Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na návnady obchodníků už Češi jen tak neskočí. Jsou učenliví zákazníci

Nalákat české zákazníky na zboží či konkrétní značku je pro obchodníky a výrobce stále těžší. Osvědčené taktiky již nezabírají. Podle odborníků na výzkum trhu už Češi umí prokouknout obchodní návnady a stávají se velmi náročnými zákazníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondra.holub

České značky

Ono je také rozdíl mezi českou značkou a českým výrobkem. Např. máslo značky Pragolaktos (uznávám, zrovna česky to nezní, ale českou značku to minimálně evokuje) je vyrobeno v Německu. A podobně spousta dalších "českých" značek, které už dávno nejsou české.  Ale to platí i v jiných zemích.

0/0
17.6.2011 12:00

Xladi

Re: České značky

Přesně Lučina se vyrábí v Polsku, čokolády Orion se vyrábějí na Slovensku i část produkce Plzně se vyrábí v Polsku atd. atd.:-/

0/0
24.6.2011 10:09

Naked and petrified

...stávají se velmi náročnými zákazníky.

Leda tak ve snu, nebo velmi, velmi pomalu. Dukazem budiz to, co zerou v podobe tavenych syru, peciva nebo uzenin. A ta preference ceskeho zbozi, kdyz regaly jsou plne "syra ementalskeho typu" (z Polska), take nebude nijak slavna.

0/0
16.6.2011 13:37

tomtop

vede

vede Tesco , kde jsem již několikrát platil jinou cenu než byla na cedulce. Psal jsem jim, bez reakce .... asi o mě nestojí, tak tam jednoduše nechodíme ;-)

0/0
15.6.2011 19:16

Lumpíí po banánu 2

Re: vede

máš právo na cenu, která je uvedena na cedulce.

Vystavená cenovka je nabídková cena, která je pro obchodníka závazná. Pokud rezignuješ, nahráváš jen managerským podvodníkům. Já vždy požaduji cenu, která je uvedena u zboží a vždy ji dostanu.

0/0
15.6.2011 19:46

Zdediny

Re: vede

Právo má akorát na to, aby vrátil zboží a částku, kterou zaplatil, mu vrátí zpátky. To, že třeba někde uznají svou chybu a vrátí rozdíl mezi zaplacenou částkou a částkou na cedulce, je jen jejich dobrá vůle nebo prořízlá pusa zákazníka. Pokud si ovšem všimnul až doma a jediné, co dělá, že píše dopisy, ať si nestěžuje. Musí to řešit hned, případně se do obchodu vrátit a hádat se. Mně taky v Tescu prodali Persil za 99 Kč, byl to šestikilový pytel. Na stížnost jaksi nebyla vůle z mé strany ;-D

0/0
16.6.2011 12:15

Naked and petrified

Re: vede

Mel ses branit. Nevim, zda je to opravdu zakonan povinnost (v civ. svete ano), ale zatim mi i v CR zbozi vzdycky proidali za cenu na regale, kdyz jsem se ozval a cedulku z regalu rovnou vzal ssebou.

0/0
16.6.2011 13:38

Zdediny

Re: vede

Zákonná povinnost to není, viz výše... Třeba Hypernova byla vždycky v jednání se zákazníkem nejhorší, zmiňované Tesco vždy v pohodě, třeba o reklamaci se nikdy nikdo nedohadoval, prostě chcete peníze, nebo výměnu zboží?

0/0
16.6.2011 13:45

Petr K_.

Re: vede

V hypernově to šlo taky,akorát je potřeba nenachat se odbýt (stejě jako jinde). jednou jsem sice musel volat na ČOIku aby vedoucí pokladních vysvětlila, že mi to za cenu uvedenou uz zboží prodá a nakonec prodali.

Ale je fakt že fint typu jedna věc v obchodě na dvou místech s různými cenovkami a u kasy vždycky vyšší z cen je v hypernově nepočítaně.

0/0
17.6.2011 10:50

Xladi

Re: vede

Tak poíkud je cena nižší jsem potěšen, pokud vyšší tak to vyreklamuji co na tom i když kolikrát se v cenovkách nevyznám buď chybí nebo zboží neodpovídá popisu na cenovce a skenery taky dost často nefungují nebo neznají čárový kód.

0/0
24.6.2011 11:46

swiss114-3

BIO pozor - muze vas zabit

pozor na BIO

0/0
15.6.2011 18:52

tomtop

Re: BIO pozor - muze vas zabit

nevím, zda zabít, ale nějaké ty plísně by se našli. A kvalita není o moc větší ... podle výzkumů.

0/0
15.6.2011 19:13

Naked and petrified

Re: BIO pozor - muze vas zabit

beh? A nebio ne?

0/0
16.6.2011 13:36

Petr K_.

