Diskuze

Na opravu zdarma nemáte v záruce nárok, zjišťuje stále víc zákazníků

Petr z Brna si pořídil drahou značkovou lednici. Po krátké době přestala fungovat. V servisu ale zjistil, že na bezplatnou opravu ani výměnu náhradních dílů zde nemá nárok. Nevědomky totiž koupil takzvanou šedivku, tedy zboží, které nebylo určené pro český trh. A není v tom sám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

pasa78

5. 10. 2011 19:16
Koupit zadarmo a k tomu něco navíc

Koupit pokud možno zadarmo a obchodník aby ještě k tomu přidal pár korun navíc. Jinak je zloděj a má to předražené - tak to zní ve zdější diskuzi.

U šedého dovozu zcela přirozeně vzniká problém při reklamacích a vracení zboží. Obchodník, který má nízkou marži nechce logicky vyřídit reklamaci nebo vrátit peníze, protože po takové akci je v mínusu. Mohl by poslat zboží zpět do Německa na opravu ale tam neznají lhůty 30 dnů a doprava není levná. Kdyby chtěl zákazníkovi vyhovět, musel by mít cenu o dost vyšší a to z části vysvětluje běžné prodejní ceny. Můžete předělat zákony tak, že prodávající bude mít minimální odpovědnost a pak mohou být i ceny nízké.

Cena také zahrnuje nějaké know-how, technickou podporu, a tak je mi v praxi velkou záhadou, proč pak rady ke složitějším přístrojům hledáme u běžných prodejců a servisů? Proč je nehledáme u prodejce, kterému jsme udělali kšeft? V tom je český zákazník zvláštní. Pavel Šácha, http://www.PolarShop.cz

0 0
možnosti
MG

james.blond.007

9. 9. 2011 17:11
Pro mě je v první řade neseriózní ten výrobce nebo obchodník

který se odmítne znát ke svému výrobku jenom proto, že "nebyl předraže... určen pro český trh", zvláště pak, je-li jediným rozdílem mezi takovým zbožím a zbožím, které pro český trh určené nebylo, pár mizerně přeložených českých vět...

0 0
možnosti
FK

Tokamak

9. 8. 2011 10:47
Solidní výrobci

možná by byl dobrý i další článek a to o výrobcích, kteří tohle neřeší a záruční opravu či reklamaci vyřeší po celé Evropě

2 0
možnosti
JK

Jirikxxxxxx

10. 8. 2011 9:20
Re: Solidní výrobci

Mám tímto způsobem koupené auto, Mitsubishi Outlander - prodejce je ze Zlína, auto pochází z trhu Švédska, s reklamacemi není nejmenší problém - opravuji v servisu v Brně, opravy jdou uplatnit ve všech zemích EU. Sleva oproti ofic. prodávanému modelu na novém autě byla cca 200tis., což opravdu není zanedbatelná částka.

0 0
možnosti
S

SuperSocka.

9. 8. 2011 7:57
Přepálené české oficiální ceny

Nechápu jak taky někdo může obhajovat regionální distributory s přepálenými cenami a radit vrobcům, ať bojují žalobami s šedými dovozy. Leda by snad tihle přispěvatelé byli pracovníky předražujících nenažranců typu BaSys s jeho megapředraženými značkami Pioneer, Monstercable atd...  Ještěže výrazně levnější šedé dovozy jsou. Pak je to opravdu jen o obchodníkovi a jeho serióznosti. A taky o znalostech zákazníka o svých spotřebitelských právech a schopnosti je umět u obchodníka nátlakem uplatnit, pokud se tento cuká. Já než bych platil "zlodějům" uvedeného typu Basys jejich ceny, raději koupím šeďáka nebo nakoupím ze zahraničí s tím, že v případě vady v záruční lhůtě to buď pošlu na záruční opravu, nebo si z cenového bonusu zaplatím nezáruční opravu v Česku (a to ještě pokud se mi nepodaří přinutit případného českého prodejce k splnění jeho povinností /ale mu řádně zatopím/). Samozřejmě vždy je třeba zvažovat, zda je cenový bonus ekvivaletní možným problémům.

2 0
možnosti
S

SuperSocka.

