Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První klienty jsem lovila na pískovišti, říká realitní makléřka

Šest let strávila Kateřina Budská se svými dcerami na rodičovské dovolené. Pak se začala ohlížet po takové práci, která by jí umožnila skloubit péči o děti, manželův nabitý rozvrh a touhu po vlastním profesním úspěchu. Stala se z ní realitní makléřka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ted61

opět hnus

Já nevím ale opět jedna diskuze kde je tolik nenávisti, negativismu. Lidi važme si každého kdo se snaží živit sám a názory typu  běž k pásu budu si Tě vážit , to fakt může napsat , no já ani nevím kdo. To nenapíše ani člověk od pásu.

V každé branži jsou plusy, jsou mínusy. Také lidi jsou odborníci a neodborníci. Ale hned všechny házet do jednoho pytle a ještě zbytečně urážet  to je fakt už smutné

0/0
17.5.2011 14:43

Realitní makléř

Je třeba všech lidí, aby se naplnil svět.

Vážení přátelé,

pročetl jsem pozorně velkou část diskuse a zjistil, že do ní přispívají snad všechny názorové skupiny společnosti a jejím předmětem není přispět ke shodě, ale zaškatulkovat se a prosadit svoji pravdu. Spoustu postojů k realitní činnosti chápu, jsou postaveny na způsobu poskytování informací sdělovacími prostředky, na vlastní zkušenosti , nebo na pocitu ze sdělení "jedna bába povídala". Pracuji v oboru léta letoucí, nikdy jsem nikoho neokradl, moji klienti jsou rádi, že jsem pro ně zajistil to, na co sami nestačili a dokonce byli ochotni zaplatit i provizi vyšší, než byla sjednána. Předpokládám, že to mluví za vše. Nejsem zastáncem toho, aby byla realitní činnost vázanou živností a určena tak pouze některým, ale jsem pro to, aby jsme svými úspěchy a dobře odvedenou službou vytlačili z trhu ty, kteří jsou lemplové a podvodníci. Připusťme si, že lidé při řešení svých problémů souvisejících s nemovitostmi potřebují odbornou pomoc, tak jim ji neodpírejme.                   

0/0
10.5.2011 16:13

Stanislav Krupka

Re: Je třeba všech lidí, aby se naplnil svět.

V zásadě máte pravdu, ale problém je ten jak dostat lemply pryč a zajistit aby se do oboru nedostávali další lemplové, krom toho chybí prostě rámec - toť můj názor

0/0
11.5.2011 10:31

Silia

Re: Je třeba všech lidí, aby se naplnil svět.

Nemohu, než s Vámi souhlasit - určitě je radost potkat makléře, který je odborník a umí poradit a komunikovat s klientem. Bohužel jsme zatím měli zkušenost jen s lidmi typu: "ukážu vám, jak to vypadá uvnitř, ale víc k tomu nepovím, protože to nevím. Ani mne moc nezajímáte, protože musím telefonovat, tak mi řekněte, jestli jo, nebo ne. A když ne, tak čau a už nezdržujte". Pořízení domu je dost zásadní rozhodnutí a není to levná věc, ale o tom předmětu koupě vám v podstatě nikdo nic moc neřekne. Inzeráty jsou mnohdy zavádějící a nic moc navíc se nedozvíte ani na prohlídce. A za to "nic moc"chtějí vysoký provize. To už mi prodavačka v květinářství řekne víc a poradí líp - a to si kupuju kytku za pár stovek. Prostě u domu za miliony se k vám chovaj, jakoby o nic nešlo, jen o tu jejich provizi. A to mi vadí, protože takový přístup na mne nedělá dobrý dojem. Přijde mi lepší a levnější domluvit se přímo s majitelem nemovistosti, zaplatit si vlastního právníka a vše vyřídit přímo.

0/0
13.5.2011 9:15

Stanislav Krupka

Re: Je třeba všech lidí, aby se naplnil svět.

Jak jste popsala v mnoha případech tomu tak opravdu je - 95% makléřů by tuto práci vůbec dělat nemělo, vzhledem k tomu, že jsem z oboru musím říci, že vím i o několika profesionálech, ale ti sami bez pomoci majitelů rk a zákona tuto branži nespasí. Předpokládám, že pokud by jste měla profesionálního makléře, který udělá vše od A až po Z, nebude Vám činit problém zaplatit profesionálovi za dobře odvedenou práci.

