- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Koupit pokud možno zadarmo a obchodník aby ještě k tomu přidal pár korun navíc. Jinak je zloděj a má to předražené - tak to zní ve zdější diskuzi.
U šedého dovozu zcela přirozeně vzniká problém při reklamacích a vracení zboží. Obchodník, který má nízkou marži nechce logicky vyřídit reklamaci nebo vrátit peníze, protože po takové akci je v mínusu. Mohl by poslat zboží zpět do Německa na opravu ale tam neznají lhůty 30 dnů a doprava není levná. Kdyby chtěl zákazníkovi vyhovět, musel by mít cenu o dost vyšší a to z části vysvětluje běžné prodejní ceny. Můžete předělat zákony tak, že prodávající bude mít minimální odpovědnost a pak mohou být i ceny nízké.
Cena také zahrnuje nějaké know-how, technickou podporu, a tak je mi v praxi velkou záhadou, proč pak rady ke složitějším přístrojům hledáme u běžných prodejců a servisů? Proč je nehledáme u prodejce, kterému jsme udělali kšeft? V tom je český zákazník zvláštní. Pavel Šácha, http://www.PolarShop.cz
který se odmítne znát ke svému výrobku jenom proto, že "nebyl předraže... určen pro český trh", zvláště pak, je-li jediným rozdílem mezi takovým zbožím a zbožím, které pro český trh určené nebylo, pár mizerně přeložených českých vět...
možná by byl dobrý i další článek a to o výrobcích, kteří tohle neřeší a záruční opravu či reklamaci vyřeší po celé Evropě
Mám tímto způsobem koupené auto, Mitsubishi Outlander - prodejce je ze Zlína, auto pochází z trhu Švédska, s reklamacemi není nejmenší problém - opravuji v servisu v Brně, opravy jdou uplatnit ve všech zemích EU. Sleva oproti ofic. prodávanému modelu na novém autě byla cca 200tis., což opravdu není zanedbatelná částka.
Nechápu jak taky někdo může obhajovat regionální distributory s přepálenými cenami a radit vrobcům, ať bojují žalobami s šedými dovozy. Leda by snad tihle přispěvatelé byli pracovníky předražujících nenažranců typu BaSys s jeho megapředraženými značkami Pioneer, Monstercable atd... Ještěže výrazně levnější šedé dovozy jsou. Pak je to opravdu jen o obchodníkovi a jeho serióznosti. A taky o znalostech zákazníka o svých spotřebitelských právech a schopnosti je umět u obchodníka nátlakem uplatnit, pokud se tento cuká. Já než bych platil "zlodějům" uvedeného typu Basys jejich ceny, raději koupím šeďáka nebo nakoupím ze zahraničí s tím, že v případě vady v záruční lhůtě to buď pošlu na záruční opravu, nebo si z cenového bonusu zaplatím nezáruční opravu v Česku (a to ještě pokud se mi nepodaří přinutit případného českého prodejce k splnění jeho povinností /ale mu řádně zatopím/). Samozřejmě vždy je třeba zvažovat, zda je cenový bonus ekvivaletní možným problémům.
Třeba TV bych dnes již v zahraničí nekoupil, zdejší i-prodejci jsou zhruba stejně drazí jak zahraniční evropští a tudíž v koupi modelu neurčeného pro CZ trh (např. TV Samsung řada 6200) ale plně funkčního není problém. Buď servis opravu uzná nebo nebude dělat prodejce s opravou potíže nebo si zaplatím nezáruční menší opravu z cenového bonusu popř. u cenově velké opravy prodejce neochotného akceptovat záruku zažaluji. Ale ostatně neoprávněně neuznat záruční opravu nám může i český prodejce nešedivek. Samozřejmě český internetový prodejce by měl být na trhu délepůsobící, po úplně nejnižší ceně u noname prodejce bych opravdu nešel. Zhruba v říjnu budu kupovat LED TV jako druhou pořádnou placku a váhám mezi 46 a 55 uhlopříčkou. Co je mi jasné je to, vzhledem k požadavkům na výbavu a cenu to bude šedivka, přece nedám 5-10 tisíc zbytečně navíc, když pravděpodobnost nutnosti zásadní opravy v záruční době je minimální. Avšak samozřejmě je. Ale to riziko mi za to stojí, nebyvše milionářem.
tady je vidět jak korporace zařídily ten evropskej společnej trh,spíš hru na trh, iluzi konkurence
reexport vozidel z jedné členské země do druhé členské země EU naprosto klidně funguje.I záruka funguje v době koupě v členské zemi EU.Co se to tady zase řeší.Obchodník prodává dle obchodního zákona já kupuju dle obchodního zákona.Trochu se tam do toho motá DPH.
Když prodávají zboží v Německu a Polsku za polovinu, tak to moc kvalitní značky nebudou a rozhodně se nedají nazývat "značkovými".
Proč nenapíšou o které "značky" se jedná, abych se jim mohl vyhnout?
Budeš se divit, ale jsou to právě AEG, Siemens, Electrolux, apd. Tedy ty "lepší" značky.
Když nemáš origoš záruční list, tak tě jednoduše s poptávkou po záruční opravě pošlou do prd....
zbozi s panevropskou zarukou. Koupil jsem v nemecku fotoaparat Canon a asi po trech leted mi odesel čip. Dal jsem to opravit a udelali mi to tady v cechach zadarmo i po zaruce, protoze pry to byla vadna serie a canon to platil. Vubec je nezajimalo ze to bylo koupeno v nemecku a vubec mi to nemusli rikat, ale proste to udelali.
Takze zavisi vice mene na solidnosti firmy.
Jo, s Canonem mám naprosto stejnou zkušenost, ale s videokamerou.Vadná série, oprava zdarma asi rok po záruce v servisu na Vinohradské.Tomu říkám opravdu solidní firma!
BMW aus Deutschland samozřejmě český autorizovaný servis záručně opraví, či provede výměnu na svolávačku. U značky, kde to neplatí, prostě nelze nakupovat. Autorizovaný servis stejně účtuje opravu výrobci ať v Česku, nebo jinde, v tom není žádný rozdíl.
je u mě polovina a třetina a za to nikdo šedý dovoz nezrealizuje. Leda tak čorky.
To neni pravda. U nekterych drahych znacek se skoro k te polovine da dostat, coz je docela smutne.