Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zákazníci umí chytračit a zneužívat reklamace, říká obchodník

Někteří zákazníci jsou pro obchodníky noční můrou. Vynucují si vrácení peněz za zboží, které sami poškodili, zničili nebo nechali zkazit. Velcí obchodníci o tom mluvit nechtějí, prodejce dětských kočárků Tomáš Calta ale nejčastější finty otevřeně popsal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blablalín

Reklamace

Víte pane Calto, ono je to někdy i tím, jak se chovají obchodníci k zákazníkům. Má osobní zkušenost z poslední doby taky není zrovna příjemná. Manželka si koupila kozačky, nosila je asi 3 měsíce přez zimu a začal povolovat šev. Tak jsme je šli reklamovat (chtěli jsme je opravit) a protivná paní nám dala vyplnit reklamační protokol, ve kterém bylo přímo napsáno, že zákazník požaduje OPRAVU !. A to aniž by se nás zeptala, nebo to nějak zdůvodnila. Když jsem se začal cukat, tak nám otráveně sdělila, že jinak ty boty do reklamace nepřijme !!!

Takže jsme to dovyplnili (stejně je manželka chtěla opravit), formulář ofotili  a poslali na ČOI. Po 30 dnech nic, po 35 jsme je dostali slavnostně opravené :o) Ale tak to prostě funguje, takže po takovýchto zkušenostech se těm lidem taky moc divit nemůžete. Chyba je na obou stranách a jako vždy na hajzly pak doplácejí ti slušní.

0/0
25.5.2011 6:44

luckyhorse

Reklamace

Dobrý den,

taktéž jsem si koupila boty, nebyly levné (1750 Kč), v kamenném českém obchodě, české výroby a rozpadly se mi po 4 měsících užívání. A to jsem se o ně starala vzorně, mazala krémem....Obchodník byl arogantní a dosud nemám vyřízenou reklamaci.

0/0
21.5.2011 10:38

Garbage

Selsky rozum a soudnost

Jako priklad muzu pouzit obycejne hrabe. Ano slouzi k hrabani na zahrade a hrabani by mely vydrzet staci ale jeden spatny pohyb s trochu vetsi silou na nejake nerovnosti a zub je pryc. V tomto pripade nejde o vadu materialu proste drevo nevydrzi vsechno a podobne to je i u ostatnich veci jen si myslite ze kdyz to nestoji 300Kc ale 10.000 je to zasadni rozdil ale to je omyl. K vecem  se musime chovat s primerenou "silou" a  nalezite se o ne starat (serizeni, udrzba atp.). Nelze si proste myslet ze veci lze kostruovat tak ze budou schopne vydrzet vse. jiste u kocarku by to asi bylo mozne ale vaha by pak byla treba o 50% vetsi a tezko by takovy kocar chtel nekdo tahat.

0/0
20.5.2011 9:49

purplepickle

Lidi pred lety si vseho vazili vic!!!

Taky znam nekoho kdo mel kocar za 20000! Za dva roky si ztezovali na kvalitu atd., protoze se pry vsechno rozpadava. Ale oni se o ten kocar nestarali!!!!!

Pamatuje so nekdo ze v minulosti se v kocaru odvozilo nekolik decek? Ale kola sa mazaly, kocar umyval a skladoval v suchu a uvnitr domu-zakryty aby se neodrel a nezaspinil a neponicil.

Lidi si dnes moc veci nevazi!!!!

0/0
20.5.2011 8:46

mstuc

A naprostá většina obchodníků

neuznává a nedodržuje Reklamační řád, takže je dobře, že lidé přichází na další a další finty, jak si pomoci na úkor pobchodníků.!!!!!!!!Například : většina lidí si koupí zboží,aby ho měli nové a né záhy opravené.Výměna zboží se u většiny obchodníků totiž jaksi ,,nenosí", i když v těchto případech reklamační řád hovoří jasně,ale různé výmluvy obchodníků jsou až trapné.Oni jsou tu pro zákazníka,nikoli zákazník pro ně.Ale oni se chovají nadřazeně,tak je dobře a je třeba poděkovat za každou další fintu proti nim.

