Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neodborné brigády jsou za víc peněz, ale do budoucna studentům nepomohou

Absolventi často na pohovorech slýchají, že je firma nepřijme, protože nemají dostatečnou praxi. Jak ale získat praxi, když je nikdo nezaměstná? Začít musí už při studiu. Přinášíme návod, jak během školy získat pracovní zkušenosti, které pomohou při hledání zaměstnání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TATRA 613

idnes píše z nudy

je snad jednoduché sehnat v době krize nějakou lepší brigádu?mnozí studenti jsou rádi asspon za doplnování zoží v hypru.

0/0
12.4.2010 10:36

voloda44

musím říct

že tahle diskuze mě poprvé za hodně dlouhou dobu mile překvapila. není to dohadování a podobné věci (vyjma vyjímky typu ods minus a pod). díky za názory a zkušenosti, né osobní domněnky. 

jen doplním (z praxe a svého ještě před-přesvědčení), že jsem vš chápal jako rozlet (né, že se vyučím jednomu oboru) a že absolvování znamená pro zaměstnavatele taky to, že daný člověk je schopný něco zvládnout (v širším smyslu slova) a tudíš je to určitá "záruka" co můžu čekat a nakládat na člověka.

žel musím souhlasit, že vzdělání (mimo jiné vzdělání) je degradováno. a to jste ještě asi nezažili poměry na slovensku... :-/

0/0
9.4.2010 22:32

Kozlík_

Rady na nic

Prý říkal Masaryk, že student má studovat. Já si to rozhodně myslím. Pokud student stíhá půlúvazek, tak buď školu šidí - ale stejně proleze, nebo je škola natolik nenáročná, že to jde. K čemu je dnes škola, když její absolvování nestačí??

Naprosto zhovadilý systém, plno nekvalitních vysokoškoláků - tj. lidí, kteří na vš neměli a lidí, kteří při studiu měli praxi. Ze školy mají leda papír, ale ten má spousta lidí. Tj. v praxi se pak nerozhoduje podle vědomostí (a ty má škola vyjadřovat), ale jinak - dle obliby u šéfa ... Zpět k "dělnickým kádrům"? Nenápadně ano, zdá se.

Já vůbec nechci, aby mě léčil lékař, co měl plno praxe jako medik. Jako medik nemohl dělat nic odborného, ani MUDr bez atestace skoro nic nesmí, další školení, vše se učí pod dohledem starších atestovaných kolegů. Nebo má student práv pomáhat v advokátní kanceláři? Praxí administrativní síly se nic nenaučí, bude se učit jako koncipient - a dál se vzdělávat. Pokud někdo dělá při studiu skutečnou praxi, co bude dělat pak

0/0
8.4.2010 23:52

Kozlík_

Re: Rady na nic

tak to pouze ukazuje, že jeho budoucí zaměstnání vysokou školu nepotřebuje. Zde je ovšem jeho studium zbytečné, stejně bude dělat práci, co zvládal jako středoškolák.

Než plno nekvalitních vysokoškoláků, kteří pak dělají různé recepční, asistentky či referenty, tak by stačilo méně absolventů. Lidi schopné, kteří budou 5 let skutečně studovat, ne dělat brigády a při tom si zařizovat diplom. Plzeň je jen vrchol ledovce, pokud by rychlokvašky odchodili 5 let studia, nikdo by ani necekl, že nic neumí. O soukromých školách mám mizerné mínění, ale značně degradovaly i školy státní, tj. skutečné.

K čemu jsou  školy, když školní znalosti nestačí kdežto praxe nějakého poskoka se cení? Jen ukazuje, že pozice znalosti nevyžaduje, titul je jen jako ozdoba.

0/0
8.4.2010 23:57

orken

Re: Rady na nic

jenze znalosti na vysokych skolach proste casto zadnou realnou hodnotu nemaji, jsou i teorie, ktere rikaji, ze clovek chodi na vysokou jen kvuli tomu, aby ukazal, ze je chytry a schopny se ucit..krome nejakych hooodne odborych pozic se da snadno zaucit naprosta vetsina praci a clovek nepotrebuje tunu znalosti ze skoly...

