Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnance motivujte bonusy, ne veřejnými pochvalami, říká lovec manažerů

Podle lovce manažerů Američana Blaka Wittmana nelze české zaměstnance motivovat tím, že jim veřejně ukážeme úspěšnějšího kolegu. Osvědčil se mu individuální přístup. Pochází z Kalifornie, ale už deset let loví z Prahy pro společnost SpenglerFox manažery.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oki2211

nadcasy? :)

Pracujem v Europskej centrale velkej firmy ( obrat miliarda € rocne ) v Mnichove. Diskusia o nadcasoch sa nekona. Nikto nekontroluje nikoho kolko pracuje. Firemna kultura je, ze sa do prace chodi priblizne na 8:00 a pred 18:00 sa neodchadza... Nikto nikoho nedrzi ani nenuti zostat, nikto sa "nestika", takze sa to ani neda kontrolovat. Opcia, ze by si niekedy spravil svoju pracu 12:00 a isiel domov neexistuje... nasa praca nebude nikdy hotova, v case kedy koncis jeden projekt uz davno zacinas ten dalsi, alebo pracujes na viacerych naraz. Moze to byt tym, ze sme nadstandardne plateni ale myslim si, ze to ma vela spolocne s tym ako su ludia zaujati svojou pracou a chcu nieco dokazat.

A co sa tyka podielov na firme, top manazment ma vacsiu cast -> akcie. Su motivovani aby sa postarali o to aby firma prosperovala.

0/0
17.8.2010 18:14

mstuch

Rozhovor s nemakačenkem,který

loví namakačenka a prospěcháře.!!!!!!!!

0/0
6.8.2010 8:41

Viper1

Re: Rozhovor s nemakačenkem,který

Ty jsi makačenko, nemakačenko nebo namakačenko?

0/0
6.8.2010 9:13

ladaxxt

Re: Rozhovor s nemakačenkem,který

namakanej nemakačenko..;-D

0/0
6.8.2010 19:50

mi_golem

potřebují manažery ?

My jsme tu všichni manažeři. Manažujeme si naprosto všechno sami. Pokud chcete manažery, nemusíte žádný manažery lovit, jsou všude.  ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.8.2010 8:30

ladaxxt

Re: potřebují manažery ?

proto jsme taky tam kde jsme..

0/0
6.8.2010 19:50

drexa

Jo chlapce

tady neni amerika.

0/0
5.8.2010 22:08

zabanovany.power.plant

Muj Boze

:-P

0/0
5.8.2010 21:15

Vins

Re: Muj Boze

Co chceš?

0/0
5.8.2010 21:42

bacil123

prescasy

ked sa ma na pohovore opytal chlapik ci som ochotny robit neplatene prescasy (podla potreby)

tak moja jedina reakcia bola "a ked budem mat inokedy robotu hotovu v predstihu, mozem ist domov o 12:00 ? "

chlapik sa zatvaril nejako podivne ako keby nerozumel mojej otazke

0/0
5.8.2010 19:31

letecmig

Re: prescasy

R^R^;-DR^

0/0
5.8.2010 19:35

Viper1

Re: prescasy

Zajímavé, přesně takto to aplikuji v mém oddělení. Když je práce hotová, neřeším dřívější odchod domů.

0/0
5.8.2010 19:36

bacil123

Re: prescasy

presne tak , ludia su podstatne vdacnejsi za 3-4 hodiny volna mesacne cez pracovnu dobu ako za pochvalu pred nastupenou jednotkou a tricko 'magor mesiaca' a fotku na nastenke

a potom je aj uplne iny pristup, ked treba niekedy potiahnut hodinu-dve navyse

0/0
5.8.2010 19:41

skoda-lasky

Re: prescasy

R^

0/0
5.8.2010 19:49

Viper1

Re: prescasy

To rád slyším, že to dělám dobře :-P

0/0
5.8.2010 19:55

bacil123

Re: prescasy

:-)

0/0
5.8.2010 19:56

rik_killer

Re: prescasy

Delam to se svymi lidmi taky tak, bohuzel muj rida uz neni tak progresivni.

0/0
6.8.2010 8:13

Hroznej puberťák

Re: prescasy

Jo, u nás to taky takhle fungovalo, než nějakej dement musel zavést přísnou evidenci. Takže teď se to pomalu překlápí do systému - je problém, OK, ale já už mám naděláno tolik, že mi pro dnešek můžete políbit, pa zítra, nikdo mi to nezaplatí ani mi nedá náhradní volno. Když to bylo na vedoucích skupin, fungovalo to bez problémů. Inu, pokrok nezastavíš....

