Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odpověď na životopis byste měli od solidní firmy dostat do pěti dní

Když pošlete svůj životopis do společnosti, která hledá na pracovních portálech nové zaměstnance, můžete se odpovědi dočkat i třeba za 35 dní. Reakce firem jsou ale značně rozdílné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svatáDala

Tak si vezměte

např. politiky a jakou mají praxi či vzdělání při jejich nástupu?? Taky musí nějak začít, učit se chodu atd., atd. a buď je dobrý či ne. No, popravdě mezi námi, spíš to druhé, protože podle toho to v našem státě vypadá. Co se týká úředníků, ty jsou jedině přes známé a znalosti v oboru nehrají roli. Máš maturitu, to zvládneš nebo se zaučíš ať máš praxi v čemkoliv. Taková je situace v ČR.

Je pravda, že soukromníci ani neráčí odepsat na CV. Když se hlásíte o volné místo, je již obsazené /přeci někým známým/.

Lidé jsou také líní jezdit za prací do jiných měst. To by ale musely být pronájmy bytů či domů o něco levnější a pohyb obyvatel za prací by byl o něčem jiném.

V soukromém sektoru se dlouho nezvedal plat, spíše naopak. Ve státním sektoru si to vyřvali. Přitom chtějí po lidech dvě práce za jedny peníze. Chtělo by to aspoň zvednout minimální mzdu a stát bude mít hned více peněz při odvodech a nemusí zvedat DPH!!

0/0
7.4.2011 12:59

Sucipej Roznec

To je jedna strana mince

na druhou stranu je ale v nekterych oborech problem vubec nekoho sehnat i za velmi slusnou mzdu.

0/0
7.4.2011 10:08

skoda-lasky

Re: To je jedna strana mince

V jakých třeba?

0/0
7.4.2011 10:17

Sucipej Roznec

Re: To je jedna strana mince

Pres pul roku shanime programatora. Inzerat na pracovnim portalu, pracoviste na stanici metra kousek od centra a na inzerat se za tu dobu ozvalo asi pet rozumnych lidi(kdyz nepocitam existence typu "ucitel, co by chtel zacit programovat")

0/0
7.4.2011 10:20

skoda-lasky

Re: To je jedna strana mince

Nojo, jenže to se pořád bavíme o IT oborech, které jsou do určité míry specifické.

0/0
7.4.2011 11:27

Grimkin

Re: To je jedna strana mince

Kolik by měl nástupní lat čistého? Asi to není lákavé...

0/0
7.4.2011 15:03

Sucipej Roznec

Re: To je jedna strana mince

Nastupni plat se dozvi az po pohovoru - tak je to ve vetsine firem a tedy neni duvod, aby to nekoho odradilo.

0/0
7.4.2011 19:48

Nahlas se ti směju 2

Re: To je jedna strana mince

Nelákavé to může být se sta různých důvodů.

0/0
10.4.2011 10:19

Lam0r

Re: To je jedna strana mince

Tak tak. Kvalitních lidí je nedostatek, nekvalitních plné pracáky.

0/0
7.4.2011 15:58

Ardan

Re: To je jedna strana mince

Didus ineptus.Nic míň.

0/0
7.4.2011 16:13

Pundit

Zase LMC

a jejich bláboly. Asi mají na iDnes předplacený prostor.

0/0
6.4.2011 22:35

majlont

Nesmysl. Dobré práce je málo

Najít v dnešní době práci v oboru, kde bude schůdný kolektiv, snesitelný šéf a plat aspoň kolem průměru 23.000,- Kč..Tedy celkem dobrej flek, je velmi obtížné. Na takový fleky se i v Praze hlásí řádově 10-ky zcela ideálních uchazečů, někde jsem četl, že na severu Čech si firma vybírala ze 400 vhodných uchazečů..

Pokud někdo dneska, neví, co je dobrej flek sehnanej bez jakýkoliv známosti (asi mimo Prahu): smlouva neurčito při nástupu (dnes už se skoro nedává na neurčito, to je velká deviza!), dobrej kolektiv, snesitelnej šéf, práce bez přesčasů a stresů, plat kolem 23.000 brutto při nástupu...Pokud tohle někdo máte, ani nedutejte...!  