0/0
9.4.2010 11:01

Bob-an

Re: Rady na nic

Asi tak..... nwm jak treba technicke obory, ale ekonomka je treba fakt jen na efekt ze clovek se umi neco naucit a pouzit to, pokud neco z ekonomky potrebujete do praxe naucite se to za par tydnu nanejvys

0/0
9.4.2010 12:44

Kozlík_

Re: Rady na nic

Pak je otázka, proč se ty školy chtějí. Pak by stačily IQ testy, nebo získat nějakou třídu v hraní šachu apod. Normální vš - něco naučí, jde zejména o znalosti trvalejší hodnoty, s určitýjm podílem toho posledního (např. matematika vs. poslední IT technologie). Zároveň byl škola měla prokázat kvality absolventa, tj. není schopen absolvovat každý blbec. Díky inflaci vš absolventů tu je plno ne moc chytrých lidí s vš, často pochybná úroveň školy i absolventa. Neumí nic, škola nerozvine schopnost intelektuální práce a myšlení, ani nedá relevantní znalosti a přehled v oboru. Toto kupodivu se získá v praxi. To vše jen potvrzuje nepotřebnost takovýchto škol.

Radši méně vysokoškálů a vš, ale kvalitních.

0/0
9.4.2010 13:31

radim36

za našich dob měl absolvent vysoké školy

encyklopedické vzdělání. A díky tomu se hodil na spoustu různých pracovních míst ve spoustě dílčích specializovaných oborů v rámci toho jednoho všeobecného, který vystudoval. Ale musel potom po nástupu do práce bez výjimky počítat s 1 - 3 roky, kdy sice znalosti měl, ale podrobnosti a vlastní práci se musel učit.

Dneska je encyklopedické vzdělání považováno za přežitek, navíc průměrná úroveň vysokoškoláků je dneska horší a spousta dnešních vysokoškoláků ani není schopná potřebné množství znalostí v hlavě vůbec udržet. Mně se to jeví tak, že dneska už první druhý rok na vysoké škole se dnešní vysokoškoláci specializují na 1 - 2 dílčí speciální obory, podle náhody, podle toho, co preferují jejich učitelé atd. Navíc do procesu zasahuje požadavek dnešních zaměstnavatelů, kteří vesměs nechtějí, aby nově zaměstnaný absolvent  v jejich firmě ztrácel čas nějakým dalším učením, požadují a tlačí na to, třeba právě požadavkem té praxe, aby zaměstnaný absolvent hned naplno hákoval.....

0/0
9.4.2010 14:31

radim36

Re: za našich dob měl absolvent vysoké školy

Dnešní vysoké školy tak vytvářejí absolventy, kteří v jednom dílčím specializovaném oboru, který se učili doslova roky na škole, jsou často experty a úměrně k tomu mají i  sebevědomí, ale v příbuzných specializovaných oborech jsou diletanti s diplomem. Což si často ani neuvědomují, protože škola jim problematiku toho oboru vůbec neosvětlila. Přirozeně podle Murphyho zákonů, protože strefit se do toho správného jednoho oboru z až mnoha desítek je těžké, zaměstnavatelé hledají zaměstnance právě na místa, kde potřebují ty obory, které ti absolventi s diplomem neumí.

Pro osvětlení, takhle kdysi fungovaly průmyslovky přifařené k velkým firmám. Ty byly určeny k tomu, aby vytvářely odborníky, které právě firma potřebovala. Svůj obor uměli průmyslováci absolventi  stejně dobře jako tehdejší vysokoškoláci. Rozdíl byl v tom, že průmyslováci se za ty 3 - 4 roky naučili jenom to, zatímco vysokoškoláci se za podobnou dobu naučili kromě toho i znalosti ke spoustě dalších příbuzných oborů....