Re: BIO pozor - muze vas zabit

Při pohledu na cenu čtyř bio pomerančů zabalených v půl kile igelitu rozhodně ;-D

Naštěstí zelení už šli od válu, jinak by stanovili kvótu na minimálně 10% bio potravin v každém nákupu.

0/0
17.6.2011 10:52

Glammer

reklama

na TV zásadně nekoukám, důvodem je jednak ubohý program a zejména reklamy. Zboží se snažím vybírat kvalitní nebo vyrobené v ČR. Souhlasím s názory, že raději koupit méně a kvalitní, aspoň se člověk nepřežírá.

Kladně bych hodnotil Billu (ale dost drahá), Kaufland a Interspar

[>-]V

0/0
15.6.2011 15:29

Jidor

Re: reklama

Jak poznas kvalitni zbozi? ;-D Ocima? Ochutnas? Provedes rozbor krasne vypadajici zeleniny, ktera se ale neda jist? Nebo jen tak placas?

0/0
15.6.2011 19:36

JaKuZa

Re: reklama

Treba tim, ze ctu obaly. Je rozdil v kvalite pokud ma sunka treba 95% kyty a dve ecka proti sunce co maso ani nevidela a obsahuje 12 ecek... Ber to jako priklad, tech moznosti jak poznat kvalitunejsi od nekvalitnejsiho je vic...

0/0
16.6.2011 9:32

Zdediny

Re: reklama

Tak kromě našeho řezníka jsem šunku s 95% podílem masa fakt neviděla 8-o

0/0
16.6.2011 12:18

b.bombicka

Re: reklama

Tak zkuste někdy číst etikety - mají např. v Lidlu. Ale je fakt, že takto kvalitních šunk moc není:-/ BTW: jak poznáte, že šunka od řezníka obsahuje 95% masa? To Vám řekl?

0/0
16.6.2011 13:23

PragueNHL1

Re: reklama

Kaufland kladně??? V čem? možná tak v mase, ale uzeniny, pekařské výrobky a vše ostatní je pěkný shit. Ano, i mezi tím se najde opravdu slušná kvalita no name značky, ale to je o zkušenostech nebo o tom, kdo s čím přišel do styku....

0/0
16.6.2011 13:00

Glammer

Re: reklama

mají docela velký výběr, rád tam kupuju třeba ryby a jiné mořské potvory. Pečivo se mi zrovna zdá být celkem dobré, stejně tak kvalitní lahůdky.. Asi záleží na preferencích nakupujících a jaké výrobky kupuješ.

Poměr kvalita výkon mi tam zkrátka přijde vyvážený, oproti Bille, která má kvalitní věci, ale taky dost stojí :-P

0/0
16.6.2011 13:22

wh1sp3r

reklamy

Asi za to můžou ty reklamy :) koukám na film a když vidím reklamu 20x za večer, tak už ten výrobek nechci ani vidět :)

Všechny výrobky jsou nejlepší, nejlahodnější, špičkové kvality :)

0/0
15.6.2011 14:37

čas čistit

Re: reklamy

Ano. Na mě stejně odpudivě působí to, když se něco honosí tou ekofašistickou propagadnou. Co se pyšní, že je EKO, Green, šetrné k blablabla, na to kašlu.

0/0
15.6.2011 14:49

loleš

Re: reklamy

jo, holt nálepka "BIO" je teď v módě, in, cool, chic...jak je libo :-)

přitom velmi často jde o naprostou sračku za velké peníze. ale holt reklama je reklama a komu není shůry dáno v apatyce nekoupí...

0/0
15.6.2011 17:54

ender

Kvalita naprvním místě.

Nejsem tak bohatý,abych si mohl kupovat levné(nekvalitní)věci.Z dlouhodobého hlediska se nákup nekvalitního zboží prodraží.Ovšem druhá věc je ta,na co chce danou věc člověk používat,hoby nebo profi.Další problém je v tom,že český výrobek je drahý.Kdo za to může,na to si odpovězte sami.[>-]

0/0
15.6.2011 11:00

dudlop

Re: Kvalita naprvním místě.

No nevím.. pokud koupím prostředek na nádobí - půl litru za 19.90kč značky Albert Quality, a vedle v regálu je značkový "jar" také půl litru, složení stejné i výrobce stejný (!) za 29.90kč ... Tak snad ušetřím, ne? Obal mě nezajímá-jen cena, kvalita-nekvalita a složení - popř. výrobce a země původu. Nevidím, že by se mi nákup levných věcí prodražil.. samozřejmě jak kterých. Říkám-sledovat etikety.

0/0
15.6.2011 15:36

pomaser

Re: Kvalita naprvním místě.

Zrovna s tím Jarem bych se tu moc neoháněl. Moje matka vždycky koupí nějakou tu levnou variantu a pak se na talíř musí vylít čtvrt láhve, aby to odmašťovalo.

