Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když prohodíte měsíc a den v rodném čísle, může váš účet vidět jiný klient

Pan Petr je dlouholetým klientem Cetelemu a má od něj kreditní kartu. Po čase kývl na nabídku, že může svůj účet spravovat přes internet. Avšak po zadání identifikačních údajů se přihlásil do profilu někoho úplně jiného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vrah je zahradník

hmm

A když napíšete do Googlu slovo Google, tak to zničí internet.:-P

0/0
13.5.2010 12:08

danny45

Zadal jiné rodné číslo...

a to to číslo na slavnm ceTELEmu nikdo podle nějakého dokladu nezkontroloval ? Zajímavá to finanční instituce ....

0/0
7.5.2010 20:10

FKMT

Re: Zadal jiné rodné číslo...

Ahoj jsem TEN Petr. Na to stejné jsem se jich ptal a nedokázali mi odpovědět a věřte, že jsem nekomunikoval pouze s reklamačním oddělením, ale po dlouhosáhlých bojích jsem se dohadoval také s výkonnými řediteli (se dvěma). Neboť generální ředitel nemá kouska slušnosti ani zareagovat na e-mail s informací, že přešení předává někomu jinému.

0/0
10.5.2010 10:31

Trevis

Dobré zkušenosti s Cetelem

Já mám s nimi jen dobré zkušenosti. V té administraci vidíte všechny své karty, úvěry i nákupy na splátky. Můžete si zablokovat kartu, vidíte kolik a kdy máte splácet, jestli nejste po splatnosti, úrokové sazby atd. U karet vidíte i kdy jste kde vybírali nebo nakupovali.

Myslím že, pro klienta je to dobrá služba a jedna taková chyba na tom nic nemění. Občas cetelem ve spolupráci s vybranými prodejci nabízí možnost splátek bez navýšení: Vyzkoušeno a funguje. Karty jsou pro nás nezodpovědné obecně mor, ale mám od nich např. osobní půjčku  90 900 Kč na 3 roky při 8,99 % p.a. a RPSN 10,11%. Na nebankovní instituci je to slušné. Navíc když jsem nechtěl platit pojištění, tak mi ho zrušili, ačkoliv na to standardně nemají formulář.

Vždy je lepší si nepůjčovat, ale Cetelem patří k těm slušným.

0/0
7.5.2010 19:00

saabunderground

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

nojo, urcite sis za to poridil plazmofku, dovolenou v recku a za zbytek sis koupil staryho ojetyho bavoraka, vid?

0/0
7.5.2010 21:37

lulu

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

hahaha, tato reakce vypadá jak dobře zaplacená agitace... karty maj úrok přes 20% ... je to maximálně vhodný pro lidi, co mají vyšší příjem a vybranou částku hnedle doplatí.. t nemlubě o čřkč poplatku za výbr z bankomatu plus 1% pocento z vybírané částky.... hhhh8-o

0/0
7.5.2010 21:39

Pepíček Vyskoč

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

Směješ se vlastní blbosti a pitomosti? Nejsi schopen rozeznat kreditní kartu od Osobní půjčky?

0/0
7.5.2010 22:38

Perseus2057

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

náhodou já mám s Cetelemem rovněž dobrou zkušenost. Díky nim jsem si mohl koupit auto, které mi teď vlastně vydělává peníze, takže si na sebe vlastně samo vydělalo a nechci ani pomyslet na to, kde bych momentálně byl, kdybych si tehdy to auto nekoupil…každopádně jsem neměl s Cetelemem po celu dobu splácení žádný problém, hned na začátku jsem věděl kolik budu platit a to jsem taky řádně platil a úrok byl tehdy v porovnání s leasingovkama daleko nižší, ostatně zrovna teď mají akci na půjčky za 6,9% rpsn kolem deseti, kdo Vám to dneska dá??? skoro přemýšlím, jestli si nekoupím nové auto :-)