0/0
9.4.2010 14:35

voloda44

Re: za našich dob měl absolvent vysoké školy

zajímavé, díky za pohled

0/0
9.4.2010 22:23

orken

Re: Rady na nic

no krome tech lekaru a nejakych vedatoru si myslim, ze skoro kazdy muze delat nejakou brigadu v oboru a ze mu to bude uzitecne pro budouci zamestnani...technici, ekonomove, i ti pravnici uplne v pohode

0/0
9.4.2010 10:57

Kozlík_

Re: Rady na nic

Praxe, kterou zvládne středoškolák, navíc ne zkušený. Tj. spíše nějaký poskok. Každá praxe má svoji cenu, ale tato se přeceňuje. Studenti by fakt měli hlavně studovat a studium by mělo být kvalitní. Takto jde o oboustranný podvod, student získá diplom, ale ne vědomosti ani mu to negarantuje slušné zařazení v práci. A zaměstnavatel přijetím absolventa nemá žádnou garanci odborných kvalit.

0/0
9.4.2010 13:35

fearmaker

Jde to

Pokud já vím, tak při právech nebo ekonomce  se dá v oboru při škole praxe dělat celkem bez problémů. Kámoš je na ČVUT ve třeťáku a taky už shání praxi v oboru, takže časově to asi zvladatelné je...

0/0
8.4.2010 17:34

TATRA 613

velká naivita idnes.

studiu se musí student věnovat po celou dobu studia a nejen v prváku. učení je tolik,že mnohdy není na brigádu ani čas. vyjet na stáž do zahraničí? idnes zapomnělo,že to taky stojí nějaké peníze.

0/0
8.4.2010 17:19

lopucho

Re: velká naivita idnes.

Idnes zapomnělo, že s tím jsou dost problémy. Protože musíš přerušit studium a školy u nás nechtějí uznávat zkoušky ze zahraničí apod. Je s tím víc problémů než užitku

0/0
8.4.2010 21:10

voloda44

Re: velká naivita idnes.

výmluvy...

0/0
8.4.2010 21:16

lopucho

Re: velká naivita idnes.

jj všechno jsou vmluvy :-P

0/0
8.4.2010 21:18

roedor

Re: velká naivita idnes.

nevím, proč by někdo měl přerušovat studium kvůli stáži. Samozřejmě, že je potřeba vybrat stáž, která je co nejbližší studovanému oboru, aby ti škola zkoušky uznala. Mě třeba uznali téměř všechno, musela jsem dodělat jen několik zkoušek, protože podobné předměty jsem v nabídce hostitelské univerzity nenašla.

0/0
9.4.2010 8:07

Ubaram

problém

Základní problém je v tom, že dnes se automaticky předpokládá že ve všem by měla být vysoká škola. I zdravotní sestra která na mnoha odděleních nakonec nedělá nic jiného, než že přebaluje lidi co neudrží moč a stolici a převrací lidi aby neměli proleženiny a stará se o to, aby dostali správně zabarvenou piluli. A vyplňuje miliardy formulářů.

Tohle má logicky dva negativní dopady. První z nich je to, že vysoká musí být zvládnutelná pro valnou většinu obyvatelstva čímž se logicky musí degradovat její úroveň (čímž pádem se začne očekávat že lidé budou stíhat při studiu pracovat). Druhý a výrazně podstatnější - tím že je VŠ dostupná pro takové množství lidí se z ní stává defakto standard, a obory které ji nemají se začíná strašit (uč se nebo skončíš jako zedník). A přesně proto najednou na kuchaře nechodí lidi co je baví vařit a na zedníky nechodí lidi co je baví stavět, ale chodí tam ti co se nedostali jinam. Právě tohle decimuje řemeslnické obory...

0/0
8.4.2010 11:10

Kozlík_

Re: problém

Sestra dělá zčásti práci za nižší personál, mýt zadky by měla ta s maturitou či zřízenec, ne Bc/DIS. Dřív stačila maturita, chápu požadavek na Bc/DiS, protože maturita dnes nic není, neznamená žádné vědomosti. Normálně by stačily sestry s maturitou, jen vrchní by si mohly dodělat Bc. Bc sestry by měly dělat kvalifikovanější práci.

