Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zloděj zaplatil ukradenou kreditkou. Reklamace trvala měsíce

Trable čtenáře Honzy začaly ve chvíli, kdy mu ukradli kreditní kartu. Zloděj vzápětí odcizenou a již zablokovanou kartou zaplatil tisícikorunovou útratu. V tu chvíli měl Honza z Prahy jedinou možnost - transakci reklamovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Reklamace

Je pravda, že banky se případné reklamace snaží neřešit a buď dělají mrtvé brouky nebo mlží.

0/0
8.10.2010 9:09

pulper4

A kdyby nepolozila dotaz iDnes,

tak by klient cekal na vyrizeni reklamace jeste do soudneho dne...

0/0
8.10.2010 7:44

Bennu

Smutna realita

Po dotazu iDNES.cz, jak k celé peripetii došlo, byla reklamace do druhého dne vyřízena.

Rv

0/0
7.10.2010 23:32

KOMON

A UŽ SEM U JINÝ BANKY!!!!

S UNI KREDIT mám supr zkušenost z práce,dělám v autopučovně,klientovi sme předautorizovali 25000 a pak z částky ztrhli zhruba 15000 ukončením autorizace.Banka jemu tvrdila,že mu peníze blokujeme my,nám tvrdila,že je to autorizace stejné půjčovny v německu a pak mu eště důležitě sdělily,že mu to nestandartně odblokovali a jaký sou kabrňáci,když vůbec nezvládají standartní operace a ještě tím omezují klienta.

0/0
7.10.2010 22:43

enol74

Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

Jsa člověk utrácivý, nechal jsem se uchlácholit u Raiffeisen Bank a pořídil si kreditku v rámci Exclusive Program na bratru mínus potencionálních 200 tis. Ani jsem nepočítal, že bych si půjčoval, ale do rozumného obratu a splátky do 45 dní bezúročně a v zahraničí se to hodí. Jaké bylo ovšem mé překvapení, že karta je při el.platbách bez PINu, pouze na strohý podpis. V 21.století...i pokladní v Intersparu se mi smějí, stejně jako v klientském centru RB, kde jsem si postěžoval (PIN nenabízíme, jednou možná, pojistěte se). Pojištění jeden velký trapas, dostal bych leda ho.no, pokud bych tedy pojištění výrazně nenavýšil a tedy měsíčně velmi řádně nezaplatil. Inu rozhodl jsem se na snížení max.čerpání na řekněme obvykle otáčených á 80 tis. Osobně, na pobočce. Že je to prý neobvyklé, že někdo chce snížit úvěrový limit, ale budiž, že do pěti dní mi bude vyhověno. Realita byla taková, že vyhověno mi bylo po cca 2 měsících po dvou osobních urgencích... Asi tak k našemu bankovnímu systému...

0/0
7.10.2010 22:41

mcsoap

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

Dobrý den,

chci se ujistit, že jsem pochopil co jste napsal. Opravdu se tou kartou dá platit bez zadání pinu? Já bych přesně takovou chtěl, obtěžuje mne všude zadávat pin a bojím se, že jednou ho naťukám někam, kde mi okopírují kartu a pin si uloží. Všude na západě se platí bez zadávání pinu a chtěl bych to dělat stejně. Takže asi do té Reiffeisen banky zavolám a zkusím si takové konto zřídit :) Mimochodem, narážíte na 21. století. Domnívám se, že známkou vyspělosti v této době je, že platba v hotovosti je vyjímečnou záležitostí, bohužel v této zemi se na mě pořád koukaj jako na marťana ve většině míst kam přijdu nakoupit. A že vám kartu mohou ukrást? No, mohou, všimnul jsem si že většina lidí nosí peněženku na zadku. Já ji nosím v košili na prsou, takže by mě museli zastřelit abych jim ji dal. Ještě jsem v životě neztratil peněženku a ještě mě nikdy neokradli (a že už mám něco nacestováno).

0/0
7.10.2010 23:09

enol74

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

Jestli si myslíte, že pravděpodobnější je, že vám někdo zkopíruje pin (a teprve poté kartu ukradne a zneužije), než že vám kartu někdo nahodile ukradne a zákonitě zneužije, pak si do RB klidně zajděte, budete mít, co jste chtěl. Podotýkám, že mluvím o el.platbách (skutečně na terminálech jsem s ní bez PINu jen na podpis platil v Thajsku, Egyptě, Turecku,... funguje....). Nemluvím o hotovostních výběrech z bankomatů, ty jsou PINem chráněny (také jsou ihned úročeny) - nechápu, proč ten rozdíl. Prostě si kartu nechci nechat - za těchto podmínek a třeba v těchto zemích - ukrást...

