Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi výrazně mění nákupní zvyklosti. Sázka na nízkou cenu je minulostí

Začínáme mít chuť opět více nakupovat. Nově však již nesázíme na levný, ale dobrý nákup. Utrácíme rozumněji a jen tak něco nekoupíme. Oproti dřívějšku umíme vyčkávat a nákupu věnujeme čas. Pečlivě porovnáváme cenu a kvalitu zboží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gemars E. Rommel

Sondáž

Já jsem sondoval 1 celý rok, než jsem si koupil ojeté auto. Půl roku jsem věnoval výběru značky. Z 10let starých aut jsem vybral jako nejužitečnější pro mě Ford Focus. Další půl roku jsem hledal konkrétní kus, který bych chtěl. Našel jsem jeden vyjímečný. A dodnes jeho nákupu nelituju. Nicméně super bylo, že měsíc po nákupu mě vykopli z práce. Dnes mám již další zaměstnání, ale ta podpásovka byla fakt hustá. Toho auta bych se nerad pro jeho jedinečnost zbavoval.

0/0
7.6.2011 16:52

lynxxx

Krize nekrize

vždy důkladně zvažuji, za co a kde utrácím. Výběr zboží podle důležitých parametrů, porovnání na netu i v zahraničí.

Ztrácet čas a nervy při výběru v nákupních centrech je naprosto zbytečné (pokud si to tedy nechci osahat před nákupem něco již vybraného).

Stejně nakonec spousta internetových obchodů je pobočkou kamenné firmy. A tak si zboží jedete vyzvednout třeba do toho nákupního centra. Tam zjistíte, že to co jste koupili na netu za 2400 v krámě stojí 3450 (poslední zkušenost s kufrem Samsonite).

Ušetřené peníze člověk může investovat a vydělat. Kdo myslí jinak, jeho chyba, že mu peníze stále chybí.

0/0
7.5.2011 17:38

TVK

Rozhoduje zákazník

Obchodníci by si měli uvědomit jednu věc. Zákazníka absolutně nezajímá jejich přežití, reálné náklady nebo za kolik danou věc nakupují. Zákazník porovnává, jaký produkt a služby dostane za nějakou cenu (v ekonomii viz. maximalizace užitku). Takže pokud zákazník neocení jiné, dodatkové a větší služby kamenného obchodu vůči netu, tak to znamená, že je kamenný obchod neumí "prodat" , zákazník je nepotřebuje  a nevidí v nich pro sebe přínos.

Dalším faktem je, že čím dál tím víc věcí se přesouvá do kategorie "spotřebních" a nemá smysl řešit jejich reklamace a opravy. Tzn. že pokud tato věc nevydrží 2 roky, třeba ještě reklamuji, pokud mi to stojí za námahu, čas a peníze  Vydrží 2 roky, Ok. Vydrží 3, super, ale je už technicky beznadějně zastaralé a nové ve stejné kvalitě a parametrech si koupím za maximálně polovičku (viz. spotřební elektronika).

0/0
6.5.2011 23:17

Garbage

Re: Rozhoduje zákazník

OK smirme se s tim, ze zadne kamenne obchody patrne nebudou nebo alespn ne na mensich mestech a vyrizeno. Ono obchodniky taky nakonec nebude zajimat jestli mate kde co okouknout kdyz jim nedate vydelat a pujdou delat nejakou lepe placenou praci.Problem bude i treba se zavedenim novych znacek zvlást u kterych sortimetnich skupin, protoze po webu se ziskava duvera velmi tezko predevsim u veci ktere jiz neznate z doby minule.

0/0
7.5.2011 11:12

TVK

Re: Rozhoduje zákazník

Ano, takový vývoj je pravděpodobný a je přirozený. Podobně nás před 10-15 lety strašili likvidací maloobchodu hypermarkety, což se do značné míry stalo, ale dnes oba tyto prodejní formáty vedle sebe nějak stále žijí a fungují.

0/0
7.5.2011 23:34

škovras

Re: Rozhoduje zákazník

My si uvědomujeme, že zákazníka nezajímá naše přežití, nás zas nezajímá přežití jeho;-). Bohužel se rojí "zákazníci", co přijdou lovit rozumy k nám, pak si koupí notebook v EW, kde jsou "podavači", pak s ním dorazí k nám a žádají krátké vyškolení:-) jak s ntb zacházet, jak do něj naistalovat programy, jak se připojit na net atd.  nebo rovnou požadují něco nainstalovat. Samozřejmě ZADARMO ! A velice se diví, když podotknu, že zadarmo NE, za tohle svého zaměstnance neplatím. Zaměstnanec buď musí v pracovní době vydělat nebo ošetřovat zboží (např. utírat z něj prach). Takže věřte, že (abych Vás citoval přesně) "zákazník neocení jiné, dodatkové a větší služby kamenného obchodu vůči netu", jde mu vždy jen o cenu.