0/0
13.5.2011 9:51

Silia

Re: Je třeba všech lidí, aby se naplnil svět.

Předpokládáte dobře. Půjde-li o profesionála, který je schopen vzít v úvahu požadavky klienta a pomůže najít vhodný dům, o kterém bude vědět víc, než to, co si dokážu zjistit sama z katastru, tak ten si provizi zaslouží. Já si za svoji dobrou práci taky nechám zaplatit. Bohužel často vidím, že spousta lidí si myslí, že má nárok na velké peníze, i když tomu kvalita jejich práce neodpovídá. :) Samozřejmě čest těm poctivým a profi makléřům, ale asi jich bude opravdu málo...

0/0
17.5.2011 9:01

Oodi

zatím se loučím, čeká na mě práce,

ale případné odpovědi dočtu

0/0
10.5.2011 14:45

Inkvizitor Johny

A přeci to napíšu

Jako říct mi někdo, že jeho hlavní obživou je toto, tak u mě skončil. Realitní činnost je tvrdá branže. Takže většina lidí (včetně této paní) pracuje pro firmy, které jsou na na hraně etiky a moderní společnosti. Jděte makat k pásu, pak si vás budu více vážit.

0/0
9.5.2011 0:02

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

Děláte si srandu ? Jak už jsem psala níže, práce realitního makléře je běžné povolování v civilizovaném světě, takže nevím, co tady píšete. Víte ono někdy je daleko náročnější práce u které musíte přemýšlet než práce u vašeho pásu, tu zvládne každý.

0/0
9.5.2011 7:13

hnusil pátý

Re: A přeci to napíšu

CR neni civilizovany svet a prace realitniho maklere je odpad.

0/0
9.5.2011 13:15

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Je vidět, žes nikdy neměla práci, u které je třeba doopravdy přemýšlet. Práce realitního makléře je pro cvičené opice. I jen lehce nadprůměrně inteligentní člověk se nemá po měsíci čemu učit.

0/0
9.5.2011 20:54

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

vy jste tu práci už úspěšně dělal, že napíšete takový soud?

0/0
9.5.2011 21:10

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

V podstatě ano. Několikrát jsem uskutečnil nákup / prodej nemovitosti. Vždy na vlastní triko, vždy bez jediného problému, vždy za nepatrný zlomek "odměny" packalovi makléři.

0/0
9.5.2011 21:13

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

takže jste vlastně nejlepší jako tady na netu vlastně všichni, že? diskuze snese všechno, ale vsadím se, že skutek utek a bůhví, jestli jste někdy vůbec nějakou nemovitost vlastnil nebo vlastníte, řekla bych že ne.

0/0
9.5.2011 21:16

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Hm, ok. Díky za relevantní reakci ;-D.

0/0
9.5.2011 21:17

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

rádo se stalo virtuální milionáři;-D;-D;-D

0/0
9.5.2011 21:19

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Jsi tu v diskusi asi nová, že...

0/0
9.5.2011 21:19

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

to teda rozhodně nejsem a stačila jsem si všimnout, že virtuální milionář je tu každý druhý;-D Ale z mojí realitní praxe v čr mi vyplynulo, že v čechách je milionářů hodně málo, když 99 procent si bere na koupi nemovitosti hypotéku.

0/0
9.5.2011 21:23

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Hm, a co já s tím?

0/0
9.5.2011 21:25

valoe

Re: A přeci to napíšu

To v Nemecku asi neznate, ale hypoteku si vzal uplne kazdy z mych kolegu a ze jich mam asi 300. Jo a vsicni jsou to Nemci. Snad neco s danemi, ci co. A ty mozna jsi realitni magnat, ale vubec ne v Nemcich.

0/0
9.5.2011 22:27

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

četl jste vůbec můj příspěvek? psala jsem v něm něco o hypotékách v Německu? nepsala, psala jsem o své zkušenosti v realitní praxi v ĆESKU, v Německu se o tyto věci vůbec nezajímám.

