Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi omezili půjčky na dovolenou, raději šetří na důležitější věci

Doba, kdy se lidé zadlužovali kvůli drahým dovoleným, pominula. Banky se shodují, že když někdo na cestu do zahraničí nemá, raději využije k zaplacení kreditní kartu. Díky kreditce může dluh zaplatit z další výplaty bez úroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lynxxx

Že si nepůjčím na dovolenou

ještě neznamená, že jsem začal šetřit na hodnotné věci.

0/0
30.7.2010 11:46

- lopenik -

Re: Že si nepůjčím na dovolenou

no a...?

0/0
4.8.2010 20:10

Linde CZ

Pujcka na dovolenu? Smarja...

Si nedovedu predstavit, ze bych kdy neco podobne magorskeho udelal...

0/0
30.7.2010 11:09

Vass

AUTO věc trvalé hodnoty :)))) ???!!!!!

Jak někdo může napsat, že koupě AUTA je investice do věci trvalé hodnoty. 8-o

Investice do AUTA je jedna z nejztrátovějších vůbec (tedy pokud si na sebe nevydělá). Rv

0/0
30.7.2010 10:13

f0rr35t

Re: AUTO věc trvalé hodnoty :)))) ???!!!!!

přesně tak, dál už jsem článek ani nečetl, protože tohle nemůže vypustit z úst soudný člověk. Auto je bezedná kasička na peníze.

0/0
30.7.2010 10:47

on.

Re: AUTO věc trvalé hodnoty :)))) ???!!!!!

R^ (s vyjimkou podnikatelu, kteri auto potrebuji k podnikani)

0/0
30.7.2010 16:23

i-vet

Re: AUTO věc trvalé hodnoty :)))) ???!!!!!

někdo ho potřebuje na dojíždění do práce - v pohraničních oblastech každý zaměstnanec...ale bohatě stačí nějaké obyč, klídek za to stojí;-)

0/0
31.7.2010 8:14

certik_bertik

Re: AUTO věc trvalé hodnoty :)))) ???!!!!!

nebo na počítač

0/0
31.7.2010 17:02

klimoš

Re: AUTO věc trvalé hodnoty :)))) ???!!!!!

Nákup auta není žádná investice, ale NÁKLAD. Po nákupu počítače je to druhá nejztrátovější věc, která znehodnotí Vaše úspory.

0/0
31.7.2010 17:16

provarenec

Kromě bydlení

je o.k. půjčit si jen na to, co si na sebe vydělá.

0/0
30.7.2010 10:09

budik

Komentar

proc tady kazdy prispiva svym moudrem.....pro me je to jasne.....je to kazdeho zalezitost, jestli si dovolenou, auto nebo cokoliv jineho vezme na dluh....kdyz chce, je to rozhodnuti kazdeho jedince. neomylejme v komentarich  a pseudopoucnych prispevcich jiz stokrat omlete....prosim.

0/0
30.7.2010 10:09

Fare.l

Re: Komentar

Jestli to není stylem půjčím si, splatím do roka a zase si půjčím....

0/0
30.7.2010 10:46

pHafan

Komentar

a) Pujcovat si penize na to, abych je projedl, propil nebo nekde prolezel u more neni uplne rozumne. Rozumna pujcka by nam mela penize zhodnotit, takze bydleni, podnikani ci vzdelavani ma napr. smysl.

b) Pokud je nekdo schopny vyplatit z dalsi vyplaty dluh na kreditce, tak by mel byt schopny ty penize usetrit z predchozich vyplat a radsi kreditku nemit vubec. I kdyz je to kratkodobe bez uroku, porad utracim penize ktere nemam.

c) Mit kreditku znamena, ze v pripade, ze budete v budoucnu chtit hypoteku, tak Vam banka snizi Vasi bonitu (znatelne) a nepujci Vam to, co Vam puvodne (teoreticky) spocitali a muzete se hodne divit, ze Vam nakonec na vysnene bydleni nebudou stacit penize.

0/0
30.7.2010 10:00

Gina7

Re: Komentar

Souhlas s bodem a) - naprosto nepochopim jak si nekdo, kdo neni schopen odlozit tisicovku mesicne, vezne pujcku na dovolenou.

S tou kreditkou se trochu divim bodu 3. Ja kreditku mam - tedy rozhodne ne proto ze bych veci nemohla platit rovnou, ale napr. casto cestuji...a bez kreditky proste hotel nebo letenku pres nezarezervuji...

Hypoteku jsem si nedavno brala a kreditka nikomu nevadila. (Neziju ovsem v CR)  Vzdycky se mi penize po 3 mesicich automaticky strhnou s uctu ... penez tam mam dost, takze mozna proto zadny problem.

Bod c) plati v CR??? Koukam ze taky pisete bez diakritiky - tak proto se ptam.