0/0
11.5.2011 16:20

kajak v zakoně

to je zajímavý..

jsou lidi, kteří nám tady pořád tvrdí, že tu obyčejný člověk málem umírá hlady..8-o;-)

0/0
6.5.2011 21:00

lynxxx

Re: to je zajímavý..

Před barákem mi sedí alespoň 40 bezdomovců na lavičkách... Hrozný pohled.

0/0
7.5.2011 17:40

bezdukátů

Re: to je zajímavý..

a hádají se kde mají levnější čůčo:-)

0/0
8.5.2011 2:13

janní

má zkušenost týden stará

pobíhala jsem po nákupním centru, že si koupím jistý druh bílé sukně,tak nějak jsem nekoukala ,co je to za obchod,zajímala mě sukně

zkoušela jsem si ty sukně tak nějak napříč obchodním centrem,asi v pátým sem přišla, že na každý něco objevím..že tahle má sice příšernou podšívku, no tak ji doma holt vystřihnu a dám si tam něco lepšího, že jsem šikovná a poradím si..nesu k pokladně a kouknu na cedulku 3900,- +-.No to jsem ji vrátila zpět, za tyhle prachy nebudu nic upravovat!! Od těch ostatních se nelišila v ničem a ty stály od 590-1290(baťovské ceny...)tak z nás prosím obchodníci nedělejty voly...díky

0/0
6.5.2011 19:43

janní

hahaha

á zase reklamní článeček, co bychom jako zákazníci měli dělat

fakt to žeru - a značka u oblečení dneska, kvalita začíná být skoro totožná dyť to dneska v Asii šijou ty samé švadlenky z materiálů velmi podobných

jo kvalitu miluji - ale třeba takové bio, tam věřím jen tomu, co mám ze statku nebo urvu na zahradě8-o

0/0
6.5.2011 19:25

zpj

_

To jsou zase keci ;-D

0/0
6.5.2011 17:42

Lobos

Kazdy nakupuje v emerice....

at je to cokoliv... usetri par stovek.... Pak zkuzte, co vam ten obchod rekne, kdyz budete uplatnovat svou dvouletou zaruku....;-D

0/0
6.5.2011 17:36

Bětka

Kamenný obchod

Jsem majitelkou dost specializovaného obchodu a prodávám v něm sama. A vy zákazníci mě prachsprostě zneužíváte.Až na výjimky. Přijdete,vytaháte informace a pak si zboží objednáte na internetu.Vůbec vám nedojde,že přeprava 70 kg těžké zásilky něco stojí a já vám to za stejné peníze dovezu domů.Se zárukou a garantuji opravdu to,co jste si vybrali. Pak se vracíte s tím,že máte takový a takový problém nebo se vám stalo to a to a chcete zachránit. A slevy? To je kolikrát na mrtvici,pracujeme s marží 20-25% /ceny jsou dostupné na netu a mají být v celé republice stejné/ a zákazníci drze požadují 40-70% jako nabízí třeba výrobci oken. Odchází s větou:tak mi jdeme tam,kde nám tu slevu dají. Takže článek je sice optimistický,ale u nás jsou tito uvědomělí zákazníci zatím v menšině.

0/0
6.5.2011 16:37

SecondWisdom

Re: Kamenný obchod

Nebreč. Uvědomělý neznamená nakupuje u tebe. ;-)

0/0
6.5.2011 16:55

Bětka

Re: Kamenný obchod

"u nás" jsem myslela u nás v ČR.

0/0
6.5.2011 17:11

Lobos

Re: Kamenný obchod

Ja vam verim, ze to tak je... ty kameny obchody budou jenom na to, ze tam lidi pujdou, jak pisete vytahaji rozumy a pak si to objednaji na internetu.... A az prijdou o radu, tak jim reknete at zavolaji tam, kde nakoupili...!!! Ze se s nima s@#te....

0/0
6.5.2011 17:20

mukr

Re: Kamenný obchod

Obchodu, kde prodavaji zkuseni prodavaci je malo. V zasade se jedna o specialky treba na sportovni obleceni. Ale kdyz mate znameho, ktery se sportem zabyva, doda vetsinou rozum a zprostredkuje i nejakou tu slevu.

