Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

E-shopům, které poruší podmínky, hrozí pokuta až pět milionů

Téměř žádný český internetový obchod nevrací zákazníkům peníze za poštovné. Podle rozhodnutí Evropského soudního dvora na to ale mají zákazníci nárok. Za nepravdivé informace hrozí obchodníkům vysoké pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Anybody_else

Postovne

Nejlepsi by bylo, aby poste / prepravni spolecnosti za jejich sluzby platil koncovy zakaznik.

Tim by eshop vracel pouze cenu zbozi, sluzbu prepravy zajistoval nekdo jiny.

Jenze tohle riziko na sebe nikdo dobrovolne nevezme. Co kdyz zakaznik zbozi neprevezme?

Porad se mluvi o ochrane spotrebitele, a kde je ochrana obchodnika? Obchodnik si zakaznika nevybira, zatimco zakaznik obchod ano.

Pokud budete chtit zlikvidovat nejaky obchod, staci si objednavat a vracet.....

0/0
13.10.2011 11:04

AP1

...

tak me napada, muze me nekdo rici, jakeho zakona platneho v CZ se to tyka? Pokud me jen bude nekdo hrozit nejakym unijnim paskvilem, bude me to vcelku ukradene. Nemuze me prece nekdo tvrdit, ze porusuji zakon, kdyz neni uveden ve sbirce. ;-)

0/0
12.10.2011 14:06

cajrix

coi

http://www.coi.cz/cs/aktuality-1/coi-obchodni-podminky-e-shopu-nesmeji-byt-klamave.html

asi to mysli vazne:) i kdyz vlastne nevim jeslti to je k smichu nebo k placi.  Navic ty dobirky v dnesni dobe to je pekna paleta a jedna vratka rovna se nejen ztrata na zbozi (ne vzdy) ale to dopravne bude provar pokazde.

Koukal sem na netu http://www.pozornanej.cz/

mate nekdo zkusenost? timto rozhodnutim EU to mozna tento portal nakopne nebo vznikne neco podobneho.

0/0
11.10.2011 9:49

cenzore_zdar

clanek je uplne o nicem, kdyz tu chybi zasadni informace

o ktery paragraf a zakon se prosim tento haluz opira? Nikde o tom neni ani carka.... Zase nejakej divnoclanek Rv

0/0
10.10.2011 23:48

acvil

...nebylo by logické, aby kamenné obchody při vrácení zboží

...zaplatily náklady na dopravu do obchodu...???...:-)8-o

0/0
10.10.2011 21:53

Petosh

Re: ...nebylo by logické, aby kamenné obchody při vrácení zboží

V kamennem obchode muzes vracet co chces, je ale jen na nich jestli to vezmou zpatky. Zadnou takovou povinnost totiz nemaji.

0/0
11.10.2011 8:23

radaumacher

Re: ...nebylo by logické, aby kamenné obchody při vrácení zboží

Není to logické, protože by mohli zcela rozumně argumentovat tím, že zboží jste si mohli překontrolovat už před obchodem.

0/0
11.10.2011 22:20

acvil

Re: ...nebylo by logické, aby kamenné obchody při vrácení zboží

...ale do toho obchodu musím přijet, abych vůbec mohl nakoupit...:-)

0/0
11.10.2011 23:41

jirji

sám eshop mám

a v poslední době se dost vyskytují nepřevzaté objednávky. Posílání zboží levněji poštou jsem již zrušil (zboží v hodnotě cca. 10tis se pohybuje někde po republice nebo pošťák chodí v novém triku). Náklady na transport zboží které si někdo objednal, ale nepřevzal a nezaplatil samozřejmě hradit musím, týká se to i nepřevzatých dobírek na Slovensko(vše PPL). Nikdo mi tyto náklady neuhradí. Za zboží vracím peníze bez problémů (pokud je vše v pořádku), ale je pravda, že bez poštovného....

0/0
10.10.2011 17:31

Nahlas se ti směju 2

Re: sám eshop mám

Holt riziko podnikání.

Zákony bys dodržovat měl, pokud to samé chceš od svých zákazníků.

0/0
10.10.2011 18:18

skokánek

Re: sám eshop mám

v českých zákonech nic takového není,pouze,že při rozporu s kupní smlouvou a reklamaci má zákazník nárok na úhradu nákladů.Je to nesmyslné,pokud mi někdo reklamuje zboží,zaplatím mu poštovné kdy to zboží posílá ke mě,to poštovné kdy nakupoval ne,to nemá s reklamací nic společného...