0/0
5.8.2010 23:45

bulbik

pracovnik nemusi byt manazer

Prijde mi to jako hodne trendovy clanek. Plno manazeru, jen kdyby pan zkonkretnil, o kom vlastne mluvil. Domyslim si, ze mluvil o manazerech financniho a bankovniho sektoru velkych nadnarodnich akciovych spolecnosti. Budiz. Vetsina z nas dela jiny job a kolikrat k manazerovi to ma hodne daleko, ovsem to muze byt i vyhodou. Nejlepsi motivaci je stejne financni odmena, at uz delate kucharku ci generalniho reditele. Trochu od veci, casto nadavame na hamzive poslance, tak v It. jsou pripady, ze i po jedinem dni ucasti na parlamentnim jednani (dokonce jen proto, aby se poslanec vzdal mandatu) pobyra dotycny (uz neposlanec) dozivotni cisty duchod pres 3000 euro, duchodova vysluzka poslancu dele pusobicich je samozrejme v jinych radech, mimochodem poslanecky plat se pohybuje kolem 15 tis euro cisteho. A to chcete ubirat od huby ceskym poslancum? To bychom snad mohli privrit obe oci, ne :-P

0/0
5.8.2010 19:04

Multilingual_Headhunter

Eastern nations and working hours

Co se normalni (11h+) prescasove prace tyce, tak dobry recept je vybrat si do firmy mlade lidi, kteri si na firemni (UK/US) pracovni kulturu zvyknou. A vubec nejlepe je rekrutovat je primo z UK/US/Zapadni Evropy, aby si lokalni zamestnanci zvykli.

0/0
5.8.2010 18:45

bulbik

Re: Eastern nations and working hours

Figl je v tom, ze kolikrat se odmenuje za 'prezenci' a ne za odvedenou praci (vysledek). Ocekavani prescasu vede jen k neefektivite. Jina vec, je disponibilita k prescasum, v pripade potreby. Na druhou stranu jsou firmy (konkretni zkusenost z Italie), kde jsou kolikrat 'samovolne' prescasy zakazane, jsou povolovany jen na zadost zamestnance a nadrizeneho personalnimu oddeleni nebo centralne dle uvazeni prikazany. Pokud totiz firma dodrzuje zkony, musi prescasy i platit a to samozrejme firma nechce, naprosta vetsina zamestancu pracuje dle platovych tabulek a vic firma neda. Muzu dosvedcit, ze je to ubijejici, zadna iniciativa nepomuze, clovek muze jen odejit. Coz jsem taky udelala.

0/0
5.8.2010 19:18

skoda-lasky

Re: Eastern nations and working hours

Ono by se podle tohoto článku mohlo zdát, že je normální být neustále v práci přesčas a že se to v Západní Evropě vyžaduje, ale podle mých informací je tomu přesně naopak. Cení se právě ta efektivita a schopnost udělat si svou práci v pracovní době; ostatně jak může být efektivní člověk který pracuje 12 hodin denně, fakt nechápu.

0/0
5.8.2010 19:29

Judge Dredd je o5 tady

Re: Eastern nations and working hours

Mno, bohužel je tady dost případů, kdy člověku narvou na hrb práci za dva a potom očekávají, že jí stihne sám... a nakonec, když člověk zjistí, že bere i za toho jendoho skoro nejméně peněz, tak to člověka rozladí.

0/0
5.8.2010 21:30

TEVEON

Re: Eastern nations and working hours

teď to ještě vláda chce pracujícím ztížit, jenom nevím, jak to vyřeší např. šikanovaní ...: http://ekonomika.idnes.cz/kdo-da-vypoved-prijde-o-podporu-v-nezamestnanosti-planuje-ministerstvo-1oq-/ekonomika.asp?c=A100805_191148_ekonomika_vel 

Kdo dá výpověď, přijde o podporu v nezaměstnanosti, plánuje ministerstvo

0/0
5.8.2010 20:34

letecmig

Re: Eastern nations and working hours

To je nesmysl. Delam ve financnim sektoru v UK, delal jsem i v US, a nikde se prescasova kultura nevedla.

Naopak, pokud byly nutne prescasy, vzdy bylo samozrejme ze si zamestnanec rekl o kompenzaci (nahradnim volnem).Samozrejme neco jineho je kdyz clovek musel delat prescas kdyz napravoval nejakou svou chybu.

Ale jako "samozrejmost"... nikdy.