0/0
6.5.2011 22:01

oliveeer

Re: Kamenný obchod

Máte pravdu, lidi jsou v tomhle opravdu nevychovaný, každý si rád zboží fyzicky prohlídne a pak ho koupí a pár korun levněji přes net z druhého konce republiky...  No, pokud jste z Prahy a prodáváte notebooky nebo nábytek, tak k Vám zajdu a koupím, tak dejte vědět co prodáváte a kde... :-)

0/0
6.5.2011 17:25

jan.banos

Re: Kamenný obchod

A je problém si pro rozumy najít vhodné diskuzní fórum?

Není!

Důležitá otázka: Co specializovaného prodáváte?

0/0
6.5.2011 20:36

socan.cz

Re: Kamenný obchod

tak tak, já je zkouším odhadnout , jde to těžko pokud se někdo moc vyptává jsem opatrný na informace podám mu návod ať si to přečte pokud někdo začíná smlouvat o ceně většinou je to jasný , že šmejdil na netu a zkouší , z 15% marže moc slevit nejde takže pokud se toho zboží zrovna nechci zbavit tak nedávám žádnou slevu, ono to dopadne tak , že kamenné obchody zavřou a lidi si pak uvědomí , že když budou potřebovat nějakou blbost za 50,- budou si to muset objednat na netu i poštovným 150,-  znám tady jednoho co provozuje eshop prodává elektroniku původním povoláním zámečník nemá o tom ani šajnu, zboží vozí odněkud pokoutně a  má to uskladněné ve stodole a vedle má ustájené ovce je tam vlhko to jaksi zákazník nevidí hlavně ,že má dobrou cenu , tomu jde jen o to přečkat 2 roky záruku a zákazníku dělej si rezavou televizí za 20kkč co chceš.

0/0
6.5.2011 21:48

Hroznej.puberťák

Re: Kamenný obchod

To je sice strašně hezké, že ceny něčeho mají být v celé republice stejné (dle zastoupení či výhradního dovozce), když to jinde na netu stojí třeba polovinu nebo dokonce třetinu toho (i s dopravou!). Sorry, ale za takových podmínek se nedivím, když si někdo objedná tam. Že za to nemůžete vy, když máte svoje nákupní ceny vyšší než jsou koncové vedle v Německu nebo třeba v Anglii je sice smutné, ale zákazníka to nezajímá.

0/0
6.5.2011 22:39

Garbage

Re: Kamenný obchod

No aktualne ho to sice nezajima, ale jiste ho to zacne zajimat az se zjisti ze treba jeho osobni vyrobky nebo sluzby prestavaji lide vyuzivat, protoze se kapital prestehoval do zahranici. Je to prece snadna matematika kdyz tady nikdo nevydela tezko neco dalsiho koupi ...

0/0
7.5.2011 11:18

Socca

Re: Kamenný obchod

Osobne se teda vyptavat do obchodu nechodim, vse si najdu na internetu, pripadne si jdu do obchod koupit uz konktretni vyrobek. Ale k Vasemu prispevku, pokud byste sama nakupovala a nasla jinde lepsi cenu, take pujdete tam (pokud lepsi cena za stejne sluzby = nemyslim treba u mobilu sedivky, neoficialni distribuce atd, to si radsi kazdy chytrejsi priplati). Vy potrebujete vydelat, zakaznik potrebuje usetrit, podle me byste se meli zamerit na zdrurazneni vasich sluzeb, zakaznik se vyptava na vyrobek, reknete zkusenosti, pochvalite vyrobek a dodate, ze k tomu delate kompletni servis a dovezete vyrobek zakaznikovi az domu a v pripade dalsich dotazu se na vas muze obratit.... a ber nebo neber, takove nabidce dovozu na misto a sluzeb nemuze internetova nizsi cena konkurovat... a pokud odejde a koupi si to jinde, treba pak bude nadavat a priste uz pochopi ze cas jsou penize a nakoupi spravne, ono by z nich stejne nic nekaplo a byly by jen problemy, skoda nervu. 

0/0
8.5.2011 15:34

artN

Re: Kamenný obchod

Zákazníci tahají rozumy od prodavačů.......;-D Já se jdu tedy ochytřit před nákupem vždycky na internet, kde si přečtu recenze, diskuse apod., nikdy ne do obchodu, tam se nedozvím nikdy nic, většina prodavačů neví ani co prodává, půl roku prodávají koblihy a dalšího půl roku dělají v obchodě s elektronikou. Těch co o tom ví víc než se dozvím na webu za 10 minut je opravdu velmi málo.

