- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak to může zafinancovat nějaký velký podnik. Místo podpory gladiátorských zápasů fotbal a hokej, konečně něco užitečného. Tak to funguje všude ve světě, běžte se podívat do Národní galerie v Londýně a uvidíte to v praxi...
co je uzitecne na tom ze se vyplati jedna miloiarda aby nejaky obraz byl vystaven u nas? za ty prachy se tam muze 100 000 lidi vypravit do Parize...
byl jsem v Paříži v Louvru viděl jsem a nějaký PR článek na pojišťovny mně nezajímá
clanek je nesmysl. Galerie Louver uz davno prijala rozhodnuti ze Mona Lisa se nikdy nikam pujcovat nebude...
To vůbec nebrání tomu, aby někdo na půjčení obrazu do Čech napsal odborný posudek, za který dostane přes známé od státu statisíce.
Taková Mirka Spáčilová by tomu dala maximálně 40%
Co znamená pojem cena pojistky? Má to být snad pojistná částka? Anebo požadované pojistné? Anebo autor mezi těmito pojmy nerozlišuje a prostě si chtěl jenom trochu zažonglovat s miliardama?
Ty řeči o unikátnosti mi připomínají p. Wericha v roli Rudolfa II. když mu donesli 13. Monu Lisu :0)
by to kradl a komu prodával? Mít to doma, abych se na to mohl podívat ( stejně bych to nemohl nikomu ukázat ) to je tak snad pro paranoika, takže cena ŽÁDNÁ = NULA
Podívat se na original, nebo na dobrou kopii, pro většinu návštěvníků není rozdíl. Vlastě pro nikoho, kdo by si obraz neprohlédl hodně zblízka nebo si ho neosahal.
No, zblízka se k němu nedostanete ani v Louvru a už vůbec by nedovolili ho omatlávat. Dokonce kdysi byly úvahy, zda nevystavit jen kopii.
- „Šířka záběru“ použitá v obrazu (tedy zobrazení přibližně horní poloviny těla) se do té doby nepoužívala – osoby byly zobrazeny buď celé nebo jejich busty.
- Tehdejší středověcí portrétisté malovali převážně z profilu; malba částečně z profilu, částečně z anfasu byla na počátku 16. století až na výjimky nepoužívaná. Nezvyklé též bylo, aby postava na portrétu udržovala s divákem „oční kontakt“, jak tomu v případě Mony Lisy je.
(pokračování)
- Pozadí za Monou Lisou je rozostřené. V soudobých malbách bylo naopak vše stejně ostré. Navíc, čím je na obraze pozadí vzdálenější, tím je rozostřenější a mdlejší.
- Do té doby zdaleka nejprokreslenější stínování a tónování, související s technikou sfumato.
- Vysoká anatomická věrnost (ruce).
- Do té doby neviděné detaily, např. v tkanině šatů.
Hmmm... (zdroj: wikipedia)