Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V začátku mi pomohl cizí člověk, říká majitelka první samoobsluhy u nás

Byla vůbec první majitelkou samoobsluhy, vydražila ji v aukci za účasti tehdejšího ministra privatizace Tomáše Ježka. Napřed musela převychovat prodavačky. Měly zažité, že pánem je prodavač, nikoliv zákazník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

šohaj

Jenom si myslím,že

 ta paní svou poctivou prací příliš nezbohatla narozdíl pd jiných vykuků v tomto státě,kteří na pokyn Vence Klausojc rozebrali a rozkradli republiku na ultimo!!!A nyní si hrají na úspěšné podnikatele a jsou sdruženi jako stádo pod vlajkou s modrým ptákem a zvou se ODS.Doufám,že ta paní,která se údajně stala první ve své branži k této společnosti lapků nepatří!!!

0/0
27.2.2010 14:30

s(h)arka

když jedeme na houby na Slapy

tak se u Vás stavujeme pro svačinu ....nikdy jste nás nezklamala, výborné pečivo i uzeniny a skvěle zásobený obchůdek....

0/0
22.2.2010 8:33

honzinulanek2

Cukrárna u Václaváku

Jednou jsem tam byl pro nějaký zákusek, zrovna tam byl nějaký americký pár (dle přízvuku). Chtěli kousek nakrájeného dortu, ale jiný, než jim prodavačka chtěla dát (ta jim vybrala ten nejmenší). Anglicky samozřejmě neuměla, tak jsem jim pomohl s překladem, paní prodavačka hodila oči nahoru a se slovy "aby se nepo...." jim flákla ten větší. Neuvěřitelné. Tak jsem šel z fronty pryč...

0/0
21.2.2010 18:08

sluni-sluni

Re: Cukrárna u Václaváku

lékárna u václaváku - rusky mluvící paní chtěla koupit několik botů zn. scholl ,  prodávající slečna za pultíkem v lékárně jí řekla, že nemá povinnost umět cizí jazyky, nenamáhala ani porozumět číslům co ta zákaznice říkala.... no něco se to přeložilo se mnou, ale ta lékárnice chtěla aby ten obchod sjednal zákazník - ne ona... takže stop, a šlo se pryč... nemluvě o její kolegyni, která řekla zákazníkovi (právě nakoupil zboží za pár tisíc) a neměl drobné, jen tisícovky - že není její povinnost mít drobné, že je to povinnost toho zákazníka... chjo.. vyloženě - náš zákazník náš pán - obsluž se a omluv se nám, že otravuješ RvRvRv

0/0
21.2.2010 18:45

Ten komu nic nevoní

Re: Praha -Česká Republika

Pánové dělající bordel v autobuse, ožralý rusáci. Mladíci chovající se jak prasata na diskotéce - ožralý rusáci. Černé auto na Jižní spojce, po tom co sem ho vytáh -  zase rusák. Rusákům bych zakázal vstup kamkoliv, natož je obsluhovat! [>-];-O

0/0
21.2.2010 20:56

Big Daddy 300

Re: Cukrárna u Václaváku

chcípni, ty botů ;-D

0/0
21.2.2010 22:21

Téma

Re: Cukrárna u Václaváku

rusáci nebrat taky bych je vykopal mafiány

0/0
26.2.2010 14:35

ctvrta.sudicka

Re: Cukrárna u Václaváku

Pracuji v obchodě a obstojně se dorozumím anglicky a německy (tyto dva jazyky považuji za světové). Nevím, možná je ruština též světovým jazykem. Každopádně ale většina Rusů a Ukrajinců vyskytujících se na našem území zde žijí a pracují a měli by se oni snažit používat náš jazyk. My opravdu za těchto podmínek nejsme povinnováni umět používat jejich řeč U mě ale často nakupují Rusové a Ukrajinci a automaticky spustí po jejich. Povinná ruština mě už nepotkala. Tudíž tu a tam prostě nerozumím a myslím, že není špatně když se to dá najevo. Když s nimi totiž budeme bez výhrad komunikovat rusky, nebudou motivováni učit se češtinu.

0/0
1.3.2010 12:52

hnusil

Perfektni, drzim palec!!!

