Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor na internetové ceny. Nakonec můžete zaplatit i desetkrát víc

Cena, která se na internetu jeví jako výhodná, může být pro kupujícího velkým zklamáním. Pokud totiž obchod nepotvrdí vaší objednávku, může vám naúčtovat cenu mnohem vyšší. To se také stalo čtenáři iDNES.cz, který si dělal zálusk na superlevnou televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jolika

vaší objednávku

 ......Pokud totiž obchod nepotvrdí vaší objednávku, může .....

hm, kdyby to napsala  pani Voprsalkova nebo starey Vonasek, tak nic, ale docela to boli, takovahle cestina od "profesionala" pres jazyk ;-(

0/0
5.8.2010 9:39

fitzie

proč bych měla platit

desetkrát víc, když bez potvrzení je smlouva neplatná.

to je zase článek.

0/0
20.7.2010 19:33

lookas

SOS

"před zaplacením důkladně zkontrolovat" - to by mě zajímalo, jak to soudruho "sdružení" myslí ...

Jako to na poště rozbalit, zkontrolovat a až potom zaplatit? To někdy zkuste :)

0/0
20.7.2010 11:50

tomizman

postup který zatím nezklamal

Já postupuju tak že si vytoužený objekt zadám vyhledat ve zboží,pak řazení od nejlevnějšího.Pak dál filtruju finty typu 3x vyšší poštovné než je běžné,extrémně podezřele nízké ceny,chyběhící kontakty na stránkách prodejce,finty v obsahu výrobku.(např ochuzené mapy v navigaci dost razantně dokáží srazit cenu u jinak stejného typu.)Rovněž úroveň zpracování e-shopu lecos napoví.Pokud si myslím že by to už mohlo být ono (většinou tak minimálně 5nejlevnějších nestojí za risk),zjištuji z nezávislých recenzích např www.heureka.cz solidnost firmy.Je jasný že 100% spokojenosti zákazníků nenejdete nikde,ale dá se to i tak dobře odhadnout.

Tento postup mě zatím nezklamal.

0/0
20.7.2010 9:23

lolek77

Re: postup který zatím nezklamal

Ještě přidám. Používám přednostně služeb firem se kterými jsem měl dobré zkušenosti a to bez ohledu na to, že nemají nejnižší cenu. Využívám osobní odběr (pokud to je možné) a platím systémem z ruky do ruky.

0/0
20.7.2010 11:55

babacek

???

Tak já tedy nevím jak kdo, ale já vidět zboží které běžně stojí 10tisíc za tisícovku tak mě to bude podezřelé a první pošlu prodejci mail zda je to skutečně jejich cena nebo jde o chybu. Rozhodně bych ukvapeně neobjednával.

0/0
20.7.2010 6:54

jhk2

Re: ???

jako cekas ze ti prodejce vrele podekuje a jednu tv ti za tu cenu necha? ja bych si ji klidne objednal.....takova su svina svinuta

0/0
20.7.2010 19:30

babacek

Re: ???

Já ti věřím oni i důchodci objednávají na různých akcích zboží a pak se nestačí divit a tak chodí plakat do médií. :-)

0/0
21.7.2010 7:28

xeerf

nadpis?

Nezapomnela redakce nekde druhou pulku clanku? Nebo ten nadpis mel byt k jinemu?

0/0
20.7.2010 0:04

S.trochou.do.mlyna

Re: nadpis?

Nevím, koho chtěl autor názvem článku zastrašit. Nákup přes internet dnes snad už vyzkoušel každý a ví, že se tím dá slušně ušetřit.

