Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo je větší chudák. Odírá stát víc zaměstnance, nebo živnostníky?

S každou změnou daní či dávek se objeví diskuse mezi zaměstnanci a živnostníky, koho z nich stát vykořisťuje víc. Oslovení zástupci živnostníků i zaměstnanců se střetli v duelu iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lucky_24

Vždyť je to jednoduchý

pokud má nějakej zaměstnanec problém s tím, že se mají živnostníci líp, co mu sakra brání v tom dělat taky na živnost?

0/0
26.4.2011 18:55

phi

Re: Vždyť je to jednoduchý

kdyz se maji zivnostnici tak spatne, proc nejsou zamestnani ? ;-)

0/0
27.4.2011 21:36

ellinas

Pěkně se hádáte

Zdejší novináři odvedou pozornost od jiných mnohem větších problémů a rozhádají dvě hlavní skupiny obyvatel.Vy se toho chytnete a šijete jeden do druhého,místo aby jste se sjednotili a svou zlobu nasměřovali především na vládu,tam je původ veškerého zla ať už tam jsou modří,zelení červení..........

0/0
26.4.2011 12:30

tomtom

Re: Pěkně se hádáte

Typicky cesky pristup ;). Misto toho, aby se zamestnanci bourili proti svym vysokym danim tak rvou at je zvysi i tomu druhemu. Cechacek, nez aby se zaridil nejlepe podle sebe, se radeji stara o to, jak se pricinit, aby druhy na tom byl hure.

0/0
26.4.2011 16:06

pavel.n

odpisy pro podnikatele

chudinky podnilatelský - chce se mi plakat , jak se máte špatně - uvedu pár příkladů :

1-paní podnikatelka zaměstnává cca 30 lidí , má na vesnici luxusní chalupu , mercedes poslední řady atd...nedávno přišla poprvé do vesnické prodejny a koupila si 2 roličky toaleťáku na daňový doklad  - no coment !

2- podnikáte - jsou cestovky , které vám běžně vaši dovolenou napíší jako školení !!

3- chcete obytné auto pro svou dovolenou za 2 mega ?  - rozšiřte svůj živnosťák o půjčovnu obyt.aut - no že jste ho nikomu nepůjčili - no kšefty nejdou ,ale vy máte náklady a neplatíte daně !

4-znám truhláře , který si vybavil domácnost satelit , plazma , domácí kino , HD kamera , super foťák - ještě se chlubil , jak to pořídil za180 tis - a odepsal to jako potřeby pro prezentai firmy - a kdyby přišli z finančáku , tak má 1ks CD a 1 album foto svých výrobků -  nikomu nezávidím , ale tohle jsou zcela zřejmé podvody , které tenhle stát stojí desítky miliard , které pak někde chybí - a nemusí být ani reforma !

0/0
26.4.2011 7:07

Já vím, jak to bylo !!!

Re: odpisy pro podnikatele

Vždyť to taky všichni ví, že to jsou podvodníci a lumpové, kteří navenek jen skuhrají ...... státu na daních dluží cca 80 mld.

0/0
26.4.2011 7:32

pavel.n

Re: odpisy pro podnikatele

mě se líbil majitel penziou v Krkonoších , co si s novým Mitsubishi Pajerem jezdí ve Vrchlabí pro sociální dávky - a ještě se chlubí , že jen blbec platí daně !!

0/0
26.4.2011 7:53

Scarlett from Scottland

Re: odpisy pro podnikatele

ještěže do toho tak přesně vidíte ;-D no ale každopádně také můžete začít podnikat, pokud je to takové žůžo, nebo ne? něž tyhle závistivé kecy...

0/0
26.4.2011 12:02

wotomtoje.

Re: odpisy pro podnikatele

Závistivé kecy? Ano to je přesně ta česká mentalita, pokud někdo poukáže na porušování zákona, hned to jiný označí za závist ...:-/

0/0
28.4.2011 9:20

Scarlett from Scottland

Re: odpisy pro podnikatele

tak pokud pán nezávidí, tak pardon, ale často to tak jistě je.... zbytek co jsem napsala ovšem platí :-)

0/0
28.4.2011 9:56

dudlop

Re: odpisy pro podnikatele

A nebo jinak.. Výlety do Makra apod., koupíme "na firmu" nějakýho pangase, jo a tady maj dévédéčka... Vše na firmu. A taky ty výplaty! Majitelé jezdí v BMW, ale člověk u nich dře za 9000,- hrubého!!!! V roce 2011 a v krajském městě! Neskutečné... Holt není moc na výběr-a na to podnikatelé spoléhají... Práce není, a když se ti to nelíbí-běž jinam. Však on zas nějaký blbec z pracáku přijde.. Zajímavé-chtějí produktivitu zaměstnanců atd., ale nechtějí ji ocenit! Vítejte v ČR...

