Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozdější odchod do penze bude od lidí vyžadovat víc učení i odvahy

S pozdějším odchodem do důchodu musí Češi změnit postoj k vlastní profesní dráze a vzdělávání. Změnit se musí i zakořeněné předsudky k věkově starším zaměstnancům, se kterými zatím neumí firmy moc pracovat. Jinak razantně vzroste armáda nezaměstnaných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po třetím zákazu

Naprosto hloupé řeči, na 50+ se u nás každý vykašle,

soukromníci i stát.

0/0
25.3.2011 14:00

ted61

nechápu

moc nechápu nadpis článku. Lidé by se učili a lidé mají i odvahu, ale. Ale třeba jedna moje známá 51 let poslali ji do počítaového kursu aby našla uplatnění na trhu práce a hned první hodinu jim řekli je dobře si to udělat  ale práci stejně nenajdete. Takže takové články vlastně o ničem jen prohlubují dperse lidí kteří pracovat chtějí a NEMOHOU! a politika této země která neumí nic jiného než šikanovat a stále brát vůbec zaměstananosti jako takové nenahrává. placení nemocenské, sociální nejde dát do nákladů. tak o  čem se  stále pak mi normální tady v diskuzích hádáme. jen zbytečné vášně a na nic

0/0
23.3.2011 10:09

terezav

pletete se...

stát bude mít za chvíli jediný problém - a to, aby v této zemi ještě vůbec někdo zůstal; lidi nejsou hloupí; myslíte, že lidi se jen budou přzpůsobovat, platit nekkřesťanský daně, zbytečný pokuty fú a živořit? ne, rozumný občan odejde do usa a bude platit daně zemi, kde se za vybrané peníze staví kvalitní silnice, zločinci typu trpišovský jhsou řádně potrestáni a vietnamci musí platit daně stejně jako všichni ostatní; hodně štěstí státní úředníci čr!!!!

0/0
22.3.2011 21:43

nesnašimlobisty

zase hezká reklama

p. Klaus zrušil v 1991 důchodové kategorie a říkal že musíme všichni stejně makat a tedka přišli nato že pokrývač v 65 letech na střeše je utopie, no hlavně že je zrušily já jsem taky dělal na směny a v těžkém průmyslu po 16 letech jsem odešel nechtěli mě pustit prej mladý nechtěj makat ani se jim nedivím mě taky nezaplatili a neuměl jsem si představit v 60 letetch hárovat v horku na noční směně a poslouchat politiky jak říkají že si máme na důchod šetřit, co dodat nic každý se musí zařídit sám jak sito udělá takové to má

0/0
22.3.2011 20:07

culombo

jj.

za dvacet let  na tom budou   nejlépe  firmy zabývající se pohřebnictvím. :-);-)  Ať žije vláda pod vedením zasloužilého svazáka.

0/0
22.3.2011 19:54

DaliborX

Kocourkov !

Psal jsem to tady nesčetněkrát, bavil jsem se o tom se známými, že nechápu jaký smysl má prodloužení věku odchodu do důchodu, když pro tyto lidi není práce. Bylo mi mimo jiné vysvětleno, že podpora v nezaměstnanosti vyjde stát levněji než důchod. Tak to nevím. Čistě teoreticky asi ano, jenže bude potřebovat více úředníků na ÚP, stresy lidí ze ztráty zaměstnání a nemožnosti najít novou zvýší nemocnost a tím i náklady na zdravotnictví. atd. Teď se ještě dovídám, že se budou dotovat místa pro lidi nad 50 let. Tak teď tomu už nerozumím vůbec.

0/0
22.3.2011 19:51

sluni-sluni

Re: Kocourkov !

to je tím, že tady nejsme abysme rozuměli - ale slepě jim věřili a makali....

0/0
22.3.2011 21:55

hnusil VII. neoblíbenec idesu

Diky ....

Diky dosavadnim prevazne socialistickym vladam pomalu, ale jiste vznika novodoba forma otrokarstvi.

