Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Teambuilding: když odmítnete utužovat tým, padáka dostat nesmíte

Téma odmítání teambuildingu nedávno rozvířil případ Venuše Kindlové z ústeckého krajského úřadu. Ta nechtěla tahat za provázky a stavět věž z kelímků. Dostala vytýkací dopis od nadřízeného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

překlad pro starší

Teambulding = Družba

0/0
15.2.2011 8:18

PK66

No už jenom ...

když čtu o týmspiritech a fun programech, tak je mi šoufl ...:-/

To by asi nefungovalo, kdyby se používaly české výrazy ...RvRvRv

0/0
8.2.2011 14:31

Chytry.Levicak

tyto rádoby akce nic nevyřeší...

pokud s kolegy nevycházíte....

0/0
7.2.2011 17:54

Martin_Happy

kravina

 Když mám své zájmy, chci je dělat ve svém volném čase, toho moc nemám. od rána do pozdního odpoledne je člověk v práci. Večer si šéf vymyslí nějakou volovinu (npř. shrnutí celého dne apod.) a pak to dělám do noci. Du spát a ráno nanovo. Zbejvá už jen víkend, a to mám šaškovat někde s bandou lídí,se kterými sem nucen trávit čas, byt si s nimi nemám co říct. Udělám trapas, a v práci to bude horší. No to teda určitě vzroste produktivita ;-D

za druhé. Pokud by tam člověk jel dobrovolně, budiž. Pokud se zaměstnanci domluví spontálně a něco podniknou, tak je to stmelí. Ale věřit, že se stmelí prac. kolektiv např. tim, že si nuceně zajedou na paintball je blbost. Část lidí si řekne, že to je kravina a bude otrávená, a nebude se tam s nikym bavit, část zůstane doma, část v tom bude neschopná a bude se stranit ze stydlivosti, že jim to nejde. No to teda posílí kolektiv

0/0
7.2.2011 0:22

Nahlas se ti směju 2

Re: kravina

Ne každý má za kolegy výhradně zapšklé negativisty a neschopné stydlíny. A teambuilding nerovná se paintball.

.

Jako populistický výkřik to bylo dobrý, jako smysluplná reakce k teambuilingu tak na úrovni 6letého dítěte.

0/0
7.2.2011 8:51

hell365

Re: kravina

:-)

0/0
7.2.2011 9:30

Martin_Happy

Re: kravina

například paintball neznamená, že to musí být paintball. Takhle může fungovat cokoliv. Neumíte číst?

pokud se na teambuildingu naučíte číst, tak pak se vám to hodí;-)

A sice ne jaždý má takové kolegy, ane nikdo nemá všechny kolegy úžasné. Ledaže by měl jen jednoho kolegu. Takový pracovní kolektiv ale nemusí nikam jezdit

0/0
7.2.2011 10:08

Nahlas se ti směju 2

Re: kravina

dtto má 2. věta výše.

0/0
7.2.2011 12:48

CART09

Re: kravina

Takže podle Vás kolektivu prospěje, když nakomandujete zaměstnance v jejich volném čase k aktivitě, která je nebaví? Ano, kolektiv se semkne, ale proti tomu vedoucímu...

0/0
8.4.2011 11:53

Nahlas se ti směju 2

Re: kravina

"podle Vás kolektivu prospěje, když nakomandujete zaměstnance v jejich volném čase k aktivitě, která je nebaví?" - proč si tohle myslíš?

0/0
9.4.2011 9:06

phaneuf

...

Zamestnavatel zamestnance plati takze ma pravo po nem pozadovat i takoveto aktivity a kdyz se to nekomu nelibi nemusi tam pracovat a muze jit delat machry do mistni hospody.

0/0
6.2.2011 12:31

Roger Wilco 2

Re: ...

Má, ale v pracovní době. Nikoliv o víkendu a pokud - tak za to má zaplatit i s příplatkem za sobotu - neděli. Jinak nic proti nemám, pár akcí jsme taky měli a naposledy  to byl cykloturistický výlet. Kdo nechtěl tak šel hrát sportovní hry nebo se mohl flákat ke zdraví s pivkem v ruce.  Večer byl mejdánek pod širým nebem a pečené prasátko, takže pohodička.:-)

0/0
6.2.2011 14:05

dino_na_idnes

Re: ...

