Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Účty v obchodě, hospodě ani v bance si Češi moc nehlídají, tvrdí výzkum

Hlídat si vlastní peníze nemusí být žádná věda. Stačí naučit se kontrolovat každý výdaj a v nakládání s penězi a účty být pečlivější. Potíž ale je, že téměř každý druhý Čech třeba vůbec nekontroluje, zda mu obchodník naúčtoval nákup správně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ooihojte

technicky vzato

nechápu, když u terminálu autorizuji částku X a zadám PIN, jak by mohla být z účtu stržena částka Y? Stržené částky kontroluji průběžně baj voko, větší odchylky bych si asi všiml, ale potvrzení z terminálu si neschovávám, tak nějak spíš počítám s tím, že v případě problémů omlátím někomu v supermarketu účetnku o hlavu, než jít něco řešit do banky.

0/0
7.6.2011 13:13

24569

Praxe

;-D Jeden supermarket s komandem má docela často na účtence jiné ceny než v regále. Jednu dobu jsem to bral jako hru, kdo z koho. Pamatuji časy, že vám za zjištěný nedostatek dali poukázku v hodnotě 50 Kč - brzy došly!

0/0
9.3.2011 22:33

oldboy

...

Článek hovoří pravdu, zrovna dneska jsem si zkontroloval účet z restaurace a nebohý ind mi zapomněl napočítat pivo. Samozřejmě jsem jej na to upozornil.

0/0
9.3.2011 19:12

Brundi

Stava se pmerne casto,

ze jeden druh zbozi je se slevou a druhy podobny je bez slevy. Pak uctuji to bez slevy. Casto to jsou korunove polozky bez caroveho kodu, treba pecivo, takze se predpoklada, ze si tak maleho rozdilu clovek ani nevsimne. :-/

0/0
9.3.2011 14:13

honzasvika

hlídat účtenku?

Nereálné... Při pěti velkých nákupech pět chybných účtenek, jednalo se o velké hypermarkety v Praze...

0/0
9.3.2011 13:44

Maxx_Th

hlídejte si zda vás někdo neokrádá,

stát si ta to udělá kolonku a krádež je legalizována. Ať žije 20% DPH.

0/0
7.3.2011 18:24

JCage.

Proc tu nikdo nenapise

jak se tomu da branit?

Je prece evidentni ze se takhle krade zamerne ;-€

0/0
7.3.2011 10:49

Pšenda

Re: Proc tu nikdo nenapise

No treba vedenim ucetnictvi pro domacnost. Sledovat kazdou vydanou korunu. Nasledne potom mas i data podle kterych se muzes rozhodnout ktere polozky omezit.

0/0
8.3.2011 8:20

KarelM

Re: Proc tu nikdo nenapise

No jo, ale té práce s tím.... Ale nepochybuju, že je to užitečné.

0/0
8.3.2011 9:25

karel60

Re: Proc tu nikdo nenapise

Jaká práce? Schovám si účtenky a večer je za minutu naklepnu do RQmoney. Stejně si jdu číst mailovou poštu, tak mně ta minuta nezabije.

0/0
8.3.2011 16:54

stefi_ul

Re: Proc tu nikdo nenapise

tohle zmakne i jakykoliv kalkulator (excel, calc)... neni treba instalovat dalsi programy. A da se to vysperkovat presne pro potreby kazdeho. Prijmy, vydaje, uspora... jednou nad tim zapremyslite a pak uz to leta slouzi. Mam i na spotrebu nafty, ... vse se da hlidat.

0/0
10.3.2011 11:01

lampiónový průvod

To je teda účet

Housky, buchty a Mladá fronta ;-D

0/0
7.3.2011 9:26

karel60

Re: To je teda účet

Buchty s vlašákem. ;-D

0/0
8.3.2011 16:54

igamenir

Tak nekontroluju, no ...

Výběrů mám tolik, že bych to nedohledal. V krámu si prostě ceny nepamatuju, ale jestli něco není dvakrát poznám podle pípnutí čtečky. Na druhou stranu v restauraci nemám problém vše spočítat rychleji než číšník tak je ta kontrola samozřejmá. A vrácené peníze kdekoliv jsou samozřejmé, to vždy samozřejmě vím, kolik mám dostat zpátky. A musím říct, že jsem častěji narazil a reklamoval naopak výslednou nižší částku nebo přespříliš vrácených peníz. Stalo se mi to v restauraci, kfc, obchodě, kině ...

Kolik z Vás, co si vše hned pečlivě kontrolujete, by se ozvalo, kdyby to bylo špatně v jejich prospěch?

0/0
7.3.2011 8:28

KarelM

Re: Tak nekontroluju, no ...

