Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O sexuálním obtěžování se v Česku nemluví, přesto je případů mnoho

Případů sexuálního obtěžování v práci je podle odborníků hodně, ale na rozdíl od západních států tady o nich nikdo nechce mluvit. Oběti nemají zastání. Názor většiny zní: sexistické narážky a e-maily s pornofotkami jsou projevem zdravé sexuality, tak o co jde?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sousedova jitrnice

jedné kolegyni - nadřízené

jsem navrhoval změny v komunikaci mezi jednotlivými složkami firmy, které ona zavedla, ovšem ta komnikace vázla. S úsměvem mi řekla abych ji vylízal, přitom se mi vůbec nelíbí, je to taková škaredá mužatka. Je to sexuální obtěžování?

0/0
28.4.2011 12:25

cod

Re: jedné kolegyni - nadřízené

BACHA ŽENSKÝM HARAŠÍ MNOHEM VÍC NEŽ CHLAPŮM,ALE NEŠTÍTÍ SE TO PROTI CHLAPŮM POUŽÍT,HLAVNĚ KDYŽ MÁME V DEMOKRACII-PRESUMPCI VINY PROTI MUŽŮMEURv;-€!!!!!!!!

0/0
2.5.2011 9:35

PepaRUM

...

Řekl jsem jí, ať mi políbí prd€l. Je to také sexuální obtěžování?

0/0
28.4.2011 6:11

Pasifae

.

Setkat se s obtěžováním z doslechu... tak to už jsem se seznámila s vraždou, znásilněním i krácením daně.

0/0
24.4.2011 13:53

Bubulus Extremus

Diskriminující článek

Diskriminující článek - kromě jedné statistiky se hovoří pouze o ženách. Co vím z okolí, tak oplzlé maily posílají většinou právě ony.

Takže holky, chtěly jste emancipovaně pracovat, volit, ale v jednom jste zůstaly nějak opožděné - ve vývoji sexuality. Nalijte si čistého vína a přestaňte otravovat.

0/0
24.4.2011 12:46

Chytry.Levicak

Re: Diskriminující článek

fakt? já jsem to štěstí nikdy neměl na takové ženské. chtěl bych takové zkusit potkat. už jen z psychologického hlediska by to bylo zajímavé.ale as ido smrti takovou ženskou nepotkám

0/0
24.4.2011 16:04

cod

Re: Diskriminující článek

TO JSEŠ ASI JEDINEJ

0/0
2.5.2011 9:36

panelák

To jsou ale starosti

!!!!;-D

0/0
23.4.2011 18:44

Escoto

Tohle všechno je...

...snad jenom blbej vtip. Když udělam vtip se sexuální tématikou na ženskou se kterou nic mít nechci, tak je to sexuální obtěžování? Když jí řeknu že jí to sluší, tak je to sexuální obtěžování? Nakonec to tady bude vypadat jako v americe že pokaždý když chlap podrží ženský dveře, tak bude riskovat že z toho bude sexuální obtěžování.

A potom bude žeský ječet kam zmizeli gentlemani.

PS: Rozhodně neschvaluju skutečné obžování. Ale to co tady jako obtěžování prezentujou je směšný.

0/0
23.4.2011 18:20

prasák

je

A je sexuální obtežování, když souložím kolegyni ohnutou přes židli v pracovní době? Doplním, že jsem se výslovně neptal, zda s ní mohu souložit.

0/0
22.4.2011 22:35

Duke:Nukem

Re: je

tak,je fakt ze gumovou pannu u soudu jeste neresili..:-P

0/0
23.4.2011 8:54

qvido31

Že by už to začalo!

Okurková sezóna aneb politici přestali krást,že se Idnes zabývá takovýma blbostma8-o;-)

0/0
22.4.2011 17:10

evajoska

Re: Že by už to začalo!

R^R^R^!!

0/0
22.4.2011 18:10

certik_bertik

hmm

už to bude jako v USA, tam by ženy nejradši všechny muže nechaly preventivně postřílet

0/0
22.4.2011 16:30

BUFFALO_CZ

"Okukování "

jak je okukování právně zadefinováno, je tam nějakej timelimit ? :))

0/0
22.4.2011 14:20

fitzie

a kdyby mi kolega řekl

že mám nohy fakt hnusné, tak to by bylo ok? 8-o

0/0
22.4.2011 13:39

Schmouddle

Re: a kdyby mi kolega řekl

Jistě by to bylo stran sexuálního obtěžování v pořádku.

