Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osm rad, jak nechybovat v životní pojistce a dobře ochránit rodinu

V životním pojištění se velmi často chybuje a chybně může poradit i pojišťovací poradce. Přinášíme osm doporučení, jak využít životní pojistku co nejlépe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

viglib

Nadpis clanku je ponekud zavadejici

Cekal jsem rady typu ''ZP je v vhodna v pripade, ze...ve vysi odpovidajici...s takovymi a makovymi pripojistenimi...''.

To by jiste bylo zasluznejsi, nez rozebirat, zda lze smlouvu po podpisu vypovedet apod.

0/0
27.4.2011 20:17

martV

spíše dojmy než fakta

jen rychlý komentář:

a) je možné, že by po "výpovědi do 2 měsíců" pojišťovna mohla/měla vrátit pojistné. Ale je to jen přání. Podle zákona:

- pojištění může být vypovězeno, ale "pojistitel má právo na pojistné za pojištěné období". Jde tedy více o osobní názor než nárok. Praxe je taková, že pojištovny vracejí pojistné, pokud vypovědí samy, ale nevracejí pokud vypoví klient

b) také tvrzení, že 16.letý student nemůže sjednat smlouvu je částečně nepravdivé. Nic takového neřeší zákony o pojistných smlouvách či pojišťovnictví. A obecná úprava říká, že právní ukon může udělat nezletilá osoba přiměřeně jejimu věku a rozumové vyspělosti. To není zákaz sjednávat pojištění!

0/0
27.4.2011 11:02

sombreri

Re: spíše dojmy než fakta

No pokud muzu neco dodat k bodu ,,a,, tak pojistovna Vam nevrati behem tech dvou mesicu napr. pomernou cast pojistneho, pokud jste mel sjednane urazove pojisteni. (protoze jste byl kryty a kdyby se vam neco stalo tak by hradila) co se tyce nejake investicni slozky, tu by mela vratit celou, ale k te je uz vic pravidel, muze si nechat poplatek za administrativu s tim spojenou, resp. vam ji nauctuje a rovnou si strhne. Pripadne, pokud pojistne neni uhrazeno vcas, tak vam nauctuje pokutu, kterou si opet strhne z pojistneho. Takze sice behem dvoumesicni vypovedni lhuty musite dostat penize nazpet, ale o poplatcich nebo kryti napr. na uraz, se v zakone nemluvi..

0/0
27.4.2011 11:12

martV

Re: spíše dojmy než fakta

"musíte dostat peníze nazpět ...."  - znovu podotýkám, že je to zakořeněný dojem, ale bez opory v zákoně. Kdyby pojištěný v těch 2 měsících zemřel, tak by pojišťovna platila. Proto není nárok na vrácení pojistného.

0/0
27.4.2011 11:34

P.spk

Re: spíše dojmy než fakta

Pojišťovna musí a také vrací pojistné, pokud ho pojistník písemně zruší do 2měsíců od uzavření smlouvy (dle obč. zákoníku, čl. 800)..........pojišťovna si ale nechá zaplatit poplatek za zrušení řádově v pár stovek (např 200-300Kč).....

0/0
27.4.2011 16:08

martV

Re: spíše dojmy než fakta

Ještě jednou:

Pokud myslíte §800 obč.zákoníku, tak ten byl s celou hlavou XV. o pojistné smlouvě zrušen už před 6 lety.

ALe úprava je ve skutečnosti pořád obdobná posledních 30 let:

§ 22/2 zákona o pojistné smlouvě: "Pojistitel nebo pojistník mohou soukromé pojištění vypovědět do 2 měsíců ode dne uzavření pojistné smlouvy. Dnem doručení výpovědi počíná běžet osmidenní výpovědní lhůta, jejímž uplynutím soukromé pojištění zaniká" - tedy pojištění nebylo zrušeno od počátku, ale bylo nějakou dobu platné. A bohužel díky tomu a

§ 13 / 1 - "Pojistitel má právo na pojistné za pojistnou dobu" - tedy není nárok na vrácení pojistného. Je mi líto. Dojmy a nároky jsou často něco jiného.