0/0
20.7.2010 0:29

Many46

to je spis clanek

pro e-shopy, aby si davali pozor na preklepy ne? A vychytraleho uboheho zakaznika co si objedna 3 TV v hodnote 30 tis za 3 tis ;-D

0/0
19.7.2010 22:19

kostej_

nakonec můžete zaplatit i životem

možné je totiž všechno :-P

0/0
19.7.2010 19:13

martin_simek

Nadpis je opravdu zavadejici

;-(;-(;-(

0/0
19.7.2010 18:59

tmf

Re: Nadpis je opravdu zavadejici

no ale čtenost zvedne a o to jde

0/0
19.7.2010 22:07

Djeda

Máte pravdu

Záleží na tom, který soud to bude řešit. Na tom ,co říká zákon až tak nesejde. Protože v případě, že staří lidé si prodají střechu nad hlavou za 3 000, tak od kupujího to není v rozporu s dobrými mravy. V kraji to je cena za rodinný domek dle mínění soudu zřejmě obvyklá. Mě se např jeví 1 090 za televizi až až. ( U nás v kraji ).

0/0
19.7.2010 18:46

martin_simek

Re: Máte pravdu

R^

0/0
19.7.2010 18:58

ODSCSSD

pred zaplacenim zkontrolovat

problem je ze vam to nikdo pred zaplacenim zkontrolovat nenecha....

0/0
19.7.2010 18:35

Jostik

Re: pred zaplacenim zkontrolovat

To není tak úplně pravda. Pokud je to slušný obchod, tak není problém se domluvit, že si chcete před převzetím zboží prohlédnout.

0/0
20.7.2010 14:24

jhk2

Re: pred zaplacenim zkontrolovat

neplette si pojmy

ano pri osobnim prevzeti si muzete zbozi zkontrolovat

ale pokud vam to priveze nekdo na dobirku tak nemate sanci

0/0
20.7.2010 19:32

Kozel_

Opatrnost jistě ano, ale není to tak černé

Pokud mě někde zboží předraží, tak si ho nevezmu, např. při zásilkovém prodeji nepřijmu. A lepší je kupovat věci - přes internet, ale osobně vyzvednou v kamenné pobočce firmy. Nekupovat od firem, co má někdo v obýváku.

Po dobu 14 dnů je možné zboží vrátit, monžná s malým poplatkem, např. uhradit poštovné, ale to je riziko. Jinak internetové ceny jsou levnější a vyplatí se. Dodrží-li člověk pár zásad, tak je to výhodné. Spíš jsem se setkal jen s mírným klamáním, např. neuvedením autorského poplatku u ceny, pak se naúčtuje. Tj. zaplatít ale jen TROCHU více, ne zásadně či několikanásobně více.

0/0
19.7.2010 18:19

jirspi

Shrňme to: Martin objevil chybu

neeticky ji využil, objednal tři kusy za účelem dalšího prodeje a bezpracného zisku, a když to nevyšlo, tak si stěžuje ... zkrátka charakter!

0/0
19.7.2010 16:26

svarak z krabicoveho vina

Re: Shrňme to: Martin objevil chybu

No a protože Martin zná Moniku Hruškovou z iHojte, tak ta na jeho přání napsala tenhle ubohý článek, aby si chlapec mohl plivnou na Tivis a ona splnila svoji normu odevzdaných článků... Rv

0/0
19.7.2010 16:54

FoDa

Re: Shrňme to: Martin objevil chybu

Neeticky ? To ze prodejce uvadi spatnou cenu neni vubec Martinuv problem. Obchody se take s etikou moc neparou, leckdy zjistite az u pokladny, ze stoji vic nez bylo na cenovce, protoze v systemu to maji jinak, byla to akce ktera uz skoncila bla bla bla... atd.. 

Ale spousta lidi si nevsimne a zaplati vyssi cenu, nez prodejce uvadi.  Tak jakepak se ohaneni etikou.

0/0
19.7.2010 23:34

kovalsky

Re: Shrňme to: Martin objevil chybu

presne tak. nedavno byl podobny clanek ae o sazkari nekde v italii. vypsali blbe kurz a borec toho vyuzil.. neudelat to by bylo neeticke vuci vlastni penezence:-)

0/0
21.7.2010 0:37

busty

hm

a kolik chcete za tu vpravo? :)

0/0
19.7.2010 14:47

tojsouveci

Nadpis?