0/0
7.10.2010 23:33

strapocek

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

mily pane, prave jsem nad vasim prispevkem pousmala. Visa kartou se plati zasadne bez pinu, jen pro vyber hotovosti z bankautomatu musite pouzit pin. Visa karta se vyuziva vetsinou v zahranici, ci pro platbu pres internet. Pokud chcete platit kartou s pinem, tak si poridte obycejnou kartu. ;-D

0/0
7.10.2010 23:35

enol74

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

pravděpodobně naučená odpověď od někoho, kdo podobnou kartu za a) nemá, tj.neriskuje, za b) prodává,... samozřejmě vím, že hotovost je zabezpečená PINem, ale koho zajímá hotovost, že, když mu na chabý podpis v případě krádeže může "elektronicky" nakoupit za 200 tis.... nebuďte madam trapná...

0/0
7.10.2010 23:45

rugerforever.2

To jsou nesmysly, nikdy jsem nevlastnil karty pro lůzu

vždy to byly a jsou Visy a Master Cards, Platím s nimi v 90% doma. Nejsou určené "pro  zahraničí" jak směšně píšete, to je prostě hloupost.

Budete se dámo divit, ale pin zadávám při platbách nejen na pumpách, ale dnes i v drtivé většině obchodů, o supermarketech vůbec nemluvím. Jakmile je v obchodě totiž modernější platební terminál, protě obsluhu nepustí do transakce jen na základě protažení  čtečkou, protože ověření platby pomocí čipu je upřednostňováno.

V cizině, zvláště třetího světa to ale není často možné a   výjimečné nejsou ani  platby proti podpisu... 

0/0
8.10.2010 1:09

stále jemně perlivá mattoni

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

a na to jste přišla kde? To, zda při platbě zadáváte PIN, nebo se podepisujete přece vůbec nezáleží na značce karty 8-o

0/0
8.10.2010 9:45

Jarouch777

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

Mam debitni kartu znacky VISA je s cipem a platim vsude zasadne jenom s PINem. Co k tomu dodat. ;-O

0/0
13.10.2010 11:35

carandache

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

To není karta s čipem?

0/0
7.10.2010 23:49

enol74

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

ne, není, a v klidu s ní platím jen na základě podpisu... "nejlegračnější" je, že mi pravidelně pokladní pouze sdělí, že se můj vlastní podpis tomu na kartě vlastně vůbec nepodobá...Rv

0/0
7.10.2010 23:54

bk89322

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

V zahranici (vyspelem - na tzv. zapade) je dle mych osobnich zkusenosti beznejsi overovani jen podpisem.

Nikoho to moc nepali, protoze u drtive vetsiny karet (Pokud ne u vsech.) neni zakaznik odpovedny za jim neautorizovane transakce.

0/0
9.10.2010 19:12

enol74

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

dokazování neautorizované transakce a podobnou kulturu institucí si lze v našich podmínkách ovšem představit jen velmi obtížně...

0/0
9.10.2010 20:56

Jarouch777

Re: Když jsme u toho, přidám také zkušenost...

Ziju par let v Londyne a bez cipove karty bych neprezil ani den.  Ale je pravda ze s Reifaisen mam stejnou zkusenost, jako jedni z mala poskytovali devizovy ucet, bohuzel s kartou bez zipu. Ale to je cca ctyri roky dozadu, domnival jsem se ze je tomu dneska jinakRv

0/0
13.10.2010 11:38

Praotec

Hmmmmm...........

bankovni stredovek v plnych obratkach.V[>-];-D

0/0
7.10.2010 22:34

gambleralkac

To vsechno

kvuli litru????

0/0
7.10.2010 21:23

Mithril

Re: To vsechno

Sice to vypadá, že to za to nestojí, ale na začátku těžko mohl vědět, že se to takhle potáhne.