Já kontroluju i to jestli mi nevrátili víc a hned na to upozorňuju, když se to stane. Hryzalo by mě svědomí. Ovšem častěji se mi stává to, že na regálu je u výrobku nižší cena než se pak ukáže na pokladně. Proto si účtenky kontroluju.

0/0
8.3.2011 9:27

Karl99

Nutno kontrolovat

Já tedy kontroluji a rozhodně se to vyplatí, účtenku za pokladnou projedu stylem rychlovka, samozřejmě nepoznám korunové rozdíly, ale když to dávám do kabele tak vím počet kusů ap., stíhám to obvykle do minuty a nutno říci, že snad neexistuje obchod kde by vše vždy sedělo na 100%, přičemž, kdyby se to odhalené sečetlo tak to určitě udělá několik tisícovek. Nehledě k tomu, že obchoďáky se vůbec nenamáhají špatnou cenu opravit, jednou na dotaz, odpověděli že to opraví až někdy večer.

Nevím jak ostatní, ale já si na hlavu ... nenechám.

0/0
6.3.2011 16:41

stary_chachar

Re: Nutno kontrolovat

ty jsi ale BOREC !!! 8-o8-o

0/0
7.3.2011 10:45

oldboy

Re: Nutno kontrolovat

Ale chudej.

0/0
9.3.2011 19:14

Larrax

Postřeh bankéře

Není bez zajímavosti, že nejdůslednější jsou v kontrolách účtů (nikoli účtenek) zaměstnanci bank. Proč asi? V bance, kde pracuji dokonce celé oddělení platebních karet preferuje výběry na přepážce před bankomatem, který je hned vedle. Když jsem se ptal proč, tak mi řekli, jsou to právě oni, kdo řeší reklamace za zneužité karty a vědí tedy svoje. Skipování je mnohem častější jev, než pár případů, o kterých se mluví v médiích. BTW kartu dává z ruky jen hazardér, který nikdy neplatil nic na netu. K tomu totiž stačí údaje, které jsou uvedené na kartě, tedy číslo, platnost a CVV, žádný PIN ani potvrzovací SMS. Jeden známý přišel o pár tisíc, které mu strhávali někde v Gibraltaru. Bylo to vždy pár stovek měsíčně, všiml si toho až po roce ..... Také jsem zjistil, že účty v restauraci si nejvíce kontrolují milionáři, tak se toho taky nebojte, není to trapné, okrást se totiž nechá jen hlupák.

0/0
5.3.2011 17:43

Jakov Michajlovič Sverdlov

Re: Postřeh bankéře

Pane bankéři, co je to "skipování"? 8-o

0/0
6.3.2011 7:41

Larrax

Re: Postřeh bankéře

no tak jsem se překlepl no ... nahraďte si p za m .... a nejsem bankéř, žádnou banku nevlastním

0/0
7.3.2011 23:48

Chytracisko

Re: Postřeh bankéře

skipování je co?

0/0
6.3.2011 20:39

vhodný příspěvek?

Re: Postřeh bankéře

To je teď docela častý způsob okrádání. Nedaleko bankomatu se nenápadně motá klokan (Skippy) a jak ztratíte pozornost, vytrhne vám kartu a odskáče s ní.

0/0
9.3.2011 12:50

roedor

Re: Postřeh bankéře

jj, na netu nakupuju už delší dobu a pravidelně a kartu bych z ruky nedala. Taky nechápu, proč na tohle nebezpečí podobné články neupozorňují.

0/0
7.3.2011 12:57

Brundi

Re: Postřeh bankéře

Ale musis rict, ze takhle se da na netu platit jen s kreditni kartou nikoliv debetni, kterou vetsina lidi vlastni. Jinak je to jen straseni lidi.

0/0
9.3.2011 14:10

Aesculap

Re: Postřeh bankéře

To není pravda, online transakce jsou možné i s debetními kartami. Záleží na konkrétním nastavení karty, ne na tom, jestli je debetní či kreditní.

0/0
9.3.2011 22:55

kloistr

Re: Postřeh bankéře

Ja mam debetni kartu a zaplatim s ni i letenku pres net. Pouzivam i PayPal coz je asi jedna z nejlepsich forem platby pres internet. ;-D

0/0
10.3.2011 0:12

Mablung

naštvanost

Lidé kteří si kontrolují peníze jsou věčně nespokojení. Neustále si musí vše překontrolovávat, když najdou nesrovnalost, pohádají se.

Lidé co si peníze zkotrolují jen velice hrubě jsou mnohem spokojenější. Sice občas prodělají pár korun, nicméně to neřeší a žíly jim to netrhá.

