlasim v mnoha vecech s MissKim..o mlade lidi kteri jsou budoucnosti spolecnosti se tady u nas nikdo nestara - pocinaje vzdelavacim systemem a konce podporou pri a po studiu - treba uz jen tim ze poslou duchodce do duchodu kdyz maji duchodovy vek a ne ze si muzou pracovat az nevim do kdy navic jeste nejen za plny plat ale i za plny duchod - to je snad spatny vtip pri dnesni krizi a stavu nezamestnanosti..ale takovych prikladu se u nas najde..je lepsi si dat klapky na oci i usi a zit si svuj obycejny maly zivot s malymi radostmi protoze jinak by se tady z toho clovek musel zblaznit..

0/0
20.1.2010 9:38

Lady Gaga-rin

Buďte rádi, že si můžete přispat.

A užívejte dávek, dokud to jde! Nebude to věcně...;-D

0/0
14.1.2010 23:16

Host

Re: Buďte rádi, že si můžete přispat.

Nejmíň rok dva to ještě vydrží.

0/0
14.1.2010 23:58

Host

Re: Buďte rádi, že si můžete přispat.

Absolventi žádné dávky nedostávají, než napíšete nějaké bláboly, tak se předem informujte, at nejste za blba.

0/0
15.1.2010 0:09

Host

Re: Buďte rádi, že si můžete přispat.

Pokavaď žijí sami, pak dostávají sociálku a příspěvek na bydlení. Nemají nárok na podporu v nezaměstnanosti. Dávky a podpora v nezaměstnanosti je velký rozdíl. Za blba jste vy.

0/0
15.1.2010 1:06

Host

Re: Buďte rádi, že si můžete přispat.

A kde by asi tak student bydlel co?  Si upad ne? Všichni bydlí u rodičů(ti nedostanou nic) a ti co bydlí osamoceně nepotřebují žádnou podporu troubo

0/0
15.1.2010 15:24

Host

Re: Buďte rádi, že si můžete přispat.

Já takové znám, pomáhají jim rodiče. Ale o tom se sociálka už nedoví. Proto dostanou příspěvek na bydlení a dávky v hmotné nouzi.

0/0
15.1.2010 15:52

MissKim

Re: Buďte rádi, že si můžete přispat.

Hmm, jako absolvent nemáš od státu ani korunu!!!!! to si uvědom. Jediné co stát studentům dá, je příspěvek na zdravotní pojištění, samoplátce platí za měsíc cca 1000 korun. Jediný důvod, proč se přihlásit na úřad práce. Protože v současné situaci těžko pomůže efektivně najít zaměstnaní nějaká naštvaná úřednice, která je tam jenom proto, že neví co dělat jinýho. Nebo na nic jinýho nemá. Už mě štvě přístup některých lidí k tomuto problému.

0/0
15.1.2010 11:29

Host

Jde to od 10 k pěti

Rv

0/0
14.1.2010 21:53

whitemagic

a co takle

makat rukama co???no snad už to tento systém brzo pochopí.

0/0
14.1.2010 21:05

Host

Re: a co takle

Tento systém je založen na ojebávání nejnižších pracovníků (těch co dělají rukama) a odměňování žvanilů nahoře. A obavám se, že změna ještě nějaké to století potrvá, pokud vůbec někdy přijde.

0/0
14.1.2010 21:55

brad.ley

Re: a co takle

Přistupme na vaši premisu: každý bude makat rukama. Kdo bude vyvíjet, plánovat, prodávat? Já totiž nemám touhu vrátit se do doby preindustriální... vy ano? :-)

0/0
14.1.2010 22:03

Host

Re: a co takle

Kdo by vyvíjel? Normální ing jakodoposud. Ale všichni ti žvanilové, hromady právníků, sociologů, politologů, úředníků.... Které naše společnost chrlí fakt nepotřebujeme, ti totiž ani nemakají ani neplánují a nevyvýjejí. :-)

0/0
14.1.2010 22:22

Host

Re: a co takle

LOOOOL - no pokud budou plánovat ingové jako ti, kteří ve Studénce "stavěli" most až tím zabili osm lidí - pak raději ať jsou na těch podporách. Onehdy jsem jel ve vlaku, kde průvodčí prodával lístek skupince studentů. Zaboha nebyli schopní vydělit z hlavy 114Kč mezi 4 lidi. Asi tak, vííííš Rv

0/0
15.1.2010 11:01

Linde CZ

Re: a co takle

o to se neboj, on uz se nekdo najde ;-D

0/0
15.1.2010 16:00

Host

Re: a co takle

Svět už to začíná chápat, viz. finanční krize. Jen to chce pátrat po příčině a ne po zámince, jak nám nacpávají média! Finanční krize je v pořádku a pokud se lidi budou chovat jak se chovali doteď, tak se bude opakovat znovu. Banda ekonomů a obchodníků tápající po snadném zbohatnutí dostali přes d.žku :-)

0/0
18.1.2010 12:07

Host

7 hodin denně

si dělají srandu ne?

Stačí to praktikovat týden, potom si už jen přečtete nový inzeráty kterých zas tolik není. A to je tak na hodinu.

0/0
14.1.2010 20:44

hugo.tom

Re: 7 hodin denně

no ti více aktivní rozhodně nesedí jen u počítače, ale chodí do firem. Myslím si, že je to úspěšnější než posílání mailů. Z vlastní zkušeností vím, kde takové maily končí

0/0
15.1.2010 14:13

Host

hledam praci

Chcete me? Jsem PuDr PycrMrDr. Lajos Demeter, VS Plzen. Vcera mi to doslo na dobirku tak me zamestnejte ;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
14.1.2010 18:31

Host

Re: hledam praci

VS Plzen? To je zase co? Ty budes obyc trubka, tipnul bych :-)

0/0
14.1.2010 20:53

Krak

Re: hledam praci

Nebuď zlej, třeba zametá kurty na Slávii...

0/0
15.1.2010 0:14

Host

někdy se můžete předřít a stejně to k ničemu není

můžete vykonávat neplacenou praxi, kdy si vás všichni chválí a když jim řeknete, jestli by se z neplacené praxe nemohla stát placená brigáda, stejná jako dělají ty 4 důchodkyně, které práci, co vy uděláte za 2 hodiny dělají celý den a stejně nejsou hotové, tak najednou už o vás není zájem, jediné co se vám dostane je to, že vám chtějí napsat kladné ohodnocení do posudku, problém nastane, když tam žádná kolonka pro hodnocení pro školu není, protože škola potřebuje jen razítko, že jste tam byli a jste tam, kde jste byli, všichni po vás chtějí alespoň roční praxi, ale jak ji máte získat, když vás nikdo nechce zaměstnat?

0/0
14.1.2010 18:27

Host

Re: někdy se můžete předřít a stejně to k ničemu není

nebo se mně třeba stalo, že mě několik firem odmítnulo jen proto, že s VOŠ mám příliš vysoké vzdělaní, to jsem se opravdu zasmál, že jim ani nejde o to, že u nich chcete pracovat, ale o to, že máte "moc škol" takže tam asi má větší šanci někdo kdo o práci zájem nemá, ale hlavně, že má jen učnák, tenhle systém u takových firem jsem nepochopil 

0/0
14.1.2010 18:31

hnusil

Re: někdy se můžete předřít a stejně to k ničemu není

no vidis, ani VOS ti nepomohla k tomu, abys pochopil tak jednoduchou vec, ze neni problem v tvem vzdelani, ale nekde jinde

0/0
14.1.2010 20:19





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.