Je to degradace vzdělání. Zajímavý paradox, degradace se (doufám) nedotkla moc lékařů, vedle nich jsou "vysokoškolačky" sestry. Přitom jeden léčí, rozhoduje, sestra plní lejstra, myje zadky, píchá injekce. I za totality leckdy šikovný průmyslovák dělal práci inženýra, nebo byl mezi nima malý odstup. Bc sestra jen ukazuje vyprázdnění titulů. Přitom jsem pro studium lidí, ale ti lidé by pak měli dělat kvalifikovanou práci.

0/0
9.4.2010 0:03

radim36

Problém je v tom,

že množina dnešních vysokoškoláků z dnešní populace je odpovídající součtu množin vysokoškoláků, středoškoláků a nejlepších absolventů učňovských oborů dříve, za "našich" dob. Tomu se přizpůsobili personalisté, vzali součet množin pracovních míst pro tehdejší vysokoškoláky, středoškoláky a ty učně a šmahem na všechny tyto místa dneska předepsali vysokoškolský diplom. Jenže pracovní podmínky a výška platu, to všechno zůstalo stejné jako dřív.....  A  tomu se právě nezpřizpůsobili dnešní vysokoškoláci, prostě některá místa dnes pro vysokoškoláky jsou stejné jako kdysi pracovní místa až pro ty učně.

Rozdíl je taky v tom, že dnešní vysokoškoláci všichni studují kdesi odtrženi od reality v nějakém vysokoškolském kampusu, takže práci toho dřívějšího středoškoláka nebo učně nejsou připraveni vzít,  zatímco dříve průmyslováčtí středoskoláci a učni studovali nejvíc na školách při větších fabrikách , chodili tam  na brigády pracovat a věděli dost přesně, kde po skončení školy skončí.

0/0
8.4.2010 11:07

naroznej

Re: Problém je v tom,

Naprostý souhlas... jen doplním.

Můj děda studoval ve třicátých letech. Vystudoval střední školu... obchodní akademii a byl někdo. Střední školu tehdy mělo velmi málo lidí a vystudovat ji bylo náročnější , než dnes většinu univerzit.

Moje babička nebyla ničím vyučená a pracovala jako materiálová disponentka ve vlašimské zbrojovce. Před dvěma lety byl inzerát v novinách , že ta samá firma hledá též materiálového disponenta. Podmínkou ale bylo VŠ/SŠ vzdělání.

To jen tak na doplnění, jak to školství v průběhu desetiletí upadlo.  

0/0
8.4.2010 12:09

radim36

No, v 50 - 70 letech už to bylo jinak.

 Člověk vystudoval nějakou základní a střední školu v místě svého bydliště, tedy levnou a potom šel někde dělat. Když nebyl co k čemu, zůstal na místě jen o trochu lepším než jeho nástupní místo. Když byl lepší a během práce se i dokázal učit a doplnit si vzdělání, stoupal nahoru, dokud nenarazil na strop svých schopností. Opomíjím vliv tehdejší politiky - komunisty.

V 50 letech a dříve ani nemusel mít střední, aby mohl ve fabrice jít nahoru, stačilo když se vzdělával. V 70 letech se ve fabrice začali masově prosazovat vysokoškoláci s technickým vzděláním, ti měli proti středoškolákům výchozí pozici podobnou, ale rychlejší postup. V 80 letech už pomalu člověk jen se středoškolským vzděláním byl vysokoškoláky předstihován tolik, že prakticky neměl šanci z nástupního místa dosáhnout na nějakou vyšší pozici. Dneska už je pomalu čas na to, aby vznikl nějaký "supervysokoškolák"  který by klasické vysokoškoláky předstihoval jen váhousvého vzdělání a nepustil je výš.

0/0
8.4.2010 12:54

Michail

Trochu si rýpnu

Problém absolventů není jen v nedostatečné praxi, to je často jen taková automatická odpověď na odmítnutí zájemce.

