Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Absolventi chtějí při nástupu 25 tisíc, dostanou až o deset tisíc míň

A jakou mzdu byste si v prvním zaměstnání představoval? Pětadvacet tisíc korun měsíčně. To bývá nejčastější odpověď absolventů škol. Většinou se ale musí smířit s tím, že na výplatní pásce bude nižší cifra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lojzicekodvedle

plat

Ono kdyz dam sve zamestnankyni 26 cisteho,tak  me stoji 47 tisic vcetne vsech odvodu a to uz je palka.To si clovek dvakrat rozmysli v jake vysi bude davat lidem plat, kor kdyz v dnesni dobe date inzerat a ozve se vam bezne 500 a vice uchazecu.No Blondyny maji prednost;-D

0/0
1.6.2011 15:48

CART09

Plat

Nojo, ale divte se absolventům, že chtějí 25k, tedy cca 18k čistého, když musí platit cca 10k jen za bydlení... Jídlo, ošacení, doprava, a to se nebavíme o nějakém zakládání rodiny...

0/0
31.5.2011 14:51

Hroznej puberťák

Re: Plat

10 za bydlení "musí" platit pouze v případě, když jsou děsně módně single mingle pingle, pokud bydlí s někým, platí úměrně méně, neb se náklady na to bydlení rozpočtou. Což má dále vazbu i na to případné zakládání rodiny, že...

0/0
31.5.2011 14:57

CART09

Re: Plat

Tak ano, můžou bydlet za polovic v podnájmu (opravdu velké lákadlo na holky :-) ), anebo s někým byt sdílet. Pokud mají zrovna kamaráda v podobné situaci, pak dobrý, ale pokud ne? Nastěhujete se do společné domácnosti s někým na inzerát?

0/0
31.5.2011 15:08

Hroznej puberťák

Re: Plat

Na jakej inzerát? Já vycházím z toho že jaksi nějaký ten protějšek mají a chtějí bydlet spolu, což mi v tomto věku přijde celkem normální. Pokud nemají, podnájmem o jednom pokoji pravda člověk asi zlatokopky neoslní, otázka druhá je ta, jestli vůbec takové oslňovat chce.

0/0
31.5.2011 15:30

CART09

Re: Plat

Já ale mluvím o situaci "single" absolventa - pokud je to už pár, tak je to samozřejmě jiná liga.

A o zlatokopkách nemluvím vůbec - těžko balit holky na prachy, a tudíž utrácet dvakrát do týdne dvojku za večer, a zároveň řešit, zda mám desítku za bydlení...:-)

Ale ať se nám to líbí nebo ne, bydlení v podnájmu není zrovna něco, co zvýší přitažlivost dotyčného absolventa. Slečna může být romantička, a sbalí jí na procítěnou recitaci veršů pod rozkvetlou třešní, ale taková zas bude mít asi docela problém s nějakým půlnočním plížením kolem dveří bytné...:-)

0/0
31.5.2011 15:41

váš účet byl vzrušen

Re: Plat

Ukažte mi, v které zemi si čerstvý vysokoškolák může dovolit pronajmout vlastní byt v hlavním městě.

0/0
15.6.2011 2:58

CART09

Re: Plat

V žádné jiné zemi jsem nepracoval, takže nemohu sloužit... Ale je celkem logické, že chce člověk v 25ti začít zakládat rodinu, a to se v podnájmu dělá docela špatně...

0/0
15.6.2011 8:54

váš účet byl vzrušen

Re: Plat

Na zakládání rodiny jsou obvykle dva, a ze dvou platů se nájem utáhne. A jak se říká, co za jeden den nevyženíš, za zbytek života nevyděláš.

0/0
15.6.2011 18:07

Lev__z-Rožmitálu

problém ČR je v tom

že by zaměstnavatelé chtěli BMW za cenu trabanta:-PRv

0/0
25.5.2011 21:37

majlont

Re: problém ČR je v tom

Díky tomu, že jsou mnozí lidi zadlužení na 20 let dopředu díky hypo a těch je dost, pak můžou sloužit jako hadra na utírání bot. Nejlepší zaměstnanec je ten se závazky (zeptej se soukromníka, který tyhle lidi zaměstnává) a vždycky se najde někdo, kdo prachy pořebuje a bude makat i za suchý z nosu (pokud má v zádech exekutora). Bohužel.