0/0
7.5.2010 23:04

lulu

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

Pokud vím, tak článek se týká kreditní karty.. Mám pochybnosti o Tvé inteligenci. Využívání revolvingové karty ať už u této či jiné společnosti je pro"normálního" člověka nevýhodné. úroky jsou vysoké. A to si říkej co chceš. Je fajn mít finanční rezervu v podobě karty a když něco "hoří" vybrat z ní, ale když si spočítáš kolik přeplatíš, když budeš splácet dle nastaveného tarifu od společnosti, nestačíš se divit. Říkám, karty jsou fajn pro lidi, co mají možnost výběr splatit hned.. počkat a využít bezúročné období a pak to splatit najednou, žádné poplatky za předčasné splacení nejsou u CTLM. Ale popravdě.. kdo na to má splatit do 50ti dnů vybraných 30tisíc, jen ti, co mají vyšší příjem, ostatní sou nuceni přeplatit.

0/0
8.5.2010 12:38

karlstejn

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

Asi jsem financni negramot, ale prosim Vas vysvetlete mi, proc lidi, kteri mohou pujcenou castku splatit hned (nebo do tech 50 dni), si vubec pujcuji? Ja vim, ze kazdy vypravi o nahle rozbite pracce ci lednicce, ale prece ti lidi neziji na doraz a snad kazdy normalni clovek, ktery vydelava vic jak 20 tis. mesicne, ma nasetreno par desitek tisic na nenadale situace, ne?

0/0
12.5.2010 16:28

Pavel57

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

To je strašně jednoduché - v podstatě je to trvalá bezúročná půjčka ve výši měsíčního obratu. A má to další výhody: Nemusím při nákupech přemýšlet, jestli mne ještě nečeká nějaký výdaj, na který si musím peníze rezervovat, ani kolik mám na účtu - prostě nakupuju podle potřeby a až mi přijde vyúčtování, tak ho zaplatím. Ale pozor, je to vhodné pro lidi, kteří opravdu zaplatí to co utratili a nepřekvapí je to. Pokud tuhle kartu dáte do ruky někomu, kdo se neuhlídá, nakupuje víc než unese a zaplatit celou měsíční útratu nezvládne, tak se karta přepne do úročeného režimu - a úvěrová společnost na tom slušně vydělá. A poslední argument - když náhle a nečekaně potřebujete peníze na krátkou dobu, nemusíte se nikoho ptát a prostě strčíte kartu do bankomatu a za měsíc-dva to vrátíte zpět. Takovýhle krátkodobý úvěr bez poplatků za sjednání, pouze s několika procenty (1,89-2,09%) úroku za měsíc s vámi nikdo nesjedná ...

0/0
13.5.2010 14:38

Pavel57

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

Ještě dodám - žít "na doraz" je styl života, který tolik nezávisí na příjmu. Jistě, kdo má malý příjem, nic jiného mu nezbyde. Ale i ten kdo má příjem relativně velký je schopen všechno utratit nebo investovat a před výplatou počítat stokoruny ....

0/0
13.5.2010 14:46

FKMT

Re: Dobré zkušenosti s Cetelem

Tak k tomuhle se již vyjádřili jiní, ale přesně jak pan Trevis píše, tak všechny jím zmiňované údaje jsem viděl. Nemohu než souhlasit s první větou Trevisova souvětí: "Myslím že, pro klienta je to dobrá služba..."

0/0
11.5.2010 17:24

nevím nikdy nic

.

o tom cetelemu jsem slyšel, to jsou pění zloději;-D;-D

0/0
7.5.2010 14:19

Pavel57

Re: .

Jestli jsou pěkní, to nevím. Mám od nich několikátý úvěr a mnoho let i kreditní kartu,  nikdy jsem s nimi neměl problémy - asi proto, že jsem vždycky všechno platil. Známý se dostal do problémů, přestal jim úvěr splácet a za tři měsíce mu to stáhli z výplaty - jednali na naše poměry docela rychle a účinně, ale zloději bych je za to nenazýval ..

0/0
7.5.2010 15:54

masculine

Re: .