0/0
26.4.2011 12:43

josefbad

Re: odpisy pro podnikatele

neni nic jednodussiho, nez si zivnost zalozit taky a ukazat nam, jak se to ma delat!

0/0
26.4.2011 18:09

Kocourkovský radní

Re: odpisy pro podnikatele

Joudové, pěkně se žerete a Kalousek se potuleně usmívá...

Milý Pavle, stačí zajít na nejbližší živnoúřad, položit tam "litr" a můžeš mít taky ten Mercedes a půjčovnu aut třeba hned ;-D

0/0
27.4.2011 8:40

pavel.n

Re: odpisy pro podnikatele

Milý Kocourkovský radní  - netvrdím že všichni jsou lumpové , ale vysvětli mi proč si zaměstnanec nemůže odepsat z daní cestu do práce , auto , kterým tam jezdí ......stejná pravidla pro všechny , a bez rozdílu !!!

Jinak - začít podnikat v čr dnes je téměř nemožné - podle statistik dnes začínají podnikat drobní živnostníi , kteří to mají jako alternativu po ztrátě zaměstnání - dnes již nikdo nevybuduje firmu aby ještě zaměstnal další - prostě nikdo ti napůjčí a vlastní má málo kdo !!

0/0
28.4.2011 7:28

wotomtoje.

Re: odpisy pro podnikatele

S těmi náklady na dopravu do práce je naprostá pravda.

0/0
28.4.2011 9:23

Neznám špinavé peníze

Chudák živnostník

od revoluce v mínusu. Vůbec nechci poukazovat na jeho majetek, ale obdivuji ho, že vytrval, ačkoli má každý rok účetně i daňově ztrátu nebo nulu. :-)

0/0
25.4.2011 20:59

Neznám špinavé peníze

Re: Chudák živnostník

Jo, ale vloni zjistil, že si platil na důchod tak málo, že nebude dostávat skoro žádnej, tak začal doslova lít peníze do sociálního zabezpečení, jenže je pozdě - už to nedožene.

0/0
25.4.2011 21:03

zeto

Hm...

Nebudu soudit, ale - dělám DP pár známým živnostníkům a všichni do jednoho uplatňují výdajový paušál. Přestože u některých z nich v podstatě žádné náklady nejsou - maximálně na dopravu.

0/0
25.4.2011 19:58

Intesen

Okrádám Stát Vlastní Činností

Číst zde skuhrání živnostníků to je tedy něco....  Podvádějí kde můžou, telefon odepisujou i na babičku, papír zásadně nedávají, když po nich chcete aby odstranili prasácky provedenou práci, mají milion keců..... atd..

Vždyť to nedělejte ne !!?!  Jak jsou ty modrý poučky ?? Když se Vám to nelíbí, běžte dělat něco jinýho, každej má možnost volby... za prací se můžete přestěhovat atd

0/0
25.4.2011 18:47

dikobraz

Ano, kdo nekrade, okrádá rodinu

Číst zde skuhrání zaměstnanců, to je teda něco ...Zaměstnanci kradou v práci včechno, od kancelářských sponek přes nářadí a materiál až po benzín/naftu ze služebnívch aut. O zneužívání firemních prostředků (auta, telefony, PC, nářadí, atd.) pro soukromé účely - pochopitelně bez vědomí zaměstnavatele - ani nemluvme. K tomu oficiální benefity -stravenky, finanční příspěvky na kde co od vitamínů po dovolenou ... Když po nich něco chcete, tak mají milion keců a výmluv, jak je to složité, kolik času jim to zabere a co všehno "navíc" kvůli tomu budou muset udělat, že to vlastně vůbec není jejich práce atd. Vždyť to nedělejte, když se vám to nelíbí, tak si najděte něco jinýho, každej má možnost volby, můžete třeba podnikat, za prací se můžete přestěhovat atd.

.

Pro méně chápavé, jde o ad absurdum odpověď na předchozí příspěvek. Pro ještě méně chápavé, je to úmyslně zveličená nadsázka. Nebo není?

0/0
25.4.2011 20:13

Já vím, jak to bylo !!!

