Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na opravu zdarma nemáte v záruce nárok, zjišťuje stále víc zákazníků

Petr z Brna si pořídil drahou značkovou lednici. Po krátké době přestala fungovat. V servisu ale zjistil, že na bezplatnou opravu ani výměnu náhradních dílů zde nemá nárok. Nevědomky totiž koupil takzvanou šedivku, tedy zboží, které nebylo určené pro český trh. A není v tom sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pasa78

Koupit zadarmo a k tomu něco navíc

Koupit pokud možno zadarmo a obchodník aby ještě k tomu přidal pár korun navíc. Jinak je zloděj a má to předražené - tak to zní ve zdější diskuzi.

U šedého dovozu zcela přirozeně vzniká problém při reklamacích a vracení zboží. Obchodník, který má nízkou marži nechce logicky vyřídit reklamaci nebo vrátit peníze, protože po takové akci je v mínusu. Mohl by poslat zboží zpět do Německa na opravu ale tam neznají lhůty 30 dnů a doprava není levná. Kdyby chtěl zákazníkovi vyhovět, musel by mít cenu o dost vyšší a to z části vysvětluje běžné prodejní ceny. Můžete předělat zákony tak, že prodávající bude mít minimální odpovědnost a pak mohou být i ceny nízké.

Cena také zahrnuje nějaké know-how, technickou podporu, a tak je mi v praxi velkou záhadou, proč pak rady ke složitějším přístrojům hledáme u běžných prodejců a servisů? Proč je nehledáme u prodejce, kterému jsme udělali kšeft? V tom je český zákazník zvláštní. Pavel Šácha, www.PolarShop.cz

0/0
5.10.2011 19:16

james.blond.007

Pro mě je v první řade neseriózní ten výrobce nebo obchodník

který se odmítne znát ke svému výrobku jenom proto, že "nebyl předraže... určen pro český trh", zvláště pak, je-li jediným rozdílem mezi takovým zbožím a zbožím, které pro český trh určené nebylo, pár mizerně přeložených českých vět...

0/0
9.9.2011 17:11

Tokamak

Solidní výrobci

možná by byl dobrý i další článek a to o výrobcích, kteří tohle neřeší a záruční opravu či reklamaci vyřeší po celé Evropě

+2/0
9.8.2011 10:47

Jirikxxxxxx

Re: Solidní výrobci

Mám tímto způsobem koupené auto, Mitsubishi Outlander - prodejce je ze Zlína, auto pochází z trhu Švédska, s reklamacemi není nejmenší problém - opravuji v servisu v Brně, opravy jdou uplatnit ve všech zemích EU. Sleva oproti ofic. prodávanému modelu na novém autě byla cca 200tis., což opravdu není zanedbatelná částka.

0/0
10.8.2011 9:20

SuperSocka.

Přepálené české oficiální ceny

Nechápu jak taky někdo může obhajovat regionální distributory s přepálenými cenami a radit vrobcům, ať bojují žalobami s šedými dovozy. Leda by snad tihle přispěvatelé byli pracovníky předražujících nenažranců typu BaSys s jeho megapředraženými značkami Pioneer, Monstercable atd...  Ještěže výrazně levnější šedé dovozy jsou. Pak je to opravdu jen o obchodníkovi a jeho serióznosti. A taky o znalostech zákazníka o svých spotřebitelských právech a schopnosti je umět u obchodníka nátlakem uplatnit, pokud se tento cuká. Já než bych platil "zlodějům" uvedeného typu Basys jejich ceny, raději koupím šeďáka nebo nakoupím ze zahraničí s tím, že v případě vady v záruční lhůtě to buď pošlu na záruční opravu, nebo si z cenového bonusu zaplatím nezáruční opravu v Česku (a to ještě pokud se mi nepodaří přinutit případného českého prodejce k splnění jeho povinností /ale mu řádně zatopím/). Samozřejmě vždy je třeba zvažovat, zda je cenový bonus ekvivaletní možným problémům.

+2/0
9.8.2011 7:57

SuperSocka.

Re: Přepálené české oficiální ceny

Třeba TV bych dnes již v zahraničí nekoupil, zdejší i-prodejci jsou zhruba stejně drazí jak zahraniční evropští a tudíž v koupi modelu neurčeného pro CZ trh (např. TV Samsung řada 6200) ale plně funkčního není problém. Buď servis opravu uzná nebo nebude dělat prodejce s opravou potíže nebo si zaplatím nezáruční menší opravu z cenového bonusu popř. u cenově velké opravy prodejce neochotného akceptovat záruku zažaluji. Ale ostatně neoprávněně neuznat záruční opravu nám může i český prodejce nešedivek. Samozřejmě český internetový prodejce by měl být na trhu délepůsobící, po úplně nejnižší ceně u noname prodejce bych opravdu nešel. Zhruba v říjnu budu kupovat LED TV jako druhou pořádnou placku a váhám mezi 46 a 55 uhlopříčkou. Co je mi jasné je to, vzhledem k požadavkům na výbavu a cenu to bude šedivka, přece nedám 5-10 tisíc zbytečně navíc, když pravděpodobnost nutnosti zásadní opravy v záruční době je minimální. Avšak samozřejmě je. Ale to riziko mi za to stojí, nebyvše milionářem.

