Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po telefonu posílají naději, jindy čelí smrti. Reportáž z asistenční služby

Zájemců o práci operátora asistenční služby je dost. Málokdo ji ale unese. Setkávat se denně s tragickými a vypjatými situacemi, ve kterých jde často o zdraví i životy lidí, je zápřah. Po pár hodinách prožitých na tomto pracovišti nezbývá než před pracovníky smeknout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Labia Majora Zemanová

...

Clanek je velmi povrchni a operatori ocividne spatne zaplaceni.

+1/0
25.8.2011 21:45

mladej.milionar

Re: ...

No někdo by mohl říct, že vzhledem k tomu, jaký je v ČR průměrný plat a že ho 70% lidí nemá, tak že se nemají zase tak špatně.

0/0
26.8.2011 17:10

Waya

Tak

delala jsem to dva a pul roku a rikat asistenci call centrum povazuji skoro za urazku. Urcite ale neposkytuje prvni pomoc, vse se resi, az pote, co je klient mimo nebezpeci, asitence zachranku nikdy nevola. Vyzadava si zpravy z nemocnic a dle toho zarizuje adekvatni transport do vlasti. jo, dost smutny je mluvit s pozustalymi, kdyz zarizujete prevoz tela, ale da se na to zvyknout. Podotykam,ze je to prace pro pojistovnu a vse musi byt v souladu s pojistnymi podminkami, pokud nekdo delal neco co nemel, nebo byl nekde,kde nemel co delat,asistence se neposkytuje.proste smula. jo a clovek docela slusne vyhori a stava se cynikem. Tak jsem radeji odesla.

+1/0
25.8.2011 17:57

síma25

Re: Tak

Já nevím, co vám připadá urážlivého na označení call centrum, když se o call centrum jedná. To se stydíte za to, co jste dělala a tak máte potřebu to přejmenovávat? Je to poctivá slušná práce, rozhodně se za to stydět nemusíte, nešlo přece o telemarketing.

Je to stejné, jako když se uklízečce nelíbí označení uklízečka a označuje se za kosmetičku podlahových krytin, nebo když se prodavačka tituluje sale manager.

+1/0
25.8.2011 18:34

mladej.milionar

Re: Tak

podepisuju R^

0/0
25.8.2011 19:20

Waya

Re: Tak

tak znovu.nazyvejme veci pravymi jmeny a nemusime vsechno prevadet do jazyka anglickeho. Asitencni sluzba,ne call centrum. A navic to , callcentrum  jak ho vnimaji vsichni jsou bud vohnouti, kteri maji naplanovanych milion hovoru denne a kdyz se jim to nepodari, tak maji prusvih. Anebo jsou to zamestnanci vodafonu a jinejch pojistoven, kteri poskytuji informace.Ano v urcitem smyslu taky asistuji, kdyz chce clovek bloknout treba cislo, ale to se neda s asistenci pri nemoci ,urazu nebo nehode fakt srovnavat. ja se za to nestydim, naopak, jsem rada za tu zkusenost.

0/0
25.8.2011 19:57

mladej.milionar

Re: Tak

No jde prostě o lidi, co sedí celý den na telefonu a zvedají telefony, popř volají dálším lidem (nemocnice, doktoři, zákazník, rodina) - call centrum. Už je to tu vysvětlené níže. Jak CC vnímají lidé je jiná věc, ale tak jak jste to napsala, tak jsou víceméně vohnouti i lidi v asistenčním call centru, kteří musí zvednout a úspěšně vyřešit určitý počet případů za den, jinak budou mít také problém. Není se za co stydět, v CV to vypadá dobře a kromě zkušeností s komunikací je aspoň vidět, že když je třeba, tak dokážete vzít i méně prestižní a méně placenou práci (dle vnímání lidí, jak jste napsala), kde se často fakt maká.R^

0/0
26.8.2011 12:41

Waya

Re: Tak

tak to neni. Operator asitencni sluzby nema zadny predepsany pocet hovoru. Prichozi hovory se toci a pada to na toho, kdo ma zrovna volnou linku. Pokud operator resi nejaky slozity pripad, kdy se musi soustredit, je mu dovoleno se na telefonu vypnout. Je to sice na ukor ostatnich, ale pokud zarizujete letecky special, tak neni zrovna vhodne, kdyz se vam dovola nekdo,kdo si preje jen odtah po Praze.Kdyz neni zrovna hlavni sezona tak se i stava, ze objem prace vyrazne klesne.A nikdo operatory nenuti plnit nejaky pocet hovoru.Naopak v sezone letni a zimni je to masakr. V lete se cestuje a v zime se hodne resi lyzarske urazy.

