Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdy se zaměstnanci vyplácí být firmě dlouhodobě věrný a kdy ne

Přebíháte-li z jedné práce do druhé, svědčí to podle personalistů o vaší nestabilitě a neschopnosti navázat vztahy. Pokud setrváváte mnoho let na jedné pozici, chybí vám flexibilita a vlohy učit se novým věcem. Co je optimální, záleží na firmě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel679

no jo

Podle mě personalista, který používá termíny jako "budí dojem pecivála", prostě odsuzuje člověka, o kterém vůbec nic neví. Je to jako se slečnama - když budu moc soudit a moc vybírat, tak skončím na ocet a podnik skončí bez zaměstnance poté, co se personalisti během několika let prohrabali stovkami žádostí a odmítli několik desítek uchazečů, které pozvali (a všichni víme, že to jsou pořád stejné firmy které hledají a hledají...) Personalisti by měli přestat lidi soudit, protože to neumí a přestat se ohánět termíny jako "fluktuant" atd. - důvody proč lidé změnili pozici může být mnoho a nejlepší kandidáti jsou často skvělí, protože do životopisu nenapsali to, co doopravdy v životě prožili. Takže zpátky na zem.

0/0
9.12.2010 12:28

ročník 68

Nejhorší nadávka

v naší firmě je " Jsi blbej , jak naše personální oddělení " :-P

0/0
26.10.2010 13:53

Scarlett from Scottland

...

za prvné netuším, co personalista asi tak ještě dělá, pokud neprobíhá přijímací pohovor a ty se přece stále nedělají... 8-o

za druhé personalista přece vůbec netuší nic o práci, na kterou někoho vybírá, tak jak do toho může kvákat? ach jo.

0/0
26.10.2010 12:01

pavel.n

personalisté

Já bych tyhle ,,personalistické rychlokvašky " nakopal do sedací části.

Ještě tomu ani nezaschla pupeční šňůra a už je to odborník na nábor zaměstnanců.

Je to o firmě ,jak své zaměstnance vychovává atd. - pamatuji si na školení , kurzy  - dnes vezmou debila , který za 2 roky všechno zkazí a jeho nástupce není o moc lepší.

Například v naší firmě platí heslo , že odborník je člověk , který přijel z jiného města.

0/0
22.10.2010 4:00

Hodně prolhaní novináři

Jednoduché, když dobře platí...

;-)

0/0
22.10.2010 0:40

Nejsem.BezPrace.info

Hledáte zaměstnance a chcete ušetřit?

Tak napište! Já vám ty zaměstnance levně seženu - řekněme tak za 1-2 jejich měsíční platy jako provize. Nebudete potřebovat personalistu ani se muset prohrabovat životopisem. Já to udělám za vás za ten malý bakšiš. Dobrá nabídka což? Ani nebudete potřebovat ten drahý účet na Jobs.cz ;-D;-D;-D

0/0
21.10.2010 20:53

Cofola

Re: Hledáte zaměstnance a chcete ušetřit?

Švanda k popukání...! ;-D;-D;-D

0/0
21.10.2010 20:58

Nejsem.BezPrace.info

Re: Hledáte zaměstnance a chcete ušetřit?

Proč švanda, myslím to vážně! Hledáte nějaké zaměstnance?

0/0
21.10.2010 21:04

Nejsem.BezPrace.info

Re: Hledáte zaměstnance a chcete ušetřit?

A kolik si myslíte, že berou personální agentury za dohození zaměstnance firmě? Poslední místo, na které mě jedna personálka dohodila, tak stalo tu firmu 80 tisíc ;-D

0/0
21.10.2010 21:06

Grimkin

Re: Hledáte zaměstnance a chcete ušetřit?

Co vlastně děláte?

0/0
22.10.2010 1:31

Peťulák2

Kolik asi tak personalistů je zároveň psychology?

Jestli jedno procento, tak je to hodně. Ostatní stejně ty testy neumějí správně vyhodnotit.

0/0
21.10.2010 20:49

1000101110110001

Re: Kolik asi tak personalistů je zároveň psychology?

Ještě jsem nepotkal psychologa, kterého bych nerozebral na malé, zpravidla ošklivé kousky. Proč by měl být personalista psychologem? Testy stačí už jen na to, aby uchazeč sám sebe usvědčil ze lží. To lze vyhodnotit i strojově.