0/0
20.5.2011 6:56

Garbage

Re: A naprostá většina obchodníků

Kde beres tu jistotu ze naprosta vetsina je nepoctivych ja bych rekl ze spis naprosta vetsina tech kteri prodavaji levne sunty musi byt takovy protoze jim nic jineho nezbejva jinak to muzou zabalit (uz aby to bylo). Ono kdyz vetsina zakzaniku nakupuje tam kde koupi nejlevneji podle toho take ta "sluzba" pak vypada. Osobne jsem nemel s reklamaci cehokoliv poslednich rekneme 10 let problem.

0/0
20.5.2011 9:53

MAFID

Re: A naprostá většina obchodníků

To nesmíš nakupovat na tržnici nebo kde nakupuješ ja osobně zboži nekupuji nejlevneji pak ale s reklamaci žadné problémi nemam a vzadnem případě si nemyslím že se chovají nadřazeně

0/0
22.5.2011 4:00

Smradlavej čmoud z komína

to samo...

no jistě že se to neudělá samo, ono se to udělá normálním používáním... ale podle výrobců a prodejců nesmíme nic používat, jen to dát do vitríny a čumět na to

0/0
19.5.2011 13:45

Elik.7

stojím při vás

pracuji v eshopu s knihami a lidi si pletou 14denní dobu na vrácení zboží s knihovnou. Knihu rozbalí, přečtou, poničí a pak se dožadují vrácení peněz že to vrátili do 14 dnů. Přitom je jasně napsáno v obchodních podmínkách, že zboží musí být neponičené, jinak nelze vrátit celou částku. Ale nikdo nečte podmínky a pak nasekají negativní recenze, protože je to naše chyba že jsem knihu nechtěli přijmout zpět...

0/0
17.5.2011 16:17

mstuc

Re: stojím při vás

a jak jí poničí, to vyčtou písmena ?

0/0
20.5.2011 6:57

Comenius

Obchodníci obelhávají i pracovníky České obchodní inspekce.

Např. u sekačky s pojezdem, která jezdí pouze jedním směrem tvrdí, že strany se rozlišují jak se zákazník k sekačce postaví. Jednou je vzduchový filtr vpravo a jindy zas vlevo, přestože se jedná stále o jednu a tu samou sekačku. Zákon na ochranu spotřebitele, je jim pro legraci. Reklamovaná sekačka byla 13 dnů v servisu, výsledek byl sekačka je v pořádku, závada nezjištěna, reklamace zamítnuta. Podle zákona musí být zamítnutí do tří dnů. Podle návodu je u sekačky s pojezdem plynová páka. Podle vyjádření servisu sekačka plynovou páku nemá. Jak se nastaví rychlost pojezdu? To je jako mít auto bez plynového pedálu.

Tak pozor na 123shop.cz! Chyby v návodu zdůvodňuje tím, že chyby mají ve všech návodech, tak proč bych měl chtít návod bez chyb. To že to je uvedeno v zákoně na ochranu spotřebitele: Návod česky a SROZUMITELNĚ. Je jim k smíchu.

0/0
17.5.2011 9:07

dropa

Re: Obchodníci obelhávají i pracovníky České obchodní inspekce.

Každá sekačka s pojezdem nepotřebuje plynovou páku, právě protože to není auto!! :-)

0/0
17.5.2011 9:57

Comenius

Re: Obchodníci obelhávají i pracovníky České obchodní inspekce.

A jak nastavíte rychlost pojezdu, když jste si koupil sekačku s plynovou pákou kvůli nastavení rychlosti otáčkami motoru?

0/0
17.5.2011 10:49

Intesen

Calto! Přestaň tady skuhrat, prodávej pořádný věci

a ne šmejdy ...... Nakonec, když se ti to nelíbí, jdi dělat něco jiného, jak říká guru Vašík Klausů ..... !!

0/0
17.5.2011 6:43

hermína

nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

fakt jsem zírala, když kamarádky prozradily, že kočír stojí klidně 15-30 tisíc (i víc). za to koupíte ojeté malé auto. jo taky ho musíte servisovat, ale jezdí všude po děravých silnicích, za každého počasí, vozí celou rodinu a vydrží déle než dva roky.

ne, nepřijde mi u drahé kabely normální vytrhaná podšívka za 2 roky. mám kvalitní kabelku koženou s látkovou podšívkou a ta se šest let nezměnila.