"

Pozor na internetové ceny. Nakonec můžete zaplatit i desetkrát víc".

Proboha co toje?! Já už tomu nerozumím...8-o

0/0
19.7.2010 13:59

Sir Humphrey Appleby

Re: Nadpis?

já si říkám že spíš budu překvapen až narazím na nadpis který se skutečně týká toho o čem je článek :-P

0/0
19.7.2010 14:01

tojsouveci

Re: Nadpis?

No jo. Nějak se to pomalu, ale jistě horší.....:-/

0/0
19.7.2010 14:03

FoDa

Hmm..

Ceny na internetu jsou jen návrhem kupní ceny. Ano, u podvodníků a neseriozních obchodníků určitě, solidni obchod si něco takového nedovolí.

0/0
19.7.2010 13:03

Sir Humphrey Appleby

Re: Hmm..

omyl se může stát kdekoli -i ta nejslušnější firma ti nedá zadarmo věc za X tisíc jen proto že se někdo ukliknul u ceny. To je podobný jako by jsi v regále v samošce viděl basu piv za 2 koruny (protože brigádník co popisoval ceny zapoměl na dvě nuly) - vzal jsi jí, šel ke kase a tam po upozornění pokladní že to je omyl a stojí to 200,- začal řvát že jsou neseriozní obchodním a musí ti to za 2,- prodat. Nemusí.

0/0
19.7.2010 13:55

tojsouveci

Re: Hmm..

Jedna věc je "ukliknutí" u ceny a druhá věc je potvrzení objednávky a tím uzavření smlouvy.

0/0
19.7.2010 14:00

Sir Humphrey Appleby

Re: Hmm..

o tom snad mluvíme ne? objednávku mu nepotvrdili, naopak ho informovali o změně ceny. Pokud by došlo k potvrzení objednávky, je to už spor pro soud (pokud jedna strana neustoupí sama) - ten by posuzoval zda rozdíl oproti normální ceně byll nějaký výrazný. být  to třeba 10% z ceny, nejspíše by nařídil smlouvu dodržet a zboží dodat. Pokud je ale rozdíl ceny 90% jako v článku, nejspíše by soud na plnění kupní smlouvy netrval.

0/0
19.7.2010 14:03

tojsouveci

Re: Hmm..

OK

0/0
19.7.2010 14:15

Kovis

Re: Hmm..

Omyl. Pokud je v obchodě cenovka u zboží, MUSÍ to prodat za tuto cenu.

0/0
19.7.2010 22:17

pletiplot

Re: Hmm..

To se pleteš. Podle zákoníku je závazná cena, kterou ti řeknou při uzavírání kupní smlouvy, tedy u pokladny. Špatná cenovka je přestupek, ale ty jako zákazník s tím nemůžeš nic dělat, máš pouze právo smlouvu nepřijmout a zboží u pokladny odmítnout (a pochopitelně neplatit). Pokutu za špatnou cenovku může udělit jen obchodní inspekce.

0/0
19.7.2010 22:30

Kovis

Re: Hmm..

Přečti si Zákon o ochraně spotřebitele. V tomto je poměrně jasný.

0/0
19.7.2010 23:36

jhk2

Re: Hmm..

hmmm a musi, protoze cena na regale je zavazna

0/0
20.7.2010 19:40

objednavkasvacin3

ten bulvarni nadpis

nijak nekoresponduje s obsahem clanku

0/0
19.7.2010 12:48

prcek80

Pan čtenář :-D

No to je paráda, pan XY si chtěl namazat kapsu tak využil chybu a objednal 3 kusy TV, naštěstí si toho firma všimla a s omluvou objednávku asi stornovala, narozdíl od vodafonu :-)

Změnil bych rčení "co čech to muzikant" na "co čech to spekulant" [>-]