0/0
22.3.2011 19:30

Rezza

Mlady kolektiv

Za tech par let, az bude clovek cist "mlady a dynamicky kolektiv", tak nastoupi do firmy padesatniku :)

0/0
22.3.2011 18:29

strnádek

Eva Sovová se mýlí !

Ministerstvo pro asociální záležitosti posouvá věkovou hranci pro vznik nároku na starobní důchod na 67 let !

Nebude-li přijat zákon .... a ten v kapitalistickém neřádu určitě přijat nebude ... který by zakázal propouštění zaměstnanců ve věku nad 60 let ... tak musí dramaticky vzrůst armáda nezaměstnaných v této věkové skupině.

Ztráta zaměstnání = nezaměstnanost = s výjimkou PRAHY = bude v celém ČESKU dominantní "odměnou" za obětavě a odpovědně vykonanou celoživotní práci ! Údaj, že ve věku 65 a více let, bude jen 6 % nezaměstnaných -

- je naprostá B L B O S T  !!! Skutečnost bude mnohem, mnohem drastičtější !! Na základě vlastní zkušeností s nezaměstnaností ve věku 58 let ... až po vynucený předčasný odchod do důchodu "bez důchodů" ( letošní "penze"

pouze 8 600 Kč) ... d o s á h n e  m í r a  n e z a m ě s t n a n o s t i  v e  v ě k u  6 2  a  v í c e  l e t  n e j m é n ě  9 0 % !

0/0
22.3.2011 17:43

pavel.n

Re: Eva Sovová se mýlí !

R^ tak to bude - ekonomové mají své kalkulačky ale praxe je jiná :-P

0/0
22.3.2011 19:46

majlont

Já bych byl v klidu

Dnešní důchodce nemůžeme brát jako etalon. Za minulého režimu se nikdo nepředřel, nikdo se vyznamně nestresoval, žrádlo bylo žrádlem a né dnešní chemický sajraty. Zkrátka, vidím kolem sebe umírat lidi mezi věku 40-50 lety, zatímco na druhé straně vidím vitální 80-níky.

Dnešní angažování, flexibilní, vysoce motivovaní pracovníci, co tráví v práci většinu dne, podpoří to kávou a cemickým sajrajtem (potravinama) nemají při jejich stylu života takové šance dožití, jako dnešní důchodci pracující za totáčr. Takže důchodovej systém nějakej ten rok ještě bude v mínusu, ale až vymře předválečná a poválečná generace, tak těch starobích důchodců zase tak nebude a ten zbytek je utáhne..

0/0
22.3.2011 17:35

Rafaelou

vítejte v budoucnosti....

Na cestě do práce vás poveze 70 ti letý řidič.Pojedu pomalu, jeho reakce přeci jen už nebudou tak skvělé.Tu a tam zastaví.Prostata trápí muže v tomto věku často.V zaměstnání pomalu otevře dveře stejně starý vrátný opřený o dvě francouzké hole.Na ulici úderem sedmé začne drnčet sbíječka. Není sice jasné kdo s kým cloumá.Ten stařec co na ní vlaje se ale snaží co to jde. Dva jeho kolegové společně zvedají krompáč.Pokladní v marketu s lupou v ruce luští čárový kód a k vůli silné nedoslýchavosti se x krát ptá na tu samu věc.Vracíte se domů a zapínáte televizi.To není přenos s domava důchodců,to jsou televizní noviny.Kdo by čekal,že ta stařenka s bílým vlasem je Lucka Borhyová.Za oknem pomalu projíždí černý stejšn a sbírá ty kterým se dneska domů dojít už nepodařilo.Skvělá budoucnost přátelé.....

0/0
22.3.2011 17:28

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: vítejte v budoucnosti....

kdyby to nebylo tak pravdivé, dalo by se tomu i smát. R^R^;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
22.3.2011 17:29

_profesor_

Re: vítejte v budoucnosti....

;-DR^

0/0
22.3.2011 18:16

oskie98

Re: vítejte v budoucnosti....