0/0
16.5.2011 22:19

TommyAngelo

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

Od kočárku přes auto ke kabelkám. Jestli to nemáte nějak domotaný.:-)

0/0
17.5.2011 1:37

Nahlas se ti směju 2

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

Auto za 15 tisíc? To fakt existuje někdo, kdo svou rodinu vystavuje riziku v takovém střepu? A dva roky...??? Uf, a takoví lidé mohou zcela legálně vychovávat děti, ach jo...

0/0
17.5.2011 7:23

hermína

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

svůj ojetý velký vzorně udržovaný diesel jsem prodávala za 30, protože měl hodně najeto a byl dost starý. ale někomu ještě dobře poslouží na cca 50-100tis. km.

ok, tak jinak. kočáry stojí vysoké částky a zdá se, že za ty peníze výrobci nenabízejí dlouhou životnost a nějakou odolnost. Pan obchodník tvrdí, že s ním zachází neurvale - naráží na obrubníky a jezdí terénem, a ještě si stěžují. Maličko srovnatelná konstrukce bude jízdní kolo - má to trubkový rám, kola (ložiska, výplet, duše, plášť) , nějaké odpružení, brzdu. Mělo by to mít nějakou nosnost a průjezdnost po horší cestě a odolnost proti povětří. Kdo z kupujících u kola za 15 tisíc přijme naprosto normálně fakt, že mu za rok dva upadne kolo? že se uvolňují a vypadávají matky? nebo se ohnou řidítka?

Stěžoval si na paní, která chtěla reklamovat potrhanou podšívku kabely, která se používá ke kočárku. Že paní přece ví, že to nemůže 2 roky vydržet. Já říkám, že u kvalitně ušité kabelky či tašky se podšívka za dva roky nošení nehne.

0/0
17.5.2011 8:16

Ludek_III

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

Že se s ním bavíš. To je známý magor zdejších diskusí. Něco jako Lam0r - všude byl, všechno zná a kde nebyl, tam se chystá. Jooo a kdo vydělává pod sto měsíčně je závistivá a nudná socka. ;-)

0/0
17.5.2011 8:21

Nahlas se ti směju 2

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

Díky za smysuplnou reakci. Nicméně ani jedno z toho, co ti fantazie do tvého přípěvku napověděla, jsem nikdy nenapsal. S někým si mne pleteš ;-).

0/0
17.5.2011 20:37

hbf

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

Srovnání kola a kočárku trochu kulhá.  O kolo se každý stará, protože jde o život, zatímco kočárek, byť by se bez varování rozsypal na jednotlivé součásti, nikomu nic neudělá, dosahovaná rychlost je nicotná ... Když chlapovi z kola vypadne nějaký šroubek, tak to většinou promptně řeší, když panímámě z kočáru něco upadne, tak to někde ztratí a večer řekne chlapovi, že to nějak vrže.

Další věc je, že kočárek má mnohem komplikovanější konstrukci, je skládací a také se několikrát do týdne většinou skládá do auta, povoluje rukojeť do výtahu ... Zkuste to dělat se skládacím kolem dva roky a pak přijďte povědět, v jaké je to kolo kondici.

0/0
17.5.2011 11:18

Nahlas se ti směju 2

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

Řeč byla o malém autě pro celou rodinu za 15 tis. Kč... A o tom jsem psal. Ne o velkém autě... No, to nic...

0/0
17.5.2011 20:36

Lanolin

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

a jéje, pan miliardář navštívil diskuzi socek, že? Prosím zaskočte se mrknout do autobazarů, rozhlédněte si na D1 kde ve svém nejnovějším BMW či Audi předjíždíte běžná auta. Potom pište. Nebo raději nepište, o životě víte prt.

0/0
17.5.2011 22:35

Nahlas se ti směju 2

Re: nojo,a le ty kočárky stojí jako malý ojetý auto

Podle tebe je miliardář člověk, kterému záleží na zdraví jeho rodiny? Radši žádné auto než miniauto pro rodinu za 15 tisíc.

Příklad rodinného vozu:

http://www.tipcars.com/fiat-cinquecento/11-11594090.html

;-D;-D;-D

0/0
18.5.2011 7:13

špekoun

No a? Obchodníci se zase snaží z odpovědnosti vymanit

a zkouší zase na zákazníky finty svoje. To je normální.