0/0
21.10.2010 22:58

adam72

Re: Kolik asi tak personalistů je zároveň psychology?

né každý je notorický lhář... a ne vždy musí nutně platit soudím tebe podle sebe... často tak můžete dojít ke zcestným závěrům...což se personalistům stává ve spoustě případů :-)) proto je lepší, aby u toho byl i někdo jiný ;-)

0/0
21.10.2010 23:43

Hodně prolhaní novináři

Re: Kolik asi tak personalistů je zároveň psychology?

A proč někoho usvědčovat ze lži? Jde snad na o to obsatid určitou pozici vhodným uchazečem a často je schonost efektivně lhát naopak ideálním předpokladem, třeba u obchodních zástupců je to nezbytná podmínka úspěchu. Navíc, pokud člověk ví v čem může lhát, personalista nic nepozná. A často je váš psychologický profil k ničemu, podstatnější je to, co člověk umí. Je to to samé jako když budete kupovat auto jen podle barvy.

0/0
22.10.2010 0:55

Hodně prolhaní novináři

Re: Kolik asi tak personalistů je zároveň psychology?

Personalisti jsou prostě obdoba kádrováků se všema neduhy. Namyšlení, bez představy o čem je skutečný pracovní proces. Vybaveni jen znalostmi pouček z příruček plných předsudků a pseudopsychologických blábolů. Pokud si váš životopis přečtou celý, je to zázrak. A že by třeba i poslouchali, co jím o sobě říkáte? Ani náhodou, podstatně víc je zajímá jakou kravatu máte na sobě, jak moc se drbete na prvém uchu, jak moc nebo málo se usmíváte. Domnívají se totiž, že podle toho poznají jakou máte kvalifikaci. Hledal jsem práci několikrát a vždy jsem jí našel, ale nikdy ne přes agenturu, vždy na přímo. Radám zaměstnavatelům i zaměstancům, agentůram se vyhněte obloukem, jen to ztráta času a peněz. Kolikrát vás pošlou do firmy jako žadatele o pozici, která je už dávno obsazená nebo zrušená. Je to banda darmožroutů, co vydělávají na ničem.

0/0
22.10.2010 0:49

jirka m

Je zvláštní, že v manažerských

a politických kruzích neplatí to hodnocení personalistů pro rychlé střídání různých pracovních míst...

0/0
21.10.2010 20:35

Dewils1

!

ja mam dobry plat ale hodně špatny kolektiv:-/

0/0
21.10.2010 19:53

RejpalkaN

Asi jsem si vybrala špatný obor

Chci být personalistka. Ale jak tak koukám ze zdejších příspěvků pod každým podobným článkem, budu asi dost nenáviděná. A ještě k tomu si o mně budou myslet, že jsem zbytečná vyžírka. Co se dá dělat, mě ten obor prostě baví.

0/0
21.10.2010 16:30

cufir-mufir

Re: Asi jsem si vybrala špatný obor

nejsem personalista, ale vedu střední tým lidí... Pokud je personalista kvalitní a zaměřený na jistý obor, pak je to dobrá pomoc, ale o těch tu asi diskuze není :-) Ale asi někde budou.

Obecně vzato preferuji, když se mi do rukou dostanou všechny CV a předvýběr si udělám sám. Zbytek si nechám od personalistky pozvat na pohovory, u kterých je personalistka, která podá základní informace o firmě a zbytek už si řeším sám...

0/0
21.10.2010 16:39

adam72

Re: Asi jsem si vybrala špatný obor

či-li na tuto konkr. práci stačí sekretářka

0/0
21.10.2010 23:45

saci

Re: Asi jsem si vybrala špatný obor

neházejte flintu do žita, když to budete dělat kvalitně (a o takových tu dnes debata opravdu nebyla), tak můžete být velice prospěšná. ;-) Obávám se jen, že pokyny zaměstnavatelů vás tak svážou, že se zařadíte do zástupu těch neoblíbených...:-)

0/0
21.10.2010 17:38

adam72

Re: Asi jsem si vybrala špatný obor

Zas tak špatné to nebude. Pravda ale je, že většina personalistů (se mi zdá) má takové představy o zaměstnanci jako člověk, který má 3 prestižní VŠ, s 10 lety praxe a současně mu má být max 30, umí alespoň 3 jazyky, atd....až na tu délku praxe to budu asi za rok a půl vše splňovat, ale dalším jejim požadavkům (obávám se) nevyhovím, tj. ochotný pracovat i za minimální mzdu :-D ochotný obětovat naprosto všechno pro tuto práci a v žádném případě si nemůže člověk dovolit klást nějaké podmínky. Můj dojem z nich je, že toto si představují. To si ale musí vybrat, jestli chtějí moulu co si nechá všechno líbit nebo odborníka, který ale logicky bude mít nějaké požadavky.

