Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Banky budou muset radikálně změnit reklamy. Kvůli novému zákonu

Zákon, podle kterého se od ledna budou nově řídit spotřebitelské úvěry, upravuje mimo jiné i podmínky pro reklamy finančních institucí. Nově se v nich bude muset uvádět sedm bodů. Pravděpodobně tedy zmizí klasická reklama na finanční produkt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lvy

Už vidím ty reklamy v TV!

Půjčíme vám 100.000Kč jen za 1000Kč měsíčně, celkově nám zaplatíte jen 250453Kč za pět let! ;-D Jinak nejsem tak bohatý, abych si mohl brát "výhodné" či jakékoliv jiné půjčky. ;-D Ovšem většina socek na to evidentně má peněz dost! Navrhuji,. aby sociálka měla přístup do registrů dluhů a všem dlužníkům automaticky ukončila vyplácení jakýchkoli dávek, pokud mají na to si vzít půjčku. ;-D

0/0
31.12.2010 14:40

kecy1

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

Mas nejakou divnou matematiku. Pokud by se splacelo 1000 Kc mesicne po dobu 5 let, tak se splati jen 60.000. Nejen ze to neni tvych 250.000 ale ani puvodnich 100.000, takze takovouhle pujcku by asi nikdy nikdo nenabidl.

0/0
2.1.2011 12:29

Cenda22

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

jasně, protože my normální lidi do třiceti v pohodě našetříme nějakej ten milion, dva, tři, abychom si pořídili bydlení bez hypoték. K čertu s váma, sockama !

PS: něco bych napsal o vaší inteligenci, ale to by mě cenzor smáznul.

0/0
4.1.2011 15:00

Lvy

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

Psal jsem o půjčkách, ne o hypo, to je jediná věc kdy skutečně má smysl někomu platit za půjčení peněz ovšem taky se tam platí řádově skoro 10x nižší úroky...

0/0
4.1.2011 15:02

Cenda22

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

přečtěte si to po sobě - jakékoliv půjčky. Hypotéka není nic jiného než půjčka, která je ale díky dobrému/odpovídajícímu zajištění nemovitostí pro banku bezpečnější a tudíž i lépe úročená.

Stejně tak se může stát spousta dalších věcí, proč si do banky půjdete např. pro spotřebitelský úvěr - jako je nehoda automobilem, s kterým jezdíte do práce, porucha několika spotřebičů v krátkém čase, obecně investice do bydlení (ne vždy se bere hypotéka) atd. Vy už sám na něco přijdete.

0/0
4.1.2011 15:10

Lvy

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

Obecně bych rozhodně nešel. Skutečně nejsem tak bohatý, abych si mohl půjčovat.

0/0
4.1.2011 15:12

Cenda22

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

v tom případě jste šťastný člověk, co si s řadou běžných věcí nebude lámat hlavu. Já bych si radši (příklad) v nouzi na pračku půjčil a splácel ji, než chodil ve špinavých a smradlavých hadrech. To samé, když bych potřeboval auto na dopravu do práce.

Konkrétně díky hypotéce na dům mám teď i silně nadstandardní příjem. Stejně jako řada jiných podnikatelů. Nejsem tak hloupej, abych si nedokázal spočítat, kdy nějakou půjčku potřebuji (nebo mi následně přinese zisk) a jsem schopen ji splácet, a kdy ne.

0/0
4.1.2011 15:22

Lvy

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

A to já zase raději nechávám peníze vydělávat, přijde mi to tak lepší.

0/0
4.1.2011 15:27

Cenda22

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

to nejdřív musíte nějaké mít a pokud je jen točíte v rámci zákonných prstředků, tak samy o sobě toho moc nevynesou. Zas je to otázka konkrétní situace. Většina lidí moc volných prostředků nemá. Přesto bych je nenazýval sockami, kterým je potřeba upřít jakoukoliv dávku jen proto, že si na něco vzali půjčku. Použijte občas hlavu.

0/0
4.1.2011 15:37

Lvy

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

Lidi, kteří neumí hospodařit a nemají na to ale nelze nazvat jinak.

0/0
4.1.2011 15:43

Cenda22

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

:-))) opravdu zbytečná diskuze

0/0
4.1.2011 15:47

pes Jonatán

Re: Už vidím ty reklamy v TV!

úrok je, pravda, nižší, ale taky se splácí třeba 20-30 let, takže za půjčený milion zaplatíte ve výsledku bance 2 miliony...a to tedy taky žádná výhra není....

0/0
5.1.2011 20:20

Xladi

Dyť je to tam i dnes

Akorát je to minipísmem a ve spotu se to ukáže na okamžik, takže je zákonu asi učiněno zadost.

