Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neplatičem snadno a rychle: dejte pozor na horní limit inkasa

Zřídíte si k účtu inkaso a máte po starostech. Společnosti, kterým platíte za služby, si prostřednictvím své banky z vašeho účtu strhnou příslušné platby. Problém nastane, když je platba vyšší než horní limit inkasa. Dozvíte se to až po splatnosti od společností, kterým dlužíte. Banky vás informují většinou jen zprávou do internetového bankovnictví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nalim

Inkaso je na...

Zrovna vloni o prázdninách se mi to stalo: z inkasa chodí výpisy na kterých je "neplaťte", manželka byla na chalupě a já to jen založil. Nikdo nikoho neupozorní a pak přijde upomínka s odpojením od elektrikářů, že jsem nezaplatil zálohu. Jasně , měl jsem kontrolovat ještě účet, že je tam víc peněz, ale kvůli tomu jsem měl to inkaso. Služba na ...

0/0
15.7.2010 23:17

nalim

Re: Inkaso je na...

... jen mne napadá, proč jsem to ještě nezrušil... Není to ale to, na co spoléhají? že prostě vydržíme leccos?

0/0
15.7.2010 23:19

Kubrt - milovník nálevu

Re: Inkaso je na...

a úplně na mašli je, když máte SIPO na byt+služby nastavené na účtu (nechodíte každý měsíc se složenkou na poštu). SIPO se neprovede, protože narazí na zde zmiňovaný limit - a příští měsíc se kromě platby za ten další (tzn. běžný měsíc) provede sama i ta zmeškaná z minulého měsíce . Fór je v tom, že když v mezidobí zaplatíte jednorázovým příkazem na základě upomínky , tak se díky nemožnému aktivnímu SIPU dostáváte zas do přeplatku a můžete vesele dolovat peníze třeba od televize, rozhlasu, telefonistů ....Je v tom pak takový hokej, až hrůza. Přecházím na platbu přes příkazy dodavatelům a SIPO ruším ....

0/0
16.7.2010 2:17

politicky nekorektní trolejbus

Re: Inkaso je na...

To není problém inkasa jako takového, ale právě nastavení limitů. nejlepší je horní limit vůbec nenastavovat. Služby jenž platím inkasem jsou každý měsíc *- ve stejné výši ( akorát telefon osciluje kolem 200 rozdílu měsíčně, záleží, jak moc používám mobilní internet) a pokud se někdo uklepne a přijde výpis vyšší o stovky až tisíce korun, je něco špatně a u dodavatele to velmi snadno vyreklamuji ( za posledních 15 let se to nestalo, jen jednou nebyl v SIPU plyn, ale na to média a ČP upozornili).

Vy´čtování u dodavatelů většinou probíhá automatizovaně přes výpočetní systémy, možnost špatné částky je skoro nulová

0/0
16.7.2010 9:20

Kubrt - milovník nálevu

Re: Inkaso je na...

velmi snadno vyreklamujete ? jak kde .............

0/0
16.7.2010 14:35

lolek77

Re: Inkaso je na...

Možnost výpočtu špatné částky je nulová, možnost chybné výše částky (nejčastěji na základě chybného odečtu měřidla -plyn, voda , elektrika)

reálná. Odečty totiž nedělají kmenoví zaměstnanci ale externí dodavatel, který vyhrál výběrové řízení. Ten si na vlastní práci najme levnou a tedy nemotivovanou a neodbornou sílu. Posun desetinné čárky je nejčastější hned po odečtení jiného měřidla (bytové domy, více firem v jednom baráku atd.). A teď bych si rád přečetl Vaši pohádku o snadné reklamaci, úpravě zvýšených záloh (dík chybné faktuře) zkrocení exekutora (pokud jste byl nějakou dobu mimo bydliště) atd.;-D

0/0
17.7.2010 18:42

politicky nekorektní trolejbus

Re: Inkaso je na...

