Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Životní pojišťovny kastují klienty podle způsobu života a tomu přizpůsobují nabídku

Mladí lidé by se měli pojistit především proti úrazům. Rodiny s dětmi by měly myslet hlavně na to, aby v případě smrti živitele rodiny nezůstaly bez peněz. A pro starší lidi je vhodné vytvořit dostatečnou rezervu na důchod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hugous

Doporučuji si ještě jednou pořádně přečís ČLÁNEK

Jinak chlapci podnikám dvacet let a vydělal jsem si na docela slušný majetek, tak že, NEMUSÍM DO SMRTI PRACOVAT.:-)

0/0
15.11.2010 17:51

Scarlett from Scottland

no s tím popisem

mladých a bezdětných mě teda dojali i nas.... ;-€

0/0
12.11.2010 11:44

Tokamak

Pravdivé jsou tak možná první 2 odstavce

pojistit se na vážné úrazy, nemoci nebo smrt pro někoho může mít smysl. Ale spořící složka v ŽP je jedna velká zlodějina (snad s výjimkou placení zaměstnavatelem), to už je lepší mít peníze na 0,01 % úrok v šiditelně.

0/0
12.11.2010 11:18

ta, která nejsem

Nevím, jestli "kastování" je vhodný výraz

Kastovní sytém je hierarchický, to znamená, že jedna skupina má vyšší postavení jež jiná. Podle popisu v článku se klienti nedělí na skupiny výše nebo níže postavené, nýbrž na rovnocenné skupiny podle věku a potřeb.

0/0
12.11.2010 5:52

angr

sbohem přátelé

pěkně jsem si podiskutoval...

0/0
11.11.2010 19:04

hugous

VŠECHNY TYTO POJISTKY JSOU K NIČEMU

největší hloupost je životní pojistka, z té neuvidíte nic! A ostatní s nějakým spořením jsou jen pro chudé, podnikatel peníze raději otočí ve firmě.Rv

0/0
11.11.2010 15:23

angr

Re: VŠECHNY TYTO POJISTKY JSOU K NIČEMU

Chlape, chlape, ty tak motáš všechno dohromady, vodkdypak je pojistka spoření? Copak do divadla se jezdí nákladákem?

0/0
11.11.2010 21:39

1000101110110100

Re: VŠECHNY TYTO POJISTKY JSOU K NIČEMU

Holt "podnikatel" teoretik, co by "točil" pár stovek měsíčně ve firmě... Tipoval bych nějaké děcko.

0/0
11.11.2010 22:53

JarSkali

Poradenství

Dobrý den, pracuji ve finančnictví 20 let a doporučuji každému osobního finančního poradce, ale skutečně dobrého. Jak ho najít? Vodítkem je určitě praxe, ekonomické vzdělání a dobrá pověst. Také je lepší, když to není kamarád a rodina. :-)

0/0
11.11.2010 13:34

Vendelín Nademlejnský mladčí 3

Re: Poradenství

A můžu se zeptat z čeho žijete, když jste ten nezávislý finanční poradce?

0/0
11.11.2010 13:52

angr

Re: Poradenství

a kde psal, že je nezávislý?

0/0
11.11.2010 18:51

Marqui

Re: Poradenství

já jsem taky nezávislý finanční poradce, a žiju z provizí od pojišťoven, investičních fondů, hypotečních bank, ....

nezávislost spočívá v tom, že pokud je nejvýhodnější hypo od ČS, nikdo vám nenutí Flexi a PF ČS.... ale pokud vás baví denně sledovat vývoj inv. trhů, aktuality v pojištění a samozřejmě máte zkušenosti, která pojišťovna co plní a co má ve výlukách a ve svém volném čase tohle zjišťujete, tak pro vás asi fin. poradce nemá smysl....

zajímavé je, že všichni si stěžují, jak se v Německu, Francii, VB,.... mají dobře... v těhle zemích je např. fin. poradce naprostou samozřejmostí... tady má každý peníze v bance na 0,1%, platí 150,- za vedení účtu, takže ve výsledku v mínusu a je spokojen.... ;-D

0/0
12.11.2010 8:25

Vendelín Nademlejnský mladčí 3

Re: Poradenství

Aha, takže ty jsi závislý na provizích od pojišťoven? Tak už jenom z toho je patrné, že jakákoliv tvoje rada nemůže být nezávislá a ani přínosná

0/0
12.11.2010 8:40

von Schecke

Re: Poradenství

Úplně nezávislý není žádný finanční poradce!!!! Produktů je tolik, že NIKDO není schopný znát úplně všechny. Ale rozumím tomu, že můžete nabídnout široký výběr produktů a z nich vyberete ten nejvýhodnější...