Tady s kreditkou opravdu problem neni...spis na vas koukaji divne kdyz ji nemate.

0/0
30.7.2010 10:45

Fare.l

Re: Komentar

Tak nevím, ale s mou platební kartou jsem zatím zarezervoval všechny hotely i letenky a kreditní kartu nepotřebuji.

0/0
30.7.2010 10:48

Jan9002

Re: Komentar

Taky nemám kreditku a s platební kartou žáden problém.

0/0
30.7.2010 10:53

Gina7

Re: Komentar

v mnoha hotelech po me (i po prijezdu na recepci) opravdu pozaduji kreditni kartu. Na tusim hotels.com me to bez kreditky nepusti. Ruzne zbozi mi tady s platebni kartou obednat jde, pokud objednavam ze zahranici, uz mnohokrat ne. A kreditka je nakonec jednodussi nez delat prevod pres ucet.  

0/0
30.7.2010 11:13

Fare.l

Re: Komentar

To se mi ještě nestalo a zrovna hotels.com dělám přes platební kartu (již 5krát - jelikož si zprostředkováním přivydělávám).....

0/0
30.7.2010 16:37

mokrykcb

Re: Komentar

no já nemám kartu žádnou a hotely i letenky rezervuji bez nich:-)

0/0
30.7.2010 23:26

Biermann

Re: Komentar

Co se tyka debetka/kreditka. Vetsinou by mela stacit embosovana debetni karta. I kdyz nekdo muze chtit i primo kreditku (treba pocita, ze je tam lepsi sance, ze odtam pujdou ziskat penize).

-

Co se tyka vlivu kreditni karty na hypoteku, tak je to tak, ze pokud mate kreditni kartu, tak vam banka pri pocitani bonity napocita urcitou castku jako potrebnou na uhradu splatek kreditky. A to bez ohledu na to, jestli kreditni kartu pouzivate nebo ne, pripadne kolik penez z ni pouzivate. Podobne je to s kontokorentem, ktery taky i jen kvuli tomu, ze ho mate hraje pri posuzovani hypoteky negativni roli. Nicmene vam to jen zvysuje mesicni naklady. Placnu priklad; Banka by pro uver chtela cisty prijem 30 000. Kvuli tomu, ze mate kreditku na 50 000, tak bude misto 30 000 chtit cisty prijem alespon 35 000. Pokud tedy mate pres 35 000, tak pro vas takovato kreditka nehraje roli. Pokud byste ale mela prijem 32 000, tak uz kvuli tomu treba hypoteku neziskate.

0/0
31.7.2010 20:53

anncz

malem

>věcí trvalé hodnoty

>nákup nového auta.

==========

Herdek, oni ty reklamni clanky maskujou cim dal lepe.Tenhle malem proklouzl

0/0
30.7.2010 9:13

Hroznej puberťák

Re: malem

Toho jsem si tam ani nevšim, jak jsem tu slátaninu ani nedočet. To je teda síla, trvalá hodnota jak noha.

0/0
30.7.2010 9:33

budik

Re: malem

jo, nebylo to presne formulovane:-)

nicmene, chlapi, je okurkova sezona, lepsi nez cist o paroubkovi ne! :-)

0/0
30.7.2010 9:50

Hroznej puberťák

Z deště pod okap

Už jsem se chtěl radovat, že Češi udělali po čase aspoň jednu rozumnou věc, že si přestali půjčovat na dovolenou - a oni to jen přesunuli na kreditky. :-/

0/0
30.7.2010 9:10

nadant

Re: Z deště pod okap

Proč ne, když jí každá (druhá) banka nutí "zadarmo" ... (a kdo by se staral, že je tam RPSN vyšší než u standartního úvěru :-P )

0/0
30.7.2010 10:30

Hroznej puberťák

Re: Z deště pod okap

Zadarmo drahý :-)

0/0
30.7.2010 11:22

wotomtoje.

Mě vždycky dojme, že tady na diskuzi ...

Jsou všichni moudří úspěšní a dělají všechno správně a s rozmyslem. Tady by z fleku mohl každý dělat životního rádce těm hloupým!  :-) Jo a kde jsou vlastně ti hloupí?

0/0
30.7.2010 8:20

Harpa-gon

Re: Mě vždycky dojme, že tady na diskuzi ...

Ti hloupí se válí u moře.

0/0
30.7.2010 8:51

Fare.l

Re: Mě vždycky dojme, že tady na diskuzi ...

Já jsem tu možná jednu "radu" psal, ale jen proto, že jsem byl za "hlupáka" a vzal si půjčku v době studií;-D I ti hloupí poučení můžou radit, ne?

0/0
30.7.2010 8:51

hospůdka na Mýtince

Re: Mě vždycky dojme, že tady na diskuzi ...