0/0
10.10.2011 22:31

Nahlas se ti směju 2

Re: sám eshop mám

Ale řeč není o reklamacích, ale o vratkách.

0/0
10.10.2011 22:59

skokánek

Re: sám eshop mám

já to vím,ale nikdo přece toho kupce nenutil nakupovat,bylo to jeho svobodné rozhodnutí,myslím,že by se dalo odvolávat na to,že poštovné není zboží,ale služba,to bych zase na druhou stranu při vratce mohla po nakupujícím chtít úhradu nákladů na tisk faktur,cesty na poštu,času kdy jsem to zboží balila,tohle je prostě postavené na hlavu....

0/0
10.10.2011 23:08

Nahlas se ti směju 2

Re: sám eshop mám

Ale prd. Že někomu nebude sedět triko koupené na internetu není věcí svobodného rozhodnutí nakupujícího.

0/0
10.10.2011 23:12

skokánek

Re: sám eshop mám

a čí je to rozhodnutí?On si to triko objednal,tak snad ví jakou nosí velikost.Nakupuji po netu dlouho,možnost vrácení jsem ještě nevyužila,pokud mi přišlo něco jiného byl to rozpor s kupní smlouvou a vracelo se mi i poštovné.Mám eshopy,za těch několik se mi zboží v té lhůtě vracelo jednou a to bych ráda věděla jak by se to řešilo,protože z 15 knih paní vracela 4 a teď co?Má nárok na poštovné nebo nemá?

0/0
10.10.2011 23:16

Nahlas se ti směju 2

Re: sám eshop mám

1) Nepíšu o velikosti.

2) Doopravdy jsi na tom tak, že si myslíš, že všechna XL jsou shodného střihu a velikosti?

3) Co teď? Zpátky na ZŠ zopakovat si, jak se spočítají 4 díly z 15.

0/0
10.10.2011 23:21

skokánek

Re: sám eshop mám

pokud dorazí jiné zboží,barvou,velikostí,jde o rozpor s kupní smlouvou,osobně si objednávám zboží podle rozměrů v cm,ne podle XL.Hodně nakupuji věci na hokej v Kanadě,jsem přesvědčená,že pokud bych u nich odstupovala od smlouvy a chtěla po nich i poštovné,že by se hodně nahlas smáli.Proč je EU přesvědčená o tom,že její obyvatelé jsou banda nesvéprávných idiotů a na každou kravinu vydává rozhodnutí a směrnice?

0/0
10.10.2011 23:29

Nahlas se ti směju 2

Re: sám eshop mám

Zkusím to potřetí: Nesedět neznamená mít špatnou velikost. Ale asi kupuješ a chodíš jen v hokejistickém, tam to není třeba řešit ;-).

0/0
10.10.2011 23:31

skokánek

Re: sám eshop mám

naopak,hokejová výstroj musí sedět přesně;-)Jestli nebude problém i v tom,že se neustále lidi nosící 44 snaží narvat do 36;-DDobrou noc:-)

0/0
10.10.2011 23:39

Nahlas se ti směju 2

Re: sám eshop mám

Hm, tak ani napotřetí jsi nepochopila, že když oblečení nesedí, není to otázkou velikosti, ale střihu. Blondýna? Kolik plastických operací máš?

0/0
10.10.2011 23:44

pk203@klikni.cz

Mne by jenom zajímalo

odkdy u nás neplatí naše zákony ale nějaké pofiderní rozhodnutí cízí legislativy. ?

0/0
10.10.2011 17:04

skokánek

Re: Mne by jenom zajímalo

to by mě taky zajímalo,mám eshopy,poštovné vracím při uznané reklamaci,při rozporu s kupní smlouvou,ale při té 14 denní lhůtě ne.Mě ho přece taky pošta nevrátí.Tohle bude chtít nějaký právní výklad z MSČR ....

0/0
10.10.2011 22:29

cenzore_zdar

Re: Mne by jenom zajímalo

Podle me to je FLAME ceske obchodni inspekce. Takze jenom bububu

0/0
10.10.2011 23:58

Benjout

Jak je to s vysačkama?

Co když si koupím třeba tričko a odstřihnu vysačku... a následně do 14 dnů zjistím, že zboží nevyhovuje. Musej to uznat? Nebo už je zboží více než jen vyzkoušené čili poškozené.