0/0
10.5.2011 7:06

kascha

Re: A přeci to napíšu

Pro upřesnění: nechci vstupovat do diskuse o RK a makléřích, ale nemohu nereagovat na tvoji domněnku, že když si někdo vezme hypotéku na nemovitost, znamená to automaticky, že nemá prachy. Ono to totiž stejně tak může znamenat, že má jiné plány a možnosti, jak své peníze investovat a vydělat tak mnohem víc, než o kolik za ty roky splácení při prům. úroku zaplatí. Nemyslím nijak vysoko; stačí běžný střední podnikatel, který na hotovosti klidně 2-3 mega má, ale musí je točit ve firmě a myslet na budoucnost, ať pracovní či soukromou.

0/0
17.5.2011 17:48

Stanislav Krupka

Re: A přeci to napíšu

Naprosto souhlasím, i velmi bohatí lidé berou hypoteční úvěry a to z několika důvodů- hlavními jsou 2. První jž popsal pisatel přede mnou a druhý u těch ještě bohatších, než je střední vrstva podnikatelů je to kombinace předešlého s vylepšením ratingu vlastní osoby či firmy v bankách. Leckdy je i bohatý člověk v nevýhodě, když nemá žádnou nebo malou historii úvěrů v bankách. TZN: Pokud bude pak podnikatel mít větší investiční záměr, na který opravdu banku bude potřebovat, lépe se mu jedná když řádně splácí hypo na 5 mil, než když má pouze jednu kreditku s limitem 50 tis.

0/0
5.6.2011 14:37

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Jinak rozumím tvé frustraci z toho, že existují lidé, kteří radši věnují jeden víkend svojí přípravě než několik desítek tisíc Kč lidem, jako jsi ty. Smiř se s tím. Po tom víkendu u internetu mám větší jistotu, že vše dopadne dobře než jakékoliv tvé ujišťování. A za zlomek ceny.

0/0
9.5.2011 21:22

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

;-D;-D jak koukám, chyt jsi z toho nařčení z virtuálního milionáře docela mindráček, co??? To taky o něčem svědčí.;-D;-D

0/0
9.5.2011 21:24

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Čti pozorněji. V příspěvku, na který reaguješ, není ani zmínka o milionářích a nijak se toho tématu netýká... Slabý pokus vložit mi do úst tvůj problém...

0/0
9.5.2011 21:26

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

tak co jsi prodával a kupoval, když nejsi milionář? psí boudu?;-D;-D

0/0
9.5.2011 21:29

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Nerozumím otázce. Kde jsem napsal, že nejsem "milionář"?

0/0
9.5.2011 21:32

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

no tak ok, máš milionovou hypotéku, to je ok, já ti to přeji.

0/0
9.5.2011 21:33

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

8-o?

0/0
9.5.2011 21:34

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

jinak, opravdoví pracháči neřeší, jestli dají realiťákovi vydělat pár desítek tisíc. Dají klíč k nemovitosti, ať se jim o to postaráš, oni přece vydělávají peníze a nebudou se snižovat tím, že budou běhat jak oslíci po prohlídkách, inzerovat, vyřizovat telefonáty, když na to mají lidi, ne? Raději se věnují svýmu byznysu, který jim vynese víc peněz. To ty ale nepochopíš nejspíš.

0/0
9.5.2011 21:27

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Tak asi nejsem opravdový pracháč.... Tedy tvými slovy zcela marnotratný člověk, který by dobrovolně a rád zaplatil desetitisíce za nic. Možná i proto nemám s penězi problém, že je nerozhazuju.

.

Jinak já nepovažuju za své ponížení fakt, že se jdu podívat do nemovitosti, kterou chci koupit...

0/0
9.5.2011 21:31

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

víš, já znám docela dost bohatých lidí a vím jak se chovají ti, kteří sami vydělávají a jak se chovají ti, kteří jsou jen zaměstnanci, zaměstnanci jsou nejvíc závistiví a nedokáží si spočítat kolik jsou dvě a dvě. Ty budeš patřit k té druhé skupině. Ono nejde jen o ty peníze, ale také o ten čas, který ti, kteří skutečně vydělávají slušné peníze prostě nemají. A pokud chtějí koupit nemovitost tak se na ni podívat jistě jdou, ale z mojí zkušenosti tyto lidi spíš kupují pozemky a pak si tam postaví podle svých představ.