0/0
6.4.2011 19:01

Linde CZ

Re: Nesmysl. Dobré práce je málo

Jako kraci o dobrou praci pro spatneho pracovnika? :-)

0/0
6.4.2011 20:57

Lam0r

Re: Nesmysl. Dobré práce je málo

V Praze těžko. Životopisů sice přijde třeba 100, jenže 80 z nich to jen ze zoufalosti zkouší a nemají relevantní zkušenosti, kolikrát ani jazyky, vzdělání. z těch 20 se vyselektuje třeba 10 nejlepších kandidátů, kteří velmi přesně odpovídají profilu. Půlka dá nakonec stejně přednost nějaké jiné, lepší nabídce a u těch zbývajících 5ti už záleží jen na tom, kdo udělá jaký dojem. To je ale Praha. Věřím, že někde na tom severu to bude úplně jinak, ale snad tam ti lidé také nejsou přikovaní, ne?

0/0
7.4.2011 2:33

skoda-lasky

Re: Nesmysl. Dobré práce je málo

Vážně? To by mě zajímalo, jak víte, že to tak chodí ve všech oborech...

0/0
7.4.2011 10:18

pavel.n

článek je jako pohádka - praxe je jiná

Kamarád (35 let )  dostal při restrukturalizaci výpověď - byl snad ve všech firmách v okruhu 50km - rozdal životopisy snad všude - práci sehnal po půl roce přes doporučení známého.

Od té doby uplynulo 1,5 roku a prakticky nikdo mu dodnes neodpověděl - holt jiný kraj  jiný mrav.

0/0
6.4.2011 16:52

Grimkin

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Jo, je to o známostech, zase se to potvrzuje...

0/0
6.4.2011 17:35

TVK

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

V tom máte naprostou pravdu. Ale není to automaticky špatně. Protože pokud se ve firmě hledá někdo mimo vyloženě mechanickou, automatickou práci, tak první, co je, se příslušní šéfové poptají ve firmě kolegů stylem "neznáš někoho dobrého?". A pokud se pak hledá navenek oficiálně, tak když se tam někdo zajímavý objeví, tak obvykle není problém si ho přes známé známých proklepnout a získat informace.

A upřímně, kdo má obvykle větší šance dostat zajímavé místo - ten kdo byl v rámci restrukturalizace odejit nebo ten, koho si někde i v krizi nechali a stále tam pracuje?

Loni jsem sháněl do firmy skladníka. Během týdne přišlo asi 50 životopisů, z toho už na první pohled 30 nepoužitelných a zcela mimo Prostě klasičtí rozesílači mimo obor, bez potřebných papírů apod..  Předpokládám, že na takové CV ani firma neodpovídala, ale možná se pletu. Ze zbytku se jevilo jako použitelných 6, pohovor to eliminoval na 3. A ti u nás taky postupně nastoupili.

0/0
6.4.2011 18:57

Grimkin

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

 "Ale není to automaticky špatně." Souhlas, známosti, reference, je to takový předvýběr, není to neznámá osoba, pak to chce ji jen proklepnout, jestli odpovídá a je vybráno. Je to logické. já nic nenamítám, takhle to prostě je a funguje.

0/0
7.4.2011 0:11

Grimkin

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Si vzpomínám, jak známá psala diplomku, vedoucí jí řekl, ať zavolá tam a tam, že rozšiřují tým a nabírají nové lidi, tak se jim ozvala na to číslo, co jí dal, a hned po skočení školy tam začala dělat, ani si po státnicích neodpočinula...

Takhle to ale vyjde málokomu...

0/0
7.4.2011 0:19

Lam0r

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Spoustu lidí si neodpočine ani během toho studia, jelikož už mají úvazek při škole třeba od druháku. Naštěstí se ale potom nemusí bát o práci, narozdíl od absolventů bez praxe - trh si to krásně vytřídí :-P

0/0
7.4.2011 2:18

Grimkin

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Ale jo, to vím, znám třeba dvě, co ještě nemají ani bakaláře a na poloviční úvazek už makají v zahraničních firmách a dobře dělají, i když někdy nestíhají...

V případě té, co šla makat hned po státnicích - přeci jenom se na ně připravovala, nějaký stres tam byl... takže by ráda třeba na dva týdny vypnula nebo rovnou měsíc, začala ale hned makat, k tomu dojíždění vlakem do práce, takže tak 3 hodiny na cestách, zaučování... Myslím ale, že ona při studiu v oboru snad nikde nedělala..., takže to pak pěkně vyšlo... 

0/0
7.4.2011 15:02

skoda-lasky

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Já pracovala na půl úvazku už při škole, což mělo výhodu jistého místa a nevýhodu, kterou popisujete - místo klidu po státnicích okamžitý vstup do pracovního kolotoče, no nic moc.