0/0
7.10.2010 21:45

gambleralkac

Re: To vsechno

tak je pravda, ze me jednou naka chorvatska pristavni krcma nauctovala 3x veceri pro celou lod, coz bylo nakejch 5000 ceskejch a taky jsme to resil. Ale jen jsem jednou zavolal svyho bankere a uz se o nic nestaral. I kdyz jsem taky musel cekat, nez se restaurace vyjadri, 2x do tejdne mi zavolala nejaka slecna, omluvila se, popovidala si se mnou, pak uz jsme se smali jen jsem videl jeji cislo:-)

0/0
7.10.2010 21:57

bk89322

Re: To vsechno

Kdysi jsem mel americkou kreditku a jednou mi nejaka restaurace v Praze omylem zauctovala transakci dvakrat (Pristroj u stolu skapal na prazdne baterky.), asi $18. Musel jsem sice poslat dopis, ale do tydne byla transakce zrusena. Dokonce se prekoukli a zrusili i oba poplatky za transakci v cizi mene (nejen ten jeden).

(Asi bylo pro ne levnejsi to zacalovat ze sveho, nez aby na tom nekdo travil cas.)

0/0
9.10.2010 19:18

babacek

Re: To vsechno

Přece jde o princip ne o výši reklamované částky.

0/0
8.10.2010 9:10

Hroznej_puberťák

Je čas udělat bance pápá...

0/0
7.10.2010 16:27

xls

Moderní přístup

Je vidět, že jde UCB s dobou. Tohle jsou ty nejmodernější způsoby ojebů klienta a zdaleka to nedělají jen oni:

1) Nejlepší dát do podmínek možnost reklamací písemně a ve skutečnosti tvrdit, že to stačí telefonicky. Klient tam nemá absolutně nic v ruce, aby mohl dokázat podání reklamace nebo vyžadovat dodržování lhůt. Nějaké další kroky (arbitr, soud, ...) jsou taky vyloučený. S prázdnýma rukama taky vyloučený.

Vyšším levlem je to zkombinovat ještě třeba s 30denní lhůtou, dokdy je možný reklamaci podat. Než člověk zjistí, že to měl udělat písemně, má smolíka a nebudou se s ním ani bavit.

2) Mrtvý brouk a trvat na formalitách. Naúčtovali jsme vám neoprávněně 10korunový poplatek? Není problém: stačí dojet 20 km na pobočku, vystát frontu, podat si písemnou reklamaci a po měsíci vám ho (možná vrátíme). Až to zákoš párkrát absolvuje vč. několika upomínek reklamací, pochopí, že vynaložit stovku a hodinu svýho času na každou vrácenou korunu se moc nevyplatí a přestane otravovat.

0/0
7.10.2010 15:10

ce4you

Re: Moderní přístup

Nejsem pravnik, ale mam takovy pocit, ze v pripade opravnene reklamace ma clovek narok na nahradu cestovneho a mozna i casu, ktery nad tim stravil...

0/0
7.10.2010 17:58

1000mb

Re: Moderní přístup

V případě oprávněné reklamace máte nárok na cestovné(ne tágem,v podstatě vám zaplatí pouze jízdenky na MHD,nebo vlak).Čas strávený  s reklamováním a pocuchané nervy vám nezaplatí nikdoRv

0/0
7.10.2010 21:12

gambleralkac

Re: Moderní přístup

ja si vzdycky, kdyz jsem mel problemy, zavolal bankere do svyho oblibenyho baru, tam mu rek, co potrebuju a hotovo. Ale chapu, ze kdyz si nekdo posila na ucet 8 tis. vejplatu, ma asi jinej servis.

0/0
7.10.2010 22:00

marzena

Re: Moderní přístup

no to jsi teda velkej borec, ó a jak jsi chápavý a dovedeš se vcítit do problémů lůzy.. úžasné! 8-o

0/0
7.10.2010 23:07

davidh2002@volny.cz

karta = super věc

Kreditní karta Vám umožní nosit méně peněz, nikdo Vám je nemůže ukrást... Ale když Vám někdo ukradně kartu... jste v trojnásobné prde.i, než kdyby Vám ukradli tu tisícovku, co máte v peněžence....

Miluji debetní a kreditní karty! Produkt, který byl zajímavý možná před dvaceti lety. A od té doby se na něm prakticky nic nezměnilo... Bezpečnost nula, kvalita služeb nula, cena služeb maximum...

0/0
7.10.2010 14:51

dedamraz

Re: karta = super věc

no, zalezi, co mas za banku...ja ji mam vsechny karty pojisteny, kdyz mi je slohnou, tak dostanu prasule zpatky, i kdyz s nima nekdo stihne zaplatit jeste nez jsem to nahlasil. jedina vyjimka je tusim, kdyz by u toho byl pouzitej PIN (a ta vyjimka jeste neplati, pokud ho ze me nekdo vytahl nasilim)...ale neni to teda ceska banka...