Perfektni, drzim pani palce, skoda, ze takovych neni vic. Vetsina cechacku bud blbe remca, nebo se snazi spekulovat, ale clovek, ktery neco provozuje je vzacnost.

0/0
20.2.2010 21:34

ladaxxt

Re: Perfektni, drzim palec!!!

a to bude myšlenka dne..

0/0
21.2.2010 3:19

STAVA79

všichni ti co tu nadáváte na prodavače ...

tak začněte nejprve u sebe. Vy když jdete nakupovat, tak taky nejdete zrovna pozitivně naladěni. Až se budete usmívat vy na prodavače tak Vám to vrátí. A ne, že s kyselým ksichtem budete komentovat třeba cenu toho salámu. Pak byste si měli uvědomit, že ta prodavačka za ten den obsloužila xx kyselých zákazníků a vy jste další z těch kyselých. Takže až vy přijdete a budete se usmívat od ucha k uchu a po vás to udělá dalších xx zákazníků, tak se na Vás budou taky usmívat. Dýška rozdáváte v hospodách po babě v pokladně chcete každý halíř(dnes už každou korunu). A to nemluvě o tom, že vyučení prodavači dělají jinde, protože na jejich místa čeká desítky Slováků a jiných cizinců, kteří za tu almužnu jsou ochotni tam sedět 12 hodin denně s 30 minutovou přestávkou.

0/0
20.2.2010 21:29

hinny

Re: všichni ti co tu nadáváte na prodavače ...

ehm a není označení prodavačka od slova prodávat ? Ona chce prodat své zboží aby měla na výplatu = ona musí bít ta vstřícnější - jinak ať jde dělat něco jiného

0/0
20.2.2010 21:38

Neumětel

Re: všichni ti co tu nadáváte na prodavače ...

Bohužel u nás to nejsou prodavačí, ale podavači. Ty jim řekneš, co chceš a oni ti to s otáveným ksichtem podají.

0/0
22.2.2010 8:02

ladaxxt

Re: všichni ti co tu nadáváte na prodavače ...

nemusíme začít u sebe.. můžeme jít nakupovat jinam..;-)

0/0
21.2.2010 3:20

sunka007

Re: všichni ti co tu nadáváte na prodavače ...

R^R^R^

0/0
21.2.2010 10:58

lepidlo999

Re: všichni ti co tu nadáváte na prodavače ...

Narazit na tohle, jdu příště určitě jinam ;-D

0/0
21.2.2010 14:57

jouzi

Re: všichni ti co tu nadáváte na prodavače ...

Souhlasím s těmi nade mnou, že ten první impuls by měl být od prodavačky/číšníka/recepčního apod, ale pravda je, že na usmívajícího se zákazníka, co umí pozdravit, poprosit, poděkovat a podobně, nezachází s prodavačem jako s hadrem, se rozhodně usmívá jednodušeji. Ale srážka s blbcem je srážka s blbem, na obou stranách.

0/0
21.2.2010 18:17

detto

Re: všichni ti co tu nadáváte na prodavače ...

Opravdu, prodavači se nechovaji zrovna nejlépe (ne všichni), ale zkuste si sednout do kasy, prakticky bez přestávek a nebo jsou velmi krátké. Večer budete mít nohy jako konve, tržbu pře sto tisíc a chybějící padesátník doplatit. Jinak ty bláboly zde jsou k ničemu.

0/0
2.3.2010 5:42

skrbling

Reakce na blití

To jsou reakce, že by jeden zvracel. Tady fakt už lidi závidí i téhle paní její sámošku. Bohužel se u nás ustálila jakási podivná představa, že co podnikatel, to gauner, zločinec a zároveň milionář. Vážení a milí, ujišťuji vás, že 95% českých podnikatelů dře od nevidím do nevidím, platí daně jako mourovatí, dává lidem práci, riskuje, že může kdykoliv krachnout a snáší všudypřítomnou buzeraci všech myslitelných úřadů a výměnou za to někdy sice třeba slušně vydělá, ale někdy taky nevydělá ani na tu minimální mzdu. Té paní fandím a přeju ať se daří a vy zdejší diskutéři se tou závistí zalkněte.