0/0
7.4.2011 15:51

Grimkin

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Jo, ale určitě byste neměnila. Lepší než být pak půl roku bez práce, i když šikovní se uplatní hned, i když nikde na půl úvazku nebyli... A k tomu jste měla peníze, vlastní peníze, někdy ale vydělávají právě ti, kteří nemjaí dostatečnou domácí podporu, tam to ani jinak nejde...

0/0
8.4.2011 0:18

skoda-lasky

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Neměnila, rozhodně ne, jen mi ten odpočinek po státnicích dlouhou dobu chyběl...

0/0
8.4.2011 13:18

Grimkin

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Rozumím. Na mě se tehdy podepsaly ty bakalářské, šel jsem na ně v září, celé léto jsem se učil, musel jsem, já se za týden nenaučím... a pak rovnou do semestru... Já bych potřeboval na zotavení tak měsíc, možná celý rok - ve smyslu, že bez školy. Takže tehdy to asi byla chyba, ale jinak to nešlo. V mém případě si myslím, že by bohatě stačila jedna diplomka a jedny státnice..., jenže teď se to za chvíli znovu opakuje, ale dříve zase lidi po 4 letech skončili (neúspěšně) a nic neměli...

0/0
9.4.2011 0:11

Lam0r

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Bez pořádné praxe v CV můžete být šikovní jak chcete, ale nikdo si vás na pohovor nepozve. Ta doba, kdy stačilo vystudovat VŠ a nabídky se jen hrnuly už je dávno pryč. 

0/0
11.4.2011 9:41

Grimkin

Re: článek je jako pohádka - praxe je jiná

Výjimky se najdou, i teď. Já to ale nejsem. A nějakou praxi, třeba z brigád, má skoro každý, ale my máme na mysli přeci jenom něco jiného.

0/0
11.4.2011 13:40

šlapal_si_to_po_pěšině

diskriminace

pani spra [>-]tková z OKD mi od 21.10.2008 do dnešního dne neodepsala - stihnul jsem to do 10:00 a vona to četla po 12-té hodině a já stále čekám!

0/0
6.4.2011 14:06

Buffalobil

Re: diskriminace

asi si řekla,to je jen nějakej jouda a šup s tím do koše;-D

0/0
6.4.2011 15:43

Lam0r

moje zkušenost

Nedávno jsem našel nový job přes agenturu. Volali hned druhý den po odeslání CV a do dalších 3 dnů (a 2 pohovorech přímo s nadřízeným) jsem měl podepsanou smlouvu se slušnou firmou za velmi slušné peníze a v oboru, ve kterém jsem chtěl pracovat. Ze 12 odeslaných CV se mi do 3 dnů ozvalo 5 firem s pozvánkou na pohovor a dodnes volají ty zbývající, bohužel pozdě :-) Hledal jsem jen na jobs.cz a pro nalezení dobrýho jobu v Praze jsem tam strávil pouhé 2 hodiny odpovídáním jen na ty nejzajímavější nabídky. A pak že v Praze není dobře placená práce.

0/0
6.4.2011 13:24

skoda-lasky

Re: moje zkušenost

V jakém oboru?

0/0
6.4.2011 13:57

whitepawn

Re: moje zkušenost

Ano velice vhodná zjišťovací otázka, vzhledem k tomu že tu Lam0r, až nepřirozeně reaguje do všech příspěvků od různých nicků s naprosto rozdílnými zkušenostmi než má údajně od sám.

0/0
6.4.2011 14:04

akademik Richard

Re: moje zkušenost

taky sis uz toho vsiml? Vsude byl, vsechno zna a od vseho ma klice. A jeho 20leti kamaradi maji vsichni koupene byty za sve, za hotove ;-D

0/0
6.4.2011 14:09

Lam0r

Re: moje zkušenost

ono to fakt spoustu lidí nedokáže přenést přes srdce, že někdo ve 20 dokázal víc, než on ve 40. Dokonce si to dotyční pamatují dosud ;-D

0/0
6.4.2011 14:12

akademik Richard

Re: moje zkušenost

ano, dosud se tomu smejeme a prejeme vse nej R^

0/0
6.4.2011 14:21

skoda-lasky

Re: moje zkušenost

Co si máme představit pod tím "dokázal ve 20"?