0/0
16.11.2010 9:28

JarSkali

Re: Poradenství

Bohužel jsem tu nová a nemohla jsem reagovat dříve. Jsem ráda že diskuzi jsem rozpoutala a je na každém co si z ní odnese. Z praxe vím, že většina lidí je co se týče nakládáním s vlastními financemi velmi lehkomyslná. Mít osobního finančního poradce je ve světě tak běžné jako mít účet v bance nebo platební kartu. V Česku totiž příliš hodně lidí zajímá víc to, co z daného produktu bude mít poradce než to co z toho bude mít on sám. :-)  Věřím, že se to i zde změní. Přeji hezký den

0/0
15.11.2010 14:26

hugous

Re: Poradenství

Finančního poradce potřebuje snad jen naprostý hlupák.

0/0
11.11.2010 15:09

angr

Re: Poradenství

no právě, ale to už těch zbylých chytrých moc nezbývá.....takže asi proto

0/0
11.11.2010 18:48

angr

Re: Poradenství

viz tato diskuze

0/0
11.11.2010 18:49

Marqui

Re: Poradenství

třeba to pochopí, až bude po úraze invalidní a bude brát bohatý invalidní důchod.... pak by si řekl, že pojistka mohla být dobrá....

0/0
12.11.2010 8:28

Scarlett from Scottland

Re: Poradenství

proč myslíte? vy se vyznáte ve všem, kdo kde co nabízí? nebo do jakého fondu investovat, jaký koupit akcie atd.? vy jste ochotný si všechno oběhávat? já třeba ne. Vcelku tomu rozumím, ale nechám si vyzjistit informace, nechat si udělat porovnání mezi několika společnostmi, udělat podrobné propočty i s výnosy, nechám si to zařídit. Co je na tom? ;-D nikdy mě můj poradce k ničemu nenutil, dal mi nabídky s propočty, grafy a já si vybírám.

0/0
12.11.2010 11:51

illes

Re: Poradenství

Hm, jenže v Německu možná to poradenství funguje trochu jinak. tak proto se vyplatí lidem toho poradce mít. Když poradce zde poradí špatně a klient nevydělá či dokonce prodělá, většinou není odpovědný. Odpovědnost za konečné rozhodnutí nese vždy klient.

U nás jsou spíš poradci, placeni provizemi bank a pojišťoven, tudíž je jasné, že budou se snaživ vnutit produkt, který není třeba tak výhodný, ale dostane od finanční instituce za jeho doporučení a uzavření smlouvy vyšší provizi.  Což takhle, když poradce by byl odměňován klientem přímo, pokud klient na daném produktu vydělá, určitým procentem z vydělané částky, v případě špatné rady nedostane samozřejmě nic a pokud to bude opravdu velký prodělek, bude muset klientovi zaplatit sankci za špatnou radu.

0/0
12.11.2010 18:39

von Schecke

Re: Poradenství

R^R^ To by se už blížilo ideálu, takže to tady ještě hodně dlouho nebude ;-)R^

0/0
16.11.2010 9:33

quest300

pojišťovaci

Po narození dítka v nemocnici klepou na dveře bytu dříve pojišťováci než dítko s matkou samotné !! Jakpak je to možné ??

0/0
11.11.2010 13:18

Aro

Pojišťovny - Sázkové kanceláře

Nechápu na co pojišťovny, ... vždyť je to normální sázková kancelář, kdy ročně vsadím 5000Kč na to že se mi něco stane, a pokud se mi něco daný rok opravdu stane tak inkasuji třeba 500000Kč. Ničím se to neliší od sázkové kanceláře, tyhle ty pindy o jistotě lze tedy fakt překroutit v normální hazard - vše je stejné až na tu motivaci hazardovat které se v případě pojišťoven říká "potřeba jistoty" :-)

0/0
11.11.2010 12:50

Harpa-gon

Průměrná životnost

těchto pojištění je kolem 8 let. Přitom první 2 roky plateb shrábne prodejce.;-O Jaký je tedy význam si šetřit přes pojistku a ještě k tomu, když prachy stojí na vodě?