0/0
30.12.2010 22:05

registered

Re: Dyť je to tam i dnes

..pokud nebude uvedené, že to musí být psané česky, napíšou to klidně klínovým písmem. Nebo třeba" Ana šulmīka aššum šattim ššetim ašpuram. Lū šalmāta."

0/0
30.12.2010 22:32

Xladi

Re: Dyť je to tam i dnes

;-D myslíte tím bankovním slangem jak o něm byl článek pár hodin před tímto? Přesně zákon udává že to tam musí být, ale jestli se tam ta informace objeví na sekundu nebo půl minuty to žádný zákon ani vyhláška neřeší v reklamě to může probliknout. Něco jiného budou www stránky nebo letáky ale to se dá taky zamaskovat

0/0
31.12.2010 8:19

fitzie

zeptám se diskutujících:

vezmete si půjčku 100 000 (dejme tomu na auto, to je aspoň v některých oblastech naprostá nezbytnost). v prvním případě ji splácím 5 let v 60 splátkách (měsíční splácení) po 2000 Kč. Přeplatím 20 000 za pět let. RPSN je 7,68%

v druhém případě si vezmi půjčku stejně vysokou. Budu ji splácet stejně dlouho (pět let) a přeplatím ji o stejnou částku - 20 000 Kč. jediný rozdíl je, že ji nesplácím měsíčně, ale zaplatím v pěti ročních splátkách po 24 000 Kč. Jaké bude RPSN? větší, menší, nebo stejné?

0/0
30.12.2010 15:50

jaromirjagr

Re: zeptám se diskutujících:

nevím

0/0
30.12.2010 16:26

Harpa-gon

Re: zeptám se diskutujících:

Ročně je výhodnější, rozdíl necelý 3t.

0/0
30.12.2010 17:01

pavel.n

Re: zeptám se diskutujících:

odpověď je složitě jednoduchá - je to lichva a toto je vloženo i do občanského zákoníku , jenže nikdo vlastně neví o co jde - tedy na vysvětlenou - banka vám úročí vklady běžně 1,5%  a půjčuje za 7,68% - normálně je to nemorální trestní čin lichvy - u nás se to jmenuje bankovní podmínky

0/0
30.12.2010 18:37

kykor

Re: zeptám se diskutujících:

která banka půjčuje za 7,68%? půjčování peněz na úrok je lichva? vy budete asi muslim... EU

0/0
30.12.2010 18:53

pavel.n

Re: zeptám se diskutujících:

nejsem muslim - jen se ptám - pokud mi banka úročí mé vklady 1,5% a nabízí úvěr ve výši 500% úročení vkladů  - co to je - většina obchodníků žije v této zemi na 30-50% rabatu , ale banky si jedou své........no coment 

0/0
30.12.2010 19:04

unqutus

Re: zeptám se diskutujících:

Nikdo vas nenuti sluzeb bank vyuzivat.

0/0
30.12.2010 19:55

Kockův táta

Re: zeptám se diskutujících:

Tak za prvé: to nic nemění na tom, že to lichva je. A za druhé: nevím, jak bych prakticky fungoval přinejmenším bez běžného účtu. A také co se týče úvěrů, tak prostě někdy se mohou vyskytnout v životě situace, kdy si úvěr musíte vzít (ač já doufám, že mě nepostihnou). 

0/0
30.12.2010 21:14

terminal

Re: zeptám se diskutujících:

Není to lichva... Račte si dohledat co praví o lichvě zákon. Co se týče bynkovních účtů, je jich dnes již na trhu dost bez poplatků. A úvěr? Jaká by mohla být situace v životě lidském, kdyby si někdo opravdu MUSEL vzít úvěr?

0/0
3.1.2011 22:09

Magnaat

Re: zeptám se diskutujících:

Tak a teď mi řekněte, ve které české bance máte riziko, že o svůj vklad do banky přijdete? Odpovím za Vás - ani v jedné. A teď mi řekněte, jaké je riziko, že banka "svůj vklad" od dlužníka nedostane zpět? A toto riziko musí promítnout do svých sazeb. Banky půjčují bonitnějším klientům než nebankovní společnosti, tak mají nižší sazby, ale i tak se stane, že někdo nesplatí a tak musí penize získat jinde. Jestli se Vám úrok od banky nelíbí, můžete půjčovat své peníze přímo konkrétním lidem, kteří Vám dají určitě větší procento (ale je otázka, jestli Vám taky něco splatí) - můžete obejít banku a vydělat oba :). Takovéto firmy určitě najdete na internetu a i tady na idnesu se o nich psalo...

