Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přehledné rady, jak ušetřit na běžně prodejných lécích

S běžným nachlazením mnoho lidí míří spíš do lékárny než k lékaři. Volně prodejnými medikamenty vyléčíte některé lehké nemoci i bez konzultace s lékařem. Abyste ušetřili, kupte si větší balení a nenechte se zlákat reklamou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

franta700

Afty

Na afty doporučuju Jodisol, který mě opravdu zabral a stojí jen 39 Kč...

0/0
21.6.2011 21:32

pártyman

mně v lékárně nabídnou vždy nejdražší variantu....

... pokud chci nekonkrétně nějaká lék na konkrétní chorobu... Asi ve mě viděj kafku kterou je třeba oškubat...

0/0
6.6.2011 15:30

sorgedoktor

To nás chtějí lékárníci připravit

om   chleba??

Jak tomu mám  ropzumět??!!

0/0
2.6.2011 17:09

StumedlazOltecu

Lékárník zpravidla neví,

z  jaké  indikacše  je  lék podáván.Jsem si tak  zaléčila  Borreliosu..

   V Praze  zakoví končí na klimnice....ale  příroda je  mocná

0/0
2.6.2011 17:04

Agrippa

Re: Lékárník zpravidla neví,

dobrytro! min chlastat to chce...;-D neni slovu rozumet.

0/0
7.6.2011 16:21

StumedlazOltecu

Jako partner pro život ja Magistr dobrá investice.

Při  rozvodu se dá z něho  hodně vymáčknout..

0/0
2.6.2011 17:00

StumedlazOltecu

Alois Jirásek říkal: Hodiny

nejsou našimi  pány. Ale to už dneska  neplatí..!!

0/0
2.6.2011 17:00

StumedlazOltecu

Já si myslím, že

magistři  farmacie  jsou všema  mastma  mazaný a žádná nebyla   dobrá

0/0
2.6.2011 16:59

Dunja

Rady

Zdá se, že někteří lidé mají pocit, že velká část populace neví, co s časem. Opravdu kromě důchodců a pár vyjímek máme čas ho utrácet pobýháním po lékarnách či telefonováním, kde je co levnějšího? A vlastně ještě budeme sami sobě a svým rodinným příslušníkům lékárníkem a lékařem, k čemuž je zapotřebí určitých znalostí. Takže další čas na hledání informací.

Pokud je mi zle a zjistím, že to co je třeba doma chybí, běžím do první lékarny a skutečně nepřemýšlím na ceně, ale na tom, jak být zpět v posteli.;-)

0/0
2.6.2011 12:45

blebleson

Divím se, že tohle rozumné opatření není zavedeno už dávno.

Nevím jak funkci veřejného zdravotního pojištění vnímáte vy, ale já veřejné zdravotní pojištění vnímám jako pojistku pro případ, že bych se dostal do nějakých opravdu závažných zdravotních problémů jejichž řešení může stát klidně i miliony. Očekávám, že v takovém případě od zdravotního systému dostanu nejlepší možnou péči.

Nechápu ale pro by mě zdravotní systém měl proplácet i takové léky a léčebné úkony, které si může zaplatit snad úplně každý, kdo není zrovna naprostým sociálním případem. S různými drobnými částkami by dle mého názoru veřejné zdravotní pojištění vůbec nemělo být zatěžováno.

0/0
2.6.2011 8:16

blebleson

Re: Divím se, že tohle rozumné opatření není zavedeno už dávno.

Jejda, koukám, že tohle patří do jiné diskuze.:-P

0/0
2.6.2011 8:23

lolek77

Re: Divím se, že tohle rozumné opatření není zavedeno už dávno.

Každá solidní pojišťovna Vám uvede výši maximálního pojistného plnění a spoluúčasti jen ty zdravotní ne. Pokud bych totiž měl krytu jen milionovou událost požadoval bych daleko nižší cenu pojistky než bylo mých cca 3000 měsíčně. Beru jako rozumnou spoluúčast částku do 1000 Kč na jeden případ nebo stávajících 5000 za rok.

0/0
2.6.2011 12:28

TondaN

občas

vás mají v lékárně za blba a nabídnou vám právě to menší balení.potom se nedejte dúchodci!

0/0
1.6.2011 19:09

huggo1

Re: občas

A Tondovi ve všech obchodech kam přijde nabízejí hned ta největší balení!!!!!!!!!!;-D;-D;-D

0/0
7.6.2011 15:18

mutantmutant

aspirin vs. acylpyrin

"mohou se lišit látky pomocné"

a o tom to právě je. tohle je fakt článek na ho*no

0/0
1.6.2011 16:36

Fafa

Re: aspirin vs. acylpyrin

Mutantům možná různé pomocné látky vadí, ostatním jde jen a pouze o vlastní léčivou látku.