0/0
27.4.2011 21:08

Marqui

NÁHRADA

V případě náhrady je možnost nedodaňovat.... Stačí uvést na žádost o odbytné účet nového pojištění. Dle FÚ se potom dodaňovat nemusí....!!!! Nebo je možnost udělat redukci (převedení do splaceného stavu), kdy se také nemusí dodaňovat, ale není k penězům přístup....

0/0
27.4.2011 9:05

sombreri

Re: NÁHRADA

R^, presne tak..zrovna jsem to chtel napsat..

0/0
27.4.2011 9:07

fitzie

Re: NÁHRADA

záleží na konkrétním FÚ,u nás se o to hádají...

0/0
27.4.2011 10:05

P.spk

Re: NÁHRADA

nikoliv,  dodaňovat se musí, ledaže by po redukci to dobytné zůstalo v pojišťovně do 60 let klienta.............

0/0
27.4.2011 16:10

Speedo

dotaz

vite nekdo, jestli se nejak odecte z dani, pokud si zivotko plati zenska na materske? asi ne, co?

0/0
27.4.2011 8:38

sombreri

Re: dotaz

A z jakych dani si to chce odecitat?? Z dani si to muze odecist OSVC nebo zamestnanec..

0/0
27.4.2011 8:59

Speedo

Re: dotaz

presne to jsem si myslel. takze se v dobe materske vyplati stahnout castku na minimum.

0/0
27.4.2011 9:10

sombreri

Re: dotaz

Pokud ty penize potrebuji, tak rozhodne ano.

0/0
27.4.2011 9:43

viglib

Re: dotaz

Nesmysl. Pojisteni mate porizovat s nejakym jasnym cilem. Pokud pro Vas dava smysl castku snizit, pak ji rovnou zruste, protoze platite produkt, ktery je ve Vasem pripade zbytecny.

0/0
27.4.2011 20:21

sombreri

Re: dotaz

Pokud jsem na materske a hledam kde usetrit kazdou korunu, tak je rozumne si stahnout ZP na minumum napriklad na investicich..Co se tyce urazove casti(pokud nejakou mam), tak nad tim bych se rozmyslel a vychazel z me financni situace. Zvlast v dobe, kdy jsou vsechna ZP variabilni a jde s nima krasne hybat.. Takze ano, pokud potrebuji, snizim si ho.

0/0
27.4.2011 22:18

viglib

Re: dotaz

okok, ja myslel, ze jde o pojisteni jako takove. minimalizovat investicni slozku na minimum je kazdopadne lepsi, protoze investice skrz IZP jsou pomerne drahe a prakticky je nelze doporucit. pak uz je jen krucek od zvazeni, zda by nebylo lepsi misto izp poridit jinou zivotku...jinak bezne se materska resi tak, ze ZP ma uzavrenu zivitel rodiny, coz typicky neni ten, kdo je s potomkem doma...druhe pojisteni v rodine je podle me nadbytecne...vas model, kdy, jak rikate, jste na materske, a zaroven mate ZP, je nestadardni....ale do toho nikomu nic neni :)

0/0
28.4.2011 8:47

bastianka

Re: dotaz

Lepší je mít každý svoji pojistku, nikde není napsané, že spolu budete do smrti a co potom, taky pokud je plnění při pojistné události jednoho ze zúčastněných, tak snad končí pojištění daného rizika u všech zúčastněných na pojistce, ne?

0/0
28.4.2011 13:31

viglib

Re: dotaz

Smyslem ZP je zajisteni pozustalych, zejmena ovsem tech, kteri jsou na Vas zavisli. Pokud nejste zivitel rodiny, pak je pojisteni smrti zkratka zbytecnym luxusem. Stejne tak je nesmysl platit ZP diteti, pokud ovsem neplanujete na jeho smrti participovat financne. V tom pripade pojistete vsechny na vsechno, at je to kazdopadne doma, kdyby preci jen neco.