Já viděl pouze jejich nákupy na splátky. A v tom se rozhodně nemohou rovnat s lichváři typu Cofidis, Provident nebo Homecredit. Na druhou stranu, pokud je člověk blbej až na půdu, může si za uzavření zlodějské půjčky sám. Někdy mám pocit, že nemalý počet lidí má vzhledem ke své omezené inteligenci až příliš svobod, což se může obrátit proti nim samotným.

0/0
7.5.2010 17:59

Pavel57

Re: .

Naprostý souhlas. Od Cetelemu jsem kupoval na splátky pračku, ledničku a TV - ale vždycky v akci s 0% navýšením. Opravdu, nula procent. Samozřejmě, s tím, že v půlce splácení bylo nutné jednorázově doplatit zbytek, jinak by člověk platil RPSN přes 20%. A upomínku mu nikdo neposlal - ale smlouva byla jasná, nic neskrývala a když jsem měsíc před termínem zavolal na infolinku, tak mi taky všechny podrobné informace jak to správně zaplatit řekli. O tom to je, kdo umí a stará se, spočítá si to a nepřeplatí ani korunu, kdo neumí a kašle na to, zaplatí úrok o dost větší než v bance.

0/0
7.5.2010 18:44

provarenec

Už je to zamázlý

25K dostal určitě za článek, tak to splatil a hotovo

0/0
7.5.2010 13:44

FKMT

Re: Už je to zamázlý

Ale fuj taková ošklivá pomluva. Za článek jsem nic nedostal, ale hlavně jsem si o nic neřekl! Ani nechápu proč bych to měl dělat.

0/0
11.5.2010 17:11

dropa

Zajímavé zabezpečení

To jako kdokoliv si projíždí data klientů s "univerzálním" klíčem (12345) nebo je něco špatně? :-(

0/0
7.5.2010 13:22

Kracker

Re: Zajímavé zabezpečení

Ak niekto zada tvoje rodne cislo, tak ty ako majitel daneho rodneho cisla mozes vidiet prehlad. To je dost logicke. Ci lepsie riesenie by bolo, keby si nevedel o ake uvery sa na tvoje rodne cislo ziada? Robit z toho medialnu senzaciu mi pride dost trapne a len to ukazuje na skutocnost, ze novinari nemaju ani tusenia o co ide.

0/0
7.5.2010 14:18

Pavel57

Re: Zajímavé zabezpečení

Přesně tak.R^

0/0
7.5.2010 15:23

xyz

Re: Zajímavé zabezpečení

No ja nevim. No ja nevim, ale urcite by me netesilo, ze nekdo, kdo se nejak dostane k memu rodnemu cislu, pak uvidi informace o mem uctu. To zabezpeceni je fakt mizerne.

0/0
8.5.2010 14:43

Kracker

Re: Zajímavé zabezpečení

Presne naopak. Ak niekto zada Vase rodne cislo, tak vy uvidite informacie o Vasom rodnom cisle. Co sa Vam na tom zda nepochopitelne?

0/0
11.5.2010 9:24

dropa

Re: Zajímavé zabezpečení

Máš to nějaké pomotané. Abych já mohl vidět info o mém RČ, musím požádat někoho cizího o vyťukání? 

Nepochopitelné je, že to zobrazení stavu účtu není zabezpečené jedinečným přístupovým kódem!! !! :-(!!

0/0
11.5.2010 15:41

dropa

Re: Zajímavé zabezpečení

Chápu správně, že ani 12345 nemusím dávat a vidím vše, podle prakticky volně přístupného RČ, o každám klientu? A vám se to zdá normální. :-/

0/0
10.5.2010 15:26

Judge Dredd je o5 tady

rodná čísla

ad 1 - mohou být duplicitní rodná čísla, elektronické systémy je postupně eliminují, ale samo MV a ČSSZ jako správci RČ udávají, že NEMOHOU STÁLE 100% ZARUČIT, ŽE NEEXISTUJÍ DUPLICITNÍ RODNÁ ČÍSLA.