0/0
9.5.2011 9:54

škovras

Re: Kamenný obchod

Asi byste se divil... K nám do malého krámku přichází spousta lidí se poradit. Buď proto, že nemají internet nebo na něm neumí hledat, nerozumí návodu.  Mají doma TV, ntb  z Datartu a neumí si je ani pustit;-D. A slevy ? Jó, nejlepší jsou cikáni, ti už od dveří křičí "pané, kolik mi spustíte ?", a to si ještě nic nevybrali, vlastně se na žádné zboží ani nepodívali. Poskytujeme i některé služby. Nejlepší je, když se domluvíte se zákazníkem, že mu odstraníte viry z ntb (dětičky ho zavirovaly čučením na porno stránky) za 200,-Kč a když přijde na placení, tak už ty 2 stovky nemá, protože si přece musel dát pivko. Bych mohl vyprávět. Věřte, že se zákazníky je někdy "zábava".

0/0
11.5.2011 16:01

whitemagic

zboží si nechám předvézt v krámě

a pak si vybranou věc objednám z internetu.Obchodníci se z nás snaží udělat debily viz mauntfield a jeho super služby.ale že mají na některém zboží i 800% za to bych sekal ruce.kdop si myslí že se značkou kupuje kvalitu tak se opravdu velmi plete

0/0
6.5.2011 15:56

Bětka

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

Moutnfield jen využil hlouposti českého národa.

0/0
6.5.2011 17:13

ZZZZZZZZ

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

A madam raci byti clenek JAKEHO naroda ? A jeji rodice ?

0/0
20.5.2011 15:25

Lobos

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

Jo a pak budou troubove jako ty nadavat, jak je mozny ze sel ten obchod ke dnu...kam ted budou chodit okukovat, nez nakoupi nekde jinde co?;-D

0/0
6.5.2011 17:24

socan.cz

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

víš co by se stalo pokud bys přišel podruhé, letěl bys 3 kosmickou pár takových vychcánků se objeví ,ale 90% lidí jsou normální a chápou , že v kamenném obchodě je to vždy o něco dražší ale má to svoje výhody relkamace , rady servis atd.  např. na zboží koupené u mně je 20% sleva na pozáruční servis, lidi to láká a je to výhodné pro obě strany,  totiž ve spoustě případů se internetový prodej v konečné fazi vlastně prodraží.

0/0
6.5.2011 21:13

Petrik73

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

Mountfield je taková hra. Noname sekačky dovezené z Anglie, dali tomu své jméno a prodávali s obrovskou marží. Ale začínali v době, kdy lidi sekali se sekačkama made in home s motorem s pračky apod. Všichni z toho byli odvaření. Mountfield alespoň pustí chlup v podobě slev, dárků apod. Normální člověk si raději koupí např. Stihl nemusí nic řešit.

0/0
7.5.2011 9:24

STAVA79

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

Mountfield je Anglická značka, kterou koupil čech. Takže teď je to 20 let česká značka. No name sekačky neprodává, ale prodává značky toro, oleo mac a castel garden. A to je například firma se Základním kapitáem l: 50.000.000,00 euro. To jen tak na okraj ty NO NAME. Stihl je s kvalitou srovnatelný jako oleo mac. Akorát nemá takový servis, který nabízí mountfield.

0/0
8.5.2011 22:31

Petrik73

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

Děkujeme za příspěvek zástupci firmy Mountfield. Opravdu jsem se zasmál.

0/0
10.5.2011 12:25

osk

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

Mountfield je odpad, nějákou dorbnost bych možná kupil tam ale třeba ty "sekačky" ani náhodou

0/0
15.5.2011 1:38

sincos

Re: zboží si nechám předvézt v krámě

V Mountfieldu stál naprosto stejný drtič větví Atika VE SLEVĚ zhruba o 2000,- Kč více, než ve vedlejším Hornbachu za normální cenu. Takže jen marketingový tah s nadsazenými cenami a blbnutí zákazníků s "kolem štěstí," kde i po případné slevě je zboží předražené. Ohledně záruky Mountfieldu - jsou to kecy, za opravu strunovky V SEDMILETÉ ZÁRUCE po dvou letech chtěli prachy. Díky zážitku s jejich ZÁRUKOU, díky těmto "službám" jsem po stavbě domku koupil zahradní věci u Hondy, spokojenost. Do Mountfieldu už nechodím, sám mě vyhnal ;-).

0/0
15.5.2011 20:29

ýhojte

Pomocí průzkumu klidně dokážu i to, že země je placatá

http://www.youtube.com/watch?v=ATjSZ1VkPU8

0/0
6.5.2011 14:59

f.b.

A tomá být jako nějaká senzace..