Když bance nařídíte, že může půjčovat například jenom do 2x násobku procentní sazby vkladů, tak třeba banky radši půjčovat nebudou vůbec a pak se teprve rozjede lichva...

0/0
30.12.2010 20:06

Xladi

Re: zeptám se diskutujících:

Jasně máte pravdu, ale je zajímavé že banky v cizoně dokáží půjčovat za 5% úroku a u nás je to od 10% výše(nemzapočítávám hypotéky). Naštěstí žádnou půjčku nemám, jen u rodičů a splácím jim. Měl jsem leasing, ale ten jsem předčasně splatil. Každý chce mít zisk, ale kdyby banky žily jen z úroků, bnohužel mají i dost vysoké poplatky:-/

0/0
31.12.2010 8:24

dogi1

Re: zeptám se diskutujících:

Kterou konkrétní zahraniční banku máte na mysli? Já jen že bych si rád vaše tvrzení ověřil! Díky!

0/0
1.1.2011 5:08

fitzie

Re: zeptám se diskutujících:

 počet splátek RPSN ovlivní. s vyšší četností splátek rpsn roste - měsíční splácení 7,68%, roční splácení 6,4%

BTW: rpsn 7% je normální a slušný úrok, lichva začíná na desítkách procent, což je právě případ "laskavé firmy" Providentu.

0/0
30.12.2010 19:21

ramese

Re: zeptám se diskutujících:

ta;-Dm rika reklama ze jsou normalni :) lol

0/0
30.12.2010 22:14

martin_simek

Re: zeptám se diskutujících:

uz aby k nam prisla ta mila pani kamaradka, mohla by nam treba napect vanocni cukrovi a poklidit ;-D

0/0
31.12.2010 0:01

terminal

Re: zeptám se diskutujících:

Mýlíte se. V zákoně o lichvě nic není o desítkách procent....

"Kdo zneužívaje něčí tísně, nezkušenosti nebo rozumové slabosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru, nebo kdo takovou pohledávku uplatní nebo v úmyslu uplatnit ji na sebe převede, ..."

A mimochodem, koukám, že si tu dost lidí plete RPSN a p.a.

0/0
3.1.2011 22:14

Labaro

Re: zeptám se diskutujících:

Ono to záleží taky na tom, k jakému termínu bude splatnost ročních splátek. Jiná bude situace, pokud první roční splátka bude pár týdnů po poskytnutí půjčky a jiná, pokud bude splatnost první splátky po roce . V prvním případě mi banka půjčí peníze bude PRSN vyšší než v případě měsíčních splátek, v druhém případě nižší.

0/0
1.1.2011 21:51

robirob

je skutecne hloupe, chtit jednoduche, pravdive informace?

Ja nechapu, ze rade lidi v diskusi prijde uplne normalni, ze v reklame dostavate neuplnou informace tesne na hranici pravdy. Klasika jsou napr. ruzne pausaly na mobil, internet apod., kde mate velkym pismem uvedeno pouze za XXX, sluzby A,B,C a nekde uplne dole poznamka, ze uvedena cena plati na prvni tri mesice, pricemz min. doba, na kterou se zavazete je rok. Vsechny informace pritom dohledate velmi pracne.

Jasne muzete vedet, jak to chodi s uvery, ale v X dalsich oblastech budete pracne zjistovat informace i vy, pripadne si platit konzultanty. Me prijde hloupy, pokladat to za normalni, protoze cas, ktery venujete prohlednuti skutecnych podminek pri tomhle nefer jednani je totalne promrhany.

Pritom poskytovatele sluzby k tomu muze nutit jenom to, ze to "neni zakazane". To znamena, ze to muze vyuzit konkurence a pokud to znamena vyhodu, konkurence to vyuzije. A potom to pokladam za chybu systemu ve spatne vymezenych hranicich a vidim jako logicke, ze sem ma zasahnout stat.

0/0
30.12.2010 14:33

kykor

Re: je skutecne hloupe, chtit jednoduche, pravdive informace?

vůbec to není hloupé, ale můj názor je, že to je od státu alibismus (místo vymezení rámce jen uloží, že v reklamě mají být informace- důvod je podbný jako s kouřením: škodí, ale nese peníze z daní, takže ho neuakážeme, ale na krabičku dáme nápis o škodlivosti). takový postup nepomůže nikomu, jen poslancům, kteří takto vykazují činnost.

0/0
30.12.2010 15:48

Vins

TOP09

Tak co, socánci, další zlý nápad toho ošklivého Kalouska, kterého každý tak nenávidí jak okrádá stát?