ad 2 - mnoho společností si neuvědomuje, že lidé ze Slovenské republiky mají shodný princip rodných čísel a běžně je v ČR udávají. Ovšem od 1.1.1993 jde o samostatnou řadu. Toto se ještě nerozjelo naplno, protože těmto lidem je nyní max. 17 let. Ovšem některé školy a policie, soudy apod. se s tímto jevem již setkávají (ovšem na rozdíl od privátního sektoru jsou s ním seznámeni a dokáží jej odlišit).

ad 3 - pokud dojde v RČ k prohození jakékoliv dvojice čísel, tak počítač na tuto záměnu nemůže s ohledem na jednoduchý algoritmus přijít. Na duplicitu by ovšem měl - ovšem zde zase bude "řvát" náš slavný úřad pro ochranu osobních údajů...

0/0
7.5.2010 11:26

eQuido

Re: rodná čísla

ad 3 - proč by ÚOOÚ řval ? Zaměstnanci těchto společností mají podepsanou povinnou mlčenlivost, takže se o duplicitě dozvědět mohou bez problémů. A poslat klienta na úřad, ať si vyřídí nové RČ, nebo mu přidělit jiný identifikátor.

0/0
7.5.2010 12:03

von Kleist

Re: rodná čísla

ad3) neplati to pro jakekoliv dvojice, ale pro dvojice, mezi nimiz je sudy pocet mist (nulu v to pocitaje).

0/0
7.5.2010 19:02

Reign

super IS

Vidím, že Cetelem má super informačný systém. 8-o

0/0
7.5.2010 11:22

Pavel57

novináři FUJ!!!

Titulek by měl znít: Pokud při sjednání svého úvěru místo svého rodného čísla zadáte rodné číslo jiného člověka, tak člověk s tímto rodným číslem může vidět váš úvěr ..... Nebo - Když prohodíte měsíc a den v rodném čísle, tak může váš účet vidět ten člověk, kterému to pozměněné rodné číslo skutečně patří .... Ale to by nebyla taková bomba, aby přitáhla pozornost lidí, jako když napíšete obecně, že váš účet může vidět jiný klient?? Podívejte se do diskuse, kolik lidí jste uvedli v omyl, že by snad na jejich účet mohl koukat kdokoli ....

0/0
7.5.2010 10:55

FKMT

Re: novináři FUJ!!!

Tu jistotu nemáme. To že uvedl pan František moje rodné číslo tvrdí jen CETELEM. Já jeho rodné číslo neviděl. A přece neřeknou že mají nespolehlivý systém.

0/0
11.5.2010 20:35

Pavel57

Re: novináři FUJ!!!

Inu, to máte pravdu. Já bych spíš věřil, že se překlepl pracovník, co to dával do systému, nebo ještě spíš že k vašemu identifikátoru v klientské zóně přiřadil chybně klienta. A že to nechtějí přiznat a mlží. Ale pořád to není tak, že by se mohl koukat kdokoli na kohokoli, nebo že by systém nebyl spolehlivý.

0/0
13.5.2010 14:42

fildicka

Doplneni..

jeste podotykam, ze presne se jednalo o 3MTOP Asistenku. Webovky uz jsou mimochodem nepristupny... Ani nedivim.

0/0
7.5.2010 10:37

verua

Ne..

Není přece možné, aby i po zadání RČ někoho jiného měl ten dotyčný stejné heslo, ne? ;-)

0/0
7.5.2010 9:52

Pavel57

Re: Ne..

V článku se píše, že to bylo první přihlášení, takže heslo dostal poštou. Pokud tam byli dva lidi se stejným rodným číslem, tak první z nich kdo by se přihlásil si heslo změní a ten druhý se už tam nedostane. Chyba byla zřejmě v tom, že jejich systém připustil dva lidi se stejným rodným číslem, takže každý z nich by viděl údaje za oba :-). Připadá mi ale trohu divoké kvůli tomu odcházet pryč - myslím si, že ani jinde líp nebude .....