Re: Ano, kdo nekrade, okrádá rodinu

Zaměstnanci kradou v práci všechno - protože ON / rozuměj arogantní vyčůranej zloděj = zaměstnavatel/ neplatí  řádně a včas smluvenou mzdu..... Ve čtyři se hrozně diví, kam že to všichni jdou / placení příplatků za práci v noci a přesčas zásadně neplatí/

dovolená zaměstnance - zase se diví / ve firmě chybí klíčová osobnost on se diví, že za 12 hrubého nikdo nechce v jeho skvělé firmě pracovat/ 

Tak si ty jeho podrazy zaměstnanci vybírají po svém - je to jednoduché;-);-);-)

0/0
26.4.2011 6:30

Bijec modrých zlodějů

Re: Ano, kdo nekrade, okrádá rodinu

R^

0/0
26.4.2011 8:54

Scarlett from Scottland

Re: Okrádám Stát Vlastní Činností

to kradení je na obou stranách. Každej chce vytřískat, co se dá. To se teda nebojte.

0/0
26.4.2011 12:04

sCZECH

no

nevim teda proc se tady tak hadaji osvc a zamestnanci, kdyz ten kdo odira obe skupiny je stat :-)

0/0
25.4.2011 11:11

malý červ

Re: no

jenže zaměstnance víc a těm se to zdá nespravedlivý

0/0
25.4.2011 11:21

steve007

Škoda, že se zástupců obou stran nezeptali i na možnost

odpisů z daní.

0/0
25.4.2011 7:23

juzekcz

Odvod DPH pak zdrav, soc a nakonec dalších 15% ze zisku

Cena za práci - Odvod 20% DPH, samo dál zdravotní, sociální a na závěr 15% z toho co zbude (zisk) 

A za vše ručit pěkně od podlahy, tak když s vámi někdo vy.... tak mi zabaví klidně i dům zděděn po babičce.

Riziko zaměstnance a náklady mimo práci čistá nula!

0/0
24.4.2011 16:30

lrkfa

To mě rozplakalo

a ještě k tomu nemají dovolenou a stravenky. A přitom máme největší poměr živnostníků v Evropě . Jsou to hrdinové, kteří dřou na zaměstnance !

0/0
24.4.2011 18:16

S-Tony

Re: To mě rozplakalo

Protože to jsou lidi, které nikdo nechce zaměstnat, tak makají v podstatě jen na odvody a stravu, aby neumřeli hlady. Takových znám mnoho.

Taky znám dost živnostníku co se na to vykašlali, protože je někdo nakonec zaměstnal.

0/0
24.4.2011 18:23

abraxas94

Re: Odvod DPH pak zdrav, soc a nakonec dalších 15% ze zisku

a to DPH platíte vy pane? Nenaúčtujete ho náhodou k ceně zákazníkům? Nebo jste takovej grand, že to platíte fakt za ně? To bych se dost divil....

0/0
24.4.2011 18:53

steve007

Re: Odvod DPH pak zdrav, soc a nakonec dalších 15% ze zisku

R^R^R^

0/0
25.4.2011 7:27

shr3k

Re: Odvod DPH pak zdrav, soc a nakonec dalších 15% ze zisku

Pane, socialismus už není, konečnou cenu dělá (bohužel) trh. Proto jestli má pán nahoře někde za rohem konkurenci v podobě neplátce DPH, platí DPH skutečně on a nikoliv jeho zákazníci.

0/0
25.4.2011 10:37

steve007

Re: Odvod DPH pak zdrav, soc a nakonec dalších 15% ze zisku

Ano, ano, jsou to chudáci ti živnostníci. A že si mohou z daní odepsat náklady na benál, na výpočetní techniku atd., zatímco zaměstnanec ne, to už nevidíte. Přitom jsou to slušné peníze (a nedělám si iluze, že si do toho započítají i soukromé cesty).

0/0
25.4.2011 7:26

ucetni54

tak když jsou živnostníci na tom tak špatně

proč si nezaloží s.r.o. a nestanou se jeho zaměstnanci? Těch 60 tis. pro začátek snad maji nepo proč si nekoupí už hotové cca za polovinu?

0/0
24.4.2011 14:30

havran80

Re: tak když jsou živnostníci na tom tak špatně

Už o tom uvažuji, přeci jenom jako OVSČ ručíš svým majetkem.:-P

0/0
24.4.2011 15:49

IfčaX

Re: tak když jsou živnostníci na tom tak špatně

Však jo, leckterá OSVČ to taky dělá. I když teda nevím, kde se nabrala ta částka 60 tis. A kdo by prodával hotové sro za polovinu. Teda jo, umím si představit, kdo by je prodával, ale taky si umím představit, proč za polovinu - do toho bych ovšem nešla.