Náplň práce mám v pracovní smlouvě v sekci popis pracovní pozice, o šaškování s kolegy tam není ani čárka... Ale máte pravdu, kdyby po mně zaměstnavatel něco takového opravdu požadoval, prostě půjdu o dům dál, práce je všude dost.

0/0
6.2.2011 19:31

miro.cz

Re: ...

R^

0/0
6.2.2011 21:43

tomas_tod

Re: ...

Ty jsi taky dobrej případ, právo na to má pouze a) v pracovní době a b) pokud je to v souladu s uzavřenou smlouvou

0/0
7.2.2011 0:07

Levicový populista VI.

Firmy

ktere s touto blbosti kdysi zacinaly to uz daaavno nepraktikuji. Vyhozene prachy.

0/0
6.2.2011 11:06

Reeve

Re: Firmy

Kdyby to skutečně bylo tak účinné, tak už to dávno dělají všichni (resp. ti, kteří to nedělají, by už dávno zkrachovali).

0/0
6.2.2011 23:38

Yarda.

..Firmy dávají na rozvoj svých lidí

dost peněz, proto je pochopitelné, že chtějí, aby spolupracovali...

Co všechno si soudruzi magoři - eee manageři - nevymyslí, aby ty peníze nemuseli dát lidem do výplatních sáčků. Není náhodou ta firma co týmbyldynk organizuje spřízněná s někým z vedení té firmy pro jejíž zaměstnance to pořádá?

0/0
6.2.2011 8:44

Nahlas se ti směju 2

Re: ..Firmy dávají na rozvoj svých lidí

Člověče nešťastná, vždyť se stačí kraťounce zamyslet. Podobné akce se organizují zpravidla 1x za rok. I když se jedná o akci s dopravou a přespáním, nevylezou náklady nad 2000 Kč za osobu. Tedy ekvivalent navýšení mzdy o 166 korun hrubého měsíčně... Jaký efekt na vztahy a pracovní výkon by měla stokoruna měsíčně na výplatě navíc v porovnání s povedenou firemní akcí, na kterou zaměstnanci rádi vzpomínají a která je sblížila po pracovní i lidské stránce, není třeba vysvětlovat.

.

Nehledě na fakt, že mzdové náklady a náklady na podobné akce jsou z pohledu firemních financí dvě naprosto odlišné hromádky peněz, mezi kterými nelze volně přehazovat.

0/0
6.2.2011 11:53

mysCZ

tým-blbing

zajímavé postřehy a vidím že všude je to stejné, až teda na jednu "junajtydstejts" pracovnici která tady všem s.re. svoje kapitalistické názory, jak je to príma zabít celej víkend na teamblbingu, teda pardon team buildingu. By mě jen zajímalo když jsi tak pracovitá terezov, kde bereš ten čas vysedávat celej den na netu a doplňovat tady ty svoje zhovadilosti;-O, jo jo, není nad US firmičku že? No jinak k tomu TB u nás je to tak, že je to taková zlegalizovaná pitka a sexuální orgie v jednom;-). A hlavně velký řit.. alpinizmus do šéfova zadku. Celé to pak končí asi 3 měsíční horlivou diskusí kdo koho voj.l. Pravda kolektiv to ztmelí ale trošku jinak než by všichni očekávali. ;-D

0/0
6.2.2011 8:44

Nahlas se ti směju 2

Re: tým-blbing

Že jste ve firmě takhle omezení není vinou teambuildingu.

0/0
6.2.2011 11:54

Roger Wilco 2

Re: tým-blbing

Proč? Může to být docela sranda a zábava. ;-D

0/0
6.2.2011 14:06

mysCZ

Re: tým-blbing

Fakt jo? a čím si asi myslíš že to bude? (čekám odpověď ve stylu:" no přece buranskými kolegy, a bla, bla, bla) hehe haha.. Ne tím to fakt nebude!;-D

0/0
6.2.2011 18:58

Nahlas se ti směju 2

Re: tým-blbing

To doopravdy nevím. Jen říkám, že to není vinou teambuildingu.