0/0
15.6.2011 16:52

dudlop

Re: Kvalita naprvním místě.

Já taky neříkám šunt. Jsou třeba Clever atd. výrobky, co stojí za starou belu-ale jsou i kvalitní-bez rozdílu. Rozdíl akorát v ceně. A odmaštuje (ten Albert Q ) výborně. Nebo je dobrý třeba "jar" v Lidlu-za tuším 17.90 litr. Skvělé účinky, srovnatelný se značkovým.

0/0
16.6.2011 18:33

Tajné

Re: Kvalita naprvním místě.

Složení stejné, otázka je, jestli je poměr složek taky stejný.:-)

0/0
16.6.2011 17:40

fsp

Diskontní prodejny potravin

Máme - prakticky vedle sebe - Penny, Lidl a Albert. Jednou jsem si dal práci a šel srovnávat ceny. Světe div se, nejlevněji vycházel Albert. Vybíral jsem totožné zboží, dostupné ve všech prodejnách (např. Opavia polomáčené sušenky atp.) Kde se vzala ta představa, že v Lidlu není draho ??

0/0
15.6.2011 0:07

Neumětel

Re: Diskontní prodejny potravin

Kde asi? Sami sebe vychvalují v reklamě.

0/0
15.6.2011 8:02

opportunity

Re: Diskontní prodejny potravin

Při srovnání s Tesco, kde nakupuji nejčastěji, je Albert drahý. V Lídlu kupuji jen schwarzwaldskou šunku a gorgonzolu, tak nemůžu srovnávat.

0/0
15.6.2011 13:24

dudlop

Re: Diskontní prodejny potravin

No Albert... chodím, protože je nejblíž, každý den. Hrůza.. Ceny lítají nahoru a dolů. Výrobek co stál např. 9.90 je najednou v akci (!) za 9.90 ... ovšem s původní cenou 14.90 (!!!). Z koho dělají hlupáky? Je fakt, že si nemůžu být ani jediný den jistý, kolik co stojí.. Špagety furt za 21.90, najednou za 24.90, to vydrží dva tři dny a pak jsou za 18.90.. a nyní se už týden (...) drží na 22.90. Sranda, ne? A takhle je to u většiny zboží. Dceři dám na zmrzku 20kč (cena ráno) a přijde domů s brekem, že jí koruna chyběla.. (cena odpoledne!!!)

0/0
15.6.2011 15:43

lukas.q

Re: Diskontní prodejny potravin

teda zdražené špagety o tři koruny !;-D

0/0
16.6.2011 13:09

Fungy

Re: Diskontní prodejny potravin

podstata příspěvku byla asi jinde, že;-)

0/0
16.6.2011 18:30

Petr K_.

Re: Diskontní prodejny potravin

Je tam banda kindermanažerů co musí vykazovat činnost, tak šoupají bezcílně cenami tam a zpátky ;-D

0/0
17.6.2011 10:56

Xladi

Re: Diskontní prodejny potravin

To je ve všech obchodech docela to taky dělá Tesco jedno třeba třtinový cukr za 30 kilo a dva dny potom za 60, normálně ho nekupuju ale těch 30 mě docela překvapilo, to samé šachy s rychloobrátkovým zbožím ceny lítají i o několik korun, nevím jestli to je tím aby lidi znejistěli, nebo se potřebují něčeho rychle zbavit tak sníží cenu a pak u nového zboží s dlouhou expirací ji napálí, to je různé. Problémem je že v obchodech chybívá dost cenovek tak nelze zjistit cenu zboží a skenery taky nebývají vždy 100%

0/0
24.6.2011 12:01

Ten komu nic nevoní

byl jsem v Tescu na Zličíně

a byl jsem šokován, po půl roce jsem tam zavítal a znechucen odešel naproti do Globusu... nejvíc mě dostaly zelený banány v akci, potom "výběr" zmrzlin a prehlídka tesco výrobků v oddělení chipsů a těhle věcí. Zbytečná ztráta času, v konstrastu s Globusem fakt velká tragédie a hnus.

0/0
14.6.2011 21:57

Inkvizitor Johny

Re: byl jsem v Tescu na Zličíně

Banány se sklízejí vždy zelené. Sorry, že vám kazím moudro :(

+1/0
14.6.2011 22:25

vsamotar

Re: byl jsem v Tescu na Zličíně

Ano, banány se sklízí zelené. Ale pak se nechávají dozrát v dozrávárnách. Pakliže se dozrát nenechají zelené zůstanou a rovnou hnědnou, kazí se a plesniví. Na "akčních banánech" se šetří na tom dozrávacím procesu, aby bylo možno docílit kýženě nízké nákupní ceny a tudíž stejné marže i nižší prodejní ceny, jako u banánů dozrávaných. Sorry že Vám kazím moudro, ale zkuste se nejprve informovat o tom jak to chodí... ;-)

0/0
14.6.2011 23:08

opportunity

Re: byl jsem v Tescu na Zličíně

Tesco na Zličíně upadlo - špatný výběr a pohnilá zelenina.