0/0
24.4.2011 16:32

BezPrace com

Re: tak když jsou živnostníci na tom tak špatně

Jednodušší a mnohem levnější než s.r.o. je založit firmu v UK nebo v USA a v ČR si příp. zřídit jen organizační složku. ;-D

0/0
24.4.2011 18:14

bajo.ano

nevím koho stát odírá víc,

 ale zaměstnanci státu přinesou peněz víc Rv!!

0/0
24.4.2011 14:26

kluknakluky

Re: nevím koho stát odírá víc,

Také si jich ale (v průměru) z toho státu více vytáhnou...

0/0
24.4.2011 23:42

Nelanil456

jj

Takzvaný Švarcsystém je největší okrádač státu. Živnostníci zaplatí na daních, zdravotnim a sociálnim mnohonásobně méně než zaměstnanec. Je to výhodné též pro zaměstnavatele, páč neodvatí daň ze super hrubé mzdy:-/

0/0
24.4.2011 13:06

malý červ

Re: jj

člověk by nevěřil, že se najde někdo, kdo věří, že něco platí zaměstnavatel, a proto je to tak udělaný, jenže to tak neni, sice to platí zaměstnavatel, jenže z mezd zaměstnanců.

0/0
24.4.2011 14:23

tata01

Re: jj

člověče, ty jseš snad úplně blbej. Ten Tvůj zaměstnavatel na ty odvody  nejdřív musí vydělat a Ty dostaneš kolik sis dohodl, na ty částky co odvádíš se vůbec nemusíš ohlížet, ty stejně nikdy neuvidíš

0/0
24.4.2011 16:00

malý červ

Re: jj

dokud budou lidi, co tomu věří, tak to tak bude a samozřejmě pokud by je zaměstnavatel nemusel dát státu, dal by je zaměstnanci, zaměstnavatel z mé tzv superhrubé mzdy pošle 20000 státu a mě to nemusí zajímat, no to je vtip;-D;-D

0/0
24.4.2011 16:33

lrkfa

Jak na to zaměstnavatel

vydělá když na samé zaměstnance

0/0
24.4.2011 18:19

S-Tony

OSVČ vs. Zaměstanec

Vyzkoušel jsem si osvč a teď jsem zaměstnanec u větší firmy. Být zaměstnanec je opravdu mnohem lepší. Díky mé předchozí praxi je můj čistý příjem větší než když jsem byl OSVČ a má to spoustu dalších výhod.

Už nikdy nechci být jen živnostník. 5 týdnů placené dovolené je fajn .-)

Navíc než se honit od rána do večera za zakázkami a mlátit se po hubě s konkurencí, lepší je si budovat kariéru a mít po pár letech dost vysoký čistý příjem a v podstatě bez větších starostí. R^

0/0
24.4.2011 10:19

malý červ

x

Žádný argumenty nejsou potřeba,vždyť kdyby bylo lepší být zaměstnancem, tak by živnostník zaměstnával zaměstnance a ne zase živnostníky, celá rodina by byla jeho zaměstnanci, platil by za ně odvody, kadeřnice by byly zaměstnankyně, nebyl by švarcsystem , kterej vznikl jako reakce na to, že živnostníkům zbyde víc peněz, přeloženo-stát je tolik neodírá.

0/0
24.4.2011 10:07

nesnašimlobisty

rozděl a panuj

Myslím že tímto článkem je zaseknout sekeru mezi dvě skupiny a odvést pozornost někam jinam. Můj názor je že vláda odírá OSVČ i zaměstnance a hezky se stará o velké firmy kterým nezvedá daně aby je mohli zase sponzorovat.

0/0
24.4.2011 9:03

krultheking

kam jsme to dopracovali

zivnostnici si stezuji, ze jim nikdo nesezene zakazky a nezorganizuje pracovni dobu a ze jim nikdo (kdo tak asi , stat ???) neproplaci dovolenou

tezko hledam srovnatelnou drzost

0/0
24.4.2011 9:01

krultheking

slovni spojeni "stat odira zivnostniky"

je castecne usmevne, nicmene zcela absurdni

0/0
24.4.2011 8:57

lancik.blog.idnes.cz

odírá SLUŠNÉ zaměstnance a živnostníky

a přerozděluje státním zaměstnancům [>-] Rv 

0/0
23.4.2011 17:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.