Problém je i v tom, že jsou zde šílené odvody na pracovní sílu (stát krachuje i přesto), když chceš dát někomu 15.000 čistého, stojí to skoro 30.000,- Kč. Navíc, práce u nás ubývá, montovny nechtěj platit, raději půjdou dál a lepší práci si drží na západě...Oni nepotřebovali ČR jako konkurenci po roce 89, ale jako zdroj námezní síly a odbytiště výrobků

0/0
26.5.2011 18:31

majlont

Shrnto: v Praze je blaze

Shrnutí celé diskuze: v Praze je blaze, práce dostatek a nikdo za málo peněz, jak jinde v ČR vstávat nebude. Jsem myslel, že krize Pražáky dostane do reálu Ř, ale nestalo se, vyhazují se lidi v krajích, hlavně aby v Praze bylo hej.

Dnes Hušák propustil všechny ty darmožrouty, Sazka, takže pár stovek nových nezaměstnaných v Praze také přibyde a nezbývá než si přát, aby tak učinili i jiní zaměstnavatelé, aby nemuseli lide z žebráckých platů dotovat blahobyt Prahy

0/0
25.5.2011 18:25

vondry87

Re: Shrnto: v Praze je blaze

Lze se na to koukat i z opačného úhlu pohledu.. jen v Praze si lidé dokáží říct o to, na co mají nárok. Ceny tu máme Německé, leckdy i vyšší. Tak jen blázen může ráno vstávat do práce za 1/5 jejich platu, z toho se zkrátka žít nedá a opravdu to za to nestojí kvůli tomu ráno vstávat. Chápu ještě třeba Moravu, ale lidé z pohraničí Rakouska a Německa se na to už měli dávno vykašlat a jezdit za prací tam.

0/0
25.5.2011 18:55

Lam0r

Re: Shrnto: v Praze je blaze

R^ však oni už to ti lidé z pohraničí často takto dělají. Mám dost známých, co mají jen ZŠ, dělají někde v Německu u hranic s ČR ve fabrice, kam dojedou za 40 minutem autem a dle jejich slov by tam pod 50 čistýho ani nevstávali. Kdo je tam ve firmě déle, tak se běžně pohybuje 60-80k čistýho a to se jedná pořád o fabriku.

0/0
25.5.2011 20:22

majlont

Re: Shrnto: v Praze je blaze

Nekrm! 60-80K čistýho by museli brát kolem 3.000,- Eur čistýho, v hrubým 4000-5000,- Eur...Tak toto není plat často ani pro Němce a už vůbec ne se ZŠ a Čecha...V jednom závodu VW bere týpek (Němec, kerýho znám) přes 3.500,- Eur čistého, ovšem to je Němec a VW je firma, která platí dobře i na poměry v SRN (a ten plat je dobrej i pro rodilýho Němce s kvalifikací)

Už se do těch lží začínáš zamotávat...

0/0
25.5.2011 20:41

Hroznej puberťák

Re: Shrnto: v Praze je blaze

Píše "dle jejich slov" - prostě hospodská klasika, manuálové se přetloukaj číslama a každej chce vypadat jako větší borec. Asi jako tady v diskuzi. 3tis Eur čistého, to už tam člověk musí zatraceně něco umět, a na to ZŠ rozhodně nestačí. Učňák nějakého hodně žádaného oboru, pokud je dotyčný opravdu šikovný, bych ještě věřil.

0/0
25.5.2011 21:30

Lam0r

Re: Shrnto: v Praze je blaze

No, ty začínající mají 100€ čistýho na den, zkušenejší 150€, tak si to vynásob. Asi jsem zapomněl napsat, že jde o Bavorsko, kde jsou absolutně nejvyšší platy z celého Německa-něco jako u nás Praha. Někde ve východním Německu věřím, že mají polovinu.

0/0
25.5.2011 22:02

vondry87

Re: Shrnto: v Praze je blaze

Ač jsem optimista, také se mi nechce věřit, že by to bylo až tak růžové.. co tam dělají s tou školou? Sice je to Německo, ale že by někomu dávali 150€ čistého denně za to, že stojí u pásu? Jestli ano, tak vyhazuju Ing. diplom do koše a za měsíc vyrážím :-D

0/0
26.5.2011 8:57

Lam0r

Re: Shrnto: v Praze je blaze

Montáž. Jenže jedou jako vzteklý, pracovní tempo je vysoké a jsou placeni od kusu, takže těch 150€/den mají ti nejvýkonnější. S lážo plážo českým tempem bys měl třeba 60 a pak by tě stejně vyhodili, protože uvidí, že Franta vedle dělá 2x tolik. Němci dokáži na nadprůměrný výkon dobře zaplatit. S tím diplomem to má něco do sebe, spousta lidí radši zapře vzdělání, jen aby tam urvali cokoliv.