0/0
7.5.2010 10:40

verua

Re: Ne..

Ten systém by měl být zabezpečený - takže se tam dostanete jen s heslem a nickem (tj. RČ).. To si jako můžu tipovat a zkoušet zadávat různá čísla a na koho se dostanu :-/ normálně bych je zažalovala R^

0/0
7.5.2010 12:33

Krak

Re: Ne..

Ty si dej hlavně obklad :-/

0/0
7.5.2010 13:40

Pavel57

Re: Ne..

Můžete :-) Pokud si někdo dá jako heslo své křestní jméno, nebo si své heslo vyvěsí v práci na počítač, tak to není chyba systému, ale uživatele. Schválně to zkuste na facebooku, nebo na seznam.cz - možná vás překvapí, u kolika svých známých heslo uhodnete - a chyba systému to není ....

0/0
7.5.2010 16:29

m. l.

Re: Ne..

To těžko :-) Kdo by třeba mohl vědět jak se jmenuje můj pes 8-o

0/0
7.5.2010 16:51

Pavel57

Re: Ne..

Nevím. Třeba váš soused? Lidi které potkáváte při venčení? :-) Ale jméno psa tak běžné není. Většina kolegyň v práci má jako heslo do služebního počítače křestní jména svých dětí, případně vnoučat. ;-D

0/0
7.5.2010 18:49

m. l.

Re: Ne..

Na sousedy si dávám pozor a na psa při venčení volám krycím jménem :-) Pravé jméno samozřejmě podléhá utajení.

0/0
7.5.2010 19:55

m. l.

Re: Ne..

A s těmi vnoučaty to zkusím :-)

0/0
7.5.2010 19:56

Delirium Tremens

Kdo je dlouhodobým klientem Cetelemu a podobných firem,

ten by měl být dlouhodobým klientem úplně někde jinde (mimo bankovní sektor).

0/0
7.5.2010 9:37

Pavel57

Re: Kdo je dlouhodobým klientem Cetelemu a podobných firem,

Já jsem :-) Mám kreditní kartu, úvěr z akce za poměrně rozumných úrokových podmínek, oboje řádně splácím a nikdy jsem neměl žádný problém. Ale to je asi tím, že jsem ten poctivý blb, který dluhy řádně platí :-)

0/0
7.5.2010 10:35

Jabadů

Re: Kdo je dlouhodobým klientem Cetelemu a podobných firem,

Vono se stačí mrknout na nick :-P

0/0
7.5.2010 10:40

Judge Dredd je o5 tady

Re: Kdo je dlouhodobým klientem Cetelemu a podobných firem,

a kolik jsou ty "rozumné úrokové podmínky"...??? 15% RPSN... nebo ještě víc Rv

0/0
7.5.2010 11:19

acpu

Re: Kdo je dlouhodobým klientem Cetelemu a podobných firem,

No 15% není zase až tak špatné, si myslím. Ovšem se lze dostat pod 11% a to bych označil za solidní, ale třeba se pletu...

0/0
7.5.2010 11:24

Pavel57

Re: Kdo je dlouhodobým klientem Cetelemu a podobných firem,

RPSN cca 13% a teď  půjdu do úvěru s RPSN necelých 11%. Ono je totiž potřeba hlídat si, kdy jsou akce, při kterých se poplatky i úroky na vybrané částky a vybrané doby splatnosti dost výrazně snižují. V dubnu třeba platilo, že půjčku 120 tis.Kč člověk přeplatil větší částkou, než půjčku 150 tis.Kč - protože byla akce právě na těch 150 tisíc. A ještě dodám, že v tom rozdílu mezi úrokem a RPSN je i pojištění, které jinde musím platit zvlášť, pokud ho chci mít ...

0/0
7.5.2010 15:37

SocPredator

Přiznám se

Že když někdo řekne "zablokovaná karta", tak mě jako první napadne, že ji ztratil.

Holt Petr je hlavička, ten hned ví, že je to špatnou platební morálkou ;-)

0/0
7.5.2010 8:49





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.