Problém je v tom, že absolventi prostě nejsou potřeba. Ve většině odborných oborů je v ČR prostě již dostatek odborných pracovníků a další nejsou potřeba. Tito absolventi si ke studiu zvolili špatný obor. Výsledem je, že buďto je nikdo nepříjme, a pokud ano, tak za plat nekvalifikovaného pracovníka s tím, že tu nejodbornější práci ve firmě budou stejně dělat jiní.

Mají pak na výběr se buďto doučit jiný obor, kde budou ale ve frontě na fleky až za těmi, co to studovali primárně, nebo zahodit titul a vyučit se některému nedostatkovému řemeslu.

Odborné práce není tolik, aby se uplatnili všichni vysokoškoláci. Trh práce je vytřídí.

0/0
8.4.2010 10:30

eso-v-rukavu-rymr

Re: Trochu si rýpnu

jo, v tomhle je sakra velky kus pravdy. problem je v tom, ze prace rukama neni zrovna in. kazdej chce "delat byznys" nejlepe nekde v kanclu. na tom sice neni nic spatneho, ale vetsina lidi v kanclu opravdu zadnou hodnotu nevytvari. a to rikam jako zkusenej "kancelarskej". nekdy si rikam, ze nejlepsi je umet remeslo, vydelat si dostatecne na obzivu a mit cistou hlavu.

0/0
8.4.2010 10:37

TATRA 613

Re: Trochu si rýpnu

jestli si myslíš,že děláním řemesla je zaručena čistá hlava,tak to jsou na velkém omylu. zkus makat pro jednou manuálně a uvidíš. já to tedy dělám celou dobu co jsem na trhu práce.

0/0
8.4.2010 17:24

radim36

Re: Trochu si rýpnu

A opravdu je dnešní průměrný vysokoškolák připravený  na odbornou práci?

V podstatě encyklopedické znalosti, které jsme měli my a které nám zaručovaly znalosti potřebné pro  velmi široký okruh spousty různých odborných prací dnešní vysokoškoláci až na výjimky nemají. Za prvé dneska šprtání není v módě, za druhé všichni spoléhají na informace na internetu, za třetí ani průměrný vysokoškolák nemá dnes takové IQ, aby byl schopen takové encyklopedické znalosti v sobě udržet. A za čtvrté my jsme neměli různými skill softs  nezdravě vyhnané sebevědomí a uvědomovali jsme si, že i přes ty encyklopedické znalosti se budeme potom v práci ještě hodně učit.....

Dneska jsou vysokoškoláci možná velmi dobře připraveni na jeden dva tři konkrétní specializované obory, ale na dalších 10 - 40 specializovaných oborů v rámci nějakého jednoho obecného oboru vůbec ne. A podle příslušných Murphyho zákonů potom  budou volné fleky pro absolventa  vždy výhradně v těch málo zažitých specializovaných oborech.

0/0
8.4.2010 13:08

Michail

Pěknej teoretik

Kdo studoval pořádnou vysokou školu, ví že práce na částečný úvazek při studiu je možná tak poslední rok. Dříve to nejde stíhat bez značného zanedbání studia, což by na pořádné škole mělo znamenat vyhazov.

Ono ale zaměstnání na částečný úvazek je od zaměstnavatele spíše taková charita na zachycení pracovníka o kterého do budoucna stojí. Musí mu vyčlenit stůl, počítač, a jak kvůli omezenému času, tak kvůli zatím nedostatečným zkušenostem stejně nemůže dělat nic pořádného.

Krátkodobá odborná brigára je v naprosté většině případů nemožná, protože vykonávání opravdu odborné práce vyžaduje slušné zkušenosti. Většina odborných pracovníků je opravdu užitečná až po roce práce, konstruktéři a podobní třeba až po 3 letech praxe, z toho minimálně 1 roce práce okolo konkrétního firemního projektu.

Jinými slovy, brigádníci a absolventi nejsou pro takto odbornou práci dostatečně užiteční.

0/0
8.4.2010 10:19

Viper1

Re: Pěknej teoretik

Já pracoval celých 5 let při studiu podle mne pořádné školy.