Jenom jestli by tím třeba nechtěl říci, že Vaše prsa jsou naprostá nádhera, to by z něj hned byl šovinistický prasák! ;-D

0/0
22.4.2011 13:41

Drederick Tatum

rozdiel

pokial sa dotycnej nepacite a nie ste jej tip, tak to bere ako sexualne obtazovanie a ste za nechutneho prasaka. situacia sa ovsem meni, pokial sa je pacite a ma s vami plany...vtedy o ide o pozornost, vsimavost, zmysel pre detail a ste za rozkosneho nezbedu... :-P

0/0
22.4.2011 12:23

on3.

Re: rozdiel

aneb vetsine zen by nevadilo byti znasilnena Bradem Pittem :-P

0/0
22.4.2011 13:00

Schmouddle

No nevím

Tohle mi přijde jako nějaké PRko genderových organizací - že by se zase vypisovaly granty? :-)

Naštěstí stále je u nás dost dívek a žen, které zájem o sebe oceňují, dokáží se smát příjemnému dvojsmyslu (u nás je oblíbené "dneska máš moc hezké tričko, Marti")  ale dokáží si zároveň prosadit svoji vůli, své preference a stanovit hranice, což nomrálnímu chlapovi dělá spolupráci s nimi nejen výkonnou, ale i pro obě strany příjemnou.

To opravdové sexuální obtěžování se odedávna řešilo buď nějakou hodně nepříjemnou odpovědí ("tohle zkoušej na svojí manželku", např.) nebo okamžitou fackou když došlo na nechtěný fyzický kontakt. Není důvod, aby se tak nedělo nadále.

Ty ženy, co nejsou schopné dotyčného zironizovat do malého kluka či tu facku vrazit a obracejí se na soud, se dostávají na stejnou úroveň sociálních trosek jako jako ti chlapi, co nebyli schopní ukočírovat svoje libido.

0/0
22.4.2011 11:54

Nanynka Kulichová

Re: No nevím

Hm. Podle mě by zase lidem, kteří kohokoliv, kdo se obrátí na soud s cílem bránit svoji práva, šmahem odsoudí jako "sociální trosku", měla být úředně odebrána občanská a politická práva.

Zdaleka ne všichni lidé jsou "normální". U někoho facka pomůže, možná u většiny, ale dokážu si představit, že konflikt s psychpatickým nadřízeným může dospět až k soudu. Nepovažuju za správné, aby z práce odcházela oběť, a psychopat zůstával, Vy ano?

U nás v práci jsme jednoho takového měli a z oddělení, kde pracoval, odešla znechuceně řada kvalitnáích kolegyň. I někteří kolegové, protože jeho "podivnost" se projevovala i v nesexuální oblasti. Nakonec se ho firma zbavila, ale trvalo to neúměrně dlouhou a bohužel ty lidi, kteří odešli jinam, už nám nkdo nevrátí.

0/0
22.4.2011 12:04

Schmouddle

Re: No nevím

No, můžete si klidně posloužit, nebyla byste ani první ani poslední. Občasnká a politická práva jsou v našem Absurdistánu jen naprosto ubohým cárem papíru co se při každém rozmaru věrchušky mění. (např. dvojí zdanění nemravnýma daněma a hon na tzv. "osobu blízkou")

Nenormální lidé se chovají nenormálně a je na normálních lidech, aby je umravnili. Pokud se tak nestane, jsou zde nadřízení psychopata. Pokud ani ti nezasáhnou, je čas tu firmu opustit, neb tato si Vás udržováním psychopata nezaslouží a můžete jít někam, kde se psychopati nevyskytují a vedení firmy se o svoje věci stará. Takže moje odpověď na Vaši otázku je taková že je to buď Vy (a třeba i ostatní kolegyně) nebo psychopat.  To je jediná správná cesta a záleží na firmě, koho si cení více, zdali Vás nebo psychopata.

Většina firem má nějaké osobní oddělení nebo vyššího šéfa/šéfku nebo majitele a pokud se Vás v celé firmě nikdo nezastane, máte právo se domnívat, že o Vás firma zas tak moc nestojí. A je čas se ohlédnout jinde.  

0/0
22.4.2011 12:22

Schmouddle

Re: No nevím

A víte proč to je tak jak to je?

Protože existují případy, kdy vymyšlené sexuální obtěžování odmítnuté a zhrzené ženy zničí kariéru slušného člověka. Jednoho takového znám, pozdě firma zjistila, že dotyčná lhala a pro své báje neměla žádné důkazy, či důkazy byly naprosto v rozporu s jejími tvrzeními (např. log GPS jeho vozu), no skončilo to tak, že slušný člověk byl už jinde a na původní firmě přes mimosoudní dohodu získal docela slušné odškodné.

0/0
22.4.2011 12:42

Nanynka Kulichová

Re: No nevím

No a? Jak souvisí případ  firmy, která idiot.sky a bez jakýchkoliv důkazů vyhodila nevinného člověka, s právem oběti obrátit se na soud?