Je takový problém chytnout dodavatele za límec,a dotáhnout ho k vašemu měřidlu, aby viděl, že holt někdo někde udělal při odečtu chybu?Pokud by někdo posunul desetinou čárku, jak píšete a já najednou místo cca 300 kubíků vody za období budu mít 3000, bude to nápadný i vodárnám.To se v jedný osobě hlášený v bytě nedá spotřebovat bych musel mít doma automyčku...

Nehledě na skutečnost, že odečitatele měřidel jsem v baráku nepotkal, co tu bydlím, elektřina se odečítá dálkově a vodu platím přes naše bytové družstvo, tedy ji odečítám sám a hlásím správci domu. Akorát na plyn chodí nějaký maník, ale protože chodí v době, kdy jsem v práci,posílájm stav měřidla MMSkou přímo RWE.

Toho exetutora jsem už vůbec nepochopil. Kvůli jednomu nezaplacenýmu SIPU na vás exekutora nikdo nepošle. nevěřte všemu, co novináři napíšou. Dělám do řešení exekucí, takže vím, že je to blbost.VŽDY vám přijdou MINIMÁLNĚ 2 upomínky, potom vás odpojí a potom soudní příkaz.V každé fázi se dá problém řešit. Pokud chcete

0/0
18.7.2010 9:19

Kubrt - milovník nálevu

Re: Inkaso je na...

Nápadné jim to možná bude, leč budou si mlet svou, že odečet je odečet. Někoho vám pošlou na znovuodečtení, ale to už fakt budete muset být jen krok a nastartovaný od toho, někoho chytnout za límec a dotáhnout ho tam násilím.... Jinak budete reklamovat a čas poběží ...........

0/0
19.7.2010 17:01

Judge Dredd je o5 tady

proč platit inkaso

Když mám všechny odchozí platby zdarma???

Platby si hlídám a mám přednastavené portfolio plateb, kde u opakující se vžše je vyplněno vše a třeba u telefonu není částka a VS. Doplním pošlu.

0/0
15.7.2010 21:11

Kubrt - milovník nálevu

Re: proč platit inkaso

Někdy se může stát, že za platbu inkasem můžete mít slevu od poskytovatele služby (ne od banky) . Třeba u pojistky. Když vám poskytnou třeba 5% slevu na pojistném, když to pustíte na inkaso, tak ušetříte několik stovek nebo i tisíc ročně jen za to, že se necháváte inkasovat. Ale zase si tam logicky dáte limit, kdyby se někdo omylem uklepl na druhé straně o nulu víc .......

0/0
16.7.2010 2:35

p555

clanek pro blby

prece si svuj ucet hlidam a platby kontroluji... je na to dost zpusobu - treba jen jednou tydne vlezt na inetbanking...

0/0
15.7.2010 18:44

MikeXH

Re: clanek pro blby

Ty ale nejsi zrovna ten případ, jak by to mělo fungovat ... bance dávám peníze a ona se o moje peníze má starat, ne mne dávat spolu  s firmami do registru neplatičů.

0/0
15.7.2010 21:06

S.trochou.do.mlyna

Re: clanek pro blby

Svůj účet si musí každý hlídat sám. Banky vám nebudou posílat upozornění, že horní limit pro inkaso je nízký. Platbu prostě neprovedou.

0/0
15.7.2010 22:50

Kubrt - milovník nálevu

Re: clanek pro blby

Do pytle a na co mám bankéře ?? Když chtějí prodat novou kreditku nebo nějaké bankopojištění, tak se kontaktují na mobil sami jak o závod. Když mi mohou poskytnout cennou službu, tak houby. To si jako fakt myslíte, že každý je povinen mít internetbanking, když má příkazů (jednorázových), že by spočítal na prstech rukou za celý rok a na zbytek má trvaláky či inkasa a peněz na účtě bohatě ? Fakt bezvadné furt jen platit za to, že mají hafo mých peněz a vlastně o všechno se mám starat sám ..... Leč brzy bude účet za nulu, změna je vyhlédnuta. Otázka, jak dlouho.

0/0
16.7.2010 2:11

Krak

Re: clanek pro blby

Limity na inkaso má každá banka... Blbcům změna nepomůže...