+1/0
15.6.2011 13:25

tomtop

Re: byl jsem v Tescu na Zličíně

myslíte ten obchod, kde běžně koupíte věci za jinou cenu než je na cedulce ? Po několika takových zkušenostech už jen marně pátrám v paměti o co jde, nechodím tam totiž, odradí mě už logo...

0/0
15.6.2011 19:14

m.magdonova

Re: byl jsem v Tescu na Zličíně

Ale zas tam mají hodně chlazených ryb oproti Globusu i Sparu a kupodivu velmi kvalitní tesco toaleťák a za dobrou cenu dírkovanej trhací blok :) Jinak je to fakt s tou zeleninou, 5 kg pytel brambor jsme museli vyházet skoro celej...

0/0
16.6.2011 10:50

Xladi

Zákazníci nekupují české zboží

No jak ho mají kupovat, když se i české značky vyrábějí v zahraničí, třeba čokolády ORION se dělají v Polsku a na slovensku, Lučina se vyrábí v Polsku a to co se tady vyrábí se stává horším a horším, před týdnem jsem si koupil tavený sýr od Madety a nevěřil jsem své chuti jak to bylo hnusné, kupoval jsem si to vždycky a bylo to dobré ale najednou přesolené a taková divná barva a konzistence, začínám mít podezření že někteří prodejci prodávají kopie potravin a ještě nekvalitní.

0/0
14.6.2011 20:48

b.bombicka

Re: Zákazníci nekupují české zboží

Přesně tak. Já CHCI kupovat české zboží, ale ne předražené a u tradičních značek  (viz zmíněná Lučina, Orion atd.) ve finále zjistím, že jsou vyrobeny v Polsku nebo v EU. S tím, ať se jdou vycpat. Takže ve finále člověk chca nechca musí začít kupovat zahraniční výrobky - viz např. výše zmíněná šunka s 95% obsahem masa, která se prodává v Lidlu a je made in Germany.....

0/0
16.6.2011 13:31

Bětka

Plné břicho

Kdysi jsem v jedné diskusi psala,že podle obsahu nákupních vozíků bych řekla,že pro mnoho Čechů je důležitý pocit přežrání a je jim jedno,čím si břicho nacpou.Jestli je to sojový kabanos nebo tekutá žlutá chemie za 8,90/2 litry.Jedna diskutérka mi vysvětlila,že já jsem zbohatlická podnikatelka,kdežto oni chudí musí pít ty levné limonády. Asi jim neteče voda.A lidí s touto filosofií je mnoho. Je třeba změnit myšlení,z kvantity na kvalitu.Nesežrat 5 rohlíků z Lidlu za kačku,ale raději 2 od místního pekaře, který nešidí.Můžu potvrdit,že danone v Rakousku chutná lépe,maso mají krásně opracované a jen o málo dražší než u nás,ale celozrnný rohlík vyšel na dvacku.

My na reklamu nereagujeme,protože tu reklamu musí zaplatit konečný zákazník, kupujeme české potraviny a zeleninu a ovoce můžeme kupovat na trhu od místních.I když třeba některá mlékárna má zahraničního vlastníka,na výrobě jogurtu pracují čeští lidi a pro mě je důležité,aby měli práci Češi.

Tatranky se rodí v rafinérce Litvínov.:-)

0/0
14.6.2011 20:41

Inkvizitor Johny

Re: Plné břicho

A co teda jíte?

0/0
14.6.2011 22:23

vsamotar

Re: Plné břicho

Jezdí pro celozrné rohlíky do Rakouska a taky pro Danone, protože tam prostě líp chutná. A nebo si připlatí v Tuzexu za Kaolu. ;-)

0/0
14.6.2011 23:11

Vass

Re: Plné břicho

Jestliže je maso v Rakousku o málo dražší než u nás, tak asi existují Rakouska dvě :-P

V Rakousku je mnoho zboží v poměru cena /výkon lepší než v ČR, to ano. Maso mají sice výborné, ale neskutečně drahé. Klidně o 100-200% dražší. I sami Rakušáci tvrdí, že maso je u nich drahé. ;-)

0/0
15.6.2011 8:42

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Plné břicho

Zajímavé. Před časem jsem Rakouskem projížděl, stavil jsem se v Bille a ejhle, krásné salámy a šunky a rozhodně nestály o 200% víc než u nás. A i kdyby (jakože fakt ne) - kolikpak je v Rakousku průměrný plat a kolik tady?

0/0
16.6.2011 12:07





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.