0/0
26.5.2011 10:38

CART09

Re: Shrnto: v Praze je blaze

Tak jsme se hezky vyblinkali, a je čas si jít zase hajnout...

0/0
31.5.2011 14:46

vondry87

Asi mě budete pranýřovat

ale částečně souhlasím s Lam0rem. Když absolvent VŠ dostane 15 tis., tak si může jít hodit mašli, protože rozhodně je lepší rychlá smrt než pomalé zmírání a přežívání. Já jsem v posledním ročníku VŠ, hledám si práci. Byl jsem na jednom pohovoru, kde jsem si řekl o 30 tis. a koukali na mě jak na blázna, že mi stačí tak málo. Asi proto mě nakonec i nevzali, asi jsem kvůli tomu nepůsobil dostatečně seběvědomě. Až později jsem se dozvěděl, že na té pozici se bere kolem 55 tis. Chce to prostě hledat pozice, kde vám ty peníze dají, a na ty horší se vykašlat. Však oni nás potřebují stejně jako my je, tak proč se nechat okrádat. Pár lidí okolo mě si už práci našlo za nástupní 40 tis., sám na jeden takový pohovor půjdu. A nemám žádnou praxi, nemám nic. Špičkoví zaměstnavatelé spíše hledají potenciál do budoucna, takže rok praxe nehraje roli, když očekává dlouhodobou spolupráci. Chce to trochu sebevědomí a načíst si ty kecy, co chtěj u pohovorů slyšet.

0/0
25.5.2011 13:58

Norimberk

Re: Asi mě budete pranýřovat

no pokud je to pozice kde se bere tolik tak bych vas taky nevzal protoze to je jako kdyz se nekdo divi ze Ferrari nestoji  dve ste tisic....

leccos to o clovek vypovida...

0/0
25.5.2011 14:16

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

Ono moc nebylo na výběr. Bez praxe si těch 50 říct nemůžu. I když vím, že se na té pozici bere víc, tak prostě nemůžu. Člověk se musí modlit, aby nepřišel člověk s praxí, co to za těch 50 bude dělat.. Pak člověk dostane šanci začít za míň a na ty peníze se vypracovat.

0/0
25.5.2011 14:40

Grimkin

Re: Asi mě budete pranýřovat

Jaký obor?

0/0
25.5.2011 14:49

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

Prakticky chemie, ale uplatnění je široké.. od veškeré chemie až po potravinářství a farmacii.. Momentálně mě táhne ta farmacie, tam ty peníze jsou..

0/0
25.5.2011 14:55

Grimkin

Re: Asi mě budete pranýřovat

Děkuju za odpověď a blahopřeji. Perpsektiva je také u Babiše, možná to bude nový Baťa...

0/0
25.5.2011 15:02

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

Děkuji, určitě si zjistím nějaké informace. Lidé mají pravdu v tom, že dobrých míst je málo, proto se nelze spoléhat na pár inzerátů.. bude to ještě boj..

0/0
25.5.2011 15:08

Lam0r

Re: Asi mě budete pranýřovat

R^ je to tak. Když si řeknete málo, tak vás vyřadí klidně jen na základě toho, páč pro ně evidentně nemáte vůbec šajn o oboru a platech v něm. Proto je lepší si říct radši víc než míň a trvat si na svým. Nedá jedna firma, dá druhá.

0/0
25.5.2011 20:18

dino_na_idnes

Re: Asi mě budete pranýřovat

No, ona se nabízí otázka, kolik čerstvých absolventů VŠ má na to, aby mohli nastoupit na pozici za 55 tisíc, a kolik takových pozic vzhledem k počtu absolventů je.

Že Vy jste patrně výjimka je jistě dobré pro Vás, ale v kontextu obecné diskuse nejde o nic než honění vlastního ega... Ale nakonec kdo z nás ve zdejších diskusích dělá něco jiného, že?