0/0
1.6.2011 17:53

alienated

Re: aspirin vs. acylpyrin

napsal člověk co tomu rozumí jako koza petrželí. Olej do motoru je taky přece olej a je jedno jestli stojí dvě kila nebo dva litry, co?

0/0
1.6.2011 21:14

StumedlazOltecu

Poslyšte, když tomu nerozumíte...

Nedávejte to tak okatě  najevo...

  Různé  ekvivalentní příprfavky dělají dost  zle, dělají alergii  atd

0/0
2.6.2011 17:02

sn63

do lékarny

chodím jen jednou do roka psovi pro obojek na klíštata. Chřipku jsem měla naposled --asi nějakých 10 let . Na bolest hlavy zabírá jablko a tekutiny. A plísní mezi prstama jsem byla jednou u včelaře a mám klid--doufám že definitivní.

0/0
1.6.2011 15:12

Agrippa

Re: do lékarny

jste stastny clovek. Na bolest hlavy jablko a tekutiny....;-D nuz, my migrenici bychom se asi hadali.

0/0
7.6.2011 16:23

JayVandermark

Nekupujte léky

Pokud to není otázka života nebo smrti (např. astma, srdeční problémy, apod.), nekupujte zbytečně léky. Bolest hlavy, pálení žáhy, chřipka, rýma, apod. se dají vyřešit i naturálnějšími léky, než se nechat okrádat farmaceutickými společnostmi. Není to tak dlouho, kdy se pár managerů farmaceutických společností přiznalo, že jejich výrobky jsou svinstvo a že jde jen o vytahování peněz z hypochondrů. Ani lékařům bych nevěřil, protože čím více vám toho předepíšou (ve většině případů zbytečně příliš), tím vyšší budou mít provize od farmaceutických společností.

0/0
1.6.2011 13:50

Agrippa

Re: Nekupujte léky

ano, naprosty souhlasR^ takovy Virapen by mohl vypravet ;-)

0/0
7.6.2011 16:25

kníže Sternenhoch

kupujte větší balení???

Tohle je myslím největší blbost a dost mě to štve.Raději bych uvítal menší balení.

Koupím například mast na hematom,který mám jednou za x-let,musím koupit balení 30g a použiju jen 5g.Co s tím zbytkem,když si nikdo v rodině po dobu trvanlivosti nic nepřivodí?

Zrovna tak prášky či kapky proti rýmě,když nemyslím antibiotika,tak marně vzpomínám,kdy sem kderé balení doužíval.

0/0
1.6.2011 13:32

lolek77

Re: kupujte větší balení???

Jsou to takové hraběcí rady. Ano, kardiaci, cukrovkáři a další užívající léky pravidelně by mohli mít větší balení. Většinou se však vyrábí jen "jedna velikost". Ty mastičky na různé bolístky pak kupujete v co nejmenším balení aby jste neplýtvali. Jediné rozumné je nekupovat lék, který znáte z reklamy TV. Jinak jim hradíte i tu reklamu. Jenže některé dražší léky jsou šetrnější k Vašemu tělu (např. acylpirin a anopyrin) a tak je to o míře informací a znalostech získávaných nezávislou osobou (nezávislou na úplatcích).;-)

0/0
2.6.2011 12:35

turkeyatatyrk

Re: kupujte větší balení???

Ve zdrav. kurzu nám vtloukali do hlavy, že všechny nevyužívané léky se mají prý vrátit zpět do lékárny. Samozřejmě zdarma.To teda znamená, že když mi prodají nějaký lék za pět stovek a já využívám míň než půlku, tak bych měl letět zpátky a prášky za tři stovky jim darovat, aby nevyšly nazmar. Suma sumárum, když je vyhodím, tak sice neušetřím, ale aspoň ze sebe nebudu dělat blba.

0/0
3.6.2011 17:54

mi_golem

??

jak ušetřit na běžně prodejných lécích  ?   -  Být zdravý.

0/0
1.6.2011 11:03

Leontynka 73

RADY NA D ZLATO

na www. lékarna je ještě poštovné a ikdyž si přijdete po svých , platí se 30 kaček..bez RP

0/0
1.6.2011 10:14

uzycek

idealni priklad jsou probioticke kapky

u nas sest stovek, na slovensku tri, v polsku stodvacet....

anebo to muzete nahradit necim levnejsim, ale nechte trpet dite prdikama

0/0
1.6.2011 9:51

mok

Re: idealni priklad jsou probioticke kapky

Až na to že ty slovenské a polské jsou poloviční balení a až od 10. měsíce. Ty české od narození a je jich dvojnásobné množství...

