Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K zablokovanému účtu se dostanete. Ale třeba až za deset dní a za poplatek

Banky každý rok evidují statisíce zablokovaných přístupů do internetbankingu. Přitom stačí jedno jediné, pečlivě si uschovat přístupová hesla včetně speciálních identifikačních údajů. Jinak se ke svému účtu dostanete až po návštěvě pobočky. A někdy vás banka i zkasíruje, až o 200 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fido

Muze to byt i chyba nekoho jineho

U nekterych bank muze pristup zablokovat i nekdo jiny. Staci aby se preklepl v prihlasovacich udajich a trefil se do vasich (napr. u CS je to 10 mistne cislo). Dotycny se snazi prihlasit na svuj ucet, spatneho cisla si nevsimne a zada 3x spatne heslo (resp. spravne ale k jinemu kontu) a vam zablokuje pristup k IB.

0/0
9.8.2010 18:43

mr_bodo

Re: Muze to byt i chyba nekoho jineho

Což je ale bohužel tvůj problém a tvoje chyba, protože banka je přece vždy neomylná :)))

0/0
9.8.2010 21:05

illes

Re: Muze to byt i chyba nekoho jineho

Hm, to je divný. Když platím někde kartou přes PIN a poprvé udělám chybu vím o ni hned, platba neproběhne a na displeji se objeví varování. Proč není něco takové na internetovém bankovnictví? Pokud zadám špatně heslo, hned poprvé mělo by to člověka nějak varovat, jinak je to nedokonalé a takovou služby bych ani nechtěla.

0/0
10.8.2010 21:10

Deleter

Re: Muze to byt i chyba nekoho jineho

Vy si jako nevšimnete, že zadáte heslo a přihlášení se neprovede???

0/0
28.9.2010 16:03

pteryx

e-banking

E-banking mi přijde nebezpečný, připadá mi že banky si se zajištěním bezpečnosti klientů hlavu příliš nelámou . Když vám někdo vybere po internetu účet, tak ho v životě nenajdete, ba ani nedokážete že se to stalo. E-banking mj. tiše předpokládá, že banky jsou poctivé. Ale "finanční krize" ukazuje, že ony poctivé nejsou, ani náhodou.

0/0
9.8.2010 16:33

DaM

Re: e-banking

Banky po celem svete vydavaji stovky milionu dolaru prave na zabezpeceni e-bankingu. Osobne to pro nekolik bank v ramci sve profese delam. Dovoluji si tedy poznamenat, ze jste mimo misu :-)

0/0
9.8.2010 17:56

illes

Re: e-banking

Hm, to sice vydávají, ale jak je vidět, na počítačové hekry a piráty nemají. Když takový počítačový pirát, který se v tom vyzná bude chtít, zřejmě vás může o peníze připravit. Už se to několikrát stalo.

Jsou to technické věci a každé zabezpečení, lze většinou nějak obejít a hekři a jim podobní z toho obcházení žijí.

0/0
10.8.2010 21:14

illes

Re: e-banking

Takže buď je to bankám jedno, že internetové bankovnictví zabezpečují jen tak halabala, nejsou to peníze banky a klient bude těžko dokazovat, že neudělal chybu nebo jsou neschopní ti, kteří podobné věci vymýšlí, či-li IT inženýří. Mimochodem nejlínější typ inženýrů, který znám. Když v práci něco nejde, tak první co je, vypněte a zapněte znovu počítač. Když to nepomůže, zavolejte znovu. Ani se nenamáhají příjít na to, proč to ten počítač udělal a co tam vlastně hlásí za hlášku a co to znamená. Tak už pří poruše vždy nejdřív vypnu a zapnu počítač, hodně často to opravdu pomůže, čímž se využitelnost jejich služeb se smrskla už na minimum

0/0
10.8.2010 21:21

DaM

Re: e-banking

Ano, zadne zabezpeceni neni na 100%, ale bance i jejim klientum vetsinou staci, kdyz se jim podari diky nasim technologiim a sluzbam snizit fraud (tedy neopravnene a podvodne financni transakce) o 80-95%. Tech zbylych 5% by slo sice snizit jeste na cca. 1% az 0,5%, ale za takovych nakladu a pri takovem snizeni uzivatelskeho komfortu, ze to nema smysl. Banka vam ty penize radeji vrati, pokud se vam to nahodou stane. Ale muzete byt v klidu, fraudstri se vetsinou zameruji na "nabobtnala" konta :-)

0/0
11.8.2010 10:26

Děda Lebeda

Sorry, ale pokud není někdo schopný

vyplnit username a heslo, aby se přihlásil do aplikace (a to opakovaně), tak by měl být shledán za nezpůsobilého ovládat počítač a zamezení přístupu k intenetovému bankovnictví je zcela v pořádku.