0/0
25.5.2011 22:28

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

Žádná výjimka nejsem, však jsem tu práci taky nakonec nedostal. Proto nechápu tu část o honění ega.. to si budu honit, až podobnou pozici získám. Obecně vždycky dostane přednost člověk s praxí, protože firma ušetří při zaučování. Takže neúspěch nesmí člověka odradit, je mi jasné, že napoprvé to nevyjde. Ani napodruhé.. Na druhou stranu si u pozice za 55k člověk nesmí představovat nic nadpřirozeného, je to prostě práce. Toho se podle mě lidé bojí nejvíce. Myslí si, že jakmile je za nějakou pozici nadprůměrný plat, nezvládnou to.. to je hloupost, člověk se naučí vše. A ze svého okolí vím, že čím větší plat je, tím roste zodpovědnost a psychická zátěž, rozhodně se však nejedná o těžkou a nezvládnutelnou práci.. naopak více se vždy sedřou ti dole..

0/0
25.5.2011 22:44

dino_na_idnes

Re: Asi mě budete pranýřovat

Tak to se omlouvám, automaticky jsem předpokládal, že jste si po této zkušenosti našel nějaký obdobně kvalitní job. A pokud jde o tu dřinu, ono se sice říká, že nikdo nechce pracovat manuálně, ale pravdou je, že snad ještě méně lidí je ochotno podstoupit právě zvýšenou psychickou zátěž, protože zatímco krumpáč můžete položit a po odchodu z fabriky na něj zapomenout, tak duševní práce se snadno rozleze mimo pětkrát osm hodin a nejedna taková dobře placená a zdánlivě ulejvací pozice znamená, že když je o víkendu třeba něco vyřešit, tak to prostě vyřešit musíte.

0/0
25.5.2011 23:25

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

Na krupáč po odchodu z fabriky můžete zapomenout, ale v ten moment se vám vyrojí mnoho podstatnějších starostí.. jako třeba že vaše rodina nemá co jíst a kde bydlet, protože kopáním je neuživíte.. to radši budu celý víkend přemýšlet o praci než o tomto..

0/0
26.5.2011 10:02

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

Ještě bych dodal.. jak jsem uvedl nahoře, nevěděl jsem, že je tato pozice takto placená.. a její popis se tvářil dost nenápadně, sama ředitelka mi na pohovoru řekla, že je to startovní pozice.. proto jsem si řekl menší peníze, popis práce mi rozhodně nepřišel nijak složitý a člověk by se to za chvilku naučil.. a když i za tuto práci se platí 50k, nevidím důvod, proč by jinde absolvent nemohl dostat těch vysněných 25k.

0/0
25.5.2011 22:49

dino_na_idnes

Re: Asi mě budete pranýřovat

Tedy mi nezbývá než zopakovat argument použitelný prakticky vůči libovolnému příspěvku od nahlas se ti směju 2. Ač je pravda, že konkrétní jedinec na 25 tisíc hravě dosáhne, tak většina prostě ne. A kdyby se všichni najednou nebáli a šli primárně po těch lépe placených pozicích, stejně by se naplnily právě tolika lidmi, kolik těch pozic je, a pro zbytek by zůstala ta patnáctka.

Je to prostě rozpor mezi uvažováním o zajištění vlastního blahobytu a úvahách o celospolečenské situaci. Kdyby se zvýšil tlak na ty lépe placené pozice, tak by to neznamenalo, že by se jimi staly i ty hůře placené, není k tomu totiž důvod.

0/0
25.5.2011 23:29

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

Jasně, každý nemůže být manažer. Většina lidí ale ani nechce.. spousta lidí chce, ale ne dostatečně. Tohle je poměrně častý argument na podobných diskusích.. někdo musí péct chleba, někdo musí prodávat zboží.. každý nemůže být manažer.. ano, s tím souhlasím, ale to se ani nikdy nestane, aby chtěl každý být manažer... protože lidi dostatečně nechtějí.. a nikdy nebude chtít dostatečný počet lidí, to je prostě statistika, kterou jedinec neovlivní. Kdyby si každý myslel to co já, je to průšvih, takhle je to ale jedno. I dnes je spousta dobrých pozic volných, je problém najít lidi, kteří se nebojí a nejlépe mají praxi. Naopak na nízké pozice chodí stovky životopisů. Já se tu nesnažím vyprovokovat lidi v tom smyslu, aby šel každý dělat manažera. To bych sám sobě podrážel nohy, nepotřebuji si přidělávat konkurenci.. Já jen říkám, že když někdo něco hodně chce a je proto ochotný něco obětovat, má si zatím jít, protože to není nereálné a třeba to vyjde..