0/0
7.10.2010 15:52

opportunity

Re: karta = super věc

Která banka u nás JE česká?

0/0
7.10.2010 21:22

Rudý přízrak fights for freedom

UniCredit Bank

;-D;-D;-D cemu se pan Honza divi ?

0/0
7.10.2010 12:34

Radek-333

Typický banánistán Česká republika

Typický banánistán Česká republika. V cizině je tato situace nemožná, po reklamaci se vrací peníze do 24hodin... Taková je realita a osobní zkušenost se zahraničními bankami...

0/0
7.10.2010 11:56

stamm

Re: Typický banánistán Česká republika

V jakem to bylo state a v jake bance.Opravdu by me to zajimalo;-(

0/0
7.10.2010 14:38

albertan_bear

Re: Typický banánistán Česká republika

Tak napr. - v Kande - ScotiaBank, HSBC Canada, CIBC ...;-D

.

Penize pri jakekoliv chybe vraceny okamzite na zaklade telefonniho hovoru, pak fax na banku s podpisem ...

0/0
7.10.2010 15:38

Pes Jonathan

Re: Typický banánistán Česká republika

Mam vydanou Mastecard od Unicredito v Nemecku. Pri jedne platbe na benzince se chytrakum podarilo ziskat cislo moji kreditky a pokusili se ji zneuzit. Kartove centrum zjistilo podezrele platby (pry jim nezapadala do meho "platebniho profilu") nekde v Britanii, celkem za 2000 liber. Pokouseli se mi dovolat a overit to, bohuzel jsem mel vypnuty nemecky mobil. Takze platby a kreditku pro jistotu zablokovali a poslali mi dopis. Po dovolene jsem jim zavolal, potvrdil, ze platby nejsou moje, behem 48 hodin jsem mel novou kreditku, banka mi poslala papiry na podpis, ty jsem jim poslal postou zpet a hotovo. Kvuli jakesi systemove potrebe mi penize ale museli z kreditky odecist (ale zlodej je nedostal), ale driv, nez prislo mesicni vyuctovani jsem mel penize od banky na ucte, takze me to nestalo nic.

0/0
7.10.2010 15:48

numo

Re: Typický banánistán Česká republika

Mam rakusku kartu, zatial som transakciu nereklamoval. Raz som platil cosi kdesi nejaku sluzbu na nete (pomerne smiesnu sumu) a platba nepresla. Kym som patral co sa deje, zvonil telefon a pytali sa ma ci som tu transakciu urobil ja - hovorim ano, tak zasa daneho obchodnika odblokovali. Ked mi raz v Amsterdame ukradli penazenku (blokacia cca za hodinu, ked som si vsimol), netusim sice ci sa niekto platit pokusal, ale na vypise neprislo nic.

Kolegovi zauctovali platbu v obchode dvakrat, vratenie bez problemov a hned. Inemu kamaratovi raz nejaky hotel nauctoval co nemal, rovnako bez problemov vybavene.

Takze ono to ide, to len ceske (a slovenske) banky maju dost svojrazne podmienky a pristup...

V tomto konkretnom pripade sa asi jednalo o podlimitnu transakciu 'zehlickou' - inak nie je mozne aby zlodej po zablokovani karty nou zaplatil. Vyssie sumy je nutne telefonicky overit aj v pripade zehlicky.

0/0
7.10.2010 16:01

destiny77

UCB mne dost naštvala

Včera jsem měl taky dost negativní zkušenost s UCB. Koupil jsem s.r.o., které mělo již vedený účet u UCB. Nechtěl jsem to tedy měnit, jen zrušit původní podpisový vzor, vložit svůj nový a správu účtu mít na pobočce, která je 200m od mé kanceláře na nám. Republiky (jedná se o velku pobočku). Vybaven dokumenty které dokládají, že jsem novým majitelem firmy jsem dorazil do banyk, kde mi paní na přepážce arogantním tónem sdělila, že si to musím vyřídit na pobočce v Plzni, kde byl účet založen. Nechtěla ani slyšet o tom, že by si to banka vyřešila interně s plzeňskou pobočkou a správu účtu přesunula na mou žádost do Prahy. To uměl i můj nový doktor, vyžádat si mou kompletní složku od mého starého doktora v jiném městě. Banka bohužel ne. Dost mě to rozčílilo, že já musím skákat, jak oni pískají i přes to, že jim platím nemalé prachy. Takže si musím udělat výlet do Plzně do banky. Je to stejná kravina, jako kdyby mi odmítla vydat peníze, že jsem je vložil na účet v jiné pobočce UCB!