0/0
11.11.2010 10:42

angr

Re: Průměrná životnost

žádný, ale v lepším případě (ne samozřejmě u každého) může případné zhodnocení částečně eliminovat ztrátu, způsobenou rizikovou složkou pojištění, která je navíc u ŽP obvykle levnější, než samostatně. přiznám se, pracuji v oboru...

0/0
11.11.2010 18:45

avlyslakecod

mládí v háji, do důchodu daleko,

tak k čemu mi je nějaké pojištění?

0/0
11.11.2010 10:30

angr

Re: mládí v háji, do důchodu daleko,

jsi-li rentiér s dostatečně zabezpečeným příjmem bez tvého přičinění, tak k ničemu

0/0
11.11.2010 18:46

petrph

a není to spíš o tom

Že berou všechno co "finanční poradci" nasekaj, čím víc tím líp ;-D

0/0
11.11.2010 10:20

Vendelín Nademlejnský mladčí 3

Re: a není to spíš o tom

Samozřejmě že to tak je, ale to přece není chyba těch pojišťoven.

0/0
11.11.2010 13:58

Maja5090

Pozor na životní pojištění a pojštění rizik

Pojištění proti úrazu či invaliditě či jiným rizikům má určitě svůj smysl. Ale proč k pojištění uzavírat nějaké spoření? V současné době jsou nabídky životního pojištění spojené právě jen s jistým spořením ve fondech - proč? Takže pojištění ano, životní pojištění v současných nabídkách ne.

0/0
11.11.2010 10:06

angr

Re: Pozor na životní pojištění a pojštění rizik

a kdo tě nutí? když přeci víš, že to nebudeš potřebovat a že se tvůj zdravotní stav nemůže neočekávaně zhoršit (pak už to totiž třeba nepůjde), tak proč si uzavírat ŽP?

0/0
11.11.2010 19:01

verua

Dynamik

Ukončím ho, nikde není vidět, kolik budu mít v 60ti naspořeno, kolik mám na účtě, výpisy nechodí atd...

0/0
11.11.2010 9:25

angr

Re: Dynamik

jasně, kašli na to, nic z toho sice neuvidíš, ale kdo tě nutí... Uzavři si to až to bude dražší (pokud ovšem věkem nemládneš...)

0/0
11.11.2010 18:54

Marqui

Re: Dynamik

dynamik je jedna z největších hrůzností na českém trhu co se pojištění osob týče.... drahé, špatně zhodnocované,.... Rv

0/0
12.11.2010 8:18

angr

Re: Dynamik

Chlapec je koukám znalec. Copak se nějaký DYNAMIK ještě prodává? To je to samé, jako kdyby ti někdo kritizoval tvého starého favorita. Taky už je to o ničem, ale kdysi se tomu říkalo auto.

0/0
12.11.2010 12:32

Pravda bolí

Jsem nevěděl, že jsou nějaké životní pojišťovny

0/0
11.11.2010 8:58

Vladimir7

Česká pojišťovna opět zklamala

V totmo roce jsem se dozvěděl, že Česká pojišťovna nepodporuje klienty, kteří jí platí vysoké pojistné na životní a důchodové pojištění a splňují podmínky dané zákonem na odpočet  z daní, ale protože je to pojistka starší, tak není možné, aby na ni zaměstnavatel přispíval a část měl v nákladech - zřejmě jen z rozhodnutí jejich vlastního vnitřního předpsu - aby nutili klienty uzavírat nová pojištění se všemi důsledky ztráty výhod při zrušení pojistek starších.

Dnes jsem znovu narazil.Jejich marketing poslal dopis, ve které děkují za pozornost, kterou jsem věnoval jejich nabídce Úrazového pojištění - a takovou vůbec neposlali. Při dotazu na klientské centrum nejsou ochotni bez udání osobních údajů sdělit o co vlastně šlo, v dopise je jen napsáno, že pojistné mohu platit v částce 120 Kč-ale ani jak často a nejsou ochotni poskytnout informaci ani na jaká rizika se produkt vztahuje!!

0/0
11.11.2010 8:27

angr

Re: Česká pojišťovna opět zklamala

není nad to mít dobré informace...

0/0
11.11.2010 18:55

radim36

Návod, jak co nejvíc vytěžit klienty.