0/0
28.4.2011 23:01

Xladi

Stačí jedna rada

Neuzavírat to :-)

0/0
27.4.2011 8:17

bastianka

Re: Stačí jedna rada

na toto si vzpomeňte až vás nebo vaše děti zramluje nějaký blbec autem na přechodu např. ... nebo vám diagnostikují onkologické onemocnění

0/0
27.4.2011 10:53

Lavra

Re: Stačí jedna rada

A z čeho žijí pojišťovny? Samozřejmě, že je mnohem větší počet lidí, kterým se to nevyplatí, než je množství těch, kterým se to vyplatí :-)

0/0
27.4.2011 12:24

viglib

Re: Stačí jedna rada

no a?

0/0
27.4.2011 20:24

sombreri

Re: Stačí jedna rada

A jako kdyby to bylo naopak, tak to nejsou pojistovny, ale charita..

0/0
27.4.2011 22:19

fitzie

docela mě překvapuje

že se tady rovnou píše o kapitálové/investiční životní pojistce, aniž se dopředu vůbec řekne, že existují i jiné možnosti. sice si je neodečtete od daní a "výhodné spoření" to taky není, ale zase si zachováte vysokou flexibilitu a když přijdete o místo, kde vám zaměstnavatel pojistku platil,  nemusíte si lámat hlavu, kde najednou vzít několik tisíc na splátky.

takže: můžete uzavřít čistě jen životní pojistku (měsíční pojištění v řádu stokorun=pojištění v řádu milionů), kterou můžete uzavřít na libovolně dlouhou dobu.

můžete uzavřít životní pojistku vázanou na konkrétní půjčku (tj. třeba u hypotéky nebo stavebka si můžete pojistit nesplacenou část úvěru, popř. nenaspořenou část do cílové částky. s tím, jak postupně splácíte, nebo spoříte, se pojistná částka snižuje a měsíční pojistné většinou zůstává - člověk stárne a pojistné roste). a pak jsou tu kapitálová a investiční životní pojistky, kterých se týkají odpovědi v článku.

0/0
27.4.2011 7:46

sombreri

Re: docela mě překvapuje

R^R^..Naprosty souhlas... Tady ty radoby chytre clanky jsou horsi, nez zadne.. Nechapu, jak si nekdo muze hrat na poradce skrz zivotni pojisteni a v novinach.. Kdyby to meli udelat aspon priblizne poradne, tak je clanek 5x delsi..

MUSIM TO NAPSAT ZNOVA, PROSIM REDAKTORY, ABY NEVYTVARELI CLANKY O KTERYCH NIC NEVI. MINIMALNE V OBLASTI FINANCNIHO PORADENSTVI. DEKUJI.

0/0
27.4.2011 9:02

Jirrrik

Re: docela mě překvapuje

souhlasím s dalšími možnostmi....

zároveň musíte brát v potaz, že nejvíce uzavírané produkty jsou právě tyto... neříkám, že se to změní nebo ne (jestli je to dobře nebo ne), ale lidé si raději uzavírají pojistky, kde po dožití dostanou něco nazpět (což u rizikovek o kterých píšete není) - těžko se to lidem vysvětluje, že to je lepší, tak asi proto redakce zvolila tuto cestu...

jinak ještě jednou píšu, že naprosto souhlasím, že by informací mělo být více a informovat o všech možnostech

0/0
27.4.2011 11:33

viglib

Re: docela mě překvapuje

Souhlasim. Nicmene je treba rict, ze soucasti IZP muzou byt pripojisteni, ktera treba u RZP nejsou. Nejsem si jist situaci na trhu, ale pokud chcete napr. pojisteni trvale plne invalidity, tak pokud sezenete jen produkty na bazi IZP, tak Vam je RZP k nicemu. Nic neni cernobile.

0/0
27.4.2011 20:24

bastianka

Re: docela mě překvapuje

u RZP je i pojištění trvalé invalidity, ale většinou jen 3.stupně, to je málo, lepší je poj invalidity úrazem i nemocí 1., a 2. stupně ke 3.stupni.

0/0
28.4.2011 13:34

viglib

Re: docela mě překvapuje

Jestli vite o pojisteni nizsiho nez 3. stupne, dejte mi vedet. Mimochodem, toto deleni jiz neplati, pokud vim, a stupne jsou pouze dva. Nicmene pokud vite o takovem produktu, podelte se prosim...

0/0
28.4.2011 22:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.