Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S pozdějším odchodem do penze souhlasí hlavně mladí lidé

Podle průzkumu personální společnosti Randstad chce čtvrtina Čechů pracovat ještě další dva roky po dovršení zákonem stanoveného důchodového věku. Dalších 32 procent by odchod do penze odložilo o pár let jen v případě, že by se jim mzda zvýšila alespoň o pět procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

to jsou zase žvásty !!!

neznám nikoho , kdo pracoval déle než musel , ba naopak je mnoho těch , co odešli do důchodu předčasně , protože pro zaměstnavatele jsou staří lidé odpad , kterého je potřeba se zbavit.

Znám firmu , která má 900 zaměstnanců - přišel nový zahraniční majitel a s ním nařízení propustit všechny lidi nad 55 let !!! - samozřejmě že nic není písemně - během 1/2 roku ve firmě nedělá nikdo nad 55 let !!!!!

0/0
4.7.2011 8:09

pizh-mig

Re: to jsou zase žvásty !!!

já takových znám vcelku dost... samozřejmě i těch, kteří jmenujete - co odešli do důchodu předčasně.. V bývalém zaměstnání bylo 5% zaměstnanců důchodového věku (většina ve výrobě), můj děda pracoval (zedničil...) do 79 let.. ale to byl spíš vyjímka, s mým životním režimem to vidím že budu v 65 KO ;-D

0/0
6.7.2011 19:26

prolhaní novinári

To je pochopitelné, mají iracionální představy

To bude žůžo až budou dvacetileté vrahy honit sedumdesátiletí policisté s alshaimrem, na áru bude makat sestra těsně nad hrobem a požár vyjede hasit děda, co nepopadne dech... Vážně se na tu dobu těším... Ale pro naší vládu není zjevně problém ignorovat přírodní zákony.

0/0
3.7.2011 23:21

otmara

Vynikající informace o stavu mladé generace, které je důchod

za cca 40 let, zcela u zadele! Poslanci rozhodují o něčem, co je absolutně nepostihne. Ale je úplně jasné, že banda neschopenků už dneska ví, co nastane za 40 let!  Rv8-oRv

0/0
29.6.2011 18:40

acvil

...tady je zase potrefených husí...

...je asi celkem logické, že člověk, který vydělává nadstandartně a práce ho baví, nebude zřejmě spěchat do důchodu, kde je jeho penze o pár korun vyšší, než u těch seniorů, kteří pracovali za částky dosti pod průměrnou mzdou. Ovšem většina zdejších naříkálků do smrti nepochopí, že největší hodnoty se nevytvoří lopatou a kladivem, ale hlavou. Každý intelektuál se naučí tou lopatou házet, málokdo z lopaťáků může učit na VŠ nebo programovat...přeberte si to, jak chcete....:-)

+2/0
28.6.2011 19:17

hefaistosh

Re: ...tady je zase potrefených husí...

No tak jednoznačně bych to nesoudil.Za prvé trend je takový,že těch intelektuálů přibývá,takže se může snadno stát,že ti intelektuálové vlivem konkurence na trhu páce,můžou snadno skončit i u té lopaty za pár šupů.A za druhé intelektuál může být sebeinteligentnější a podnikavý,a může mít nápady,ale co mu to bude platné,když nesežene vhodné lopaťáky,kteří mu ty nadstandartní příjmy zajistí.Každá lidská činost by se spíše měla brát jako týmová práce než kdo je důležitější nebo vdělanější,kvalifikovanější.A myslím si,že i mnozí lopaťáci by v pohodě vzládli VŠ nebo programovat,ale naštěstí nejsme všichni stejní a různorodé lidské nátury prostě přirozeně zabrání těmto lidem chtít studovat.Bez této různorodosti by lidstvo tady už nebylo.

0/0
28.6.2011 22:41

daadyy

slušný

To už začalo ministerstvo s tou PR kampaní?

+1/0
27.6.2011 23:52

Darik H

Re: slušný

R^

0/0
28.6.2011 9:42

ČeStNý PřEdSeDa

blahoslaveni chdí duchem ...