Tomu se říká černý humor. A sedí to.R^;-D

0/0
22.3.2011 20:56

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Už se vidím,

jak se třeba v 63 rekvalifikuji. A třeba na obráběčku kovů, nebo řidičku kamionu, nebo učitelku v mateřské školce. Rekvalifikovat se můžu na cokoliv, ne? ;-D;-D

0/0
22.3.2011 17:23

Rafaelou

Re: Už se vidím,

Doporučuji uklízečku v krematoriu.Budeto to mít alespoň blízko ;-D

0/0
22.3.2011 17:29

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Už se vidím,

Taky nad tím uvažuju, abych to měla blízko. ;-D;-D;-D

0/0
22.3.2011 17:29

Rafaelou

Re: Už se vidím,

Držte mi místo.Také mě to čeká.:-(

0/0
22.3.2011 17:35

basniklidu

Tak, tak ...

zastupy uklizecek, prodavacek a ruznych delniku se zacnou hromadne hlasit na plzenska prava.

0/0
22.3.2011 17:11

Obludni_K

To je neskutečný blábol.

"Změnit se musí i zakořeněné předsudky k věkově starším

zaměstnancům, se kterými zatím neumí firmy moc pracovat. Jinak razantně

vzroste armáda nezaměstnaných." Ono titiž, vážení a milí, buďto budou nezaměstnaní staří, anebo mladí, pokud nikdo nedokáže rozpohybovat tuhle zdechlou a děravou ekonomiku tak aby mohla nabízet místo úpadků a propouštění nová pracovní místa. Rv

0/0
22.3.2011 15:47

Rafaelou

Re: To je neskutečný blábol.

Hmmm,technika ubírá pracovní místa.daň pokroku.Přesun do služeb je nereálný neb spousta lidí na ně nemá.Stát podporuje porodnost aby měl kdo dělat na důchodce.tak roztáčí spirálu která nemá konce.Klasická pyramida. Nutí lidi pracovat déle a déle a ti tak ubírají místo mladým.Blíží se generační střet.Prodlužuje se nám sice věk ale je spousta profesí kde je v pozdním věku nereálné pracovat.Rekvalifikace ? na co?kde stojí o vitální starce a stařeny když je jedna mladá generace bez práce?Asi je na čase schválit euthanásii a dávat příspěvek na ni. Jinak si ani tuto službu nebudeme moc v pozdním věku dovolit.:-(

0/0
22.3.2011 17:33

golem3

a také zručnosti

ve vybírání kontejnerů Rv

0/0
22.3.2011 15:44

Joss1

Světová nadprodukce

Co ty lidi  budou dělat?

0/0
22.3.2011 15:02

Cislo 2

Re: Světová nadprodukce

Nadprodukce je marxistický termín. Každý, kdo má peníze, vždy něco potřebuje, zboží, služby, kdo to umí a chce, tak mu je dodá, byť jako zaměstnanec někoho, kdo to umí dodat komplexně.

0/0
22.3.2011 15:37

Silia

Re: Světová nadprodukce

Nic ve zlém, ale znám pár lidí, kteří si už prátce po 60-ti letech věku pletou pojmy z dojmy a začíná na ně doléhat taková ta "stařecká senilita". V jakých oborech budou tito lidé produktivně pracovat až do 67 let? ;-D

0/0
22.3.2011 15:45

Harpa-gon

Re: Světová nadprodukce

Jsou lidi co klidně pracují do 85-ti, naopak existují tací, co  nedělají  v 25-ti. Jak může v 60-ti doléhat stařecká senilita?

0/0
22.3.2011 16:06

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Světová nadprodukce

Nejsou všichni lidé stejní. V 65-67 nic nezkazíš v parlamentu, ale třeba jako lékař - chirurg při transplantaci srdce? ;-) Všimni si někdy, jak v TV zprávách říkají.... 70ti letá stařenka ;-D;-D a ona bude teprve 5 let v důchodu.