V principu je samozřejmě správné si vše kontrolovat, nicméně realita a principy se občas kříží. Ve skutečnosti je mnohem cennější mávnout nad pár korunami rukou než se s tím trápit. Co jsem já osobně slyšel, prodavačky v supermarketu nemají důvod člověka okrást. Jsou na konci směny kontrolovány a velký přebytek je pro ně velká nepříjemnost. Manko je horší, ale za přebytek pochváleny nejsou a domů si ho už nesmí vůbec odnést. Tudíž jim věřím, že pokud mě okradou, je to jen omylem.

0/0
5.3.2011 17:23

Larrax

Re: naštvanost

Proč se hádat? Každý se může splést, takže pokud slušně upozorníte na chybu, tak se chyba v klidu napraví. Nad neoprávněně namarkovanými částkami mávne rukou jen někdo s opravdu hodně nízkým sebevědomým, který se bojí pípnout.

0/0
5.3.2011 17:50

dogi2

Re: naštvanost

První část vašeho příspěvku mi připadá, že ji napsal účtující číšník. Ti jsou vždy velice dotčení, když u nich člověk reklamuje špatně spočítaný účet. Stalo se mi to několikrát, nehádal jsem se já, ale ječet začal vždy číšník. Vím, byla to ode mě drzost, vytknout číšníkovi, že mě okradl! Velice pochybuji, že to udělal omylem, tak naivní tedy skutečně nejsem, neboť i můj synek někdy ve 4. třídě uměl sečíst položky za dva řízky, jedno pivo a colu.

0/0
6.3.2011 5:37

TVK

Rada, která se nikde neuvádí

Zrychlujte s plným plynem (samozřejmě ve vhodných otáčkách).

Pod plným plynem pracuje motor nejefektivněji a relativní spotřeba na kW je nejmenší. Já takhle jezdím dlouhodobě a při rozjezdu nebo zrychlování raději podržím nižší stupeň pod plynem o 2-3 sekundy déle, než zařadit vyšší a ten "dusit". Ano, na těch 100 metrech to žere jak kráva, ale pak okamžitě řadím nejvyšší vhodný stupeň. Ti, kteří se rozjíždí na příslušnou rychlost násobně déle, sic s okamžitou spotřebou nižší než moje krátkodobá, s řazením (= další ztráta) ve finále neušetří, protože já už pak naproti nim jedu po podstatnou část  jejich zrychlování konstantní rychlostí s minimální spotřebou.

Viz. např. http://www.spritmonitor.de/de/benzin_sparen_rico_klein.html

0/0
5.3.2011 13:27

TVK

Re: Rada, která se nikde neuvádí

Sorry, špatná obrazovka, špatná diskuze ;-€

0/0
5.3.2011 13:28

Larrax

Re: Rada, která se nikde neuvádí

ale docela zajímavá rada ;-)

0/0
5.3.2011 17:34

ZZZZZZZZ

Cas

Cas ztraceny kontrolovanim vsech malicosti ma pro me daleko vetsi hodnotu nez pripadne uspory z ohdalneych chyb. Kartu davam obsuze kdekoliv na svete, treba i v Cine, za 10 let se me ani jednou nestalo ze by nekdo neco ukradl. A kdyby nahodou stalo tak proste udelam chargeback.

0/0
5.3.2011 4:03

roby

Re: Cas

kolik stojí minuta vašeho vzácného času? A jak se bráníte obrovským finančním ztrátám které vznikají vaším pobytem na WC?

0/0
5.3.2011 10:44

g-point

Re: Cas

R^;-D

0/0
7.3.2011 15:22

Larrax

Re: Cas

jak víte,že vás nikdo neokradl, když nic nekontrolujete? Vy jste ideální oběť karetních podvodníků. Oni totiž většinou kradou po stovkách ne po tisících.

0/0
5.3.2011 17:36

Chytracisko

Re: Cas

karetní podvodníci většinou vyluxují co to dá, ale desetikorunových okrádaček asi už zažil o dost víc, než myslí (myslí že 0)

0/0
6.3.2011 20:41

TVK

Není to vždy v neprospěch zákazníka

Účtenky si kontroluju jen občas, ale nikdy jsem nenašel rozdíl v můj neprospěch. Naopak, už několikrát jsem byl překvapen, že suma byla výrazně nižší, než jsem si nahrubo odhadl. Zhruba 2x do roka mi nezapočítají do nákupu přepravku, popř. pivní zamění za přepravku na víno. Posledně brigádník v Tescu při akci 2+1 bedna bedna zdarma natvrdo zadal do kasy jen 2 basy místo tří, takže třetí jsem měl včetně flašek a i bedny zdarma. Podobně se mi několikrát stalo, naposledy někde v domácích potřebách, že se pokladní sekla v počtu kusů v neprospěch prodejce.