0/0
1.6.2011 11:19

lenulaa

Re: idealni priklad jsou probioticke kapky

Nevím co jste za kapky kupovali Vy, ale my jsme je v Polsku kupovali běžně a jsou pro děti od narození a vydrží cca jedna lahvička na měsíc, obsah lahvičky stejný jako u nás v lékárně.

0/0
1.6.2011 13:02

uzycek

Re: idealni priklad jsou probioticke kapky

ty, ktere sme kupovali my, byly naprosto stejne, stejna firma, mnozstvi i lahvicka... a nektere mely i cesky pribalovy letak..

0/0
2.6.2011 13:11

Fafa

Re: idealni priklad jsou probioticke kapky

nejlevnější je stejně obyčejnej bílej jogurt.

0/0
1.6.2011 17:56

uzycek

Re: idealni priklad jsou probioticke kapky

bilej jogurt malymu diteti nedas... teda aspon ja ne

0/0
2.6.2011 13:09

alienated

Ve skutečnosti

se na lécích ušetří, ovšem nikdo neřekne že to bude na úkor pacienta.

1. Lékař má důvod proto aby léčil. Lékárník je obchod, z principu fungování takových institucí je tvorba zisku na prvním místě.

2. Kdo bude zodpovědný za případné nežádoucí účinky konkrétního léčiva? Že je generikum vždycky tak kvalitní jako originál a hlavně že na něj každý organismus reaguje stejně je mýtus.

3. Generická preskribce je fajn věc v momentě kdy je trh jinak nastaven než ten náš. Již teď můžou mít pacienti problém pokud je lékař (který má čas, zná pacienta) nastaví na nějaký alternativní lék. Starší pacienti, pokud jsou zvyklí na kulatou červenou pilulku a dostanou oválnou zelenou od jinýho lékárníka klidně budou baštit obě, protože nebudou schopni vyhodnotit že jde o stejné léčivo pod jiným názvem.A lékárník se MUSÍ chovat podle bodu jedna. A od jedné účinné látky je na našem trhu klidně 20 různých alternativ...Atd...

Je priorita ušetřit? Nejde to jinak? OK, ale přiznejte i druhou stránku věci...

0/0
1.6.2011 9:25

rhizoma

Re: Ve skutečnosti

R^

0/0
1.6.2011 9:44

Toph

Re: Ve skutečnosti

Hm, Váš způsob ekonomického myšlení má jednu zásadní trhlinu. Lékáren je mraky, pokud lidi získají pocit, že je odrbáváte, půjdou jinam. Jako magistra pracující v lékárně Vám klidně řeknu, že s tím, co jste napsal, by se lékárna moc nikam nedostala. Co se týká léků na recept, jejich ceny jsou předepsané, lékárna z nich může jít pouze dolů (což občas v rámci konkurenčního boje dělá). U volně prodejných léků zase jdeme po nabídkách distributorů typu 5+1 zdarma, protože pak rozpočítáme cenu a jsme levnější. Pokud chcete utratit v lékárně co nejmíň, řekněte, že chcete např. kapky do nosu, ale ty nejlevnější. U léků na recept se zeptejte na nejlevnější ekvivalent. Dostanete je. Když jsem nabízela nejlevnější kapky rovnou (můj malý osobní sociologický průzkum), dívali se na mě lidi jako co jim to tu nabízím za šmejdy, ovšem jen do chvíle, kdy jsem vyslovila název kapek známých z reklamy, to jim zazářila očička a hned si je vzali. My chceme, aby se k nám pacienti vraceli, tak se tak chováme.

0/0
1.6.2011 15:54

alienated

Re: Ve skutečnosti

Milá paní, já cenotvorbu znám, nebojte se. S lékárnami jednám, vím jak fungují. Ono přece i na léky na recept jsou akce farmafirem ať už dané celkovým obratem pro firmu či v rámci toho jednoho léčiva. Některé firmy mají zaměstnance na pozici "generická substituce" - proč ne, je to legální. Jestli je to vždy dobré pro pacienty kteří se v tom vyznají jak ve španělské vesnici... Motivace pro lékárny které existují podporují pravidla my se máme dobře, vy se máte dobře. O to jde, v obchodu to tak má fungovat. Ale pacient? Koho to zajímá.... Někdy lékaře, ovšem ten tak nějak ... rozhodovat nebude.

 Dokud nebude cena léčiv stanovena jako u cigaret přehled nebude, bude to šmelina jako v jakémkoiliv jiném obchodu...