0/0
9.5.2011 21:38

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Hm, pořád to demagogicky manipuluješ do té debaty o "dost bohatých lidech". Já se nepovažuju za "dost bohatého člověka" a ani jsem to nikde nepsal. Vydělám si tolik, kolik odpovídá mému vzdělání a praxi, stejně tak má žena. Nejsme "dost bohatí", považuju nás za střední třídu. Oba jsme zaměstnanci, oběma nám to z mnoha důvodů vyhovuje. Na dům podle našich představ nemáme, resp. nemáme bez obrovského zadlužení, do kterého nechceme jít, proto bydlíme ve vlastním bytě (vlastním, nikoliv banky), který ale podle našich představ je (jak lokalitou, tak velikostí a vybavením).

.

Myslím, že je jasné, kdo tu trpí nějakým mindrákem ze schopnosti druhých...

0/0
9.5.2011 21:44

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

no jen mě těší, že jsem tě odhadla správně, jako trochu zatrpklého zaměstnance, který o realitní praxi nemá ani páru, sorry, ale jen kritizuje, jak je v čechách zvykem.

0/0
9.5.2011 21:48

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Zkoušíš to vytrvale, ale stále jsi mimo... ;-D.

.

Už mnohokrát jsem sem psal, že jsem se svou prací spokojený a že mě baví - ostatně proto jsem si ji také vybral... Moc podléháš projekci.

0/0
9.5.2011 21:50

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

mě stačí, že jsem odhadla, že jsi zaměstnanec, zaměstnanci jsou vždy dost při zemi, jsou to vpodstatě lidi, kteří v životě nechtějí moc riskovat atd., to však neznamená, že je jejich práce nebaví. ono být zaměstnanec je pohodlnější a jistější.

0/0
9.5.2011 21:54

Oodi

Re: A přeci to napíšu

8-o;-D

0/0
10.5.2011 1:35

rewaquo

Re: A přeci to napíšu

je mi vcelku jedno, o čem se hádáte, ale v ČR je 80% zaměstnanců (odhadem) a já patřím mezi ně. A trošičku mě uráží, když někdo tvrdí, že jsme všichni jen pohodlní závistivci. Na svůj věk si vydělávám slušně a ano, jednou by se mi líbilo mít něco vlastního, ale než se člověk někam dostane (pokud není dědicem) tak to chvíli trvá, jelikož prostě si na to musí vydělat..nechci se přít, jen mi přišlo nefér nás takhle odsuzovat...

0/0
10.5.2011 10:48

Stanislav Krupka

Re: A přeci to napíšu

určitě neházím všechny do jednoho pytle, ani by mne to nenapadlo, jedná se tu spíš o debatu dvou nicků - holkazpasova a nahlas se ti smeju 2. Tam je zaměstnanec opravdu mimo mísu. Znám mnoho zaměstnanců, kteří jsou velmi inteligentní a mnohdy i inteligentnější než já, ale určitě by je nenapadlo poučovat mne o oboru, který dělám deset let. Je to jako bych poučoval doktora, jak vyoperovat nádor...

0/0
10.5.2011 10:51

Oodi

Re: A přeci to napíšu

Srovnání s doktorem je neskutečně mimo mísu.... Pro profesi realitního makléře není potřeba absolutně žádné vzdělání, žádných šest let drtivého studia, ale týdenní kurz, který zvládne i cvičená opice. Ano, když člověk není pod realitkou, kde mu účetnictví a spol. řeší firma,  chce to trošku organizačního a obchodního talentu, ale jinak se to nedá s nějakou intelektuálně náročnou profesí absolutně srovnat, je to jen ta nejobyčejnější obchodničina.

0/0
10.5.2011 13:44

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Škoda, že k tomu, co popisuješ, tady nedošlo... Holt jen dvě slabší povahy si nejsou schopni přiznat, že existuje hafo lidí, kteří mají zásadně náročnější zaměstnání (co se nutnosti používat mozek týká) a že jim proto práce makléře přijde prostě jednoduchá rutina.

.

Srovnání s lékařem operujícím nádor je naprosto zcestné. Lékaři nestačí pár týdnů na zaučení, aby byli schopni 100%, kvalitně a samostatně fungovat. Nedivím se, že to makléři nedošlo.