0/0
20.2.2010 21:06

hinny

Re: Reakce na blití

co jste čekal ? - je to plně rétorika socanů : Neflákáš se, nechlastáš lahváče u televize, nerohazuješ peníze za blbosti - a máš se dobře (rozuměj lépe než já) ? - tak to asi budeš pěknej prevít a navíc asi jsi zodpovědný a byla ti s hůry dána nějaká inteligence a tedy nebudeš nikdy volit socany = to asi budeš podvodník, zbohatlík a kriminální živel (ostatní socanské plky volně doplňte)

0/0
20.2.2010 21:22

detto

Re: Reakce na blití

co sem pleteš socany, ty asociální propagátore modrých zlodějů

0/0
2.3.2010 5:43

me2di

Lidi,,ale zavist, to je svina co?

:-P;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.2.2010 19:40

ladaxxt

Re: Lidi,,ale zavist, to je svina co?

zavist je svina.. jenomze ja vydelavam mnohem vic nez pani se svym konzumem.. a tak by me jen zajimaly koreny ty pohadky o kouzelnym dedeckovi..;-D

0/0
21.2.2010 3:18

detto

Re: Lidi,,ale zavist, to je svina co?

ty se máš, nechceš mi pomoci?

0/0
2.3.2010 5:44

ladaxxt

hehe..

takhle nějak to dopadá, když celej život vyprávíte dětem pohádku, kde jste přišla za komančů k těm penězům, až jí sama uvěříte..;-D Standa a další té svojí pohádce už taky věří..

0/0
20.2.2010 18:38

gen.MacAthur

19 let ponikání a ta paní je stále na začátku.

Probůh, za kolik milionů tu prodejnu vydražila? Byl jsem tehdy na jedné dražbě a jedni blázni tak koupili zrezivělý stánek s občerstvením za 15 milionů. ;-D Rv

0/0
20.2.2010 18:37

ladaxxt

Re: 19 let ponikání a ta paní je stále na začátku.

a pak tim protočili 100mil. špinavejch peněz.., no nevyplatilo se to...?;-)

0/0
20.2.2010 18:39

s(h)arka

Re: 19 let ponikání a ta paní je stále na začátku.

se tam jeď podívat, moc krámů tam není......

0/0
22.2.2010 8:35

illes

Chování

Ty mladé se ani neobtěžují odpovědět na pozdrav, poděkovat za obrdrženou tržbu je pro ně neznámý pojem a když si vybíráte oblečení z ramínek, kde je vše narvané tak na těsno, že to padá na zem tak vám vynadají ať jim to nezničíte. Hrůza.

0/0
20.2.2010 17:42

Severak

Re: Chování

Ceske prodavacky se deli na dve skupiny:  ty nasrane a ty jeste vice nasrane.

0/0
20.2.2010 18:14

honzinulanek2

Re: Chování

jak kde. Vždy když přiletím z USA tak jsem měsíc nasranej na to chování, ale můžu říct, že se to pomalu lepší...

0/0
21.2.2010 18:04

pazz

Pěkná pohádka s tím kouzelným dědečkem!

Vsadím boty, že tam šlo o něco úplně jiného :-PRv Buď na něj paní vážená majitelka něco věděla nebo spolu kuli jiné pikle :-P

0/0
20.2.2010 16:38

MaaGor

Re: Pěkná pohádka s tím kouzelným dědečkem!

Ne každý je jako vy soudruhu.

A v navíc v 90. letech lidi žili v ideálech.

0/0
20.2.2010 19:40

Zabangovanbangem

Výborněj článek

o počátku prádelen u nás. Nemohl by mi někdo laskavě prozradit kdo si mohl v roce 1991 vydražit sámošku? Restituce v nedohlednu, kvůli nekonvertabilitě koruny se sem zahraniční investoři nehrnuli, takže kdooooo?

0/0
20.2.2010 16:09

General Custer III.

Re: Výborněj článek

Ten kdo si vzal uver.

0/0
20.2.2010 16:16

Zabangovanbangem

Re: Výborněj článek

Úvěr na dražbu? V roce 91?;-D 

0/0
20.2.2010 16:28

ladaxxt

Re: Výborněj článek

jojo..