Navíc, problém je v tom že hodnotit kvalitu čehokoliv v tomto oboru nelze ani odborníky, natož pacienty ... Někdy nepomůže to nejlepší,někdy pomůže placebo... 

PS: Máte pocit že co je známé z reklamy musí mít kvalitu?

0/0
1.6.2011 18:56

alienated

Re: Ve skutečnosti

PS: Ještě jedna věc která nevím jestli Vám dochází. Já Nezpochybňuji že v průměru ušetří na léčivech systém a možná i pacienti,přečtěte si ještě jednou co považuju za hlavní problém....

0/0
1.6.2011 19:00

blebleson

Re: Ve skutečnosti

".... Lékař má důvod proto aby léčil....."

Že jsem tak smělý, a jaký je ten důvod konkrétně?:-)

0/0
1.6.2011 21:04

alienated

Re: Ve skutečnosti

Dobrá, může mít. Může mít nějaký vztah k pacientu. U praktiků může existovat jaký si vztah služba vs zákazník.A v neposlední řadě, pokud se budeme bavit o stejné účinné látce v léčivu, do nákladů jde lékaři stejná částka u všech preparátů. U lékárníků to tak zkrátka není, ekonomická stránka věci je tam MNOHEM důležitější.

0/0
1.6.2011 21:16

blebleson

Re: Ve skutečnosti

Myslím, že to není tak jednoznačné. Lékař může být hmotně zainteresován na předepisování nějakého konkrétního léku od nějakého konkrétního výrobce. Pokud ovšem předepíše pouze účinnou látku aniž by předem věděl od jakého výrobce nakonec pacient bude lék používat, tak tento zájem samozřejmě padá. Mám takové neblahé tušení, že tohle je právě to, co se řadě lékařů vůbec nezamlouvá.

0/0
1.6.2011 22:35

lolek77

Nejsem odborník, ale

pokud lékař předepíše jen účinnou látku, kdo zaručí, že se ty ostatní komponenty budou snášet s mými dalšími léky ? Zatím to byl vždy lékař.

0/0
2.6.2011 12:43

rhizoma

rady nad zlato

Velice jsem se pobavila, to jsou opravdu rady nad zlato. Ale je to idnesu, takže čemu se divím......

0/0
1.6.2011 8:20

barka

?

Levnější léky- větší lékárna, s tím nemohu souhlasit.

0/0
1.6.2011 2:54

i-vet

Re: ?

ani já ne:-) a nejhorší ten drMAX - reklama jak blázen - poplatky za recept 30 Kč nevybíráme...ale lék je o 45,- dražší než v sousední malé lékárně:-P

0/0
1.6.2011 9:47

ulkik

a nebo jeste jinak

A nebo jeste jinak: vykaslete se na leky z lekarny a kupte si bylinky (jsou prirodni, nemaji vedlejsi ucinky (vetsinou) a jsou nakonec i lacinejsi).

Zrovna na nachlazeni je caj z cerneho bezu (s medem), sipek nebo hermanek. Na poceni lipa. Jednoduche.

0/0
1.6.2011 1:46

Lukas1000

Re: a nebo jeste jinak

;-D;-D;-D  problem je ve slove KUPTE ... ona takova pruduskova smes stoji 50 korun a muzu vam rict, ze slozitost pripravy tech nekolika salku denne me naprosto odradila. Navic v baleni te smesi prilis neni. Jinak bych rad videl bylinky napriklad na astma, alergie

0/0
1.6.2011 7:08

rhizoma

Re: a nebo jeste jinak

Nechápu jaká je složitost v přípravě čaje.. Uvařím voduy, vylouhuji pytlík počkám cca 10min, pytlík vyndám a až to zchládne vypiji....

0/0
1.6.2011 8:16

Lukas1000

Re: a nebo jeste jinak

Ne, v navodu je, do vrouci vody vsypte 2 lzice smesy, nechce 5 minut varit, potom nechcte odstat 15 minut a scedte. takze doba pripravy jednoho salku vcetne umyvani nadobi je cca 20-25 minut.

0/0
1.6.2011 8:25

rhizoma

Re: a nebo jeste jinak

Aha... když si koupíte v lékárně směs v nálevových sáčcích, tak to máte úplně stejné, pokuď má stejné složení jako ta sypaná.... A neberte návody na přípravu zas tak vážně.... Myslím si, že stačí, když si dáte lžíci té směsi do sítka, nebo do "vajíčka na čaj" vylouhujete ca 10 min a máte hotovo...

0/0
1.6.2011 8:47





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.