0/0
10.10.2011 11:25

Benjout

Re: Jak je to s vysačkama?

poraďte někdo, potřebuju vědět jestli je ta půjčovna věcí dovedená do stavu dokonalosti. ty vysačky sou většinou na dlouhym provázkua samotná vysačka má nestandardně velký formát navíc často dost hrubý materiál. To pod tričko prostě neschovám

0/0
10.10.2011 11:41

katkax1

Re: Jak je to s vysačkama?

koukam, ze nasi spoludiskutujici nemaji moc smysl pro ironii. Tak ti jen chci rict, ze ja jsem s pochopenim tveho prispevku problem nemela :) Nicmene odpoved pro tebe nemam ;)

0/0
10.10.2011 14:32

Neumětel

Re: Jak je to s vysačkama?

Co je to vYsačka?

0/0
10.10.2011 11:41

Benjout

Re: Jak je to s vysačkama?

vysačka je vysačka seš natvrdlej???? jestli je to visačka s měkkym i je úplně jedno!! je to prostě cedulka na provázku připojená k produktu.... vo co de? na češtinu ti dlabu, za chvíli se bude mluvit jen anglicky

0/0
10.10.2011 11:54

petkas75

Re: Jak je to s vysačkama?

Ach jo. Ty jseš takový klasický případ vychcana, který kouká jak vše ojebat, ale česky ňamtnout neumí.

+3/0
10.10.2011 12:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Jak je to s vysačkama?

R^

0/0
10.10.2011 13:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Jak je to s vysačkama?

Odpověz si na otázku: Je zboží v původním stavu?

0/0
10.10.2011 11:49

trhač

Re: Jak je to s vysačkama?

zaléží na tom, jestli je definován stav zboží. když by to věděl, tak se asi neptá.

0/0
10.10.2011 12:17

Nahlas se ti směju 2

Re: Jak je to s vysačkama?

Co to mektáš?

Původní stav je původní stav, ty definico.

0/0
10.10.2011 13:13

trhač

to je jenom dobře

až budu příští rok vracet fotoaparát, přidám jim tam k fotkám z dovolené i fotografii večeře, kterou jsem si koupil za ušetřené poštovné.

0/0
10.10.2011 11:00

Nahlas se ti směju 2

Re: to je jenom dobře

Ale to víš, že se na každém systému, který je nějakým způsobem vstřícný a otevřený, přiživí pár parazitů, kteří jej zneužijí.

+1/0
10.10.2011 11:07

pk203@klikni.cz

Re: to je jenom dobře

Mno jenom abysi se nedivil ža shopy začnou důsledně dodržovat ods 10 par 53

podle kterého má dodavatel právo na

náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží....což v případě fotoaparátu může být vyčištění, přezkoušení,přebalení.......no a až ti přide o 1500 kč méně budeš se možná divit.;-D;-D

0/0
10.10.2011 17:08

Nahlas se ti směju 2

Re: to je jenom dobře

Vyčištění, pokud je fotoaparát vrácen podle zákona?

Ale ale... ;-D;-D;-D.

0/0
10.10.2011 18:23

+Asterisk

to je zas novinářská absolutní přednost chodců

Žádost o rozhodnutí o předběžné otázce — Bundesgerichtshof

— Výklad čl. 6 odst. 1 druhého pododstavce a odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku (Úř. věst. L 144, s. 19) — Vnitrostátní právní úprava umožňující vyžadovat od spotřebitele náklady na zaslání zboží v případě, že odstoupil od smlouvy.

Výrok

Článek 6 odst. 1 první pododstavec druhá věta a čl. 6 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku musí být vykládán v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která dodavateli umožňuje, aby ve smlouvě uzavřené na dálku požadoval po spotřebiteli náklady na dopravu zboží v případě, že tento spotřebitel uplatní své právo odstoupit od smlouvy.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2010:148:0006:0007:CS:PDF

0/0
10.10.2011 10:55

Lánik

dobrý návod

Docela dobrý návod jak zlikvidovat konkurenci, prostě si od ní budu objednávat přes eshop pravidelně drahé zboží (pod různými jmény) a následně je vracet, stačí pár měsíců a obchod zruší eshop nebo se zruší celý.

0/0
10.10.2011 10:23

jjeffrey

Re: dobrý návod

Proc drahe? Staci prece cokoli.