0/0
16.5.2011 20:45

Linde CZ

Re: No a? Obchodníci se zase snaží z odpovědnosti vymanit

To neni normalni. Oboji je podvod a jestli se takoveho kolobehu ucastnis, tak jsi podvodnik.

Ostatne - uz jenom to ze to cele schvalujes a povazujes za normalni je ponekud varujici. Doufam ze s tebou nebudu muset nikdy delat zadne ksefty :-P

0/0
16.5.2011 21:41

Bijec modrých zlodějů

Re: No a? Obchodníci se zase snaží z odpovědnosti vymanit

8-o8-o  Svatá prostoto ... 8-o8-o

0/0
16.5.2011 22:40

flames828

...

To víte pane, není jak koupit kočík v Krakově za 1000 a tu ho střelit za pětilitr. A hrozně se divit, že ONO SE NĚCO SAMO utento, když v reálu u těhle krámů prostě SAMO něco odpadává a to holt nepopřete. Český zákazník je vynalézavý, ano, ale český obchodník je v průměru arogantní sysel, který s chutí přemýšlí, jak se zákazníkem vyběhnout kolikrát u jasné reklamace. Když mi odmítali vzít gatě do reklamace s tím, že ´jsou špinavé´ (po přeprání se rozervaly), tak jsem osobní boj s oním prodejcem vzdal a myslím si své a poděkujte těmto, že na vás morální živnostníky máme takový a onaký názor. A český lid by se měl taky zamyslet, já si koupil kočík za desítku a problém s ním nemám, ačkoliv ten byl vystaven takovému zacházení, že je až zázrak, že mi ještě nepodal ruku.

0/0
16.5.2011 20:26

Belzebub Pekelný

Re: ...

no donest zapráskané věci k reklamci je opravdu vizitkou spotřebitelské inteligence, navím zda jste četl reklamční řád, kde je napsané že věci jsou převzata pouze čisté a higienicky nezávadné ..... to jak se k vám postavil po vyprání obchodník je věc jiná, ale u nás se stalo že zákazník chtěl reklamovat naprosto zahnojené boty a divil se že mu je do reklamce nevezmeme ......

0/0
16.5.2011 20:31

flames828

Re: ...

Nesl jsem je tam po vyprání, již jsem to psal. Se zahnojenýma botama bych taky kohosi poslal do kša. Se zákazníky taktéž pracuji (byť v totálně jiném byznysu), ale i při zjevné natvrdlosti protistrany bych si nedovolil být tak arogantní, jako to tehdy předvedla dotyčná, která se se mnou totálně odmítla vybavovat. Budiž, trousersy za dva litry sem střihl na 3/4 a potápím se s nimi v žumpě, můj boj. Nebo sem ji tam měl pražit a hádat se s vedoucím? Tak nevím, přišlo mi to tak dehonestující, až jsem se raději sebral a šel pryč.

0/0
16.5.2011 20:38

TommyAngelo

Re: ...

R^

0/0
16.5.2011 20:41

TommyAngelo

Článek jsem nečetl...

Ale dnes mě napadlo akorát to že i když zákaznici v ČR samozřejmě asi často reklamaci zneužívají, tak ze strany prodejců bude také častokrát neochota něco s poškozeným zbožím dělat. Sám jsem to zažil. Po tom, co jsem reklamoval boty a musel čekat snad přes týden na vyřízení reklamace, mi zavolali, že si pro boty můžu přijít a v prodejně mi řekli, že je to moje chyba, že je kůže u bot poškozená. Přitom jsem v nich nechodil blátem a vodou. Jaký rozdíl oproti Anglii, kde dočasně pobývám. Měl jsem opět problém s botami, kterým se rozlepila špička a oni mi bez nějaké větší diskuze dali možnost vrátit peníze nebo je vyměnit za nové. Doma mi tenisky se stejným problémem vrátili po dvou týdnech! zalepené. Stejně tak s mobilem. Pokazilo se mi dobíjení a dali mi (asi hlavně díky pojištění) nový. Dnes jsem byl reklamovat svetr. Bez diskuze mi přinesl prodavač nový bez absolutního vyptávání se, co jsem dělal nebo co se stalo. Proto říkám, až se vrátím domů...

0/0
16.5.2011 20:15

TommyAngelo

Re: Článek jsem nečetl...

...tak si raději jednou až dvakrát ročně koupím letenku a poletím nakupovat někam na západ. Po tom, co jsem viděl, mi to u nás častokrát připadá jako šmelina i ze strany prodejců.