0/0
22.3.2011 17:25

_profesor_

Re: Světová nadprodukce

Možná jen 3 roky

0/0
22.3.2011 18:18

Chayele

Re: Světová nadprodukce

a jestli se chuděra narodí dneska, tak si na něj ještě pár let počká8-o

0/0
24.5.2011 9:12

Rafaelou

Re: Světová nadprodukce

Upřímně...v 67 asi budete mít dost problémů daných prostým opotřebením.Nezapomeňte, že držet krok s moderními technologiemi nebude snadné.Nebo stačíte svým vnukům v klování do mobilů či pc?A co takový facebook?A to je dnešek.A co ti co pracují manuálně?Jak dlouho si myslíte,že v tom věku zvládnete sedět za volantem MHD či kopat kynety?A počkejte až dojdete na úřad kde lehce nahluclý a krátkozraký úředník bude nekonečně dlouho vyřizovat vaši žádost.Myslím,že pro skutečně pracujícího člověka je 60 ideální věk pro odchod do penze. To,že na to stát nemá to je jiná kapitola.Omlouvat to ale prodlužováním života je hloupost.

0/0
22.3.2011 17:41

illes

Re: Světová nadprodukce

Jasně Alzhaimer se může projevit už po čtyřicítce, jen se o něm nějakou dobu neví, protože první příznaky bývají nenápadné.

0/0
22.3.2011 17:01

tymak

Re: Světová nadprodukce

Naprodukce je totální nesmysl. Jistě je fakt, že dokážeme snadno zabezpečit základní životní potřeby, ale na druhou stranu, kdybych se zeptal každého Čecha, jestli by se chtěl podívat na oběžnou dráhu, určitě bych jich alespon pár desítek našel, ale do vesmíru letět nemohou, protože zatím jsme schopni vyrobit rakety jen pro pár jednotlivců, takže minimálně v tomto odvětví je faktický nedostatek.

0/0
22.3.2011 16:47

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Světová nadprodukce

Konečně vím, na co se budu rekvalifikovat. Na konstruktéra vesmírných raket. ;-D;-D;-D

0/0
22.3.2011 17:25

Cislo 2

To jsou tady kecy ...

Jsou lidé, co už začínají stříhat metr ve 40-ti.

0/0
22.3.2011 14:50

kongolese

Kalousku, taky reseni...

Vonnegut napsal knizku, kde je mj. zminen pribeh kdy lidi jsou nahrazeni natolik stroji, ze pro ne zkratka neni prace. Stat zavede instituce, kam muzou lidi dobrovolne prijit a nechat se uspat (eutanazie). Predtim dostanou zadarmo od statu posledni jidlo a posledni pozehnani. Jeden z dobrovolniku se pta kneze:"Otce, setkam se po smrti s Bohem?"...."Ale jiste ze setkas synu."..."Jste si jisty? Chci mu totiz polozit jednu otazku."...."A na co se ho chces zeptat, synu?"...."WHAT THE HELL ARE WE HERE FOR??!"

0/0
22.3.2011 14:44

golem3

Re: Kalousku, taky reseni...

tuto knihu neznám, jak se jmenuje?

0/0
22.3.2011 15:45

Rezza

Re: Kalousku, taky reseni...

Nahodou Mechanicke piano je dobre, s inzenyrskomanazerskou spolecnosti. Jeste vymazat ty manazery a je to ma idealni utopicka spolecnost. Ale kdyz nekdo vymyslel stroj, ktery ho nahradil, tak sel za reku mezi bezne lidi - bud armadu nebo drobne opravare.