0/0
21.10.2010 23:54

plejtvák

nesmysl

při 10ti% nezaměstnanosti jsou to kecy o ničem......kdo není echt odborník, je rád, že nějakou práci vůbec má.......a personalisti? to je sorta k pohledání.......výběrové řízení na 3 kola, psychotesty, malování obrázků, nesmyslné dotazy....jednou jsem dělal pohovor přímo s majitelem firmy...už v té době úspěšný podnikatel a milionář...za 10 minut se rozhodnul a povídá, "zítra přijďtě". Pracoval jsem tam 8 let.

0/0
21.10.2010 15:45

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: nesmysl

Presne tak. Zkusenosti rikaji, ze pokud si clovek "padne do oka hned" pak je s tou praci daleko vice spokojenejsi, nez kdyz projde 10 kol vyberoveho rizeni tahnouciho se 7 mesicu, kdy nekdo nema cas, nekdo ani nevi, o co jde ... Moje vlastni zkusenost rika, ze pokud neni max do 2 tydnu jasne, pak je to na ...

0/0
21.10.2010 16:05

saci

Re: nesmysl

super, tomu říkám smysluplný příjímací pohovor. Nedávno jsem na pohovoru kreslil postavu muže a ženy jako součást psychotestu....Hledají ty firmy určitě pracovní posily nebo je to nějaký výzkum, jak dělat z lidí blbce;-D

0/0
21.10.2010 16:19

Pan Petr

Re: nesmysl

Jo tak to jsem taky kreslil. Pak jsem v té práci vydržel 4 měsíce protože mě po zkušební době nebyli ochotní přidat kolik bych si představoval (a před přijetím deklaroval). V další firmě takový plat nebyl problém a tak tam jsem už 6. rok. Navíc mám i lepší kolektiv.

0/0
24.10.2010 21:09

bulbik

Re: nesmysl

Neco podobneho se mi tez stalo. Sice nastupni plat byl hodne pod tim, zo bych si predtavovala a mela jsem vedle toho financne atraktivnejsi nabidku, ale z toho cloveka proste vyzarovalo, ze o me stoji a i rozhovor s nim mi byl prijemny. Nastoupila jsem, behem relativne kratke doby to financne slo nahoru, vztahy na pracovisti nejlepsi, co jsem do te doby zazila i prace vesmes dobra, nakonec jsem po nekolika letech odesla z osobnich duvodu...bylo to tezke, sef mi nekolikrat opakoval, ze maji pro me kdykoli otevrene dvere...to se mi snad uz nikdy nestane...to bylo opravdu jedinkrat, kdy jsem skutecne citila, ze si me jako zamestnance skutecne vazi.

0/0
21.10.2010 17:08

saci

Re: nesmysl

...kde to bylo?:-) takových moc není.

0/0
21.10.2010 17:41

Hodně prolhaní novináři

Re: nesmysl

Je to tak, zkušený šéf, nepotřebuje nějaké kádrováky. Vypíše prostě inzerát na příslušném serveru, ty největší zoufalce odfiltruje už sekretářka podle životopisů. Zbytek si šéf probere během jednoho odpoledne sám, pozve si deset lidí, co se mu zdají vhodné a s každým mu stačí 10 až 15 minut rozhovoru a ví. A nezkušený ňouma, co ho musí furt nějaký "specialista" vodit za ručičku? Pod ním nemá cenu vůbec pracovat, buď vás bude prudit blbostana a nebo pro neschopnost potopí celou firmu. A větší firmy mají své vlastní personální odd. Ohromné tříkolové výběrové řízení s psychotesty má význam pokud se hledá nějaký top manager nadnárodní korporace, který bude mít pod palcem region minimálně o rozloze, celé ČR a s platem aspoň čtvt mega. V jiných případech je to ztráta času.

0/0
22.10.2010 1:04

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Nejhorsi pohroma pro firmy jsou personalisti a odbory

!!

0/0
21.10.2010 15:34

Ahasuerus

Re: Nejhorsi pohroma pro firmy jsou personalisti a odbory

[>-]R^

0/0
21.10.2010 16:54

lolek77

Měl jsem personalistu, který nám vyčítal, že

pracujeme u firmy déle jak 2 roky. Marně jsem mu vysvětloval, že než se vychová skutečný odborník - mistr v provozu energetické firmy, trvá to 3 roky i déle. Když dokroutil druhý rok tak jsem se ho ptal co u naší firmy pohledává. Nějak se mu to nelíbilo.:-P

0/0
21.10.2010 14:53

kamor

Re: Měl jsem personalistu, který nám vyčítal, že

;-D;-D;-D

0/0
21.10.2010 14:58

Hodně prolhaní novináři

Re: Měl jsem personalistu, který nám vyčítal, že

:-)

0/0
22.10.2010 1:05

adam72

prvních pár vět stačí

personalisté ať si laskavě políbí....