0/0
16.5.2011 20:17

huggo1

Re: Článek jsem nečetl...

A pak si po čase zase koupíte letenku a poletíte zboží reklamovat!! ;-D

0/0
16.5.2011 20:41

TommyAngelo

Re: Článek jsem nečetl...

to ne, zatim jsem nemel moc potrebu; a ty boty se stejne tak jako tak znici; ten svetr byla moje chyba;-)

0/0
16.5.2011 20:44

Garbage

Re: Článek jsem nečetl...

Tedy jste u svetru reklamoval podle toho co rikate neopravnene a snazil jste se zneuzit vtricnosti obchodnika a jeste jste o tom vedel. Nechapu co mate proti tomu ze vam obchodnik neuzna neopravnenou reklamaci ono az se takovych vykuku jako jste vy najde v cizine vice budou to muset taky nejak poresit a neuznavat kazdou ptakovinu. Vse je o pomeru prodane a reklamovane u nas se zbozi prodava radove mene ale reklamaci je prsote procentuelne patrne vice a obchodnik tak nema prostor vychazet vsem vstric. Ono kdyz v Anglii jedna vetsi prodejna proda tolik zbozi co v cele CR je to proste schopna resit pri zachovani prijatelneho poctu zavad reklamace smahem.

0/0
20.5.2011 7:03

TommyAngelo

Re: Článek jsem nečetl...

Proste se mi svetr zahákl o nehet a jak jsem pohnul rukou, tak se lehce rozpáral. Nebylo to úmyslný, ale co už, když daj, tak daj. Já nejsem člověk, kterej si záměrně ničí věci, aby je pak mohl několikrát reklamovat.

0/0
22.5.2011 1:17

Garbage

jaky zakaznik takovy prodavac .-)

No ja bych to rekl asi takhle jiste jsou obchodnici kteri se snazi zakaznika obalamutit ale zaroven je jasne ze tu je rada zakzaniku kteri si maji dojem ze cokoliv se pokazi je vada vyrobku. Jako priklad dobre poslouzi treba obycejne drevene hrabe. Ano hrabe slouzi k hrabani listi a travy na zahrade a maji toto take vydrzet, ale kdyz proste hrabete moc horlive muze se ulomit zub jedna dve staci mala nerovnost a trochu vic zabrat a je to. Drevo proste snese jen urcite zatizeni a neni mozne reklamovat ze se "to ulomilo" protoze vada nebyla u vyrobku ale u obsluhy :-). A stejne jako drevo ani odlehcena kontrukce kocarku nemusi vydrzet vsechny rany ktere behem provozu dostane a kdyz nebudete zachazet s kocarkem jako s vozikem v hypermaketu jiste ho nebudete muset reklamovat a bezproblemu vydrzi to co ma.

0/0
20.5.2011 7:12

Lanolin

Re: Článek jsem nečetl...

Zetám se vás: Má cenu číst komentář někoho kdo ani nečetl článek?

0/0
17.5.2011 22:38

TommyAngelo

Re: Článek jsem nečetl...

A musím číst článek o reklamacích, chci-li vyjádřit svůj názor? Nikoho nenutím číst to, co tu píšu.

0/0
18.5.2011 3:21

Jindri

Re: Článek jsem nečetl...

v Belgii je to tez na hodne dobre urovni, reklamace vyrizuji bez reptani, okamzite vrati penize, i kdyz se da vyrobek opravit, minule jsem byla svedkem, ze pani reklamovala lampicku jen proto, ze na krabici se ji zdala vetsi.

0/0
18.5.2011 17:28

arnold__

i naopak to je

Jak uz tu nakdo napsal je to i naopak.Reklamoval jsem detske backurky u firmy Esi ktere se po 10 dnech pouzivani rozlepili.Slepili a po 4 dnech opet a tak se to opakovalo jeste 2x.Radeji jsem to vzdal,personal neprijemny zda se to pouziva spravne,zda mu nejsou male,nakonec me jeste zacali nevybirave pred synem napadat at si to zkousim jinde.Ja ale nenecham sve dite se prerazit v rozlepenych backorach.Pritom jinde s backurky absolutni spokojenost-vydrzeli naprosto v pohode.