0/0
27.6.2011 20:25

hefaistosh

Jasnovidci

Plánovat a souhlasit s co nejpozdějším odchodem se vcelku dá,ale co bude se předvídat nedá samozřejmě.Předpokládám,že trend vyššího vzdělávání bude pokračovat a z toho vyplyne větší tlak na lukrativní místa,a mnozí z těch co se chvástají,že si vydělají na důchod budou mít daleko větší potíže s konkurencí na pracovním trhu a budou rádi,když nakonec vezmou i pípání za pár šupů u kasy.A tím si zas na ten důchod moc nevydělají.Dále se dá předpokládat další technologický pokrok a další zjednušování produkce čehokoliv ve všech oborech,čímž nadále ubude pracovních a či živnostních příležitostí.A nastane obrovský přetlak na pracovním trhu.Jediná možná reforma je zvyšování lidské populace,ale naše zem ani planeta není nafukovací.Tudíž všechny sociální třřídy by se měli naučit vzájemné toleranci.

0/0
27.6.2011 19:28

on5.

Re: Jasnovidci

snad snizovani - cim mene lidi, tim mene je potreba pracovnich mist.

A osobne bych zkratil pracovni dobu i pracovni tyden, i diky tomu nejaka mista pribydou.

Ale stejne je naprosta vetsina prace zbytecna a lide jsou nuceni pracovat proto, aby nemeli moc volneho casu na nejaky boureni.

0/0
27.6.2011 19:31

hefaistosh

Re: Jasnovidci

Možná i samozřejmě snižování.Ale myslím si,že technologický pokrok nové metody výroby,či nové technologie ve všech oborech bude vždy rychlejší než snižování populace.Stále to bude o tom kde bylo potřeba třeba padesát lidí v budoucnu to budou třeba dva a při snižování populace to bude ještě míň.Stále to neřeší tlak na místa jen menší populaci.Je jedno jestli nás bude deset či pět miliónů.Deset miliónů má pracovní místa pro x doktorů,pro x tesařů,pro x školníků atd.atd.A pět miliónů bude mít místa opět jen pro x doktorů,pro x tesařů a pro x školníků.Ať je lidí málo nebo hodně ty místa nelze nafouknout.

0/0
27.6.2011 19:51

rolb

Blbost

Tento článek je naprostý výmysl. Jak mohou říct,že mladý by klidně chodili do práce déle než je zákonem dané ? Vždyť už jako mladí teď nedělají  a budou tvrdit,že makat budou i v důchodovém věku? To se mi nezdá. Pravda by to byla pokud by se ptali dětí poslanců a úředníků. Ti mohou pracovat i klidně do 100 let a stejně nevyprodukují žádné hodnoty. Pracující člověk by takovou větu nikdy říct nemohl. Až ti mladí kterých se ptají zakusí pořádnou práci,pak ať se jich zeptají jestli budou dělat déle.

+1/0
27.6.2011 17:34

kongolese

Kalousek uzákoní daň dalších 300Kč měsíčně

na papírový polobotky a levnej oblek do rakve, co si lidi budou nosit s sebou do práce. Aby byli vybaveni když to tam s nima náhodou švihne...

0/0
27.6.2011 16:58

aboduch

?!!!?

mě se nikdo neptal;-D

0/0
27.6.2011 15:53

lolek77

Takže pokud jsem článek dobře pochopil

čtvrtina oslovených by chtěla pracovat 2 roky nad rámec věku, kdy bude mít nárok na důchod. Tento věk je nyní uvažován 72 let. Takže do 74 čtvrtina. Gratuluji.;-D

0/0
27.6.2011 14:29

on3.

Asi nejsem dostatecne mlady

ale ja nesouhlasim.

Nastesti vydelavam natolik hodne, abych si mohl dovolit duchod s vlastnich prostredku (pokud nekrachne uplne vse).

+1/0
27.6.2011 14:02

flajboj82

Je jim to jedno...

protože po této vládě nastoupí jiná a ta to zase změní...a pak zase jiná a bude to zase jinak...proč by se stresovali a říkali, že jim to vadí...;-)

0/0
27.6.2011 12:37

on3.

Re: Je jim to jedno...

spis po tomhle systemu nastoupi system jiny. Snad lepsi.

0/0
27.6.2011 14:00

Chytry.Levicak

mladí jsou v těch letech naivní...

jak může člověk ve věku 18 až 24 let něco vědět od pracovní životě,když nedávno ještě vyšel ze školy popř:studuje a nemá vůbec zkušenost s hledáním práce,či praktikami zaměstnavatelů?to si takto maldý člověk myslí,že v 70 bude na to tejně jako ve 20.jestli se idnes.cz ptala lidí co pracují v kanclu tak se jim nedivím.navíc idnes.cz měla tuto nezkušenost s manuální prací po letech u mladých vysvětlit v článku a ne že to to napíše jen tak,aby se jí to propagandisticky pravicově hodilo;-O

0/0
27.6.2011 11:02

Peťulák2

Re: mladí jsou v těch letech naivní...