0/0
9.8.2011 8:02

kaythoom

kapitalismus zemřel, máme korporatismus

tady je vidět jak korporace zařídily ten evropskej společnej trh,spíš hru na trh, iluzi konkurence

+1/0
9.8.2011 6:09

newcoast

Pardon

reexport vozidel z jedné členské země do druhé členské země EU naprosto klidně funguje.I záruka funguje v době koupě v členské zemi EU.Co se to tady zase řeší.Obchodník prodává dle obchodního zákona já kupuju dle obchodního zákona.Trochu se tam do toho motá DPH.

0/0
7.8.2011 15:48

U-luru

Co to je za zančky?

Když prodávají zboží v Německu a Polsku za polovinu, tak to moc kvalitní značky nebudou a rozhodně se nedají nazývat "značkovými".

Proč nenapíšou o které "značky" se jedná, abych se jim mohl vyhnout?

0/0
5.8.2011 15:46

petronias1

Re: Co to je za zančky?

Budeš se divit, ale jsou to právě AEG, Siemens, Electrolux, apd. Tedy ty "lepší" značky.

Když nemáš origoš záruční list, tak tě jednoduše s poptávkou po záruční opravě pošlou do prd....

0/0
6.8.2011 12:17

pehabv

Re: Co to je za zančky?

to jsou dobré značky ale naši špekulanti nakoupí zboží, které není určeno pro český trh, proto se na ně zde nevztahuje záruka.

0/0
7.8.2011 13:06

RCG

Re: Co to je za zančky?

ale vztahuje se na ne zaruka, ale musi ji logicky uplatnit u toho, u koho to koupili..

Spekulanti jsou primarne prave prodejci/vyrobci..nechapu proc stejne zbozi ma byt v Cesku drazsi nez v Nemecku a jinych zemich.. Diky těm zákazníkům-spekulantům je zde alespoň tlak na vyrovnání cenových hladin a z toho budeme profitovat jako zákazníci všichni. Článek je samozřejmě zaplacený od těch firem, které se snaží udržet cenovou diferenciaci v jednotlivých zemích..

+1/0
8.8.2011 11:31

pavlik12

Re: Co to je za zančky?

".nechapu proc stejne zbozi ma byt v Cesku drazsi nez v Nemecku a jinych zemich.." - protoze u nas jsou lide, kteri jsou ochotni ho za vyssi cenu koupit.

Zaklady ekonomie.

+1/0
8.8.2011 11:48

RCG

Re: Co to je za zančky?

a? neco podstatneho, o co se chcete podelit?  mam vam polopaticky vysvetlovat, ze kdyz budou lide nakupovat kousek za hranicemi, ze klesne poptavka u ceskych obchodniku a snizi se ta cena (cenovy rozdil), z cehoz budu ja jako zakaznik profitovat?

0/0
8.8.2011 17:22

bk89322

Re: Co to je za zančky?

Par duvodu by se naslo, napr. ten navod musel nekdo do cestiny prelozit, nekdo to musel natisknout, cesky obal musel nekdo vyrobit atp. To se musi zaplatit a musi to zaplatit trh, ktery je mnohem mensi nez nemecky ...

0/0
8.8.2011 21:53

james.blond.007

Re: Co to je za zančky?

můžete, prosím, definovat, čím přesně se vyznačuje zboží "určené pro český trh"? A proč je zboží, které není určené pro český trh o tolik levnější, že se ty dovozy vyplatí?

0/0
9.9.2011 17:13

paett

Re: Co to je za zančky?

Tem znackam se nevyhnete. Navic neni to vzdycky problem znacek jako takovych ale jejich distributoru, kteri maji rozdeleny trh a kazdy svoje marze. My jsme maly trh tak si s nama vytiraji zadky. Např Samsung Hungary ma pod sebou i Cesko a Slovensko. Jakykoli vyrobek Samsung zakoupeny v Nemecku nebo Polsku u nas nevyreklamujete. Plati na nej takzvana EU zaruka, tj produkt z Nemecka muzete reklamovat v Polsku, Rakousku, Belgii atd, proste vsude v kde neni "lokalni distributor" Jako u nas. Napr. u Samsungu spadame konkretne pod Madary.  U jinych vyrobcu spadame do jinych skupin. Tragedie mobilnich telefonu . Nokia, Sony Ericsson, Samsung, LG, atd, vsecho je u nas limitovano lokalni distribuci, tzn klidne o 1/4 drazsi. Takze pokud clovek chce usetrit, lze koupit vyrobek ze zahranici levneji, ale vyhledat si servisni misto v zahranici, kde bude reklamovat. Protoze ti pro prodavaji zahranicni dovozy u nas vam stejne zadnou reklamaci neuznaji. S prackama, myckama je to ale horsi...

+1/0
10.8.2011 13:42

U-luru

Re: Co to je za zančky?

díky za vysvětlení, je to hnus R^

0/0
15.8.2011 12:48

mukr

Jedina moznost je kupovat pouze

zbozi s panevropskou zarukou. Koupil jsem v nemecku fotoaparat Canon a asi po trech leted mi odesel čip. Dal jsem to opravit a udelali mi to tady v cechach zadarmo i po zaruce, protoze pry to byla vadna serie a canon to platil. Vubec je nezajimalo ze to bylo koupeno v nemecku a vubec mi to nemusli rikat, ale proste to udelali.

Takze zavisi vice mene na solidnosti firmy.



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.