(jiste, v nekterych castech pravnich sluzeb a investicniho bankovnictvi je to bezne- ale to je tam kde je napr. nad 50% prijmu v podobe bonusu- zanedbatelne minimum firem)

Mimochodem, nikde v UK ani v US me nikdo nikdy nenutil na "vikend teambuildingu" jak je to v CR "po vzoru vyspelych zemi" zvykem.

0/0
5.8.2010 19:46

bacil123

Re: Eastern nations and working hours

tiez robim vo financnom sektore pre US spolocnost a tam sa prescasy beru ako 'neschopnost managera', lebo nedokaze zorganizovat cas a pracu poriadne, samozrejme su vynimky, ked je nieco naozaj dolezite, ale to sa stane tak raz za 5-6 mesiacov

0/0
5.8.2010 19:52

Viper1

Re: Eastern nations and working hours

Dělal jsem v poradenské firmě z big4 a co vím, tak ve všech těchto firmách se jedou velké přesčasy...:-/

0/0
5.8.2010 19:56

skoda-lasky

Re: Eastern nations and working hours

Nojo, jenže jedou se tak i v jejich mateřských zemích?

0/0
5.8.2010 20:06

Viper1

Re: Eastern nations and working hours

Ano. Co jsem zažil kolegy z těchto zemí tak všichni makali jak o život. Nejvíc Italové, někteří i 20 hodin denně. Magoři :-/

0/0
5.8.2010 20:09

TristanTzara

Re: Eastern nations and working hours

Hm to muselo bejt makání ;-D

0/0
6.8.2010 8:36

Viper1

Re: Eastern nations and working hours

No jeli jak fretky, ale krome rudych oci a zmatenych tabulek jsem od nich nic extra nevidel.

0/0
6.8.2010 9:16

boudicca

Re: Eastern nations and working hours

záleží na firmě. U finančních auditů jsou přesčasy naprosto běžné ve všech zemích. Dopředu se s nimi počítá (už při nástupu) a jsou samozřejmě placené

0/0
10.8.2010 9:39

letecmig

Re: Eastern nations and working hours

No vidis, ja jsem delal na nekolika projektech s E&Y, Deloitte, a byl jsem sam i nejky cas i v pozici konzultanta. Jak US, tak UK tymy samozrejme makali kdyz bylo potreba na projektu XY hodin pres cas. Navic kontrakty E&Y a Deloitte jak si pamatuji byli vzdy 4 dny ma projektu, 1 den 'off-site'- takze takto.

To co se nevyrovnalo ten 'off-site'den dostali vynahrazeno po skonceni projektu.

Ono totiz konzultant ktery je sedreny dlouhodobe na kost prescasy  je po case k nicemu a odpadne.

0/0
5.8.2010 22:37

letecmig

Re: Eastern nations and working hours

P.S. cimz nechci rict z prace konzultanta neni specificka prave tim ze chvilku je to mazec (projekt+prescasy), a chvilku treba zadny projekt neni.

Ale kazdopadne, konzultantske firmy nejsou rozhodne reprezentativni pro to co je bezna prescasova kultura "na zapade".

0/0
5.8.2010 22:50

bulbik

Re: Eastern nations and working hours

Do financniho sektoru a konzultanctvi mluvit nebudu, jelikoz o tom nic nevim. Ohedne jinych profesi obchodnich, marketigovych pravnich ci technickych (proste skoro colkoli) je v Italii nejvetsi motivaci vidina pracovni smlouvy na dobu urcitou. Nechme stranou vyjimky, kdy ma nekdo opravdu vyjimecne schopnosti, stesti ci dobre kontakty a Italy pracujici v zahranici pro cizi firmy, to je taky skupina sama pro sebe. Normalni clovek vezme skoro jakoukoli praci, hlavne ze je na dobu neurcitou. Ohledne prescasu, viz. prispevek vyse. Muj partner to ma trochu jinak, pracuje v technicke oblasti (vyzkum a vyvoj produktu), prescasy jsou u neho predpokladany, ovsem to je proto, ze jeho zamestnani je hodne specificke a to zejmena vzhledem k primemu kontaktu s majiteli firmy velke nadnarodni firmy....tj. musi byt v pohotovosti, i kdyby to bylo v nedeli v poledne. Je to otazka naproste duvery nejvyssiho vedeni, kterou nelze zklamat, a vysokeho pocitu odpovednosti za praci.