Já bych za to mladým nenadávala, tak to prostě je. Jsou mladí a nemyslí na stáří. A i když "myslí", tak stejně tu představu nemají reálnou. Navíc chtít po někom ve 20, aby uvažoval o tom, co bude za 50, je vzhledem k délce lidského života poměrně uhozené. Od narození nemůžu myslet jenom na to, že mě jednou čeká smrt a šetřit na pohřeb.

0/0
27.6.2011 11:40

Chytry.Levicak

Re: mladí jsou v těch letech naivní...

já třeba jsem takto jako mladý nemyslel.jediné v čem jsem se spálil bylo to,že najít práci je jednoduché stačí jen chtít pracovat a vše je vyřešené.to jsem se zmýlil. dále jsme vůbec netušil,že by zaměstnavatelé mohli obcházet zákoník práce atd....

0/0
27.6.2011 12:55

sunka007

Re: mladí jsou v těch letech naivní...

To co popisujes se tyka malo kvalifikovane prace, kde lide drzi usta z obavy ze ztraty zamestnani a tim i prijmu. Kdo je schopny dela sam na sebe.

0/0
27.6.2011 14:14

groh

Re: mladí jsou v těch letech naivní...

jojo určitě bude nejlepší, když tady budou samí podnikatelé, kteří budou "podnikat" do 80;-D

0/0
27.6.2011 16:22

Chytry.Levicak

Re: mladí jsou v těch letech naivní...

to není vůbec pravda.myslíš,že jsou snad všechnykvalifikované práce na ŽL?v tom případě je podle tebe neschopná většiná část populace čr...:-P

0/0
27.6.2011 19:21

xixina

Re: mladí jsou v těch letech naivní...

Já jsem mladá a myslím na stáří :-)

0/0
27.6.2011 14:53

groh

Doporučení

všem bych doporučil, aby neposuzovali možnost věku odchodu do důchodu podle sebe (ve 20,30 či 40 letech), ale podívali se na své rodiče, či prarodiče, jak jsou na tom v 60 letech a pak si uvědomí, co to bude znamenat jít pracovat do 70 let.

+4/0
27.6.2011 10:30

sunka007

Re: Doporučení

Tak v pripade me rodiny bych sel do duchodu v 80 letech, tak to by se mi tak pozde teda nechtelo

0/0
27.6.2011 14:15

rhizoma

..

By mě zajímalo, kde tu anketu dělali.....

+1/0
27.6.2011 9:11

Chytry.Levicak

Re: ..

asi ti mladí dotazovaní byli v nějaké politické funkci nebo na úřadě

0/0
27.6.2011 11:29

legendaryboy

Mladi lide by meli premyslet trochu jinak

cim vic duchodcu tim mene pracovnich prilezitosti na tocicich zidlich... ;-D;-D

0/0
27.6.2011 8:09

svobodnik Halik

:D:D:D:D

S prkotinou jako jsou státní maturity nesouhlasí a dělají hysterické scény.....Ale práci od školy až do futrálu vítajíR^;-D

+3/0
27.6.2011 7:45

Bery

Re: :D:D:D:D

Jo, tak tomu se rika trefna reakce... ;-DR^

0/0
27.6.2011 8:03

STS-Chvojkovice.Brod

másáž Mádlem a tou druhou pomohla

mládež je hodně nevyzrálá, ps. povíme si v sedmdesáti jak se budete cítit svěží v práci ;-)

0/0
27.6.2011 7:18

kolos.veliky

Re: másáž Mádlem a tou druhou pomohla

Až mladí půjdou v 70-ti do důchodu, to Vy už tady dávno nebudete.

0/0
27.6.2011 7:19

ajk

Re: másáž Mádlem a tou druhou pomohla

bude druhej díl.......Přemluv bábu at jde do důchodu.....

0/0
27.6.2011 13:31

mstuc

A proč s tím souhlasí ?

Protože jsou celkem slušně zmanipulovaní.

+4/0
27.6.2011 7:08

kolos.veliky

Re: A proč s tím souhlasí ?

Protože jim to nevadí. To jen zmanipulovaní odboráři rádi mluví za ty, kteří o to nestojí. Pracující důchodce Zavadil totiž rád rozhoduje o mladých.

+2/0
27.6.2011 7:18

Ubaram

Re: A proč s tím souhlasí ?

Spíš protože je to tak vzdálené protože si to nedokáží přebrat a žijí s pocitem že v 70ti budou zdraví a bez potíží. A hlavně nemají představu kolik odvádí na sociálním.