0/0
8.4.2010 10:32

Ubaram

Re: Pěknej teoretik

Nejde o to že by při vysoké pracovat "nešlo". Jde o to že u některých škol práci v oboru sehnat jde, a ve spoustě jiných ji v oboru neseženete (právě proto že je celkem limitována na pevnou pracovní dobu). Jasně, můžete brigádničit a dělat webovky, nebo někomu daně, ale pokud nestudujete ekono nebo IT tak to "v oboru" není. A dostanete se k tomu, že do vás personalista začne rýt "a když vás zajímá xyz, proč jste se živil abc". Ve výsledku vám to ještě uškodí.

Navíc tím aby mohl studovat vysokou každý skladník (mám na mysli "product managera"!) a vysoká to mohla nějak stíhat vůbec kontrolovat při počtech studentů člověk prakticky nerozliší vysokou a střední. Učiva je sice víc, rozvrh je o dost rozházenější, ale ve výsledku máte často povinné nejen cvika ale i přednášky, nosíte omluvenky atd.

0/0
8.4.2010 11:19

f0rr35t

Re: Pěknej teoretik

R^ Mám s tím svoje zkušenosti a souhlasím s tebou. Částečný úvazek studenta je ve většině případů opravdu charita. Já jsem třeba kdysi našel práci na čú, kde se ode mě nějaké znalosti opravdu vyžadovaly (a i přesto jsem se celý první rok jen zaučoval), jenže to zase výrazně odnesly školní výsledky. Před prací jsem míval nárok na prospěchové stipendium a při zaměstnání jsem některé předměty opakoval, protože ono opravdu není možné dělat "hlavou" naplno 12 hodin denně. Takže jsem ve finále měl sice praxi v oboru, slušné peníze a zajištěné místo ve firmě, ale na druhou stranu jsem už ani nevěděl co to je víkend anebo volné odpoledne. V některých oborech tuhle volbu ani studenti nemají, ale ti co ji mají by měli zvážit, jestli jim to za to vůbec stojí (takzvaný studentský život tím vezme za své).

0/0
8.4.2010 13:05

radim36

Re: Pěknej teoretik

Moje vysoká škola chemickotechnologická v Pardubicích kdysi byla postavena tak, že první a druhý rok byl masivně našlapán základními předměty, matematikou, fyzikou, základní chemií a povinným počtem hodin, aby probrali jednoznačně všechny méně schopné nebo ty s horší vůlí k učení. Třeba druhý rok jsme měli v rozvrhu na 4 dny, protože jeden den zabrala vojenská příprava, 55 povinných hodin. začínali jsme v 6 ráno  a končili v 10 večer.....

Teprve další tři  roky jsme se dostali k odborným předmětům, a to už bylo leháro, rozvrh byl postaven tak, abychom měli čas na učení a nějaké nepovinné hodiny, které jsme mohli věnovat tomu,  co nás zajímalo.

I na brigády zbyl čas, dlouho jsme myli podlahu v jedné fabrice, parta - tři lidi musela každý týden odpracovat celkem 39 hodin. S podnikovým stipendiem a s výdělky z té brigády jsem byl na studiu samostatný a docela při penězích.....

I na odjezd domů už v noci ve čtvrtek byl tehdy čas....

0/0
8.4.2010 13:34

naroznej

nevím

V době kdy jsem studoval bylo nemyslitelné se v prvních dvou třech  letech  věnovat něčemu jinému než škole.

V dalších ročnících už bylo možné mít nějaké brigády , ale určitě ne práci na 100% úvazek.

Tento článek signalizuje úpadek českého vysokého školství , kdy člověku je doporučováno , aby při škole pracoval a práci při studiu je možné zvládnout. Aby byla VŠ kvalitní , poté by student dle mého názoru musel od rána do večera ležet ve skriptech.

Samozřejmě je lepší odborná praxe , než neodborná. Ale i ta neodborná praxe není k zahození. Já sám jsem si přivydělával jako dělník na stavbách.Díky této práci jsem byl v partě "obyčejných" lidí a tyto zkušenosti jsem poté využil , když jsem je po škole řídil. Dále jsem se naučil i trochu ze stavebnictví , což jsem využil při stavbě svého rodinného domu.  