0/0
7.10.2010 11:30

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: UCB mne dost naštvala

"Je to stejná kravina, jako kdyby mi odmítla vydat peníze, že jsem je vložil na účet v jiné pobočce UCB! " -neboj , to prijde vzapeti

0/0
7.10.2010 11:48

AgátaHáta

Re: UCB mne dost naštvala

Dojděte si na pobočku Flora, mají náhledy na všechny účty a otevřeno denně do tuším 20hod + víkendy, pokud potřebujete akutně cokoli ohledně účtu a debetních karet k němu vedených. Na bankéřku z Republiky podejte stížnost přes callcentrum 800122221. Převedení vedení účtu lze provést, jen přesně nevím, zda je poteba požádat v Plzni nebo stačí na jakékoli pobočce v Praze. Bankéřka opravdu neměla možnost na váš účtet nahlédnout či cokoli s ním dělat, ovšem měla vám zjistit, jak na to, případně poslat interní žádost o převedení.

0/0
7.10.2010 11:58

Anton Semjonovič Makarenko

Re: UCB mne dost naštvala

Myslím, že je silně neetické, aby do diskusích o pochybení UCB přispívali zaměstnanci nebo najaté PR agentury.

Případně by bylo vhodné výslovně uvést, že se jedná o příspěvek zaměstnance UCB či PR agentury.

0/0
7.10.2010 13:09

AgátaHáta

Re: UCB mne dost naštvala

I přes to, že máme svobodu slova, s vámi principielně souhlasím. Váš příspěvek se mne ale netýká. Hezký den.

0/0
7.10.2010 13:35

Anton Semjonovič Makarenko

Re: UCB mne dost naštvala

Škoda, že se u každého příspěvku nezobrazuje IP. To bychom viděli, ty svobodo slovo, klamavá reklamo.

0/0
7.10.2010 13:45

AgátaHáta

Re: UCB mne dost naštvala

Ano, to je opravdu škoda.

.

Klamavá reklama je reklama, která klienty mate a je vydávána firmou samotnou. Já jsem pouze uvedla informace veřejně dostupné a ověřitelné na netu či telefonu a doporučila jsem stížnost. Takovéto informace vám poskytne každá banka, aniž byste byl jejím zaměsntnancem. Stačí se trochu zajímat o danou problamatiku.

0/0
7.10.2010 13:52

Anton Semjonovič Makarenko

Re: UCB mne dost naštvala

Paní pracovnice UCB,

jak se může obyčejný klient dozvědět informaci, cituji: " Bankéřka opravdu neměla možnost na váš účtet nahlédnout či cokoli s ním dělat, ovšem měla vám zjistit, jak na to, případně poslat interní žádost o převedení."

Mohla byste mi dát link, kde na stránkách www.unicreditbank.cz se tohle tvrdí?

0/0
7.10.2010 14:16

AgátaHáta

Re: UCB mne dost naštvala

Zkoušel jste někdy, například z důvodu stěhování, převést účty u bank? Já ano. A myslím, že nejsem sama, kdo narazil na schopného bankéře, který mu řekl důvod, proč to jde či nejde - tedy že se na účet založený v místě X nepodívá v místě Y. Například. :-)

0/0
7.10.2010 14:38

Anton Semjonovič Makarenko

Re: UCB mne dost naštvala

Ano, zkoušel. Přesto se ještě jednou zeptám.

Paní pracovnice UCB,

jak se může obyčejný klient dozvědět informaci, cituji: " Bankéřka opravdu neměla možnost na váš účtet nahlédnout či cokoli s ním dělat, ovšem měla vám zjistit, jak na to, případně poslat interní žádost o převedení."

Mohla byste mi dát link, kde na stránkách www.unicreditbank.cz se tohle tvrdí?

;-D

0/0
7.10.2010 15:14

-dejf-

Re: UCB mne dost naštvala

ubožaku....

0/0
8.10.2010 20:50

Vladob

Re: UCB mne dost naštvala

Cim vice prispevku Agaty ctu, tim vice mne toci, fakt bych tu krasku chtel potkat

0/0
7.10.2010 17:09





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.