0/0
26.8.2011 13:39

mladej.milionar

Re: Tak

no prostě pasivní call centrum se vším, co k tomu patří. Tím bych debatu asi ukončil.

0/0
26.8.2011 17:11

Mně nedostanou

Asistence je náročná práce

V naší firmě (konkurence) si to vedení uvědomuje a většina operátorů má po roce kolem 35000 hrubého. Musíte si uvědomit že na callcenteru obvoláváte jeden produkt a máte jedno schéma otázek případně odpovědí. Na asistenci je případ od případu jiný, exitují jiné limity, produkty, postupy pro každý případ. Proto tuto práci vykonávají především studenti, protože takové množství informací se netrénovaný člověk není schopen naučit.

+1/0
25.8.2011 13:05

mladej.milionar

Re: Asistence je náročná práce

na call centru můžete mít i velké množství produktů, otázek a odpovědí může být také velké množství.

0/0
25.8.2011 13:30

2kedar

Re: Asistence je náročná práce

Ty jsi stihl přečíst akorát nadpis!To není o Callcentrech hnusných bank a jiných zlodělů...... Je to o tom, kde volají lidé kteří jsou v úzkých a potřebují pomocnou ruku!!Moje ségra tam pracuje a já jsem říkal, žebych z toho byl za dva dny v Opavě!!(Bohnicích...či v jiné pakárně) Toto je práce pro duševně silného člověka.Jinak to nedáš!!R^

0/0
25.8.2011 14:02

GU.HU

Re: Asistence je náročná práce

tys zase evidentně nedočetl celý ten příspěvek

0/0
25.8.2011 15:07

senad

Re: Asistence je náročná práce

Dispečeři na záchrance tak do 25hrubého max (a to zřejmě přeháním)... trochu neadekvátní daným situacím, že?

0/0
25.8.2011 15:17

tyraelid

Re: Asistence je náročná práce

Jenze tady musi mluvit nekolika jazyky, protoze Praha je vetsinou centrala pro dany region a nekolik zemi.

0/0
25.8.2011 17:32

senad

Re: Asistence je náročná práce

Božíčku, musí mluvit jazyky! Téééda.....

0/0
25.8.2011 19:18

smidrsova

Asistence není Call centrum

Prosím, vezměte na vědomí, že Asistence NENÍ call centrum :-/ - pro bližsí informace si přečtěte článek, k němuž je tato diskuse. Děkuji

0/0
25.8.2011 12:28

andy_warhol

Re: Asistence není Call centrum

ano nekteri chytraci sou nahlavu, kdyz mluvi o zcela jine veci.

mysli si asi, ze tomu umirajicimu motorkari nabizeli sluzby vyhodneho odkupu porouchane motorky a tomu manzelovi utopene asi vyhodne pohrebni sluzby.

+1/0
25.8.2011 13:18

mladej.milionar

Re: Asistence není Call centrum

sedí tam vedle sebe lidi na telefonu? Je jejich hlavní náplní práce telefonní kontakt? Pak jde o call centrum. A je jedno, jestli je zaměřené na aktivní prodej, nebo jestli jde o CC pasivní (asistence, technická podpora, atd.) Věřím, že těm lidem se tohle označení nelíbí, ale měli by se smířit s tím, že tak to prostě je :-P

+2/0
25.8.2011 13:28

andy_warhol

Re: Asistence není Call centrum

to je jak holinky nebo hodinky.

1. marketingove call centrum - dene otravuji s nabidkami co nikdo nechce.

2. callcentrum firem typu o2, pokud mate stesti ze se dovolate, stejne vam moc nepomuzou, zvlast technicky slozitejsi veci je dokazdou dostat do stavu naproste bezrandosti, mozna po stem prepojeni narazite na skutecneho technika, co by vam pomohl, ale vetsinou se po celodenim snazeni dostanete na oddeleni, kde zrovna uz je konec pracovni doby, prime cislo vam ovsem nedaji.