Často vůbec netuší ani ťuk o práci na kterou toho dotýčného přijímají, obzvlášť pokud je to odborník v některém z technických oborů. V mojí firmě by byl za svoje podřízené zodpovědný jejich šéf a tudíš on je ten, kdo by měl u mě hlavní slovo při výběrovém řízení. Personalista je podle mě osobně nadbytečný zaměstnanec...

0/0
21.10.2010 14:07

saci

Re: prvních pár vět stačí

souhlasím...zažil jsem osobně,že jsem dotazoval personalistku na základní věci ohledně konkrétní pozice a ona nevěděla !!! V tu chvíli jsem měl pocit, že práci hledá ona a ne já;-D

0/0
21.10.2010 14:13

christo888

Re: prvních pár vět stačí

Miluju tyhle debaty, protože se ujišťuju, že jsme normální ve svém celkem militantním názoru na personalisty:-)

0/0
21.10.2010 15:14

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Personalista je neco jako kulturni referent pro veci politic

ke. Nikdo nechape, co vlastne dela. Vsichni se mu za zady smeji. Kazdemu je jasna jeho postradatelnost ...

0/0
21.10.2010 13:37

skoda-lasky

Re: Personalista je neco jako kulturni referent pro veci politic

No, až by Vám nepřišla mzda nebo byste dělal za dva, protože by nikdo nebyl schopen najít nového kolegu, možná byste na to přišel...

0/0
21.10.2010 13:44

Yesname

Re: Personalista je neco jako kulturni referent pro veci politic

Ale no tak... Personalista nezaměstnává. Ten jenom shání lidi. Jenom si o sobě myslí, že je pupek firmy.

0/0
21.10.2010 13:49

skoda-lasky

Re: Personalista je neco jako kulturni referent pro veci politic

Přesně tak, shání lidi. Takže když není personalista, musí ty lidi shánět někdo jiný - ale kdo, když na to nikdo nemá čas?

0/0
21.10.2010 13:51

christo888

Re: Personalista je neco jako kulturni referent pro veci politic

Shánět lidi znamená dát inzerát na jobs a pak vést pohovory na pozici o které stejně moc neví ;-D

0/0
21.10.2010 15:14

skoda-lasky

Re: Personalista je neco jako kulturni referent pro veci politic

A kolik si myslíte, že to asi tak zabere času? Projít všechny životopisy, pozvat na pohovor x lidí, z nich opět nějaké vybrat, pozvat je do dalšího kola či kol...

0/0
21.10.2010 15:16

Pan Petr

Re: Personalista je neco jako kulturni referent pro veci politic

Tak proč to děláte tak složitě?

0/0
24.10.2010 21:13

kamor

Podstata

personální práce není ve shánění lidí. Personalista má na starosti pohovory s lidmi, co mu sehnal náborář čili rekrutér, a pak má na starosti veškeré záležitosti spojené s nástupem do zaměstnání a další věci týkající zaměstnanců (píšu o tom v jiném příspěvku).

0/0
21.10.2010 14:09

skoda-lasky

Re: Podstata

A náborář je tedy kdo?

0/0
21.10.2010 14:10

kamor

Náborář

v některých firmách člověk, který zadává inzeráty, prochází odpovědi, někdy dělá tzv. předvýběr uchazečů a ty pak "přepošle" personalistovi. Znáte film "Já to tedy beru, šéfe"? Nárožný se Sobotou představovali typické náboráře. Dnes se jim říká specialisti recruitmentu nebo headhunteři.

0/0
21.10.2010 14:19

skoda-lasky

Re: Náborář

Pokud si pod pojmem náborář mám představit headhuntera, pak moc nechápu, kdo má mít na starosti nábor ve firmě, v níž headhunter nepracuje, neboť např. není potřeba, ale personalista ty lidi také netřídí...

0/0
21.10.2010 14:21

kamor

Re: Náborář

Pravda, někde ten předvýběr dělají i asistentky...

0/0
21.10.2010 14:26

skoda-lasky

Re: Náborář

Chtěla jsem tím říct to, že často aspoň dle mých zkušeností dělá předvýběr a nejméně první kolo personalista a vybírá tak, aby vedoucí vybral jen z několika uchazečů toho, který mu opravdu sedne.

0/0
21.10.2010 14:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.