0/0
16.7.2010 2:46

Kubrt - milovník nálevu

Re: clanek pro blby

jistě, až na to, že já hovořím o něčem poněkud jiném. Takže než začnete používat silná slova, tak si nejdřív nechte vysvětlit psaný text, když už ho nechápete sám ..........

0/0
16.7.2010 14:39

politicky nekorektní trolejbus

Re: clanek pro blby

Slušná banka, jenž není low coast by vás na neprovedenou transakci měla upozornit minimálně zprávou v e-bankingu. GEMB mě v takovém případě posílá SMS( stejně jako při každém pohybu, jde o to, jak si to v ebankingu nastavím) . Pravda platím jí za to, že se stará o moje peníze paušál 100 měsíčně.

0/0
16.7.2010 9:14

Kubrt - milovník nálevu

Re: clanek pro blby

dobrá, ale zase jsme u internetbankingu. SMS dobrá volba, klidně ji i zaplatím dle tarifu.

0/0
16.7.2010 14:42

Kubrt - milovník nálevu

Re: clanek pro blby

Internetbanking nemusím chtít, můžu mít obavu z phisingu (například). Výpisy můžu mít třeba pololetně nebo i ročně. Vím, že mám dost peněz na účtu a inkaso otevřeno. Jen si kurňa nevzpomenu, že jsem před 10 lety zadal limit inkasa třeba na SIPO, kdy 5000 byla tehdy bohatá rezerva (ovšem po 10 letech už nestačí). Včil mudrujte .......:-)

0/0
16.7.2010 2:01

individual

Re: clanek pro blby

Obava z phishingu ;-D? Záleží jen na tobě, jestli někomu mailem pošleš svoje přihlašovací údaje...

Zapomněl limit inkasa ;-D? No to se stačí na pár kliknutí podívat...

0/0
17.7.2010 9:08

Kubrt - milovník nálevu

Re: clanek pro blby

Ono bohužel nemusí jít jen o mě, když jde o společný účet. Stokrát můžeš varovat a nikdy nevíš, co se najisto stane. A nemusí jít jn o phising  - problém může udělat i nějaký malware, keylogger, co odešle info nějakému lumpovi a vyluxuje ti účet do koruny ....Ano stačí se proklikat na podívání - ale opět jsme u toho, mít internetbanking. A já ho prostě nechtěl.  Protože ho v podstatě nevyužiji. Tak na co bych ho dokupoval do rozsahu služeb kvůli koukání jednou za pětiletku anebo si kvůli toho sjednával nějaké balíčky za vyšší cenu. ... na co. Případně, když je to třeba starší člověk-senior a nevládne dostatečně dobře počítačem .....

Jo hoši, není to tak černobílé v tom životě ..........Ale budiž - mám se starat sám, nicméně potom žádné poplatky za vedení a vklad v hotovosti a nevím co všechno.... Za platbu očekávám aspoň minimální péči.... Chápu, že spokojený klient není cíl banky, jen prostředek k dosažení cíle. Ale bez něj se k zisku nedobere ............

0/0
17.7.2010 14:31

Kubrt - milovník nálevu

Banka vás neupozorní

Mají u klienta uveden telefon, mail a nikdo se neobtěžuje poslat jednu větu typu: Něco se vám neprovádí nebo neprovedlo na účtě, podívejte se na svůj účet. Jasně, že těžko mohou vědět, co přesně se stalo, ale dát echo typu, ať začnu pátrat a zbystřím .... kdeže. Jo kdybych se dostal do nějakého nepovoleného minusu, vřeštěli by hned. Anebo nemají problém vám volat, a´t přijdete podepsat nějaké nové obchodní podmínky, které si vymysleli. To není s telefonem problém, Ale cennou službu typu hláška, ať se zbytečně nedostanete do problému ... to se naráz musíte starat sami, oni budou jen inkasovat poplatky .......... Rv

0/0
15.7.2010 18:18

Kubrt - milovník nálevu

Re: Banka vás neupozorní

.. jen doplním ... hovořím o své bance, kterou patrně brzy pošlu do kopru. Nechci zas hodit do jednoho pytle všechny, pokud někde echo dostanete .............