že se hlupáci konečně naučili o nákupu i přemýšlet? Přijde mi naprostá samozřejmost vybírat si zboží, čekat na lepší výrobek, porovnávat cenu i kvalitu.. nakupovat prostě s rozumem..

0/0
6.5.2011 13:39

Speedo

Re: A tomá být jako nějaká senzace..

ano pro vetsinu ceskych ovci je to senzace

0/0
6.5.2011 14:11

ZZZZZZZZ

Re: A tomá být jako nějaká senzace..

A pan raci byt  z jakeho naroda ? Na cizince pan mluvi vcelku obstojne cesky...

0/0
20.5.2011 15:29

Garbage

Jaky si to udelas takovy to mas.

Kdyz tady tak ctu ti veci typu prodavac by mel byt naprosto informovany o vsem co prodava, ochotny, prijemny atp. zapominate na jednu zasadni vec. Naprosta vetsina z vas donutila obchody k minimalizaci nakladu na personal,protoze jste jeho sluzeb sice vyuzili, ale nakoupili jste jinde vsak to znate ne ;-) ... zadam si to doma do zbozi cz ...nejlepsi cena nebo aspon skoro nejlepsi a usetrenych par set v kapse. Lidi kteri meli neco v hlave tak uz davno delaji neco jineho za jine penize a nenechaji se zneuzivat v obchode. Navic ymslim ze kdyz si nekdo nastuduje 2 telky na netu tezko mu muze kokurovat prodavac ktery si nemuze pamatovat vse o 100 modelech.

0/0
6.5.2011 13:35

Garbage

Re: Jaky si to udelas takovy to mas.

Koukam mam tam nejake preklepy ale snad to prezijete :-)

0/0
6.5.2011 13:36

hurkajan

Re: Jaky si to udelas takovy to mas.

a když tam dá za zaměstnance rusky hovořící zaměstnance (Tesco Makro atd.) to si jeden pokecá...

0/0
6.5.2011 16:40

hrcprcsalala2

Re: Jaky si to udelas takovy to mas.

Naprosto souhlasím, ač z toho samozřejmě nemám radost. :-/

0/0
6.5.2011 13:42

Filias

Re: Jaky si to udelas takovy to mas.

Celé je to složitější. Pokud má obchodínk vysoký zisk, osekává náklady, aby byl zisk ještě vyšší. Pokud je ve ztrátě, tak náklady osekává taky. Výsledek? Personálu se nic neptám. Buď neví vůbec nic a pokud ví víc, tak se na mě oboří, co se ho to ptám za otázky. A tohle platí v téměř všude... Zákazník je jen idot, kterého musíme co nejvíc obrat... ona ta ovce ještě ráda přijde zase.

0/0
6.5.2011 16:21

Garbage

Re: Jaky si to udelas takovy to mas.

Nemuzu souhlasit, v normalni firme je bezne ze kdyz se dari pusti se vzdy neco i na zamestnance. Jiste kazda firma chce tvorit zisk ale to se bez kvalitnich lidi neda. Posuzovat za soucasne situace odbornost prodavacu je uz asi zbytecne protoze ty schopni sli po vyrabovani zisku internetovymi obchody pracovat proste jinam. Myslim ze treba v roce 1995 bylo mozne narazit klidne na lidi ktere to bavilo a meli nadseni pro svuj sortiment. Ja osobne jsem se snazil vzdy dobre poradit, ale flustrace z chovani lidi kdy vas po hodine opousti s tim ze si to jeste rozmysli (respektive koupi na netu protoze uz ho nikdy nevidite) byla postupne tak velka ze jsem se vydal jinou cestou. 

0/0
7.5.2011 11:27

sdasdgk

Re: Jaky si to udelas takovy to mas.

Ja myslel, ze ochota a prijemnost nic nestoji. Zil jsem par let v Kalifornii, a to bylo same "Good morning Sir", "Hey, how''s going'' Sir", "What can I do for you Sir"...

0/0
12.5.2011 16:39

winebibber2

koukám na to...

tak to bych netvrdil.... maximálně, jak v čem...:-/

0/0
6.5.2011 13:19

Martin 2011

Mám jiné zkušenosti

Podle mě je pořád většina spoluobčanů které zajímá jen cena a už vůbec ne co za ní dostanou.

0/0
6.5.2011 11:51

Radek-333

Smlouvání o ceně je pro nás stále cizí

Jak chcete smlouvat v obchodě o cenách základních potravin? Už zkoušel někdo smlouvat cenu u distributorů elektrické energie?

0/0
6.5.2011 11:48





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.