Kdyby ta věc došla k soudu, musela by dotyčná svoje tvrzení dokázat. Tzv. presumpce viny" se totiž vztahuje pouze na motivaci, nikoliv na fakta samotná. Takže pokud by důkazy neměla, spor by prohrála. Nějak ten Váš odstrašující příklad, který u soudu nebyl a navíc skončil slušným odškodným, nechápu.

0/0
22.4.2011 12:51

Schmouddle

Re: No nevím

Reagival jsem na to, že jste se zeptala, zdali považuji za správné, že "psychopat" zůstane ve firmě zatímco "oběti" odcházejí. V mém případě to bylo naopak. A ta "presumpce viny"  u těchto věci  je prostě prasečina, pardon. Dává se tak mužům najevo, že jsou apriori prasáci, co se nedokážou udržet nechmatat.

Já nijak neupírám právo oběti obrátit se na soud, ovšem před tím existuje mnoho způsobů, jak věc vyřešit aniž by se musela podávat žaloba. Taktéž si ale žádám, aby obě strany sporu měly rovné šance (a jak víte, motivace je důležitý aspekt při dokazování vážných trestných činů).

 A ta poslední věta mého původního příspěvku, tu kteru jsem mohl napsat lépe a kterou jste asi kvůli tomu nepochopila, říká, že žena, co místo normálního řešení situace rovnou obrátí na soud je stejná sociální troska, jakou je ten "psychopat" co se neudržel. Co je na tom zvláštního a pro ženu urážlivého?

0/0
22.4.2011 13:29

Nanynka Kulichová

Re: No nevím

A napadlo Vás, proč to u nás tak vypadá? Ona ta "věrchuška" poměrně přesně reprezentuje lid, který dělá blázny z jiných jen proto, že se obrátí na soud.

Proto taky trvala celá ta situace v naší firmě tak dlouho. Lidé prostě odcházeli, hledali si jiná místa, nikdo toho psychopata nechtěl moc řešit, aby si na něj ostatní neukazovali jako na potížistu. Což je řešení přijatelné pro jednotlivce, ale ne moc zdravé pro společnost jako celek. Lidé by měli vědět, že ať pracují kdekoliv (třeba i ve státním sektoru, kde vedení o prospěch "podniku" nejde opravdu ani trochu), tak mají zastání a mohou věc vyřešit i jinak, než že obětují svoji práci a vyklidí pole.

0/0
22.4.2011 12:43

Schmouddle

Re: No nevím

Vím, proč to u nás vypadá jak to vypadá. Jeden z příznaků je, že nejméně polovina národa čte Blesk jako hlavní zdroj zpráv. A "Věrchuška" reprezentuje voliče, nikoliv občany v antickém slova smyslu. A tam já vidím ten největší problém.

Ale netahejme sem politku, když jde o tak rozkošná témata, třeba jak kolegyni sáhnout v práci na prsa, že.;-D

Váš příklad ukazuje, že ve Vaší firmě je něco strašně špatně s vnitrofiremní komunikací. Proto si taková firma nezasloužila, aby tam lidé, kterým se děje křivda setrvávali. K tomu je třeba akceptovat "můj" pohled na věc, že práce je směna znalostí/schopností/umu a času za peníze, jedná se o dvoustrannou dohodu, z níž každá strana něco získává. Pokud výhodnost pomine, je čas sjednat jinou dohodu.  

0/0
22.4.2011 13:37

xbeka

???

Takže on jí dělá masáž krku a pak jí šáhne na kozy a ona UVAŽUJE o tom že ho udá na policii? já nevim, ale na mý prsa když si někdo chce sáhnout tak můj souhlas teda potřebuje. Pokud ho nemá, tak má fakt problém...

0/0
22.4.2011 11:41

on3.

Re: ???

a co ji vubec dela masaz krku.

Aneb je masaz chodil to stejny co lizani cici? :-)

0/0
22.4.2011 13:03

fitzie

Re: ???

pokud si od chlapa nechám udělat masáž krku a on mi pak šáhne na kozy, tak ho seřvu, a pak v duchu seřvu sebe, protože zrovna za tohle si budu moct sama.

0/0
22.4.2011 13:41

Schmouddle

Re: ???

Tak je pravda, že žádost o masáž krku je mými kamarádkami obecně braná jako svého druhu poslední, zoufalé pozvání pro nerozhodné chlapy. Údajně teď méně reagujeme na vaše signály, dámy...Je to vůbec možné?

0/0
22.4.2011 14:53

igna

Re: ???

a můžu teda xbeko? :-)

0/0
22.4.2011 13:42

ender

Manželka.