0/0
20.2.2010 16:43

Zabangovanbangem

Re: Výborněj článek

A čím dotyčný ručil? A kdy úvěr dostal? Před dražbou, nebo až po?

0/0
20.2.2010 16:52

me2di

Re: Výborněj článek

tehda dostal uver kde kdo...banky pujcovaly na dobre slovo

0/0
20.2.2010 19:39

Zabangovanbangem

Re: Výborněj článek

Jo. Stačilo se kamarádit se šéfem Komerčky, který se pak k úvěru nehlásil, kdykoliv se o něčem takovém rozhodovalo, tak byl zrovna na služební cestě v nějaké rozvojové zemi, kde radil místním bankéřům co a jak.

0/0
20.2.2010 20:31

skrbling

Re: Výborněj článek

Ne, má pravdu. Jeden můj bývalý učitel na VŠ byl v 90. letech manažerem v Komerčce a skutečně nám říkal, že jak neměli zkušenosti s půjčováním peněz v kapitalismu a zároveň cítili tlaky na financování privatizace, tak opravdu půjčovali víceméně každému z ulice, kdo to zkusil. Z toho potom taky pramenily - mimo jiné - ty potíže bank v 2. polovině 90. let. Čili v tom bylo mnohem méně tunelování a mnohem více diletantství a nezkušenosti bankovních úředníků. Jenže, kde se to konec konců měli za bolševika naučit?

0/0
20.2.2010 21:11

detto

Re: Výborněj článek

nevím, kde se to měli naučit za bolševika, ale v tom případě je mi divné, že všechen krizový stav začal v USA, kde byly špatné úvěry. Že by tam také vládl bolševik? No nevím. Máš před očima rudou mlhu, troubelíne

0/0
2.3.2010 5:47

studánka

Re: Výborněj článek

Říká Vám něco pojem "malá privatizace"? Pokud ne, proč tady diskutujete? Asi jste v té době buď ještě nežil a nebo byl velmi malý, abyste takové věci mohl vnímat. Vydražit samoobsluhy a jiné provozovny mohl kdokoliv. Než začnete "zasvěceně" diskutovat, zeptejte se rodičů, jak to bylo.

0/0
20.2.2010 18:25

Zabangovanbangem

Re: Výborněj článek

Jistěže říká. A velmi malý jsem rozhodně nebyl. Já vím že vydražit samoobsluhu mohl kdokoliv, já se jen ptám kde na to vzal. A neříkejte mi že jim na to dal svoje úspory spořivý strýček - invalidní důchodce, který si musel kvůli tomu odtrhávat sousto od huby.

0/0
20.2.2010 20:28

lepidlo999

Re: Výborněj článek

Vy máte taky problémy s porozuměním textu, že? Samoobsluhu koupila na úvěr, se splatností 20 let.

0/0
21.2.2010 14:56

Niky79

Re: Výborněj článek

A co si takhle precist ten clanek? Proboha, jak nekdo muze byt tak NAPROSTO BLBEJ a klast otazky, ktere jsou zodpovezeny ve clanku.

0/0
21.2.2010 22:44

Severak

Ceske obchody

Do vetsiny ceskych obchodu vstupuji s pocitem viny, ze neco budu po prodavacce pozadovat, nebo jinym zpusobem obtezovat. Pred vstupem si asi minutu promyslim co vsechno budu chtit a co reknu. Nedavno jsem to zvoral, nerekl jsem patricne rychle co budu chtit dal a byl jsem obstasten studenou a vyhruznou otazkou " tak uz jste si vybral, pane"?  Prodavacka, 50+ pamatujici si skvele casy podpultovek, ktere jeste nedosla zmena. Bohuzel je takovych vic nez je zdravo. 

0/0
20.2.2010 15:36

GU.HU

Re: Ceske obchody

na psychiatrii jsi s tím už byl?

0/0
20.2.2010 15:41

MrEx

Re: Ceske obchody

hráblo ti?

0/0
20.2.2010 16:16

Severak

Re: Ceske obchody

Na psychiatrii patri predevsim ceske zasluzile soudruzky v obchodech,  nebo odchod na Balkan, tam by se uplatnili. 

0/0
20.2.2010 18:09





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.