0/0
10.10.2011 10:33

Lánik

Re: dobrý návod

běžné věci prodají, sice s malou ztrátou, ale přeci, drahé jim zůstanou jako ležák

0/0
10.10.2011 12:01

blebleson

Co se děje se zbožím bez důvodu vráceným během 14 denní

lhůty? Netušíte to někdo?8-o

Já teda, pokud pojmu podezření, že zboží už někdo přede mnou používal, tak to buď odmítám převzít (v případě osobního odběru), nebo okamžitě vracím zpět (v případě odběru poštou). Prodavačovy řeči typu "Originální obal je rozdělaný, protože my každý výrobek ve skladu zkoušíme jestli je plně funkční, apod...." ignoruji.:-)

Jak to řešíte vy konkrétně? Vadí vám zaplatit plnou cenu za výrobek, který už někdo používal? Jaký z toho máte pocit - co když to používalo nemyté prase, příp. to někdo používal v rozporu s provozními podmínkami (např. teplota okolí, vlhkost vzduchu), což jsou záležitosti, které mohou vyústit v problém teprve až po delší době?

0/0
10.10.2011 8:37

vyfič

Re: Co se děje se zbožím bez důvodu vráceným během 14 denní

správně by se zboží mělo stát zbožím již použitým a prodávat jako bazarové. Ale v dnešní době krize si uplatnění tohoto nařízení dovedu představit jedině tak, že toto ustojí pouze hodně silný obchod, malé to položí. Tímto se oslabí konkurenční prostředí a stát opět převezme svou silnou a mocnou ruku nad živnostníky. No a to jsme tu již v minulosti 40 let měli, ne?

0/0
10.10.2011 8:56

vyfič

Re: Co se děje se zbožím bez důvodu vráceným během 14 denní

No a s tím vlastně docela souvisí i další dnešní článek ohledně daní - náklady půjdou za živnostníkem, o to méně vybere státní kasa, a kolečko se uzavře. Jediný vítěz z toho všeho je naše milá, zatím stále téměř monopolní česká pošta, hezky ovládaná PPF.

0/0
10.10.2011 8:58

cajrix

Re: Co se děje se zbožím bez důvodu vráceným během 14 denní

Je to postavene na hlavu, jen COI porad de bil ne tvrdi ze obal nema zadnou pridanou hodnotu ale to je totalni blbost. Zakaznik rozbalene zbozi nema rad, navic pokud se ma jednat napriklad o darek pro nekoho tak je to pak totalni pruser. Ale zakaznik ma pravo vratit zbozi a nemusi byt ani v originalnim obalu a posilat to pak nekam na prebal a uctovat to pak zakaznikovy? jo aha na to nemame pravo, ja zapomel :) ale drzost nekterych zakazniku je prevelika:)

+1/0
10.10.2011 9:30

skokánek

Re: Co se děje se zbožím bez důvodu vráceným během 14 denní

já prodávám knihy,takže pokud se mi vrátí takto kniha přesunuju jí do antiku:-)

0/0
10.10.2011 22:33

vyfič

trošku mi tam nesedí

že může zákazník zboží vyzkoušet = použít. Jasně, boty si mohu DOMA obout, svetr obléknout, tam pochopím, že mi nesedí a vracím, i barva může být na monitoru rozdílná od skutečnosti. Ale že např. vyzkouším pekárnu na chleba a řeknu si, že ji nechci i když je OK podle popisu, a to mě opravňuje ji zaslat zpět a obdržet náklady i na poštovné? Nebo si objednám šaty, vezmu si je na sebe kam potřebuji a vrátím? No tak kde to jsme prosím? Poštovné je služba, která byla využita, ta služba proběhla jak měla, byla spotřebována, mohu tedy na základě tohoto nařízení EU požadovat od pošty zpět SVÉ náklady? Obchod přece nakonec neproběhl, tedy i já chci své náklady zpět, protože se mi služba pošty nelíbí.

Shrnu to = je to debilní krávovina, ať žije kocourkov s EU v čele.

+2/0
10.10.2011 8:30

blebleson

Re: trošku mi tam nesedí

Mě to teda připadá taky velmi absurdní. Obzvláště v našem českém prostředí zamořeném nečestným chováním.....

+2/0
10.10.2011 8:41

Svent

Cílem je vrátit zákazníky do supermarketů

U nás jsme se zařídili po svém, prostě jsme přestali soukromým osobám posílat, posíláme pouze firmám. Při osobním odběru zmíněný paragraf 7 neplatí, protože smlouvou se rozumí doklad o platbě a ten je vydán na místě.

0/0
10.10.2011 7:06

blebleson

Re: Cílem je vrátit zákazníky do supermarketů

Myslím, že nemáte pravdu. Stačí elektronicky uzavřená závazná objednávka.

0/0
10.10.2011 8:40





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.