Manželka mně sekýruje a obtěžuje věcma,které nejsou důležité.Je schopná hodinu debatovat o ničem.Kdo mně ochrání?

0/0
22.4.2011 11:26

Jabadů

Re: Manželka.

Teda já nee, mě dělá to samý..:-P

0/0
22.4.2011 11:42

pablo_arospede

ilustrační foto

Ta foto je dobrá... :-P R^ Nezlobte se na mě, ale to úplně vybízí k tomu, aby jí do toho výstřihu někdo sáhnul.

0/0
22.4.2011 11:09

jien

Re: ilustrační foto

No nešáhni si že, když se takhle obleče :-)  ... ta fotka k tomu uplně vybízí. R^

0/0
22.4.2011 11:13

xbeka

Re: ilustrační foto

takže když si chlap vezme takvýty sexy kalhoty v kterjech má super pěknej zadek (když ho teda má) tak mu při práci na něj můžu sáhnout? děte se fakt bodnout... i kdyby tam byla nahá tak na ní nemá kdo šahat....

0/0
22.4.2011 11:42

apokalypsa

Re: ilustrační foto

No me se to od zenskejch uz parkrat stalo. Samozrejme jsem se nezlobil ;-)

0/0
22.4.2011 11:44

Nanynka Kulichová

Re: ilustrační foto

A od chlapa? Taky byste se nezlobil? :-P

0/0
22.4.2011 11:46

Schmouddle

Re: ilustrační foto

 A tady se jako bavíme o tom, že si sexuální obtěžování dělaj ženský navzájem? ;-D

...no je pravda, že by se to asi mužskému osazenstvu značně líbilo..;-D;-D;-D

0/0
22.4.2011 11:56

Nanynka Kulichová

Re: ilustrační foto

Ženský? Já jsem se teda ptala na muže (apokalypsa o sobě píše v mužském rodě). Ale klidně to můžete vztáhnout obecně na osahávání homosexuální.

Ale pozor, otázka nezní, jestli by se líbilo pozorovatelům, ale obtěžované osobě.

0/0
22.4.2011 12:09

Schmouddle

Re: ilustrační foto

Nanyko, smajlík znamená ftip.

Podle mne se někdo, komu se nelíbí nějaké chování druhého má ohradit, nezávisle na tom jestli je buzna nebo heteráč. Takže verbální nesouhlas, plácnutí přes ruku, popřípadě stará česká facka je řešním 99% všech sexuálních obtěžování. Zbytek řešme přes nadřízené, odchodem z firmy, v extrémím případě pak u soudu. Ale prohlašovat o pohledech či jemných dvojsmyslných poznámkách, že se jedná o sexuální obtěžování, to je prostě jen PRko genderových neziskovek, co nafukujou komáří problém do velikostí stáda velbloudů dubajského emíra.:-)

0/0
22.4.2011 12:28

Nanynka Kulichová

Re: ilustrační foto

Ale na to jsem se neptala, že?

Dotaz zněl, jestli byste se taky nezlobil, kdyby Vám nějaký chlap sáhl na zadek.

0/0
22.4.2011 12:55

Schmouddle

Re: ilustrační foto

Moje odpověď zní, že bych s tím nešel do poradny nebo na Gender Studies, ale vyřešil si to sám, jako heteráč s buznou.;-D

A stejně tak to má řešit ženská s chlapem, chlap s ženskou a bůhví jaké kombinace ještě jsou možné.

0/0
22.4.2011 13:40

on3.

Okukovani

kdyz budou zensky chodit v pytli (nebo v burce), tak je okukovat nebudu. Jinak si nemaj nac stezovat.

0/0
22.4.2011 11:02

xbeka

Re: Okukovani

koukat můžeš... šahat nesmíš. hawk

0/0
22.4.2011 11:43

Schmouddle

Re: Okukovani

Hawk? Co s tím má společného jestřáb?

Jestli bychom měli nechat mluvit Freuda, nemáte někde hodně hluboko skrytou tohou stát se snadnou kořistí silného dravce? ;-D;-D;-D

0/0
22.4.2011 12:08

igna

Re: Okukovani

nech xbeku na pokoji, čekám na její souhlas ;-D;-D každej nečet indiánky, aby věděl, že to má být howgh :-P

0/0
22.4.2011 13:43

Schmouddle

Re: Okukovani

Jako dej si vodchod panáčku ;-D;-D, já jsem komentoval v 12:08 a ty ses přihnal uřícenej v 13:43, s marnou vidinou že by sis taky moh šáhnout/štrejchnout! Štěstí přeje připravenejm! :-P:-P

0/0
22.4.2011 14:45

on3.

Vtipy beru (pokud nejsou vylozene vulgarni)

osahaveni je uz nad miru

0/0
22.4.2011 10:55





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.