A kontrola balíku u PPL je možná, ČP se snažím používat co nejméně a jen u levných věcí, už mi jednou ztratili drahý balík, na druhý pokus tu samou věc doručilo PPL do druhého dne bez problémů R^

0/0
19.7.2010 12:45

kovalsky

Re: Pan čtenář :-D

jo to me zase PPL dali zbozi za 2000 za branku a papir si podepsali sami.Rv

0/0
21.7.2010 0:43

Rudý přízrak fights for freedom

je to jednoduche

na netu mate nekolik webu co se zabyvaji i kvalitou obchodu a uzivatele mohou hodnotit, takze se podivam, vidim negativni hodnoceni a jdu dal. ;-)

0/0
19.7.2010 12:43

prcek80

Re: je to jednoduche

R^

0/0
19.7.2010 12:46

Sir Humphrey Appleby

Re: je to jednoduche

bohužel je velká část těhto hodnocení od majitelů konkurenčních obchodů :) ale jinak souhlas - pokud tam je 300 reakcí a z toho je stovka negativních, smysl to má, ale z pár negativních ohlasů to je asi stejná jistota jako když ti babka na rohu žekne že v týhle hospodě se dobře vaří...

0/0
19.7.2010 13:57

Rudý přízrak fights for freedom

Re: je to jednoduche

to je fakt, holt zakony a vymahani zakonu v Cechach :-/ Kdyby za pomluvu byly milionovy pokuty, pripadne nekolik let v base, tak by se to nedelo. Taky me to stve, ale nekdy se daji pouze pomlouvacne hodnoceni odhalit nebo vygooglit co je na nich pravdy.

0/0
19.7.2010 14:13

Reuf

Pred zaplacenim dukladne zkontrolovat :-)

To by me zajimalo jak kdyz ten balik od posty nedostanu do ruky driv nez zaplatim :-)

0/0
19.7.2010 12:37

Pecicek

...

jen by mě zajímalo, jak si mám zkontrolovat při dodání balíčku jeho obsah před zaplacením...žádná dodavatelská firma (mám zkušenost jen s Poštou a PPL) nikomu nevydá balíček dřív, než ho zaplatí...a po zaplacení ho může pouze reklamovat u obchodníka...nelze si tedy přebrat zásilku, podívat se do ní, co obsahuje a pak zaplatit...takže by mě zajímalo, jak to ono sdružení myslelo: "Pokud nejde o prověřený obchod, měl by si zákazník nechat zaslat zboží

na dobírku a před zaplacením důkladně zkontrolovat,"

0/0
19.7.2010 11:53

Levicový populista III.

Tech-shop.cz - pozor PODVODNIK!!!

tento obchod podvodnika pana Homoly ovsem objednavky potvrzoval. je na nej podano nekolik trestnich oznameni a nepocitane stiznosti k COI a zivnostenskemu uradu. Rovnez k UOOU, jelikoz si podvodem pomohl k pekne databazi kontaktu. Na adrese uvedene v obchodnim rejstriku se nezdrzuje. Policie po nem patra i protoze neopravnene uzival loga a certifikaty spotrebitelskych organizaci SOS a APEK.

0/0
19.7.2010 11:36

Levicový populista III.

Re: Tech-shop.cz - pozor PODVODNIK!!!

http://obchody.heureka.cz/tech-shop-cz/recenze/

0/0
19.7.2010 11:36

Morgiana

Re: Tech-shop.cz - pozor PODVODNIK!!!

Taky nám dluží televizi. Zatím nevím zda to za to stojí hnát ho k soudu.

0/0
20.7.2010 8:11

kulischek

souhlasím, že článek je vážně o ničem

asi mají na idnes všichni dovolenou nebo píší z dovolený, a tak spíchnou během 5 min nějaký blábol, dají lákavý nadpis a je to...přijde mi, že je tu tímhle stylem psána teď většina článkůRv

0/0
19.7.2010 11:13





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.