0/0
8.4.2010 9:48

Speedo

Re: nevím

stare nazory. uz neplati. nabiflovat se neco nazpamet a v praxi nic neumet je proste spatne. je nutne prave pracovat i studovat dohromady.

0/0
8.4.2010 12:18

radim36

Re: nevím

Vysokoškolské učení bylo tehdy nadstaveno na získání encyklopedických znalostí. Biflování od rána do večera bez smyslu a porozumění významu nabiflovaných věcí tehdy dělali jen jedinci úplně vzadu s nejnižšími studijními schopnostmi, co tehdy taktak procházeli , ovšem i ti by v dnešním vysokém školství byli králi.

Názory jsou názory, ale zaměstnavatel nepotřebuje Tvoje názory. Zaměstnavatel potřebuje, aby jeho nový zaměstnanec všemu rozuměl okamžitě a ne aby potřeboval na každou blbost 20 minut surfovat po internetu, abysi to teprve našel a dal do souvislostí......

0/0
8.4.2010 13:18

Kousavka

A to autor

A to autor ještě nepíše o tom, že po VŠ neseženete práci ne proto, že byste neuměli nebo nechtěli dělat, ale že máte moc vysoké vzdělání.

Sousedka má kulaté razítko jazykového soudního znalce a práci taky nesežene, leda nějakého podržtašku za pár šupů.

0/0
8.4.2010 9:14

anžto

Re: A to autor

měl/a bys to lépe formulovat - ne nesežene práci, ale nesežene práci podle svých představ - v tom je dost podstatný rozdíl:-P

0/0
8.4.2010 10:23

radim36

Pokles úrovně a prestiže masových vysokých škol

Článek jen dokladuje pokles úrovně a prestiže dnešních vysokých škol, když pro zajištění zaměstnání po jejím absolvování musí student oficiálně už v době studia chodit do práce v tom svém oboru, který studuje.

Vysoká škola, která nedokáže své studenty naučit vedle teorie i praxi dostatečnou k nalezení odpovídajícího zaměstnání není pravá vysoká škola, její profesoři svou práci šidí a pokud by měla existovat, neměla by být státem ani nikým jiným podporována.

Jak se taková "vysoká" škola potom liší od celoživotního vzdělávání, kdy je člověk zaměstnán a toto dodatečné vzdělávání si potom platí sám ze svého platu?

Ideální by bylo vrátit se zpátky z masového na výběrové vysoké školství a tyto nekvalitní vysoké školy nechat jen jako poskytovatele celoživotního vzdělávání lidí v pracovním procesu placené výhradně jen z úhrad za toto celoživotní vzdělávání.

0/0
8.4.2010 9:06

pavelpat posedmé

S polovinou článku souhlas, s druhou absolutně ne!

ANO - student by měl využít možností a studovat třeba jeden semestr v zahraničí (snad každá VŠ to nabízí), o prázdninách by měl dělat nějakou brigádu (a je úplně jedno jestli z oboru, nebo ne, hlavně si zvykne PRACOVAT)

NE - během studia se má studovat ne pracovat! U nás profesoři studentíky co odešli ze cvičení, že musí do práce, rovnou vyhazovali! Neskutečně to snižuje kvalitu studentů, skoro všichni mají školu "na háku", a přitom se tam nic nenaučí :-/ Ale je to částečně i chyba pedagogů....

0/0
8.4.2010 8:53

eso-v-rukavu-rymr

Re: S polovinou článku souhlas, s druhou absolutně ne!

ale prdlajs. je to individualni zalezitost. ja pri studiu CVUT stacil jeste studovat paralelne ekonomku (sice jsem tam pak na cas studium prerusil) a u toho jeste programovat pro penizky. a pritom jsem nechybel na zadny parbe, co se konala. na prednasky jsem nechodil skoro vubec a cvicka jsem flakal, co to slo. vysledek: mam Ing. z obou skol, pricemz z CVUT je to cerveny diplom.