0/0
7.2.2011 8:52

Tomiq

Týmbildink

Osazenstvo našeho kanclu v práci je tak stmelené, že nějaká násilná kolektivizace, které se "vznešeně říká" teambuilding, není třeba. Inu, když je šéf arogantní pitomec s papalášskými manýry (např. hulí jak Trabant po ránu v prostorách firmy, ale zaměstnancům to zakazuje), který každou chvíli někoho zastrašuje snížením výplaty.

0/0
6.2.2011 0:32

Judge Dredd je o5 tady

Tambulding

je největší peeeetchovina... lidi si nemají ani na pracovišti tykat akdovíjak se kamarádíčkovat. To jinak akorát upečou nějakou levou na zaměstnavatele.RvRv

0/0
5.2.2011 22:31

terezav

Re: Tambulding

máte pravdu, v určitých sociálních skupinách to funguje dle vašich slov; mezi dospělými a profesionálními jedinci to chodí jinak; ale možná proto je v tolika českých firmách takové množství bur...

0/0
5.2.2011 23:33

tomas_tod

Re: Tambulding

a v US firmách jsou všichni dokonalí a burani se tam nevyskytují. Jen slepičky ;-D

0/0
7.2.2011 0:10

Tomiq

Re: Tambulding

Jistě - zaměstnanec má být poslušná, poddajná a snadno vydíratelná ovečka :-)

0/0
6.2.2011 0:24

certik_bertik

se říct že jediná pomoc je mít kvalifikaci, nebo práci kterou jinak nikdo z firmy nemá, nebo by ji nedělal, nebo jít pracovat k firmě kde takové nesmysly neprovozují

0/0
5.2.2011 12:09

comme il faut

Soudruh se straní kolektivu

a nechodí na dobrovolně povinné akce? No to bychom se na to podívali!

0/0
5.2.2011 2:57

vlmach

Re: Soudruh se straní kolektivu

Všechno už tady jednou bylo a nebo je to pěkná pitomost.

0/0
5.2.2011 9:53

Benito Juarez

Re: Soudruh se straní kolektivu

Soudruh zřejmě není v kolektivu oblíben.

0/0
5.2.2011 22:43

mysCZ

Re: Soudruh se straní kolektivu

R^R^R^

0/0
6.2.2011 8:52

vrgf

-

tak me napadlo, jestli ma nekdo efektivnost takehoto podniku podeprenou nejakymi serioznimi studiemi, nebo jen toci vodu. kdyby jo, tak by zrejme mluvili treba o tom, pri kterem typu prace to smysl ma a pri ktere ne. i kdyz to stoji jen tech 90 tisic:D rozpocitat tak krasne tu sumu pro 30 lidi na jednu hodinu a rict, ze to stoji jako kino, to je fakt terno.

tady se lze a lze

0/0
5.2.2011 0:12

vrgf

-

nechapu proc bych mel travit jeste vic casu s kolegy jako s rodinou. 5 krat 8 hodin tydenne neni dost? prace je snad dostatecnym treninkem na praci. at to strci do pracovniho casu, kdyz uz je to jako tak dulezite.

proti tradicnimi ceskemu teambuildingu v hospode jednou tydenne samozrejme nic nemam

0/0
4.2.2011 23:57

mukr

Stmeluji se pouze v pracovni dobe

mimo pracovni dobu nejsem dostupny a nejsem na pracovisti ani s nikym z prace. Vsechno ma sve meze.

0/0
4.2.2011 21:58

dino_na_idnes

Re: Stmeluji se pouze v pracovni dobe

Ale zase tak striktně bych to neviděl, jít po úspěšně zakončeném projektu s kolegy na pár piv se dá, jednou za rok to neuškodí... Akorát tomu teda neříkáme teambuilding a nenajímáme si externí firmu, aby to zorganizovala.