0/0
30.12.2010 14:24

kykor

a ještě

stát by měl na výplatnici uvádět superhrubou mzdu, pravidelně zveřejňovat rpsn i celkové náklady svých (= našich) úvěrů. pokud se ale stát není schopen přestat zadlužovat až k smrti, těžko to čekat od ovcí v jeho stádě.

0/0
30.12.2010 13:36

untermenschvonsocdem01

Re: a ještě

Říká Vojtěch Toráč, Moravák co se přistěhoval do Prahy.

Vystupuje tu jako génius, ale ale podle nicku lze dohledat jeho občanské jméno. :-)

0/0
30.12.2010 14:12

fitzie

Re: a ještě

a?

0/0
30.12.2010 14:24

kykor

Re: a ještě

no, on tím myslí asi toto: jmenuje se Toráč = jméno, které mají často romové = diskutující kykor je cigán = neplatí daně, neměl nikdy úvěr. Snadno si už mohl na netu najít třeba i mé dary neziskovým organizacím, jakkoliv takový úkon nemusí být jednoduchý pro někoho, kdo vyžaduje státní ochranu před svými vlastními kroky. Nabízím mu níže důkaz, že se mýlí, pokud bude ochoten vsadit na svá slova více než jen svou čest (ta nestojí za mnoho) :-P

0/0
30.12.2010 15:12

Třetí jezdec apokalypsy

Re: a ještě

Moraváčku, tímto způsobem se bav se sobě rovnými. Nikoliv se mnou.

Máš-li jakýkoliv problém můžeme se ho osobně vyříkat, při uzavírání tebou nabídnuté sázky.

0/0
30.12.2010 15:17

kykor

Re: a ještě

jsi tak hrdinný :-) přistupuješ tedy na sázku? já ji beru- osobně ti pak ukážu, že se mýlíš jak v otázce mých daní, tak i v otázce mých úvěrů či v psychiatrické diagnoze. kolik vsadíš? zatím jen šermuješ svými nicky, aniž by ses představil

0/0
30.12.2010 15:25

Třetí jezdec apokalypsy

Re: a ještě

Vsadím se pouze osobně.

Moraváčku, že máš osobní problém je poznat z toho, že se vychloubáš dary neziskovkám. Už to značí komplex méněcennosti, ale ten má většina tobě podobných. Normální člověk to udělá a nechlubí se.

0/0
30.12.2010 15:30

kykor

Re: a ještě

no, samozřejmě, že osobně, ty jsi hrozný jantar ;-D tak se představ, řekni, kde a kdy a hlavně, kolik vsadíš na pravdivost svých slov- obávám se, že se za ně stydíš stejně jako za své jméno, což lze pochopit

0/0
30.12.2010 15:37

Třetí jezdec apokalypsy

Re: a ještě

Zítra 10,00 někde v centru?

0/0
30.12.2010 15:45

kykor

Re: a ještě

očekávat, že se vlastník armády nicků skutečně představí, lze asi jen stěží...:-P  že by navíc napsal, na kolik tedy cení svá slova? nemožné 8-o že by odpověděl na jasnou otázku? ohoooo V

0/0
30.12.2010 15:52

Třetí jezdec apokalypsy

Re: a ještě

Pane Toráči, mimochodem mohu se zeptat jak Vy s Vašimi názory si můžete vzít hypotéku u odborářské banky?

0/0
30.12.2010 15:47

kykor

Re: a ještě

pecunia non olet R^

0/0
30.12.2010 15:53

Třetí jezdec apokalypsy

Re: a ještě

Nevšiml jsem si, že já vyžaduji jakoukoliv státní ochranu. To jen ty žiješ v bludných představách a tyto bludné představy si vykládáš do reálného světa.

Nevím jestli jsi Róm, ale v obličeji vypadáš hodně podivně. Tipl bych na schizofrenika.

Já požaduji pouze rozbití státem podporovaných oligopolů (např. v telekomunikacích), o čem jsem tu však nic nepsal.

0/0
30.12.2010 15:21

kykor

Re: a ještě

no, anonymní pepíku, už tu nejsi, tak zase někdy. zdravím tě, muži s více nicky, který ostatním přisuzuje diagnozu, jež jedinou zná ze svých návštěv v ordinaci EU

0/0
30.12.2010 18:59

kykor

Re: a ještě

to ses mohl klidně zeptat, všude vystupuju svým jménem nebo snadno dohledatelným nickem, nemusím se skrývat ani před diskutujícími ani před státními orgány za záplavou nicků jako ty ;-)

0/0
30.12.2010 14:46





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.