Tohleto kastování je spíš návod pro prodejce pojištění, jak klienta co nejvíc "pojistně" vytěžit. Jinak je to nesmysl.

V první řadě se rozsah pojištění musí odvíjet od toho, kdy je klient stran životních jistot v klidu. Někdo je nejvíc v klidu, když není pojištěn vůbec nebo velmi málo, buď se mu nechce platit nebo je skromný a spoléhá, že se v případě problému nějak protluče ( má na to rozhodnutí jako samostatně se rozhodující člověk nárok)   nebo prostě je zajištěn, má majetek, který může rychle prodat nebo rodinu, co se o něho postará.  Jiný člověk je naopak v klidu, když je co nejvíc zajištěn a nevadí mu, že za to platí pravidelně sumy.....

V druhé řadě se rozsah pojištění musí odvíjet od věku klienta. Nejvýhodnější pro klienta je , když se pojistí do věku cca 30 let už natrvalo na zbytek života a potom pojištění nemění. Akorát má zapnutou indexaci pojištění, aby mu pojistné částky nesnižovala inflace.

0/0
11.11.2010 8:09

radim36

Re: Návod, jak co nejvíc vytěžit klienty.

Pojistné sazby jsou totiž závislé na věku klienta a zvláště u pojištění smrti obecně a pojištění závažných onemocnění od věku cca 30 let začínají poměrně rychle růst.

Člověk ve věku takových 45 - 50 let už platí za životní pojištění strašně moc a dostává za to strašně málo, uzavírat nové pojištění či navyšovat stávající pojištění je v tomto věku už v podstatě nesmysl. Lidi v tomto věku by měli pojišťovny obcházet obloukem a uzavírat  životní pojistky jen tehdy, když není jiná možnost, třeba kvůli hypotékám a co nejnižší, bez ohedu na pojistnou částku.

Místo pojištění přes pojišťovny by lidi v tomto věku měli mnohem víc spoléhat na  zajištění do té doby nashromážděným majetkem nebo na  přímé investování do něčeho, do fondů, do nemovitostí.....

0/0
11.11.2010 8:17

angr

Re: Návod, jak co nejvíc vytěžit klienty.

nojo, ale kdo ti prodá barák na CITI kartu, Home credit, GE money multiservis a ještě k tomu výhodně na splátky jen za 899,- (jo a prvního 1/21 roku bez úroku..)?

0/0
11.11.2010 19:07

Xladi

Zjistil jsem

Že nejvýhodnější pro mne bude se nepojišťovat. Mám životní pojistku jen proto že mi to platí zaměstnavatel, jinak bych to nikdy nepořídil, nechal jsem si jen pojištění na trvalé následky, když pojedu někam do ciziny tak se samozřejmě cestovně pojistím, ale plati pojištění např. abych dostal v nemoci nějaký bakšiš, to je krajně nevýhodné pokud tedy nemáte nějaký úraz téměř neustále. Navíc mi jen stačilo vidět brožuru s podmínkami za jakých je možno pojištění čerpat a po jakou dobu. Stačilo jen nahlédnout aby normálnímu člověku došlo že na to prakticky není možné dosáhnout.

0/0
11.11.2010 5:32

angr

Re: Zjistil jsem

doporučuji si sehnat potvrzení, že už tě nic špatnýho potkat nemůže, jednou by se ti mohl takovej papír hodit

0/0
11.11.2010 18:57

xls

Odměnu pro autora

Za podobný články bych pro autory zavedl ukřižování, aby už neoblbovali lidi. Operovat se spořením v souvislosti s ŽP je normální zločin.

0/0
11.11.2010 5:18

angr

Re: Odměnu pro autora

to by taky jednou mohlo dojít i na diskuzní příspěvky, to by bylo jak na Golgotě

0/0
11.11.2010 19:03

nicolbolas

obyčejní

"obyčejní lidé"

od výplaty k výplatě, sotva zaplatí nájem, energie, jídlo.

modlí se za každou volnou chvíli, kdyby nemusí být zadarmo v práci přesčas. za dveřmi je 100 dalších

0/0
11.11.2010 0:33

VlasTen

Re: obyčejní

Ufff... Ještě že tedy nejsem ten obyčejný člověk. R^

0/0
11.11.2010 7:50

Satan 16 2

Re: obyčejní

také jsem rád, že nejsem obyčejný člověk, ale zaměstnanec

0/0
11.11.2010 9:26





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.