0/0
15.7.2010 18:20

voloda44

Re: Banka vás neupozorní

a zapoměl jste dodat, že vy rozhodně nejste ten, kdo nadává za poplatky a rád by jste si připlatil za to, že banka najme dalšího člověka/víc, který bude mít na starosti sledovat/starat se o vaši neschopnost a oznamovat vám ji...

0/0
16.7.2010 7:24

Kubrt - milovník nálevu

Re: Banka vás neupozorní

nezlobte se na mně,ale pokud platím bance řádově tisíce ročně za to, že po ní dohromady průběžně nic nechci a když přijde na věc, tak se mám o všechno postarat sám, tak o čem mluvíte ? Zajímavé, že na sledování různých nepovolených debetů (například) přijímat nikoho netřeba a na to, aby mi volali ohledně snahy mi prodat nějakou bejkovinu nebo abych se dostavil k podpisu nějakých nových podmínek taky nikoho dalšího netřeba a zvládnou to.........

Vy si pamatujete všechno třeba 10 let zpátky ?? Nedělejte ramena, komiku ........ Říká vám něco péče o klienta (nikoliv povinnost-důležité), notabene jednou za pětiletku ?

0/0
16.7.2010 14:51

politicky nekorektní trolejbus

Mám inkaso na nájem, energie i telefon

Vždy když odejde z účtu částka vyšší 100 kkč, mi banka pošle SMS, takže v případě překročení limitu vím, če inkaso neproběhlo a zaplatím příkazem ( inkaso jde hodně brzo před dnem splatnosti). Já nemusím nemusím každý měsíc zadávat milion plateb , pracuje za mně banka. za 100 měsíčně, se mi to vyplatí. Inkaso vždy, když to jde.

0/0
15.7.2010 15:14

Jandik73

Re: Mám inkaso na nájem, energie i telefon

Tak to já běžně neposílám platby v objemu stovek tisíc.

0/0
15.7.2010 21:02

pepan53

AUTOR ČLÁNKU ZE SEBE VYPOTIL ZHOVADILOST

A NEHLEDĚ TOHO ZE ČLÁNKU JE VIDNO, ŽE Z HORNÍM LIMITEM NEMÁ VŮBEC ŽÁDNOU ZKUŠENOST. NEMÁ SMYSL SE ROZEPISOVAT a ztrácet čas, iDNES.cz je čim dál horší

0/0
15.7.2010 11:34

Andrea1

Re: AUTOR ČLÁNKU ZE SEBE VYPOTIL ZHOVADILOST

Pepane, ovšem co jste ze sebe vypotil vy to je dokonce nad vaše vyjádření. Asi  by bylo lepší, kdybyste si zopakoval pravidla českého pravopisu a hlavně je používal. Chabá stavba věty, hrubky a nevhodné používání různých druhů písma, to je to, nad čím byste se měl zamyslet, abychom my ostatní neztráceli čas s vámi. Kam se hrabete na iDnes.cz.

0/0
15.7.2010 19:58

pepan53

Re: AUTOR ČLÁNKU ZE SEBE VYPOTIL ZHOVADILOST

Andrea1 je A/ bankovní úřednice, B/ učitelka. Ano hrubku vidím, ale podstata je úplně jiná než, se kterou ztrácíte čas Vy. V iDNES, co upozorňujete a staráte se o čistotu jazyka, mělo zaměstnat !  Vy nás známkovat a dle výsledků pouštět do diskuzí. Milá zlatá je mi úplně jedno když sedím v bance v džínách a svetru oproti bankovnímu úředníkovi, který je evidentní vůl a spraktickým životem má problém, ale je předpisově oblečen v kvádru a kravatě, Vy jej máte asi též. Praktický úkaz jak od problému dostat diskuzi úplně jinam !Mé nevhodné používání různých druhů písma nemění nic na tom, že článek je ZHOVADILOST !