0/0
6.2.2011 19:37

rulemaniac2

nam se to libilo ...

meli sme vedouci teambuild, spojeno se skolenim v psychologii vedeni a takovy ty veci okolo ... a pak skaly, lezeni, slaneni, pres vodu jizda atd. a vsichni se bavili, bylo to skvele. i nas velmi silny kolega ktery neni vubec sportovec slanil 20m skalu a na zaver i jel pres vodu ze teda dotoho pujde, sice se vykoupal a bylo to trosku na konci tezsi ho sundat ale ziskal si u vsech obrovsky respekt za odvahu kterou prokazal, akorat druhy kolo rekl ze radeji utece :))

byl to prima vikend, zabava vecer i s vedenim ... pohoda a nikdo si nestezoval ... ale kdo nechtel neco zkusit tak to nedelal proste, nenutit je hlavni ... ale my sme blazni takze sme dotoho sli vsichni :D

0/0
4.2.2011 21:22

Vážný

Re: nam se to libilo ...

Mám dost přes sto kg a jsem hrůzou pro organizátory TB.

Minule jsem se při přechodu řeky po lanech se do vody prověsil.

0/0
4.2.2011 22:16

vrgf

Re: nam se to libilo ...

to muselo byt vzruso! lol

0/0
4.2.2011 23:59

aza_

už to slovo!!!!

my jezdíme jednou ročně na turistickej "stmelovací vejlet" (hory, skály, hrad, nic náročnýho), cestou kecáme, sbíráme houby, jíme svačiny z batohu, večer zajdem do hospody na jídlo a autobusem domu. Kdo chce, jede, kdo ne, je v práci. A všichni jsou spokojení.

0/0
4.2.2011 19:25

Mjr_Zeman

blbost

podle pracovní smlouvy mám přijt do zaměstnání, udělat práci a opustit zaměstnání a za to mi náleží mzda. Žádné lezení někde po lanech ve smlouvě není ...

0/0
4.2.2011 18:43

sluni-sluni

Re: blbost

to bysme se na to podívali, pche... :-)

po pravdě - chlastat v hospodě můžu i v místě bydliště nebo vedle budovy, kde jsem zaměstnán - a i  s kolegy..., na bowling si můžu taky zajít v místě bydliště či zaměstnání, TB je prostě díra na prachy...

0/0
5.2.2011 14:04

terezav

Re: blbost

aha, no to je ale zajímavé.... mě ale když šéf zařídí teambuilding v lázních, tak pojedu a ráda, protože si ještě odpočinu; pochybuji, že bych to musela platit;-D

0/0
5.2.2011 23:54

PatrikChrz

Nemůžou vyhodit? Mojí kolegyni vyhodili!

Také jsem zažil teambuilding u mého bývalého zaměstnavatele. Účast byla striktně povinná. Jednu kolegyni za "nespolupráci" vyhodili - nána, neuvědomila si, že je ve zkušební době :(

Akce byly docela často - manžel personalistky měl teambuildigovou agenturu :)

0/0
4.2.2011 16:28

Silia

Nejlepší "teambuildingy"

...dělala naše bývalá šéfová Adina. Sehnala peníze a za ty jsme 3x do roka někam vyrazili jako celý tým. Kdo chtěl, tak jel, kdo ne, nejel. Vždy jsme se domluvili, kam se chceme podívat, kolik lidí pojede, a kolik peněz na to máme. Podívali jsme se tak na Sněžku, strávili super víkend v hotelu na horách, taky jsme zažili příjemný relaxační víkend v hotelu Babylon (masáže, koupání i večerní taneček) a všechno bez nějakýho programu a nucený zábavy. Sešli jsme se vždy jen u snídaně, nebo na domluveným výletu, ale jinak absolutní volnost a paráda. :) Z rádoby manipulativní zábavy na řízené akci, kde vás sleduje personalista, se mi dělají pupínky a nikdo by mne tam nedostal! Vivat Adina!!! R^

0/0
4.2.2011 15:26

Roger Wilco 2

Re: Nejlepší "teambuildingy"

R^ A tak to má být. U nás podobně.

0/0
6.2.2011 14:10

skeptický optimista

Teambuilding - krycí jméno pro chlastačku

Většina teambuildingů končí tak, že se polovina zúčastněných "ožere" jak dogy.

0/0
4.2.2011 14:28

skeptický optimista

Teambuilding - krycí jméno pro chlastačku

Většina teambuildingů končí tak, že se většina zúčastněných večer "ožere" jak dogy.

0/0
4.2.2011 14:26





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.