0/0
22.3.2011 18:33

Cislo 2

Přesný důkaz, proč má článek pravdu

Problém není věk, problém je přístup člověka. Pokud někdo se uchází o slušné zaměstnání už pouhými kecy o politice se klasifikuje do role potížisty či hloupého člověka. Všem je jasné, že v politice se slušně uživí sotva tisícovka lidí, takže sdělovat zaměstnavateli, že se politici flákají, tudíž stejné morální právo má i uchazeč o zaměstnání, je vstupenkou na pracák. Starší člověk má hodně zkušeností, sice horší pracovní tempo (ne vždy), takže je pro zaměstnavatele cenný i v 65 letech, pokud ovšem nezlobí zdraví (bohužel). Ovšem kromě zkušeností a zručnosti podstatnou podmínkou je flexibilita myšlení v tom smyslu, že zaměstnavatele nezajímá přechytralé netáhlo schopné rozložit kolektiv. Bohužel pokud přijde na pohovor starší člověk, tak skoro každý druhý začne pomlouvat předchozího zaměstnavatele, jak ho diskriminoval.  

0/0
22.3.2011 14:30

Dvořák pravdu nesnáší

Re: Přesný důkaz, proč má článek pravdu

Nesouhlasím s tím,že v politice se uživí tisíc lidí. Podle mne nejméně deset tisíc.

0/0
22.3.2011 14:36

Cislo 2

Re: Přesný důkaz, proč má článek pravdu

Píšu slušně. Počítejme na celostátní úrovni tak 400, na krajské 200, na městské a obecní kolem tisícovky. Pokud tedy nepočítáme asistenty a administrativní zaměstnance úřadu. Na druhé straně pokud nepočítáme napojené firmy na penězovod a jejich majitelé a zaměstnance.

0/0
22.3.2011 14:46

kongolese

A co v 85ti, neni jeste cennejsi???!

;-D

0/0
22.3.2011 14:45

Cislo 2

Re: A co v 85ti, neni jeste cennejsi???!

Když jsme rojížděli firmu, měli jsme poradce, kterému bylo přes 75 let. Hodně nám pomohl. My jemu také.

0/0
22.3.2011 14:47

Cislo 2

Re: A co v 85ti, neni jeste cennejsi???!

Dokonce máme zaměstnance 73 letého, na toho jsem zapoměl.

0/0
22.3.2011 14:49

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: A co v 85ti, neni jeste cennejsi???!

Evidentně podnikáš v pohřebnictví.

0/0
22.3.2011 17:27

illes

Re: Přesný důkaz, proč má článek pravdu

No nevím, já se na přijímacím pohovoru s potencionálním zaměstnavatelem o politice nebavím, nikdy se mě na ni nikdo neptal a i tak bych se snažila odpovědět nějak neutrálně. Určitě to není téma pro rozhovor při přijímacím pohovoru. A o předchozím zaměstnavateli se člověk snaží mluvit co nejméně. Co by taky měl říkat o zaměstnavateli, který ho propustil. Pro většinu lidí je to záležitost nepříjemná. Stručně by se měl člověk zmínit, co v daném zaměstnání dělal a dost.

0/0
22.3.2011 16:59

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Přesný důkaz, proč má článek pravdu

R^

0/0
22.3.2011 17:28

dino_na_idnes

Re: Přesný důkaz, proč má článek pravdu

Když ono těch profesí, kde čtyřicet let zkušeností má opravdovou cenu, je spíše méně než více, někde mají zkušenosti tendenci zastarávat, jinde o ně vůbec nejde.

Ano, pokud budu chtít někoho, kdo odřídí integraci vnitropodnikových informačních systémů, tak se člověk, který se tomu věnoval posledních dvacet let, opravdu hodí. Na druhou stranu, pokud budu chtít programátora, co mi rychle nakóduje nějakou dílčí funkčnost dle podrobné specifikace, prostě cvičenou opici (nazývanou junior developer), tak tu platí mládí vpřed, nepotřebuju zkušenost, potřebuju někoho, kdo to nabuší rychle a neremcá, když se mu to třeba v něčem nezdá (znakem prakticky libovolného komplexního řešení je, že se dílčí podúlohy můžou izolovaně jevit  neefektivní a příliš komplikované).

0/0
22.3.2011 20:11

becka

odvaha by byla

 Hlavně zdraví a toho je málo.

0/0
22.3.2011 14:30





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.