0/0
15.7.2010 22:15

Krak

Re: AUTOR ČLÁNKU ZE SEBE VYPOTIL ZHOVADILOST

Ne víc než tvůj příspěvek...

0/0
15.7.2010 22:22

voloda44

Re: AUTOR ČLÁNKU ZE SEBE VYPOTIL ZHOVADILOST

R^

0/0
16.7.2010 7:22

PLeon

RE

No nevim, inkaso je podle mne prezitek, inkaso jsme zrusil uz davno, a pokud po mne chce penize, tak trvaly prikaz a pokud chce nekdo sosat jinou, tedy zejmena vyssi castku, tak at mi nejdrive posle fakturu nebo oznameni a ja se rozhodnu, jestli jo nebo ne. Clovek ma prehled. Inkaso je jednoduche, ale zradne. v dnesni dobe internetu bych inkaso zrusil, zijeme v dobe, kdy je proste potreba si sve penize hlidat. Je fakt, ze treba presvedcit o tom starsi generaci, typicky mou mati, je neresitelny orisek. O zmene banky, kd ejsou nizsi poplatky, uz vubec nehovore. Z toho holt banky jako sporitelna tezi, lidi, hlavne starsi jsou proste konzervativni a nic s nema nehne. Bohuzel.

0/0
15.7.2010 9:21

Biermann

Re: RE

No to bych nerekl, ze je inkaso prezite. Prave naklady za telefon jsou nejlepsim prikladem, kdy je inkaso naprosto vhodne. Kazdy mesic jina castka a ja opravdu nemam chut kazdy mesic zadavat platebni prikaz. Operator si to takto strhava X let a nikdy zadny problem.

0/0
15.7.2010 10:00

lolek77

Konečně někdo, kdo pochopil, že socialismus je pryč.

Mít peníze pod kontrolou je v dnešní době krok správným směrem. Také je třeba mít na zálohách spíše nedoplatky než přeplatky. Zálohy platím zásadně čtvrtletně  jednorázovou platbou ze šablony. Zabere to pár vteřin. Každé vyúčtování zkontroluji a pak se rozhodnu jestli zaplatím nebo napíšu mailem odmítnutí s odůvodněním. Nikdy se nenechám vmanévrovat do situace, kdy bych se musel doprošovat vrácení mých peněz. Nikam netelefonuji a nepíši. Stojí to peníze o času nemluvě. Vždy musí být na tahu dodavatel a ne já. Jinak chápu starší generaci (kam patřím). Vybrat peníze z bankomatu je pro starou paní, která nikdy nepracovala s komplem docela porod. Na venkově zase kromě Spořky nic jiného není. Bez netu je to bída.

0/0
15.7.2010 13:20

Si0 po druhém zákazu

Re: Konečně někdo, kdo pochopil, že socialismus je pryč.

Trochu paranoidní. Kontroluji jen namátkou a nikdy se mi nestalo, že by mi dodavatelé udělali nějakou chybu, jsou tak pečliví, že neustálé důkladné kontroly jsou pro mne ztrátou času.

0/0
15.7.2010 14:47

xtonda

Re: RE

Pokud je částka proměnlivá, tak inkaso je jediný rozumný způsob, zadávat několik plateb každý měsíc je těžký opruz a navíc velmi náchylné na zapomenutí a z toho plynoucí sankce.

0/0
15.7.2010 15:04

iuos

hmm

protože vím, kdy mi odchází trvaláky a kdy se strhává inkaso, tak se občas mrknu do internetovýho bankovnictví, abych měl jistotu, že je to v pořádku - jednou se mi stalo, že mi peníze neodešly, tak jsem hned zavolal na byťák, tam mi dali číslo účtu, kam mám peníze poslat a já je tam poslal :-)

Každopádně jsem odmítl nastavit bezlimitní mezibankovní inkaso pro UPC, protože jsou to vemena a kdyby se spletli, tak mi to už nikdy nevrátí, takže tam mám jen dvojnásobek obvyklý měsíční úhrady

0/0
15.7.2010 8:43

bloud-velbloud

výplata mi chodí na účet 15.

ale inkaso si družstvo strhává už od 5. v měsíci.. od té doby si veškeré peníze převádím na druhý učet a nechám inkaso strhnout až po vgýplatě.