0/0
16.5.2011 19:49

brhel

zlatá Liberta

V Libertě se dřív odvozili třeba i tři sourozenci,

takže pokud kočárek nevydrží ani dva roky, je to šmejd a prodejce se musí k zákazníkům chovat jak prodejci mobilů - většinu reklamací zamítnou, asi ví proč ..

0/0
16.5.2011 19:44

Nedos

Re: zlatá Liberta

Nj, jenže dneska si kočárek liberta nikdo nekoupí. Dneska to musí bejt skládací, oplastovaný, odpovídat asi tak 200 normám a směrnicím, musí to bejt lehký, mít brzdy, ...... a dalších 50 věcí. Tak pak není možný se divit že to prd vydrží.

0/0
16.5.2011 20:07

ujko.straka

Re: zlatá Liberta

Ale houby. Před 7 lety jsme koupili polskou "libertu" alias v jednoduchosti je síla kombinace hluboký-sporťák, jde bez problémů složit do jakéhokoliv auta, vjedu i do dveří kam se známá se svým superhyper moderním teleskopem nevleze a jediná vada za tu dobou byl jeden povolený šroubek a sjetý vzorek takže jsem šroubek utáhl, u poláka koupil sadu nových kol za 3 kila a kočárek slouží dál. Pořizovací cena 4 tisíce korun a použití zdravého rozumu.

0/0
16.5.2011 20:33

Intesen

Re: zlatá Liberta

R^

0/0
17.5.2011 6:41

paulina

Lidi šidí

to je už taková česká povaha. Ale jak to, že staré Liberty odvozily několik dětí a pořád držely?

0/0
16.5.2011 18:49

MaaGor

Re: Lidi šidí

no ano, ale pak se taky bavme okomfortu pro dítě, rodiče a při cestování a jsme zase někde jinde. Je jasné, že čím více dílů, tím větší šance, že se něco zkazí.

0/0
16.5.2011 19:12

Haniska

Re: Lidi šidí

To je totiz tak. I dnes se delaji kocarky ktere odvozi i tri deti a stoji okolo 6000 - 9000 Kc. ALE dneska maminky chteji byt trendy a kupuji si designove kocarky jako masirku ale valchuji ho na cestach necestach v nasich vetsinou nedodelanych satelitnich mesteckach, vesnicich a leckdy i neupravenych mestech apod.. A pak svete div se, neco co je delane na dejme tomu zapadoevropske mesta tyto tankodromy nevydrzi.. (to stejne je i aut - aktualne) To bude asi i tim vyberem.. Zadalsi ani zapadni vyrobci nepocitaji s tim ze maminka travi cely den s kocarkem venku - v zapadni evrope jsou minimalni materske a vetsinou matky jdou par mesicu po porodu do prace nebo i ty nadastandartne vypracovane netravi cely den na prochazkach ale travi ho i nejakou seberalizaci a kocarke pouzivaji

pro obcasnou prepravu didete.. A je toho vic, co je u nas tak trochu jinak.. Ale je to na asi trochu podrobnejsi rozbor chovani ceskeho zakaznika vs. ostatni..

0/0
16.5.2011 19:19

majky.d

Překvapuje mě co se tu sešlo za ignoranty

kteří jen haní a pomlouvají obchodníky.. Pan prodejce v článku má naprostou pravdu.. Spousta vychcánků Čechů a že jich je tu požehnaně přesně zkouší triky, jak vyzrát na obchodníky.. Např: koupí si telefon, 3 x ho dá do opravy, že mu zamrzá, což ani kolikrát není pravda, servis aby zákazník neprudil mu preventivně přehraje sw a vychcánek jde pak na prodejnu se dožadovat vrácení peněz, že má třetí závadu a tudíž nárok na vrácení peněz.. Přitom kolikrát s telefonem vůbec nic není.. S pohledu zákazníka jsem se nesetkal s tím, že když jsem měl vadný výrobek a přišel mi opravený, že bych ho pak znova musel reklamovat pro stejnou vadu.. Většinou pak bez problémů odsloužil do konce jeho životnosti..

Všude nás masírujou, jak jsou obchodníci nepoctiví, Sdružení spotřebitelů, černý ovce atd. uvádí katastrofický scénáře... jak nás tu všichni okrádají atd. A já to zas vidím z druhé stránky.. Rv

0/0
16.5.2011 18:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.