3, posledni pripad je tento, je to v podstate dispecink, kam volaji lide, kteri potrebuji akutni pomoc.

dispecinku zachrane sluzby take rikate call cetnrum ? trochu blbost ne ? a tito lide delaji podobne veci, jako dispecink na zachrance, ale navic musi jeste shanet pomoc v cizich zemich a krome lekarske pomoci zajistuji i vse ostatni. servis, nahradni ubytovani, atd atd.

0/0
25.8.2011 14:16

mladej.milionar

Re: Asistence není Call centrum

3 - záchranka je něco jiného. Tohle je komerční služba poskytovaná firmou = call centrum.

+1/0
25.8.2011 16:08

síma25

Re: Asistence není Call centrum

Máte pravdu, milionáři. Tohle je pasivní call centrum. Operátoři pracují pro pojišťovnu, nejsou to žádní záchranáři proboha! V žádném případě nenesou zodpovědnost za lidské životy, nebo jejich zdraví a majetek, jak se nám snaží vnutit kdosi kousek níž. Klienti si sami volají sanitku, pokud je situace urgentní, drobnější ošetření se obvykle platí cash a pojišťovna pak proplácí faktury. Operátoři na call centru pojišťovny samozřejmě pracují v do jisté míry stresujícím prostředí, mluví s lidmi, kteří jsou zranění, mají strach, jsou zkrátka ve stresu a ten se pochopitelně přenáší i na operátory, ale těžko si je soudný člověk může představovat jako nějaké anděly spásy. A ten plat je fakt výsměch. S dvěma světovýma jazykama ti lidi nenajdou jinou práci, kde nebudou pracovat na směny v nepřetržitém provozu?

+1/0
25.8.2011 18:29

mladej.milionar

Re: Asistence není Call centrum

R^

0/0
25.8.2011 19:19

Antiblb

Jedna věc je,

co řekne operátor do telefonu a druhá realita služby. Jinak velmi kvalitní reklama a příklad toho, jak je placený člověk na "stresové" pozici, který umí 2 světové jazyky. Co manažeři, kteří vymýšlí za jak dlouho se člověk dovolá a jak snížit provozní náklady, zejména ty mzdové? To by byly jiné částky. Manager se pro mne pomalu stává nadávkou, stejně jako odborář.

0/0
25.8.2011 8:54

opportunity

Re: Jedna věc je,

R^ Mám info z call centra. Mzda 60 hrubého, na prémie si sáhne málokdo, jak jsou nastavené, a supervisor - mladé ucho - akorát každý den řekne, aby se všichni snažili udělat co nejvíc, na to tam ani být nemusí.

0/0
25.8.2011 10:00

insane maniac

Re: Jedna věc je,

Máte pravdu. V call centru jsem jeden čas dělala, 55Kč na hodinu čistého, za uzavřené smlouvy nad rámec denního limitu rozhodně žádná prémie nebyla a při představě, že bych si jako sběračka ovoce vydělala na hodinu dvakrát tolik a rozhodně by to nebylo tak stresové, tak jsem toho musela nechat. Zkušenost sice obrovsky přínosná, ale víckrát už bych do toho nešla.

0/0
25.8.2011 10:49

spsch

Re: Jedna věc je,

Tak asistence není call centrum, že jo.

0/0
25.8.2011 11:05

mladej.milionar

Re: Jedna věc je,

ale je, viz vlákno výše. I ta fotka na titulní stránce je dost výmluvná-typický operátor. není na tom ale nic špatného, za co by se lidi měli stydět. Lepší než být na podpoře.

0/0
26.8.2011 12:22

mladej.milionar

Re: Jedna věc je,

Já jsem kdysi ještě při VŠ 1 stupně-Bc. také pár měsícu dělal v call centru. Ale za tyhle peníze bych teda nikam nevstal. My měli kolem 35.000 hrubého (v závislosti na prémiích-za plný úvazek) za obvolávání firem a lidí, jestli nepotřebují něco do kanceláře, docela pohoda. Není to ale práce pro každého, podmínkou byla VŠ (aspoň to Bc.) a plynulá AJ+obchodní dovednosti, žádné vady řeči, profesionální projev, atd.. Ani se tam moc uchazečů nehrnulo, lidi mají odpor k práci na telefonu a ti opravdu dobří obchodníci chtějí zase více peněz. Dnes už jako Ing. už pracuju ve 3. firmě, ale tehdy mi ta praxe dost pomohla k získání dalšího ještě lepšího jobu. Proto není call centrum jako call centrum. Někde berou 50,- hod za prodej paušálů, někde třeba 70.000,-/měs za prodej speciálního softwaru.