Nemám problém stím že bych do výplaty nevyšel s penězma...ale proč jitm to dávat dřív než potřebujou!

0/0
15.7.2010 8:31

bloud-velbloud

co to je zase za článek?

to nás Idnes bude zachvilku učit jak jíst nebo co?

tak vidím v bance zprávu, "neprošlo inkaso" zjistím o co jde a doplatím ne?

0/0
15.7.2010 8:29

individual

Pan Mirek

Pan Mirek z příkladu s Vodafonem musí být naprostý "píp", pokud tohle považuje za problém. Přijde zpráva, že má zaplatit. OK, koukne na svůj účet, jestli poslední platba odešla, hm neodešla protože limit inkasa, ok, pošle platbu a případně zvýší limit inkasa. o je jako ten problém?

;-D;-D;-D

.

Není o čem psát, že autore?

0/0
15.7.2010 7:20

klapik

Re: Pan Mirek

Přesně. Vidím to naprosto podobně.... článek o ničem. Možná jen o tom, že pan Mirek je buď vymyšlená osoba a nebo je, pardon, mdlé mysli.;-)

0/0
15.7.2010 9:05

TloolT

Re: Pan Mirek

To jsem si říkal taky :) stává se mi to každý druhý měsíc, a není nic lehčího, než se podívat na jejich stránky, a zaplatit, kolik dlužím. Kdyby na inkaso nedávali tu slevu, tak si ho ani nezřizuji...jako mnohem větší problém mohli zmínit to, že variabilní symbol se každý měsíc mění, takže na to nejde zřídit šablona, a musí se to zadat ručně.

0/0
15.7.2010 10:39

VennFraNorge

Problém je

že si z inkasa společnosti čerpají ještě před termínem. Vlastně jim poskytujete  bezúročnou půjčku,nehledě na to,že pokud nastavite limit vysoko,tak Vás mohou takto okrádat. Nejlepší je platit až mi příjde faktura a nejvíce to protahovat ,jak to jen jde.

0/0
15.7.2010 7:05

kunta_kinte - opet asocialni

Re: Problém je

Tahle paranoia me vzdycky bavi. ;-D

0/0
15.7.2010 7:11

Zákon o dodávkách teplé vody

Re: Problém je

no ale má pravdu. Tmobile si třeba z mého účtu bere peníze již prvního, faktura je většinou splatná kolem 8-10.

0/0
15.7.2010 10:55

illes

Re: Problém je

To je tím, že mezibankovní převod inkasem trvá několik dnů. A oni chtějí mít peníze toho 8.- 10, naq svém účtu. Proto dají příkaz k inkasu už 1. I já když platím příkazem mám na vyúčtování datum, které je dřívější než vlastní splatnost, v den splatnosti už to chtějí mít na účtu ne na cestě z banky.

0/0
15.7.2010 22:01

Obludni_K

Jojo

navyšte si řádně horní limit, aby se daly z vašeho konta vesele sosat i neoprávněně vysoké finanční požadavky, a pak se samosebou vesele můžete domáhat vrácení, budete leda pro smích :-)))

0/0
15.7.2010 5:47

- Karel Infeld Prácheňský -

Re: Jojo

Přesně tohle se i stalo u slovutné O2.

Neoprávněně mi zinkasovali cca 2.600 a bylo to na hodně dlouhé, ostré lokty to z nich dostat.

Vysoce inteligentní operátoři tvrdili, že je to např. nedoplatek, jiný že jim musím zaslat svůj vlastní výpis z účtu, že se na inkasní účet O2 nemohou podívat, další tvrdil, že co se rozčiluju, že na reklamaci je 30 dní atd. Strávil jsem nad tím neskutečně času.

alespoň mě to donutilo jít od O2 pryč. ;-€

0/0
15.7.2010 6:25





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.