0/0
9.8.2010 7:56

RonnieV

Re: Sorry, ale pokud není někdo schopný

Sorry, ale stačí mít nevědomky přepnutou klávesnici a nestačíš se divit. Například Spořka se neobtěžuje upozornit, že už ti zbývá jen jeden pokus k přihlášení (což by byl celkem logický a jednoduchý krok) a prostě přístup blokne, načež je odblokování tak svinsky složité, dlouhé a uživatelsky nekomfortní, že má člověk okamžitě chuť přejít i s účtem jinam, zvlášť když vidí, že jinde takové tanečky nejsou (a nikoli na úkor bezpečnosti) - třeba Reifka, bývalá e-banka. To je nebe a dudy.Rv

0/0
9.8.2010 10:22

tx999

Re: Sorry, ale pokud není někdo schopný

Mam pocit, ze to je v podminkach, takze o tom uzivatel vi (alespon ja jsem to vedel i bez tohoto clanku a do tri snad zvladne napocitat kazdy). A jednou se mi u CS podarilo ucet tez zablokovat a odblokovani pres telefon mi neprislo nejak extremne komplikovane..

0/0
9.8.2010 10:50

Zivan

Re: Sorry, ale pokud není někdo schopný

Taky je potreba pocitat s tim, ze nekdo jiny muze mit podobne klientske cislo, splete se a po tretim spatnem zadani zablokuje pristup nekomu jinemu a ne sobe :-)

0/0
9.8.2010 12:21

RonnieV

Re: Sorry, ale pokud není někdo schopný

Tak mně se to u ČS stalo cca před čtvrt rokem a přes telefon to odblokovat nešlo. Bylo potřeba dojít na pobočku a pak počkat, až poštou přišlo nové číslo. Což mi jako opruz docela připadá.

A v podmínkách může být ledacos, ale ty si přečtu, když podepisuju smlouvu, za půl roku si to samozřejmě nepamatuju. Jen já osobně mám účty  u třech různých bank a fakt mám jiné starosti, než nosit v hlavě "small print". Jedno pop-up okénko upozońující na dva neplatné pokusy by snad nebylo tak strašné práce, ne? jenže ona Spořka pořád ještě  hřeší na to, že jsou lidé líní od ní odejít, a komfort zákazníků moc neřeší. Už se pomalu přesunuju jinam.;-€

0/0
10.8.2010 8:58

jan.banos

Re: Sorry, ale pokud není někdo schopný

takže je pro lepši zapamatovatelnost mít hesla jednoduchá?

Pro pocit většího bezpečí mám ke každému účtu heslo jiné, takže se občas stane, že se člověk splete, zvlášť když ho třeba 2-3 týdny nepouživá.

0/0
9.8.2010 19:26

velky bratr

Ani mne to neprekvapuje

Kdyz uvazim kvalitu clanku, je pochopitelne, ze velka cast redakce a problem s radou zakladnich ukonu a ty sofistikovane jsou pro mnohe dodnes cirym mysteriem...

.

Ti rozumnejsi pochopili, ze pocitac a blize k autu nez k lopate a ti opravdu rozumni vedi i to, ze bankovni ucet je proste jeden velky podvod, jehoz vyuzitim okrada kazdy nejen sa sebe, ale i vsechny ostatni prostrednictvim inflace. Ze z toho okradani nic nema? To je na tom asi nejpitomejsi...

0/0
9.8.2010 3:24

jaróš

Re: Ani mne to neprekvapuje

A kolik těch rozumnějších krom sebe ještě znáte, kteří nemají bankovní účet? Ona je to totiž v dnešní době takříkajíc nutnost. A jen primitiv peníze ukládá do štrůzoku. Ale prosím, cpěte si je tam i nadále, to je vaše věc. Mně osobně při představě, že každého 15. posbírám kupu složenek a půjdu na poštu je zaplatit v hotovosti, mě jímá hrůza. Možná na to přijdete, až budete mít vlastní výplatu, kterou, jen tak mimochodem, vám zaměstnavatel takřka se stoprocentní jistotou pošle na účet, a budete nucen platit nájem či jiné poplatky.  Myslím, že vaše reakce na článek patří k nejpitomějším, jaké jsem v poslední době četl. A to pomíjím skutečnost, že když diskutujete na českém serveru, že byste mohl také používat českou klávesnici. Možná vám neužívání interpunkce připadá zajímavé, ale já to považuji za přihlouplé.

0/0
9.8.2010 4:12

MHHK

Re: Ani mne to neprekvapuje

Máte na mysli asi diakritiku, interpunkce je trochu o něčem jiném.

Interpunkční znaménka (též členící znaménka) jsou grafické znaky, které v písemném projevu vyjadřují strukturu a organizaci textu; při čtení a v mluvě se projevují intonací a přestávkami v řeči. Jejich používání se nazývá interpunkce.

0/0
9.8.2010 10:20

dimple

Re: Ani mne to neprekvapuje

Vy nejste velký bratr, ale velký......Rv

0/0
9.8.2010 10:06





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.