0/0
25.8.2011 12:11

operator

Re: Jedna věc je,

Asistence není call centrum, je to úplně jinná práce, operátor řeší celý případ od začátku až dokonce, komunikuje s policií a technickými službami po celé evropě, není to pro každého, jsou to krizové situace kdy se musí postarat o majetek klienta, během minut posílá rozpočet a musí rozhodovat o tom co se bude dít. Je to činnost kdy operátor řídí celý zásah, zaškolení trvá půl roku než je s operátora technik, který může rozhodovat na co se peníze použijí. Není to o nepříjemných klientech ale o zkutečném průšvihu, který musí operátor operativně vyřešit. Pracuji na podobné pozici 6 měsíců a můžu říct že je to opravdu práce jenom pro silné povahy. Chyby můžou dopravce finančně zničit a zodpovědnost za majetek a životy v ohrožení o které se musí operátor urgetně postarat nezvládne každý.

0/0
25.8.2011 12:57

mladej.milionar

Re: Jedna věc je,

a za to máte taky 23 hrubýho? To už je lepší někde dělat skladníka, nebo kancelářškou krysu, ty mají peníze stejný.

0/0
25.8.2011 13:26

mysh.82

Re: Jedna věc je,

No právě. Proč dělat někde skladníka, když můžete stejné nebo větší peníze vydělat tím, že pomáháte lidem? Pak chodíte domů z práce se zcela jinými pocity. Jenže to asi chápe málokdo.

0/0
25.8.2011 15:31

mladej.milionar

Re: Jedna věc je,

Myslíte ty pocity, které Vám po delší době pravděpodobně přinesou syndrom vyhoření ?

+1/0
25.8.2011 16:07

mysh.82

Re: Jedna věc je,

Syndrom vyhoření přichází v každém zaměstnání, to má málo společného s tím, jak je tato práce náročná na psychiku. Je jasné, že takovou práci, o jaké se v článku mluví mohou dělat jen duševně silní a vyrovnaní lidé, a ti, co to nezvládají, odpadnou během prvních pár týdnů, možná i dnů. Také dělám práci, kde je nutné udržet chladnou hlavu, přestože se pravidelně dostáváme do stresových situací, takže vím, o čem mluvím, ačkoli ti, co dělají asistenci, to mají určitě těžší.

Vyhoření je spíš pocit, že už práci nemůžete víc dát, že už jste se dostal na hranice svých schopností či pracovního nasazení. To jednou skutečně potká každého, ať už dělá u pásu ve fabrice nebo třeba hasiče. Pak už je otázka, jestli si dokáže v práci najít něco nového, jestli třeba přejde na jinou pozici ve stejném oboru, odejde za jinou prací, nebo se zlomí, a pokračuje v práci dál, přestože ho to nebaví, či dokonce deptá.

0/0
26.8.2011 8:42

mladej.milionar

Re: Jedna věc je,

Jenže tady to vyhoření přichází mnohem dříve, než u jiných profesí. Poznal jsem dost lidí, kteří v call centrech dělali (a je celkem jedno jakého typu), navíc jsem tam sám pár měsíců pracoval. Životnost operátora je max. 1-2 roky, pak odchází dělat jinou práci. Málokdo u takové práce vydrží déle. Z takových lidí se pak stávají teamleadeři (nebo jak tady píšou v článku-vedoucí směny). K druhému odstavci - spíše to je o monotónnosti a stereotypu, kdy Vám volají lidé se stále stejnými prolémy, stále stejnými dotazy. Popř. voláte vy a řešíte stále ty samé věci pořád dokola. Pak se Vám do té práce přestane chtít chodit a začnete hledat změnu. Nebo vydržíte, ale na Vašem pracovním výkonu to bude vidět. Zažil jsem CC, kde lidé pokaždé, když dokončili hovor s ,,méně chápavým" zákazníkem, tak bouchali pěstí do stolu a řvali něco o d*bilech. Takových zákazníku když vám denně zavolá 10, tak dřív nebo později Vás ta práce taky začne opruzovat .

0/0
26.8.2011 12:31





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.