0/0
10.5.2011 22:18

Stanislav Krupka

Re: A přeci to napíšu

Pokud mi někdo bude tvrdit, že za 2 - 3 týdny dá dohromady profesionálního makléře, nabídnu mu téměř jakýkoli plat

0/0
11.5.2011 10:33

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Ten si klidně nech. Nesmíš se na to dívat ze své perspektivy. Jsou i lidé, které by takhle monotónní a jednoduchá práce umořila, bez ohledu na plat.

0/0
11.5.2011 19:32

holkazpasova

Re: A přeci to napíšu

já zaměstnance nijak neodsuzuji a omlouvám se, jestli se vám to dotklo. pravda je, že zaměstnanec má trochu jednodušší život a některé věci, kterými musí osvč projít si vůbec neuvědomuje. a možná si ani neuvědomuje, že pokud jeho provize za prodej nemovitosti činí Kč 50.000, tak že to není jeho výplata ani zisk, protože, aby se mu ta nemovitost vůbec podařila prodat musí vynaložit hodně finančních prostředků (doprava, telefony, inzerce, daně atd.) a některý měsíc se mu může stát, že neprodá vůbec nic, prostě se nevydaří atd.

0/0
10.5.2011 12:03

Stanislav Krupka

Re: A přeci to napíšu

Je to tak, všichni vidí jen provizi třeba 80 tis. a řeknou ten je ve vatě. Ale už si neuvědomují, že realitka musí platit kanceláře atd. a to jsou statisíce ročně. Je to stejné do určité míry jako u zaměstnanců, jen s větším stresem a zaměstnanci mají často plat třeba 20 tis a náklady 10 tis, Rk má nejistý příjem 100 tis a náklady 30 tis. Možnost většího zisku je tady vyvážena nejistotou výdělku. Poměr příjmů a nákladů v procentech není však nijak dramaticky rozdílný

0/0
10.5.2011 12:12

Oodi

Re: A přeci to napíšu

Je to prostě obchodnická profese, která je živa z provizí, to není žádná novinka. A jak vnitřně makléř hospodaří je každému klientovi celkem jedno, stejně jako to, kolik má makléř nakonec prachů pro sebe. Spíš ho zajímá, zda za své peníze dostane službu v rozsahu, který vydané částce odpovídá, což je právě ten sporný bod. Ano, je chyba zákazníků, že platí za něco, co za to nestojí. Nicméně stejně jako odemčené dveře neomlouvají zloděje, neomlouvá neznalost zákazníků realitku, která jim nabízí služby, které nemají hodnotu za ně účtovanou. A pokud i v takto konkurenčním prostředí se takovéto praktiky drží, nezbývá než nad celou profesí zlomit hůl.

0/0
10.5.2011 14:04

Nahlas se ti směju 2

Re: A přeci to napíšu

Je vidět, že nejspíš skutečně jsi prostá realitní makléřka... Možná, že ti někdo dospělý někdy řekne, že velký počet prací se prostě jinak než jako zaměstnanec dělat nedá....

.

Nicméně hodně o tobě vypovídají tvé jasné škatulky... ;-D. Člověk bez schopnosti chápat a myslet musí mít vše podle pravítka, jinak by se ve světě neorientoval. Chápu tě.

0/0
10.5.2011 22:06

Oodi

Re: A přeci to napíšu

Kolik času je dle tebe třeba na prodání/pořízení nemovitosti? I kdyby to byl měsíc čistého času (práce na fulltime), tak se při přepočtu na výdělek při tříprocentní provizi z byť jen třímilionového bytu, pořád se dostáváme silně nadstandardní měsíční částku, jak by si leckdo mohl spočítat, kdyby to reálně svedl. Spousta nemovitostí se přitom dá prodat/koupit za zlomek investovaného času i úsilí. A teď si stačí spočítat - kolik lidí by bylo schopno prodat své nemovitosti levněji? A  další otázka a jsem si vědom toho, že do pranice: Kolik prodejů mají asi realitky jen proto že náborem díky obchodnímu nátlaku zablokovali možnost koupit nemovitost mimo ně?

0/0
10.5.2011 14:15

Stanislav Krupka

Re: A přeci to napíšu

Žádný, protože majitel nikdy neufinancuje rozsah inzerce, který mu může poskytnout silná RK. Klient, který zájem mít bude ji také přes RK koupí.

0/0
10.5.2011 14:17





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.