0/0
6.8.2010 9:09

bulbik

Re: Eastern nations and working hours

pokracovani.....Musim priznat, ze moralni ohodnoceni je velike, financni uz mene vzhledem k nasazeni a vysledkum ovsem partner je presvedcen, ze z dlouhodobeho hlediska je to spravne vzhledem k typu firemni kultury. V jejich firme opravdu 'rychlokvasky' nehrozi.

0/0
6.8.2010 9:11

bulbik

Re: Eastern nations and working hours

oprava....vidina smlouvy na dobu NEurcitou.....

0/0
6.8.2010 9:12

bulbik

Re: Eastern nations and working hours

Jeste takova poznamka k prescasum, firma, kde dela muj partner je tez uzasna v tom, ze kdyz je v Italii statni svatek a ve vedlejsi zemi je normalni pracovni den, svola vedeni meeting tam, tak ze svatek nesvatek, jde se do prace. Majitel spolecnosti je genialni clovek, jehoz hoby se je jeho praci a to cele je jeho zivot, proste jeho dite, ktere opecovava. Musim rict, ze to se jen tak nevidi v dnesnim svete akciovek, kde roli hraji jen sucha cisla a financni podily, kde kolikrat nikdo presne netusi, kdo za spolecnosti stoji, akcionari se honi za vidinou co nejrychlejsiho vydelku bez dlouhodobe strategie skutecneho rozvoje firmy a bez sounalezitosti s firmou, kterou spoluvlastni.

0/0
6.8.2010 9:24

Franta-z-Masny

Re: Eastern nations and working hours

...bi4 swindlers

0/0
8.8.2010 5:14

blanka

Re: Eastern nations and working hours

jasne .... a vhuru k brzkemu vyhoreni...

0/0
24.8.2010 14:45

Chytry.Kocour

jsem zvědav kolik zaměstnavatelů...

na tu radu tohohle manažera přistoupí

0/0
5.8.2010 18:17

Looper1957

Blake a PR

Koukam, ze si Blake dela zase PR. Evidentni snaha, jak z klientu vymackout vice penez za placement a pripadneho zajemce lepe motivovat. ;-) 

0/0
5.8.2010 17:44

certik_bertik

největší

pocta je pochvala před rozjetým rychlíkem;-D

0/0
5.8.2010 17:37

crashsyndrom

Zkoušet Čechy motivovat prostřednictvím toho, že jim budu uk

Zkoušet Čechy motivovat prostřednictvím toho, že jim budu ukazovat, jak dobře pracují jejich kolegové, a budu čekat, že na to budou reagovat jako na výzvu, není příliš šťastné.:.;-D;-D8-o..o se snad praktikovalo za socialismu, ne??:-))

pane amééričan, my už tu máme kapitáálismus, nebo praktikujete v USA tyhle metody8-o

0/0
5.8.2010 17:21

Judge Dredd je o5 tady

Re: Zkoušet Čechy motivovat prostřednictvím toho, že jim budu uk

Jo viděl jsem jednoho, na kterého to zkusili a on jim řekl, tak jo, tak to stihne i mojí práci a seknul jim s tím ;-D;-D

0/0
5.8.2010 21:32

ODS+TOP+VV=směr Lotyšsko

Nástěnkou a čestným diplomem motivovali už komunisti

... a jak to skončilo, dobře víme. Každý si hleděl toho, jak makat co nejméně azískat co nejvíce výhod či nějakého materiálu na stavbu. Akorát pár višinutých jedinců soutežilo o čestný diplom za vzornou socialistickou práci.

Kdo by čekal, že nám kapitalisti ze Západu přenesou "staré dobré časy" zase zpět :-)

0/0
5.8.2010 16:09

Linde CZ

Re: Nástěnkou a čestným diplomem motivovali už komunisti

Doted jsem si myslel ze jsi socialista ci komunista. A ty snad nakonec budes feudal, ci co.. ;-D

0/0
5.8.2010 16:45

Vins

Re: Nástěnkou a čestným diplomem motivovali už komunisti

Tomu se říká formování osobnosti :-P

0/0
5.8.2010 21:42

on.

Lovec manazeru

to zni jako zajimave a uzitecne povolani, manazeri jsou totiz premnozeni. Doufam, ze ma v obyvaku predlozku z manazeri kuze a na stenach vycpane manazeri hlavy. ;-D

0/0
5.8.2010 16:08

Viper1

Re: Lovec manazeru

Dobrý manažerů je jako šafránu a divil by ses, kolik nabídek musí takový dobrý manažer odmítat od těchto headhunterů...

0/0
5.8.2010 18:04





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.