0/0
26.5.2011 0:29

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

95 % lidí si po přečtení tohoto příspěvku řekne něco o deb*ilovi a snílkovi, kterej tu vysněnou práci stejně nenajde.. možná mají pravdu, možná ne.. ale protože si to řekne většina, nehrozí, že by se zvedla poptávka po lepších pozicích.. a proto nikdy nedojde k té situaci, o které jsme se bavili výše..

0/0
26.5.2011 0:35

Lam0r

Re: Asi mě budete pranýřovat

R^ Já ti držím palce, zakládem je mít ambice někam se dostat na dobrej flek.

0/0
26.5.2011 10:41

vondry87

Re: Asi mě budete pranýřovat

Díky. Určitě se tu zase zanedlouho objeví podobný demorazilující článek, tak pak dám vědět, jak jsem dopadl.. ale i kdyby se to nepovedlo, tak si člověk prostě někde udělá dva roky praxi, dá výpověď a je v úplně jiné pozici..

0/0
26.5.2011 11:48

Norimberk

Jedná se o hrubou nebo čistou mzdu???

0/0
25.5.2011 13:21

Hroznej puberťák

Re: Jedná se o hrubou nebo čistou mzdu???

Jedná se o hrubou, ale ti studenti myslí, že o čistou a pak budou na vejplatnici čumět jak péro z gauče :-P

0/0
25.5.2011 13:37

Grimkin

Re: Jedná se o hrubou nebo čistou mzdu???

Neboj, zjistí to už od kolegů, než přijde první výplata...

0/0
25.5.2011 14:50

Nemiluju cenzora

Re: Jedná se o hrubou nebo čistou mzdu???

R^;-D

0/0
25.5.2011 14:57

Lam0r

Re: Jedná se o hrubou nebo čistou mzdu???

;-DR^

0/0
25.5.2011 20:23

lkrata

no jo

Umí houby, ale je nabit teoriemi, má kravatu a umí vyrobit *.PPS prezentačku...

0/0
25.5.2011 13:14

vondry87

Re: no jo

Ale o tom to přesně je. Peníze jsou v obchodě, vyrábět se moc nevyplatí. Takže je logické, že ti "na prachy" jsou dělat manažery, kde opravdu stačí mít prezentační dovednosti a trochu té teorie.. Ti techničtí experti většinou končí na nižších pozicích za méně peněz.. nespravedlivé, ale realita.

0/0
25.5.2011 14:37

Lam0r

Re: no jo

R^ vyrábět není problém, problém je prodat.

0/0
25.5.2011 20:23

zadluzenicz

Re: no jo

Takhle to naštěstí není. Ti manageři nakonec končí jako provizní prodejci a jen ti nejlepší si vydělají mzdu, jakou získá absolvent s technickým vzděláním. Do skutečného managementu se dostane jen promile z nich.

0/0
29.5.2011 21:17

Lam0r

platy

Takže si to shrneme. Schopní a průbojní absolventi začínají klidně na 35k+, ti méně schopní a neprůbojní musí být rádi za cokoliv a vezmou zavděk i 15k. No a průměr je pak těch 25 :-P

0/0
25.5.2011 11:23

Bob-an

Re: platy

no řekl bych že ten průměr 25 nebude...... 30+ mají jen ti schopní a to ještě v Praze..... a těch co pak jdou dělat bůhví co za méně peněz je poměrně dost.... vždyť průměr všech vysokoškálů je něco málo přes 25 ne?

A člověk ani nemusí být moc průbojný aby dostal slušné peníze..... já třeba zrovna průbojný moc nejsem a mám nástupák 33 + prémie (v Praze) ... ne na každou práci je potřeba průbojný člověk,,.,

0/0
25.5.2011 11:27

Lam0r

Re: platy

Průbojný musí člověk být hlavně proto, aby u výběrových řízení vyřadil těch 100-200 dalších konkurentů, kteří proti němu v případě těch nejlepších pozic v Praze stojí. Jinak průměr všech VŠ v ČR je přes 40.000, 25k je průměr pro středoškoláky s maturitou. A studovali jste snad VŠ, abyste brali nějakej středoškolskej průměr? Já teda ne :-)

0/0
25.5.2011 12:17





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.