0/0
6.4.2011 14:27

Lam0r

Re: moje zkušenost

IT - Account manager. Pokud má člověk komplexní znalosti IT a zároveň disponuje i obchodními dovednostmi a velmi slušnou AJ, tak snad není ideálnější práce. Plat se pohybuje dle zkušeností od 45tis/měs do cca 120 + benefity. Moje druhá práce po VŠ, první byla placená méně, ale odkroutil jsem si tam 2 roky a teď už je dobře R^ Praxe v nadnárodní IT korporaci u světového leadera v dané oblasti působí v CV podobně jako magnet, jak jsem zjistil :-)R^

0/0
6.4.2011 14:11

skoda-lasky

Re: moje zkušenost

Bezva, takže IT, to chápu, že jste našel práci tak rychle. Co my ostatní smrtelníci?

0/0
6.4.2011 14:25

BezPrace com

Re: moje zkušenost

Koukám, že IT - Account manager má také spoustu volného času, že tady může diskutovat v pracovní době. U které společnosti děláte, asi nějaký moloch, co neví, co s penězi, tak platí i takové flákače, že? Třeba by ale vaše šéfy zajímalo, jak se věnujete své manažerské práci ;-D;-D;-D

0/0
6.4.2011 15:35

Lam0r

Re: moje zkušenost

Firmě tu nebudu dělat reklamu, uchazečů už máme i tak dost ;-D A šefovi je vážně fuk co dělám, když mám hotovo a moje práce má nějaké výsledky. Sám si taky rád odpočine, nelze celý den jen pracovat ;-)

0/0
7.4.2011 2:24

vaclavko

Auto Škoda nesolidní firma?

Chtěli to i v angličtině a odpovídají mi už 2,5 roku - asi to poslali někam jinam.

0/0
6.4.2011 12:50

garling

CV

Něktré firmy mají jen jakýsi auomatický odpovídač že životopis dorazil, ale potom už se z mé zkušenosti 9 z 10 neozve, to už musí být firma HODNĚ na úrovni, a těch moc není..alibistické oznámení od personálních agentur že "když se Vám do 3-5týdnů neozveme...", to snad ani za komentář nestojí. jE TO PROSTĚ V TOMTO SMĚRU HRŮZA.

0/0
6.4.2011 12:09

hnusil VII. neoblíbenec idesu

?

Odpovidat na snusku lzi do peti dnu? Ktera firma to dela? ;-D

0/0
6.4.2011 11:47

Andee

No...

Tak tohle je parádní článek. Před půl rokem jsem sháněl dva lidi. Pvku jsem dal pouze pracák. Za týden dorazilo 200 životopisů. Vážně si někdo myslí, že jsem všem odepisoval a navíc do pěti dnů??? Vypadám jako blázen? ;-D

0/0
6.4.2011 11:06

Oodi

Re: No...

Co je to za problém? Nasortuješ to do složky, vymažeš ty , které jsi vybral na pohovor,. a zbytku pošleš "je mi líto ale"....

0/0
6.4.2011 22:37

saci

průzkum čeho

Nevím, čeho dělala společnost LMC průzkum a hlavně kde čerpala, ale toto je naprosto mimo realitu a připojuji se k naprosté většině reakcí. Jestli hledali info u zaměstnavatelů, tak bych vedoucího projektu poslal mezi nezaměstnané. Samozřějmě, že neřeknou, NA ODPOVĚDI SEREME, I KDYŽ JSME RENOMOVANÁ SPOLEČNOST. Lidé z LMC, zeptejte se u zdroje, tj, u nezaměstnaných !!!!

0/0
6.4.2011 11:00

Andee

Re: průzkum čeho

Viz výše. Ono se to nedá. Když ti za týden přijde 200 životopisů ;-)

0/0
6.4.2011 11:08

BezPrace com

Re: průzkum čeho

Tak LMC je taky dobrá firma, kdysi jsem se k nim hlásil na jednu zajímavou pozici a oni mi fakt napsali do 5ti dnů, že dali přednost jinému a vhodnějšímu kandidátovi. Chápu to, bylo to mimo moji praxi, jen jsem chtěl zkusit změnit profesi a dělat něco jiného, co by mě bavilo.

-

Co mě ale zaráží, tak tu pozici LMC stále nabízí, už asi 2 roky, jako aktuální. Komedianti ;-D

0/0
6.4.2011 11:16

Si0 po 4. zákazu

A co si jako uchazeč vezmu na firmě, co je tzv. nesolidní?

Je jasné, že vůbec nic.

0/0
6.4.2011 10:43





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.