9. 8. 2011 8:02
Re: Přepálené české oficiální ceny

Třeba TV bych dnes již v zahraničí nekoupil, zdejší i-prodejci jsou zhruba stejně drazí jak zahraniční evropští a tudíž v koupi modelu neurčeného pro CZ trh (např. TV Samsung řada 6200) ale plně funkčního není problém. Buď servis opravu uzná nebo nebude dělat prodejce s opravou potíže nebo si zaplatím nezáruční menší opravu z cenového bonusu popř. u cenově velké opravy prodejce neochotného akceptovat záruku zažaluji. Ale ostatně neoprávněně neuznat záruční opravu nám může i český prodejce nešedivek. Samozřejmě český internetový prodejce by měl být na trhu délepůsobící, po úplně nejnižší ceně u noname prodejce bych opravdu nešel. Zhruba v říjnu budu kupovat LED TV jako druhou pořádnou placku a váhám mezi 46 a 55 uhlopříčkou. Co je mi jasné je to, vzhledem k požadavkům na výbavu a cenu to bude šedivka, přece nedám 5-10 tisíc zbytečně navíc, když pravděpodobnost nutnosti zásadní opravy v záruční době je minimální. Avšak samozřejmě je. Ale to riziko mi za to stojí, nebyvše milionářem.

0 0
možnosti

kaythoom

9. 8. 2011 6:09
kapitalismus zemřel, máme korporatismus

tady je vidět jak korporace zařídily ten evropskej společnej trh,spíš hru na trh, iluzi konkurence

1 0
možnosti
N

newcoast

7. 8. 2011 15:48
Pardon

reexport vozidel z jedné členské země do druhé členské země EU naprosto klidně funguje.I záruka funguje v době koupě v členské zemi EU.Co se to tady zase řeší.Obchodník prodává dle obchodního zákona já kupuju dle obchodního zákona.Trochu se tam do toho motá DPH.

0 0
možnosti
LN

U-luru

5. 8. 2011 15:46
Co to je za zančky?

Když prodávají zboží v Německu a Polsku za polovinu, tak to moc kvalitní značky nebudou a rozhodně se nedají nazývat "značkovými".

Proč nenapíšou o které "značky" se jedná, abych se jim mohl vyhnout?

0 0
možnosti
PV

petronias1

6. 8. 2011 12:17
Re: Co to je za zančky?

Budeš se divit, ale jsou to právě AEG, Siemens, Electrolux, apd. Tedy ty "lepší" značky.

Když nemáš origoš záruční list, tak tě jednoduše s poptávkou po záruční opravě pošlou do prd....

0 0
možnosti
MM

mukr

5. 8. 2011 11:17
Jedina moznost je kupovat pouze

zbozi s panevropskou zarukou. Koupil jsem v nemecku fotoaparat Canon a asi po trech leted mi odesel čip. Dal jsem to opravit a udelali mi to tady v cechach zadarmo i po zaruce, protoze pry to byla vadna serie a canon to platil. Vubec je nezajimalo ze to bylo koupeno v nemecku a vubec mi to nemusli rikat, ale proste to udelali.

Takze zavisi vice mene na solidnosti firmy.

0 0
možnosti
O

ostu

23. 8. 2011 8:36
Re: Jedina moznost je kupovat pouze

Jo, s Canonem mám naprosto stejnou zkušenost, ale s videokamerou.Vadná série, oprava zdarma asi rok po záruce v servisu na Vinohradské.Tomu říkám opravdu solidní firma!

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

4. 8. 2011 23:33
Zajímavé,

BMW aus Deutschland samozřejmě český autorizovaný servis záručně opraví, či provede výměnu na svolávačku. U značky, kde to neplatí, prostě nelze nakupovat. Autorizovaný servis stejně účtuje opravu výrobci ať v Česku, nebo jinde, v tom není žádný rozdíl.

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

4. 8. 2011 23:29
Extrémně nízká cena

je u mě polovina a třetina a za to nikdo šedý dovoz nezrealizuje. Leda tak čorky.

0 0
možnosti
MM

mike_kr

5. 8. 2011 9:54
Re: Extrémně nízká cena

To neni pravda. U nekterych drahych znacek se skoro k te polovine da dostat, coz je docela smutne.

0 0
možnosti