0/0
27.6.2011 9:34

groh

Re: A proč s tím souhlasí ?

Jednoznačně je to tím, že člověk v 18-24 nemá ani nejmenší představu o tom, co je pracovat ve vyšším věku. Ale to není nic proti mladým, všichni jsme v tom věku byli stejní, kdo ve 20 letech myslel na důchod.

0/0
27.6.2011 10:23

doktor_chocholousek

Ten nadpis je trefnej

bodejď by nesouhlasili, když v životě nic nedokázali, krom poflakování ( nikoli učení ) se ve školních lavicích a s představou, že nebudou muset fyzicky pracovat, zato poberou minimálně 30 tisíc při nástupu. Při takové nebetyčné naivitě dnešních mladých ( a bohužel je jich většina ), co se neumí k práci postavit, se nedivím, že souhlasí s pozdějším odchodem do důchodu. Oni vůbec nemaj ponětí co je pracovní proces.

0/0
27.6.2011 6:06

kolos.veliky

Re: Ten nadpis je trefnej

No tak se na ně nezlobte, že mají hlavu na školy. Co Vaše děti? Od 14-ti u soustruhu?

0/0
27.6.2011 7:20

dino_na_idnes

Re: Ten nadpis je trefnej

Já sice "hlavu na školy" mám, ale musím souhlasit s doktorem... Ptát se člověka, který dosud nezačal pracovat, zda souhlasí s tím, že skončí o pár let později, prostě nedává smysl.

+1/0
27.6.2011 7:39

kolos.veliky

Re: Ten nadpis je trefnej

Proč myslíte, že se k tomu mají vyjadřovat dnešní šedesátnící a ne ti, kterých se to týká? Protože mají jiné názory než Vy? Ano, jejich názory se Vám nehodí. Protože se tím jaksi rozplývá heslo - děláme to pro vás.

Houby, děláte to z politických důvodů a kvůli politickým ambicím Vašich vůdců. Je zajímavé, že spousta lidí pracuje i po dosažení důchodového věku a vůbec jim to nevadí.

+2/0
27.6.2011 7:51

doktor_chocholousek

Re: Ten nadpis je trefnej

no máte pravdu, že spousta důchodců pracuje i v důchodovém věku. Aby se doma nenudili, protože nemají koníčky, kterým by se věnovali, aby si přilepšili k důchodu, aby byli mezi lidmi, protože nikoho nemají a být doma sám je deprimující. Ale co je důležité - pracují, protože CHTĚJÍ a nikoliv že MUSÍ ,a nemůže. S Hegerovou zdravotnickou reformou se ale moc lidí sedmdesátky nedožije, takže o nic nejde.

0/0
27.6.2011 8:22

Ubaram

Re: Ten nadpis je trefnej

Ano to pracuje. Jenže to jsou ti co

- jsou v takovém stavu aby mohli

- se toho důchodu dožili

- jsou povětšinou ve věku kdy "oni můžou" ale "my budeme muset". Tedy technicky, je potřeba brát v potaz že on ten posun taky znamená že tu bude o 20 % víc lidí na trhu práce a je dost nepravděpodobné že pro ně budou místa.

0/0
27.6.2011 9:42

doktor_chocholousek

Re: Ten nadpis je trefnej

ale kamaráde, tys můj příspěvek vůbec nepochopil. To vůbec není o školách, mimochodem mám 2 VŠ, obě děti VŠ studují, ale o tom, jak mladí uvažujou. Nereálně. Znají jen tu školu, ale o praxi neví nic. O životě tumplem ( mají pocit, že život je jen zábava, ale na povinnosti jaksi pozapomínaj ), takže až poznaj obě stránky života, to je škola nenaučí, tak nikdy s takovou pitomostí, jako je pozdější odchod do důchodu, souhlasit nebudou.:-)

+2/0
27.6.2011 8:05

dam1

Re: Ten nadpis je trefnej

Tady je videt, ze kde nic neni, ani 2 VS nepomuzou :-(

0/0
27.6.2011 8:15

doktor_chocholousek

Re: Ten nadpis je trefnej

mluvte za sebe, chápu že podle sebe soudíte druhé, ale vždy to neplatí;-D

0/0
27.6.2011 8:23

kolos.veliky

Re: Ten nadpis je trefnej

No, asi by neměli radost, jaké o nich máte mínění. Buď o životě ve svém věku nic neví a nebo proboha - snad nemají svůj vlastní názor? A bez odborů? Neuvěřitelné.

+1/0
27.6.2011 8:41





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.