0/0
8.4.2010 10:26

eso-v-rukavu-rymr

Re: S polovinou článku souhlas, s druhou absolutně ne!

jo, nevyhoda samozrejme byla, ze v mnozstvi tech aktivit jsem nejak nestihnul vycestovat za studiem do zahranici. coz me zpetne trochu mrzi. ale na druhou stranu to moje profesni uplatneni nijak nepoznamenalo, protoze s jazyky nemam problem.

0/0
8.4.2010 10:29

Mameluck

Re: S polovinou článku souhlas, s druhou absolutně ne!

zapomínáte že někteří studenti musí chodit do práce aby vůbec mohli studovat a to je potom velký rozdíl.chodte do skoly 4 dny v tydnu a sezente si k tomu brigadu takovou abyste si vydelali...treba v praze minimalne 6-7 tisic na pokryti najmu a ostatnich nakladu.....sranda vas prejde.....a to byste moc radi pracovali v oboru...ale kde o vikendu zejo..:-)

0/0
8.4.2010 16:19

AdaZBrna

plán

Samozřejmě, že si nic takového nedá naplánovat, během VŠ studia se uděje spousta náhod, které rozhodnou o vaší budoucnosti.

Článek má ale pravdu v tom, že pokud studenti nebudou líní a využijou obrovské nabídky zahraničních pobytů, jenom na tom v budoucnu vydělají. Můžete se vymlouvat jako jiný diskutující nebo prostě odjet, pobírat stipendium, naučit se jazyk, cestovat...

0/0
8.4.2010 8:20

voloda44

Re: plán

R^

0/0
8.4.2010 22:01

Zdražení místo řešení -ODS minus

To možná nějaké netáhla ze soukromé ekonomky

...už vidím, jak někdo s technickým oborem sežene krátkodobou odbornou brigádu nebo má čas ve třeťáku jet do zahraničí :-/

0/0
8.4.2010 7:48

Viper1

Re: To možná nějaké netáhla ze soukromé ekonomky

Ale to víš, že mají čas. Ale jedná se vesměs o chytré, schopné a motivované lidi. Tedy Ty samozřejmě jsi sotva zvládal školu ;-D

0/0
8.4.2010 8:10

Zdražení místo řešení -ODS minus

Re: To možná nějaké netáhla ze soukromé ekonomky

Co dělá student VŠCHT nebo Maftyzu o víkendu ? Ekonomku nebo filozofii :-/ To je vtip, bohužel pravdivý. Bydlel jsem na kolejích s "filozofy", vím o čem mluvím :-/

0/0
8.4.2010 8:20

Trisws

Re: To možná nějaké netáhla ze soukromé ekonomky

To je dost přesné, VŠCHT jsem absolvovala, nebyl absolutně čas chodit na nějaké trvalejší brigády, natož odborné, od pondělí do pátku ve škole, neodpustitelné laboratoře, kdy neomlouvala ani nemoc, ani pobyt v nemocnici, daná laboratorní úloha se prostě musela dodělat...o zbylém času se člověk učil na zápočty.

0/0
8.4.2010 8:23

síma25

Re: To možná nějaké netáhla ze soukromé ekonomky

Tomu docela věřím, některé VŠ mají natřískanej rozvrh od pondělí do pátku a omluva neexistuje. V takové situaci na práci při škole fakt čas asi není. Ale pobavil mě zakladatel vlákna - student nemá čas jet ve třeťáku do zahraničí:) A to jako proč? Pokud je šikovnej a vycestuje v rámci studia, školu nepřerušuje, jen studuje v jiné zemi a v jiném jazyce. Což je pro někoho samozřejmě nepředstavitelné, ale nijak to nesouvisí s časovým vytížením v běžném semestru tady v ČR.

0/0
8.4.2010 8:32

Zdražení místo řešení -ODS minus

Re: To možná nějaké netáhla ze soukromé ekonomky

A kdy uděláte zkoušky z povinných předmětů ? Velká část předmětů na technických školách je "originální", tedy je to předmět, který se v daném rozsahu dle daných sylabů vyučuje jen na té dané škole. !!

0/0
8.4.2010 8:52





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.