A nejlepší kauf jsem měl přes internetový obchod, kde byla akce na zboží v ceně 1999, které chtěli zřejmě zlevnit na 1699. Bohužel, někdo se sekl a dal tam 16 Kč.Bohužel, těchto položek měli měli skladem jen 6, ale i tak bly dárky na vánoce pro celou rodinu.

0/0
4.3.2011 23:52

roby

Re: Není to vždy v neprospěch zákazníka

v Globusu naúčtovali manželce místo jedněch hned dvoje kozačky. Její čas naštěstí nebyl až tak drahý jako čas jednoho pisatele výše, účtenku si zkontrolovala a částka cca 1200 Kč ji byla vrácena

0/0
5.3.2011 10:47

Mablung

Re: Není to vždy v neprospěch zákazníka

Takže místo abyste celou věc obchodníkovi ohlásil a pomohl mu chybu napravit (třeba koupit všech šest kusů a sdělit mu ať to stornuje a dá si tam správnou cenu), využil jste něčího omylu k vlastnímu obohacení. Řeknu Vám to asi takhle, Váš přítel bych nechtěl být a jako zaměstnance bych Vás nepřijmul ...

0/0
5.3.2011 17:12

TVK

Re: Není to vždy v neprospěch zákazníka

Když kupujete víc než pár věcí, tak to stejně zjistíte až doma, pokud vůbec. Zmiňuji jen pár věcí, kterých jsem si všimnul při náhodné kontrole účtenek doma, obykle 20 km od příslušného obchodu.

0/0
6.3.2011 2:19

Chytracisko

Re: Není to vždy v neprospěch zákazníka

cena 16kč za kus vám tedy nepřišla divná a doma internet nemáte;-D

0/0
6.3.2011 20:43

stefi_ul

Re: Není to vždy v neprospěch zákazníka

uz se jen trapne vymlouva... jeste prijde s tim, ze to narychlo objednaval na terminalu ve fronte nekde v knihovne, nebo na telefonu a spatne na to videl... IKDYZ PSAL, ZE BYLO SKODA, ZE MELI JEN 6 KUSU ;-D;-D proste zneuziti neciho omylu.

0/0
10.3.2011 10:57

tmf

třeba v kauflandu

kdo si účtenky kontroluje, garantuji úsporu 300-400 měsíčně v případě, že tam člověk chodí 1-2x týdně na takový běžný nákup za cca 1300-1500 korun. O tolik namarkují navíc nebo nesprávně. Třeba 3x nic a pak najednou prášek za 300 je na účtence 2x, rohlíků místo 10 namarkuje 100 apod.

0/0
4.3.2011 20:48

skoda-lasky

Re: třeba v kauflandu

1-2x týdně na takový běžný nákup za cca 1300-1500 korun? Kolik vás doma je?

0/0
4.3.2011 22:45

tmf

Re: třeba v kauflandu

3

0/0
4.3.2011 23:26

pilinazlenina

Re: třeba v kauflandu

markování vyšších cen, než jsou na cenovkách - oblíbený sport PennyMarketu

0/0
4.3.2011 23:25

TT777

Re: třeba v kauflandu

nojono co se divite kdyz v kauflandu u poklady pracuji lidi jako Anicka Dajdo (ta ze superstar)

0/0
7.3.2011 10:09

ctvrta.sudicka

noo..

Pracuji jako zástupce vedoucí v jedné prodejně tisku umístěné v obchodním centru (v tomto tipu obchodu je docela velký provoz, chyba se může snadno přihodit). Celkem často jsem svědkem toho, že zákazníci platí a příliš nevnímají. To třeba vracené peníze pokládám na mincovník a nahlas dopočítávám a poté co to skončím se zasněný zákazník náhle probere a optá se, co že jsem to říkala. Přitom právě tento okamžik je docela důležitý. Pozdější reklamace můžou být. Málokdo si totiž uvědomuje,že pokud od kasy poodstoupí a peníze si jde teprve přepočítat (pokladní mezitím uzavře nákup a obsluhuje dalšího zákazníka) jedná se pak už o pozdní reklamaci, která může být docela složitá (a u nás tomu tak je, nutno totiž vyjet ještě denní výpisy ze sazka terminálu, nehledě na to, že z bezpečnostích důvodů nemají všichni zaměstnanci přístup k veškerým financím). Komplikace potom pro nás, pro zákazníka zdržení.

0/0
4.3.2011 20:33





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.