Je fakt, že radí se to zdálky dobře. Ale půjčku na dovolenou nebo televizi si může vzít fakt jen totální tykev. Nemusím do Egypta, v Jeseníkách je taky krásně a místo čučení na blbosti si pokecám u karet a vínka - třeba.

0/0
30.7.2010 9:17

wotomtoje.

Re: Mě vždycky dojme, že tady na diskuzi ...

Tak samozřejmě, že pújčovat si na dovolenou a vůbec na volný čas, záliby nebo koníčky a pak mít problémy, je totální blbost! Ale s takovými názory, že půjčit si na auto je nesmysl, nesouhlasím. Auto je třeba na dojíždění do práce, případně podnikání atd. a můj názor je ten, že je lepší malý nový než nějaká byť sebevýhodnější ojetina, která se kdykoli může rozsypat a nakonec se prodraží daleko víc!

0/0
30.7.2010 9:28

Jan9002

Re: Mě vždycky dojme, že tady na diskuzi ...

Abys ty Jeseníky neměl dražší, než Egypt.

0/0
30.7.2010 10:54

chorchloj

Taky perla

"... půjčovat si na dovolenou nemá smysl. Výhodnější je investovat do věcí

trvalé hodnoty, jako je rekonstrukce bytu nebo nákup nového auta."

INVESTOVAT do veci TRVALE hodnoty jako je nákup nového AUTA ;-D

0/0
30.7.2010 7:38

Glock Mark VII..

Re: Taky perla

dobrý postřeh .... R^;-D

0/0
30.7.2010 8:01

Fare.l

Re: Taky perla

Heh....nákup nového auta na leasing považuji za jeden z největších nesmyslů;-D

Spíš zajeté a nejlépe za hotové.

0/0
30.7.2010 8:09

hnusil pátý

Re: Taky perla

No vidis, ja zas povazuji za nejvetsi nesmysl kupovat ojete auto.

0/0
30.7.2010 8:48

Král sluje pichu

Re: Taky perla

R^;-D

0/0
30.7.2010 9:27

Lotus I.

Re: Taky perla

proč?

0/0
30.7.2010 10:12

Fare.l

Re: Taky perla

To by mě taky zajímalo.....není problém si koupit třeba 1 nebo 2 roky staré (po majiteli, který nemohl třeba splácet)

0/0
30.7.2010 10:43

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Taky perla

Napr. moznost vyberu, zaruka, zcela jasny puvod, min. riziko podvodu atd atd

0/0
30.7.2010 13:19

i-vet

Re: Taky perla

na to má asi každý jiný názor...u nás se škodovky montují a auto vám opraví každý soused skorem na počkání za pár korun - v jiném místě to může být problém...člověk musí zhodnotit vše pro a proti a vybrat co mu ve všech směrech vyhovuje...neštěstí jsme každý jiný a to je přeci fajn:-)

0/0
31.7.2010 8:22

hnusil pátý

Re: Taky perla

Tohle platilo naposledy pred 10ti lety.

0/0
31.7.2010 10:28

Scarlett from Scottland

ani to nečtu, stačí nadpis

ale půjčku na dovolenou si snad může vzít jen někdo úplně vypa.....nej 8-o

0/0
30.7.2010 6:55

Glock Mark VII..

Re: ani to nečtu, stačí nadpis

Tento postup nedoporučuji, nadpisy ke zdejším člákům píše nějaký novinářský šotek, protože ty nadpisy zhusta  a/ tvrdí nesmysly, b/ pokud netvrdí nesmysly, tak posunují význam celého článku (nadpis a článek jsou o 2 různých věcech).

0/0
30.7.2010 8:04

Morgiana

Re: ani to nečtu, stačí nadpis

Proč? to je snad každého věc Vy to snad za někoho ,platíte?Já si říkám že to je každýho věc jak si hospodaří. Pujčovat si přes kreditku, když mám jistotu , že další měsic budu mít na zaplacení není nic špatného

0/0
30.7.2010 8:06

budik

Re: ani to nečtu, stačí nadpis

presne, at si kazdy svoje prijmy a vydaje ridi sam! jestli mam na splaceni, tak proc ne!

R^

0/0
30.7.2010 9:52

hnusil pátý

Zeptam se ....

Jaky clovek si porizuje dovolenou na pujcku?

0/0
30.7.2010 6:28

cipisek32

Re: Zeptam se ....

Přece Čech :-( . Když jede Franta tak já musím taky !

0/0
30.7.2010 6:52

Ctenar_Mira

Re: Zeptam se ....

Patrně ten, kdo jezdí do Egypta "kvůli dětem". 8-o

0/0
30.7.2010 7:55

Duke_Nukem

Re: Zeptam se ....

;-DR^

0/0
30.7.2010 8:24





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.